![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog beter is puur roken, wat ik doe.
Ik HAAT tabak en krijg dat gewoon niet binnen... ik word er ziek van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Burgemeester
|
![]() Ik was ook niet zo'n groot voorstander van deze 'blow-in', maar ik kan de beweegreden wel begrijpen…
Bovendien is het onmogelijk zoiets te verbieden alvorens er illegale praktijken zijn gebeurd. Feit is wel dat je niet moet overdrijven met cannabis, net zomin je moet overdrijven met alcohol (en dat is dan nog gevaarlijker). Erg grappig hoe veel mensen hier steigeren als er over cannabis wordt gesproken. Blijkbaar zijn er nog veel fabeltjes hieromtrent in de wereld. Zolang het voor eigen gebruik is, heb ik daar geen problemen mee. De wet die bestond, vond ik daarom niet slecht, buiten het feit dat de hoeveelheid beter moest worden omschreven…
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() maar je hebt gelijk, zonder tabak is 't in elk geval weer een stukje gezonder..
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Het is nog gezonder als ge ijsblokskes in de pijp doet, die van mij heeft een speciale kronkel daarvoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Scherpzinnigheid alom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht dat het Kielse ratten waren? Of had de topicstarter eentje gereaukt toen hij hier eens van katoen wilde geven tegen iets abstracts zoals "links"?
De negatieve effecten van tabak, alcohol, drugs - of vallen die eerste twee gewoon onder dat laatste - moeten m.i. duidelijk worden vermeld en er moet duidelijke wetgeving komen die gebaseerd is op gezondheidsrisico's en verslavingseffecten en niet op "dat is wiet dat is drugs, zuip liever nog eentje en rook je een longkanker".
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() IK rook zelfs nog geen tabak, maar ZB-mandatarissen verkopen wel drugs of herinnert niemand zich die arrestatie in Limburg?? (Maasmechelen herinner ik me vagelijk): drugs, prostitutie, verbodenwapenbezit, mijnheer de ZB-mandataris...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geertje : 14 december 2004 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik merk amper iets van die anti-alcohol campagnes...
Dat BOB gedoe, oké... Maar daarnaast? Noppes, hooguit zo'n posterke of folderke bij den dokter ofzo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Als je ziet hoeveel campagne gevoerd wordt tegen roken, en welk effect dat dat heeft, elk jaar meer rokers, dan weet je het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Dan zullen ANTI-cannabiscampagnes ook niet helpen, zoals sommigen zitten zeiken dat de jeugd er enorm behoefte aan heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Schepen
|
![]() Guess who's back!
Inderdaad, na zes maanden zwijgen omwille van geen toegang tot het internet! Dit wegens een verhuizing naar Italië (Varese) waar ik nu ongestoord en vooral zonder gevaar voor professionele en andere repercussies kan reageren. Ziehier mijn eerste reactie, vers uit de bevroren Lombardische voor-Alpen. Heel die heisa rond dit marginaal blow-in gedoe ontgaat mij. Temeer de media, de politici, de jongerenorganisaties en het publiek snel vergeten. Immers, de blow-ins in Antwerpen zijn niet nieuw, zelfs achterhaald. In het midden van de jaren negentig (ik was toen nog bezig met mijn doctoraatsthesis over druggebruikers in Vlaanderen) organiseerde de BCCB (Belgische Cannabis Consumenten Bond) onder leiding van Yoeri Offeciers (ja, zoon van..) en andere akolieten verschillende van die provocatieve manifestaties. Het resultaat was nul komma nul, omdat de boodschap onduidelijk was en het geheel niet kaderde binnen één globale, politiserende visie over drugs. Wie de drugwetten en het drugbeleid wil veranderen door middel van eenzijdige focus op één enkele drug, hallucineert. Hoe het anders k�*n, valt te achterhalen in mijn tussenkomsten van januari tot juni 2004 op deze fora. Of lees mijn doctoraat of de teskten van de vzw DEBED en andere belangenverenigingen van druggebruikers wereldwijd... Of bestudeer de geschiedenis van het drugbeleid. Je zal versteld staan... De contradictorsiche houding van de huidige politici ten aanzien van alcohol versus illegale drugs mag dan hypocriet zijn; de werkelijke oorzaak van de illegaliteit (de zogenaamde prohibitie) is werkelijk het summum van hypocrisie ! ciao en tot gauw jean
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Mijn thuis is waar mijn stella staat" "Mannen weten waarom" "Makker, maten, Maes" "Martini, baby, ooh baby, aah baby, yeah baby,..." ... Jou onbekend blijkbaar? Wat die ridicule opmerking over "linkse ideologie" daarbij komt doen is me een volslagen raadsel. Kan jij niet voorbij je dwaze indeling van de samenleving in "links" en "rechts" kijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |