Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2021, 10:49   #81
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zeg gewoon dat je zestigjarigen met zestigjarigen moet vergelijken en niet met twintigjarigen.

Wat is daar moeilijk aan?
Dat moet je niet, de context van de vergelijking was risico op covid-19 versus privileges.
Niet leeftijd versus leeftijd dat je ervan poogde te maken om een gelijk te reserveren via een stroman.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het zijn de ouderen die voornamelijk ziek worden en gehospitaliseerd moeten worden. Waarom hanteerde men dat evidente onderscheid vorig jaar niet ?

Tussen een gevaccineerde 60-er en een niet gevaccineerde 20-er is de kans nog altijd stukken groter dat die gevaccineerde 60-er ziek wordt en gehospitaliseerd. Waarom krijgt dat risico geval meer privileges dan die met veel kleiner risico ?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 11:16   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat moet je niet, de context van de vergelijking was risico op covid-19 versus privileges.
Niet leeftijd versus leeftijd dat je ervan poogde te maken om een gelijk te reserveren via een stroman.
Maak zoveel vergelijkingen als je wil, voor mijn part ook onzinnige.

Waar het om gaat is dat momenteel niet alle mensen die het wensen volledig gevaccineerd zijn. Die laten besmetten door een bende antivaxxers is niet aan de orde.
Wanneer iedereen die het wil volledig vevaccineerd is zullen de maatregelen waarschijnlijk versoepeld worden, maar het valt absoluut niet uit te sluiten dat maatschappijen beslissen om geen antivaxxers in dienst te nemen/houden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 12:09   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak zoveel vergelijkingen als je wil, voor mijn part ook onzinnige.

Waar het om gaat is dat momenteel niet alle mensen die het wensen volledig gevaccineerd zijn.
Iedereen die het wenst, kan zich ook tot de Islam bekeren.

Citaat:
Die laten besmetten door een bende antivaxxers is niet aan de orde.
Je wil dus toch besmettingen bestrijden ? Maar gevaccineerden gaan elkaar ook besmetten hoor.

Citaat:
Wanneer iedereen die het wil volledig vevaccineerd is zullen de maatregelen waarschijnlijk versoepeld worden, maar het valt absoluut niet uit te sluiten dat maatschappijen beslissen om geen antivaxxers in dienst te nemen/houden.
Ah, en waarom niet als iedereen zich tot de islam bekeert ?

Waarom denk jij dat men, eens gevaccineerden onder elkaar mekaar besmetten, men de maatregelen gaat VERSOEPELEN (dus niet afschaffen, zoals je eerst dacht voor "deze zomer") ?

En waarom zouden maatschappijen dan niet besluiten om geen islambekering-weigeraars te weren ?

Want nu zijn we weer ver van uw "criterium", namelijk ziekenhuizen belasten, he. Je bent nu weer op het religieuze "gevaccineerd zijn, of men daar nu elkaar mee besmet of niet, speelt geen rol" teruggevallen.

Ik verwijs naar uw uitspraak die moest dienen om de reden aan te geven waarom gevaccineerden "privileges" moesten krijgen:

https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=47

"Het zijn voornamelijk de niet gevaccineerden die ziek worden en gehospitaliseerd moeten worden. Zij zijn het probleem en zij krijgen dus minder privilegies."

Maar het criterium "oudere / jongere" is daar veel pertinenter dan het criterium "gevaccineerd/niet-gevaccineerd".

Nu je beseft dat dat geen argument is om jongeren die niet gevaccineerd zijn, geen privileges te geven, en wel eens gevaarlijk zou kunnen zijn voor de privileges van oudere gevaccineerden, gooi je het weer om naar een religieus criterium zonder grond.

Want je wil wel, als gevaccineerde, besmet worden, op voorwaarde dat het door een andere gevaccineerde is, en niet door een andere niet-gevaccineerde, blijkbaar.

https://www.lemonde.fr/planete/artic...0012_3244.html

Citaat:
que le vaccin de Pfizer et BioNtech ne protégerait plus qu’?* 39 % contre l’infection
wat hier al onder andere door vanderzapig aangegeven was.

Binnen een maand of twee beschermt uw vaccin U minder dan een masker tegen besmettingen doorgeven. Maar toch zijn het die mensen die privileges mogen hebben.

Uw (terecht) criterium van ziekenhuis belasting kunt ge niet aanwenden, en zoals allang aangegeven, is besmettingen tegenhouden met vaccins alles behalve evident. Om die waarheid te zeggen werd Sam Brokken ontslagen, en om daarover staan te liegen dat zijne neus 2 meter lang werd, blijft Pierre Van Damme een grote expert.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juli 2021 om 12:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 15:40   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Dit zegt het zowat:

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 17:12   #85
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
https://www.hln.be/economie/verplich...lijk~a3e8d98a/

Voor diegenen die hoopten dat er een 'vaccinatieverplichting' zou kunnen worden opgedrongen via werkgevers.
Voor diegenen die denken dat een wettelijke vaccinatieverplichting taboe is.

