Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2021, 12:00   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In het raam van de gendergelijke rechten, kan ze alleen maar het volgende zeggen:

"Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden.
M = V,
maar tegenover mijn man en mijn zonen, blijf ik onderdanig"

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 12:17   #82
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En zo iemand die aanhanger is van een ideologie waar gelijkheid van mannen en vrouwen onbestaande is en waar ze dus eigenlijk mee akkoord gaat moet dan waken over de gelijkheid van mannen en vrouwen.

Veel gekker kan het niet worden.
Als zij nu eens de enorme ongelijkheid tussen man en vrouw binnen de islam zou aankaarten, dan zou zij geloofwaardig overkomen. Zal zij dus nooit doen, want zij is een radicale moslima. Die gaan akkoord met deze ongelijkheid. Haar enige doelstelling zal zijn dat moslima's de hoofddoek, het kenteken van vrouwenonderdrukking, overal zullen mogen dragen. Hoe hypocriet zijn die poco's toch. Maar ja, de poco mini-partijtjes hebben de islamitische stemmen nodig om boven de kiesdrempel te blijven. Ten koste van alles ....

Oei, nu riskeer ik waarschijnlijk ook zes maanden bak.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 4 juni 2021 om 12:38.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 16:55   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Als de regering ook al meewerkt aan de Islamisering is dit het begin van het einde voor België zoals we het gekend hebben.
Het is de federale regering die de regeringscommissaris mét religieus symbool benoemde.
Oud 4 juni 2021, 16:58   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De excuustruus van de blauwe dweil luidt: Voor alle overheidsjobs die rechtstreeks in contact staan met de burger geldt zo’n gebod om neutraal te zijn. Voor de andere functies niet en dus ook niet voor regeringscommissarissen.
Oud 4 juni 2021, 20:51   #85
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Omdat Engie een Frans bedrijf is. Geen Vlaams.
Je hebt het misschien niet echt gevolgd maar de hele westerse wereld is systemisch racistisch ... maar het klopt dat ze geen woord Nederlands spreekt.

Laatst gewijzigd door Vlad : 4 juni 2021 om 20:52.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 22:11   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het toppunt is wel dat het juist de linkse partijen waren die er voor zorgden dat bijv. de kruisbeelden verdwenen uit gemeentehuizen en rechtzalen (niet dat mij dat stoort, maar soit) . Nu werken diezelfde linksen zich uit de naad om een religieus symbool toegang te geven tot de openbare functie. Om kotsmisselijk van te worden.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 22:15   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als die mevrouw een hoofdoek draagt veronderstel ik dat ze de Islamitische leer en gebruiken ondersteunt. Als ze dan toch de beste kandidaat is voor de job van regeringscommissaris bij het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen is het aangeraden dat de regering haar een paar bijkomende vragen te stellen. https://etiennevermeersch.be/artikel...et-de-waarheid
S. 4: 34: “De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht...”
Een vrouw mag alleen seksuele betrekkingen hebben met haar echtgenoot (wanneer hij dat wenst); de man mag betrekkingen hebben met een onbeperkt aantal vrouwen: vier echtgenoten en zoveel slavinnen als hij zich kan veroorloven (S. 23: 1-6 ; S. 70: 28-30; 6 4:3).
De man kan zijn echtgenote verstoten, het omgekeerde is niet mogelijk (S. 2: 227).
Vrouwen zijn blijkbaar minder betrouwbaar als getuigen (S 2: 282).
Ook op het vlak van de erfenissen wordt de vrouw achtergesteld. S 4: 11: “…voor een mannelijk (kind) evenveel als voor twee vrouwelijke.”

Ondersteunt U die Soera's mevrouw of verwerp U die gedachte ?
Die vragen zou men haar inderdaad moeten stellen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2021, 22:37   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De excuustruus van de blauwe dweil luidt: Voor alle overheidsjobs die rechtstreeks in contact staan met de burger geldt zo’n gebod om neutraal te zijn. Voor de andere functies niet en dus ook niet voor regeringscommissarissen.
Formeel en juridisch gezien is dat correct.