Citaat:
Wouter Beke: “Vaccinatie verplichten is voor mij geen taboe”

Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke heeft vrijdag een bezoek gebracht aan het vaccinatiecentrum van Kampenhout-Sas in Vlaams-Brabant. Daar gaf hij ook het wekelijkse persmoment over de vaccinatiecampagne. “De laatste weken hebben we gemobiliseerd, gesensibiliseerd en aangemoedigd, met succes. Verplicht vaccineren ligt op tafel maar er moeten nog veel vragen beantwoord worden,” zegt Beke.

Bron: BELGA
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210730_95249699

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2021 om 17:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 17:15   #86
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zegt het zowat:

Je kan het ook anders bekijken:

De partij die geen probleem heeft met het doden van ongeboren kinderen want "mijn lichaam" gaat ineens vaccinatie verplichten?
Oud 30 juli 2021, 17:16   #87
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoe werkt dit? Gaat de politie U uit uw huis sleuren en naar Dr Mengele transporteren?
Oud 30 juli 2021, 17:56   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bekeringsverplichting dus ook niet.
Oud 30 juli 2021, 17:59   #89
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In een bedrijf is het een pak comfortabeler als iedereen gevaccineerd is dan kan men het masker weglaten als men zich in het bedrijf verplaatst. Tenzij het een winkel is natuurlijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 18:03   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In een bedrijf is het een pak comfortabeler als iedereen gevaccineerd is dan kan men het masker weglaten als men zich in het bedrijf verplaatst. Tenzij het een winkel is natuurlijk.
Deed men dat voor griep ook ? En waarom zou men het masker mogen weglaten als men gevaccineerd is ? Uiteindelijk is een gevaccineerde nu, besmettelijker dan een niet-gevaccineerde vorig jaar he.
Oud 30 juli 2021, 18:10   #91
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hoe werkt dit? Gaat de politie U uit uw huis sleuren en naar Dr Mengele transporteren?
Dat zijn zulke vragen die nog beantwoord moeten worden.

Citaat:
Verplicht vaccineren ligt op tafel maar er moeten nog veel vragen beantwoord worden,” zegt Beke
Zoals de andere verplichte vaccinaties (2) in bepaalde sectoren?

Citaat:
https://www.mensura.be/nl/klantenzon...natie-weigeren

28-07-21
Q&A – Mag een werknemer een vaccinatie weigeren?

Griep, tetanus, hepatitis … voor heel wat aandoeningen bestaan er beschermende vaccins. Maar wat als een werknemer een preventieve inenting weigert? Kunt u iemand dwingen om een prikje te aanvaarden?

Het antwoord op die vraag hangt af van twee factoren: de functie die de medewerker uitoefent en de ziekte waartegen het vaccin beschermt.

Verplichte vaccins voor risicogroepen

In sommige sectoren worden medewerkers blootgesteld aan specifieke risico’s. Denk aan afvalophalers, die in een vuile omgeving werken, of verplegers, die in contact komen met virussen op de werkplek. Om hen te beschermen tegen ziekten en besmetting te voorkomen, moeten zij verplicht bepaalde vaccinaties krijgen.

In België zijn er twee inentingen en een test die wettelijk verplicht kunnen worden: vaccins tegen tetanus en hepatitis B en de tuberculosetest. De tabel hieronder geeft een indicatie van de sectoren waarin de verplichting geldt. Een uitgebreid overzicht van die sectoren kunt u raadplegen op pagina 42 van de Codex bij de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg.

Verplicht vaccin of test Sectoren
Tetanus Land- en tuinbouwbedrijven, (pluim)veebedrijven, afvalverwerkingsbedrijven

Tuberculosetest Gezondheidszorg en laboratoria met risico op aanraking met tuberculose

Hepatitis B Gezondheidszorg, laboratoria, tandartspraktijken

De verplichting is tweeledig: u moet als werkgever het vaccin of de test aanbieden en medewerkers moeten de inenting of test aanvaarden. Idealiter moet u hen daartoe niet dwingen, maar zien ze er zelf de meerwaarde van in. U doet er dus goed aan uw team duidelijk te informeren en misverstanden de wereld uit te helpen. Enkele argumenten daarvoor, leest u op onze blog. Weigert een medewerker toch, dan kan hij of zij niet aan de slag blijven in de functie waarvoor het vaccin of de test verplicht is.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 juli 2021 om 18:25.
Oud 30 juli 2021, 18:33   #92
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deed men dat voor griep ook ? En waarom zou men het masker mogen weglaten als men gevaccineerd is ? Uiteindelijk is een gevaccineerde nu, besmettelijker dan een niet-gevaccineerde vorig jaar he.
Ik zie ook wat er in mijn bedrijf gebeurd. Persoonlijk moei ik me daar niet mee maar reeds een paar maanden terug werd het masker dragen tijdens verplaatsing in het bedrijf minder strict opgevolgd. Nu ben ik terug van 2 weken vakantie en niemand draagt nog een masker. Voor zover ik hoor is iedereen gevaccineerd. Uw stelling in uw laatste zin betwijfel ik op zijn minst.
Oud 30 juli 2021, 18:39   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie ook wat er in mijn bedrijf gebeurd. Persoonlijk moei ik me daar niet mee maar reeds een paar maanden terug werd het masker dragen tijdens verplaatsing in het bedrijf minder strict opgevolgd. Nu ben ik terug van 2 weken vakantie en niemand draagt nog een masker. Voor zover ik hoor is iedereen gevaccineerd.
Waarom moet men gevaccineerd zijn om dat masker achterwege te laten ?