Persoonlijk vind ik het geen goede beslissing. Maarja Bart is ook met de sossen in het stadsbestuur gegaan.
Oud 5 juni 2021, 06:29   #89
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Hoe iemand een hoge federale post kan bekleden zonder zelfs de kleinste notitie van de taal van de meerderheid van de bevolking te hebben ontgaat me volledig. En dat dan nog voor een instelling die met gelijkheid te maken heeft. Ecolo is duidelijk door het verkeerde soort extreem links geïnfiltreerd. Die partij verdiend het tien keer meer om in een cordon sanitair te zitten dan het VB. Veel van de ecolomensen steunen of nemen deel aan regelrechte islamitische terroristische organisaties is gebleken.
Oud 5 juni 2021, 06:46   #90
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe iemand een hoge federale post kan bekleden zonder zelfs de kleinste notitie van de taal van de meerderheid van de bevolking te hebben ontgaat me volledig. En dat dan nog voor een instelling die met gelijkheid te maken heeft. Ecolo is duidelijk door het verkeerde soort extreem links geïnfiltreerd. Die partij verdiend het tien keer meer om in een cordon sanitair te zitten dan het VB. Veel van de ecolomensen steunen of nemen deel aan regelrechte islamitische terroristische organisaties is gebleken.
Is dat geen rare vogel? Een "moslim" linkse.

Of je bent een "christen" wat ook al raar is. Maar het is okay. Dat heeft al vele eeuwen de dienst uitgemaakt.

Maar zo'n half-half figuur. Lauw... Ook geen moslim maar ook geen linkse. Dat zijn rare figuren.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 07:24   #91
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Voor een extravert type is het "natuurlijker" om te vechten. Maar dan wordt onderdrukking gevaarlijk. Het onderdrukken/vechten tegen bepaalde emoties/driften.

Voor een introvert type is het "natuurlijker" om te aanvaarden. Maar dan denken velen om alles zo te laten als het is. Dat dat aanvaarding is. Dan wordt dat weer gevaarlijk. Pure lethargie.

Beide opties zijn mogelijk. Alleen extravert is bezig met de uiterlijke wereld. Introvert met de innerlijke wereld.

Dat onderscheid moet er zijn... ^^
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2021, 17:40   #92
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslima mét hoofddoek regeringscommissaris .....
Ik noem dat verder en verder infiltreren op alle mogelijke posten & diensten om naderhand hun slag te slaan.

Stel dat alle politici die van andere origine zijn of van einde ende verre zijn komen 'aanvaren' geschrapt zouden worden, dat is best al een hélé hoop hoor.

Drama ten top of net niet ze allemaal schrappen?

Verdorie dat ben ik vergeten maar daar kozen mensen voor.
Oud 6 juni 2021, 05:43   #93
^_^
Parlementslid

Standaard

Gaat die haar eerste beleidsdaad het openstellen van de imamopleiding voor ongesluierde vrouwen zijn?
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2021, 10:17   #94
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En zo iemand die aanhanger is van een ideologie waar gelijkheid van mannen en vrouwen onbestaande is en waar ze dus eigenlijk mee akkoord gaat moet dan waken over de gelijkheid van mannen en vrouwen.

Veel gekker kan het niet worden.
Het is al gekker, want ze beroept zich op godsdienstvrijheid, maar de sjari3a straft geloofsafval met de dood, en haar hoofddoek is dus een symbool voor de mohammedaanse afschaffing van de godsdienstvrijheid.
Oud 7 juni 2021, 07:31   #95
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Gaat die haar eerste beleidsdaad het openstellen van de imamopleiding voor ongesluierde vrouwen zijn?
Er zal wel iets uit de hoek komen wat niet strookt met hoe wij het zien in de EU.
Oud 7 juni 2021, 17:35   #96
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

DS:

"Ondertussen heeft de PS zich vandaag, tegen de verwachtingen in, uitgesproken VOOR een hoofddoekenverbod."

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210607_95547826
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2021, 17:53   #97
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DS:

"Ondertussen heeft de PS zich vandaag, tegen de verwachtingen in, uitgesproken VOOR een hoofddoekenverbod."

die voelen de MR in hun nek blazen, natuurlijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2021, 18:28   #98
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die voelen de MR in hun nek blazen, natuurlijk
Nee. Die van de PTB. U begrijpt echt niets van Waalse politiek. Blijf vooral in uw vlaamse zandbak spelen.
Oud 7 juni 2021, 18:41   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DS:

De belangrijkste passage uit de link is de volgende:

Citaat:
‘De tijd is gekomen om hierover duidelijke en gedragen wetgeving aan te nemen’, laat het partijbureau weten aan RTBF.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2021, 18:43   #100
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De belangrijkste passage uit de link is de volgende:
Dit is de belangrijkste passage: "le parti préconise une interdiction du port des signes convictionnels dans le secteur public pour tous les agents qui exercent "des fonctions d’autorité". Par l?*, le PS entend toute personne ayant pouvoir de décision et de contrainte et étant en contact visuel avec le public.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be