Citaat:
Uw stelling in uw laatste zin betwijfel ik op zijn minst.
Is nochtans zo. In Israël is er nog een onderdrukking met 39% van de besmettingen door het vaccin, maar de delta variant is meer dan 39% besmettelijker dan de varianten van vorig jaar.
Oud 30 juli 2021, 18:58   #94
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moet men gevaccineerd zijn om dat masker achterwege te laten ?

Is nochtans zo. In Israël is er nog een onderdrukking met 39% van de besmettingen door het vaccin, maar de delta variant is meer dan 39% besmettelijker dan de varianten van vorig jaar.
Ze dragen het niet meer en ik moei me daar niet mee, ik ga met hen daarover geen discussie aangaan temeer ik dat zeer gemakkelijk vind.

Israël is Israël, heb doorgaans wel kritiek op België maar we doen het hier blijkbaar goed en hebben nu meer vrijheid dan de buurlanden en zéér weinig nieuwe zieken. Bovendien zitten we zéér hoog wat vaccinatie percentages betreft en dat vind ik goed.
Oud 30 juli 2021, 22:05   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo ? Ik denk dat dat wel eens vlug zou kunnen veranderen als je de evolutie volgt.
Leg uw mondmasker maar niet te ver weg.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210730_97087778
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2021, 22:44   #96
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

En het staat nu ook in de gazet, nutteloos om segregatie in te voeren, gevaccineerden zijn even gevaarlijk.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210730_97087778

‘Amerikaanse Sciensano’ waarschuwt: “Wie gevaccineerd is, geeft deltavariant net zo goed door als niet-gevaccineerden”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 06:47   #97
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Belgische bedrijven zijn nog niet op de hoogte dat gevaccineerden evengoed besmet kunnen worden en het virus doorgeven. Of het gaat puur over ideologie en willen ze de slimme werknemers kunnen buiten zetten. Ze hebben liever ongevaarlijke schapen en daar valt misschien wel iets voor te zeggen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210730_97567207

Veel bedrijven zouden graag weten of hun werknemers gevaccineerd zijn of niet, maar mogen daar juridisch gezien niet naar vragen. Werkgeversorganisaties zoals Voka willen dat de regering daar een mouw aan past. “Wij zijn verantwoordelijk voor de veiligheid en het welzijn op de werkvloer, maar hebben totaal geen zicht op wie een prik kreeg en wie niet”, klinkt het daar.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 31 juli 2021 om 06:50.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2021, 08:51   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Helaas net voor hun vaccinatieafspraak werden ze beide zwaar ziek.

Tweelingsbroers van 26 jaar oud hadden dezelfde zware symptomen door Covid-19.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210730_96888701

Melvin (26) sterft door embolie na Covid-19, tweelingbroer overleeft

Tongeren/Maastricht - Tongeren neemt zaterdag afscheid van Melvin Liebens, een bekende medewerker van heel wat horecazaken. Liebens, amper 26 jaar, stierf door een longembolie na een corona-infectie. Zijn tweelingbroer Randy lag op dat moment ook in het ziekenhuis, maar overleefde.

Joos Meesters Vandaag om 06:00

De Grote Markt van Tongeren is zaterdag in de rouw. In Brasserie De Lido is de uitvaart van Melvin Liebens via livestream te volgen. “Van twee tot zes wordt er niks geserveerd en kunnen onze klanten het afscheid komen volgen”, zegt uitbater Jacques Fransen. “Melvin heeft bij ons gewerkt, zoals op zowat de hele Markt. Hij was een topkerel die door iedereen geliefd was.”

Melvin en zijn tweelingbroer Randy, een eeneiige tweeling, groeiden op in het Nederlands-Limburgse Eijsden. Door zijn werk in de horeca kwam Melvin in Tongeren terecht. Randy: “Zo’n vijf jaar geleden heeft hij daar een meisje leren kennen met wie hij heeft samengewoond in Tongeren en een zoontje heeft.” Toen de relatie ten einde kwam, ging Melvin opnieuw bij zijn ouders in Eijsden wonen.

Positief

Melvin maakte zich weinig zorgen over het coronavirus. Op 10 juli had hij een afspraak om gevaccineerd te worden. “Maar dat is niet doorgegaan omdat hij zich niet lekker voelde”, zegt Randy. Ook Randy voelt zich slecht en als ze zich laten testen, blijkt dat ze beiden positief zijn.

Randy: “Mijn klachten werden steeds erger, tot de ambulance me is moeten komen halen. Melvin is toen ook gecontroleerd. Maar hij mocht thuis herstellen.” Maar wanneer Randy na drie dagen ontslagen wordt uit het Maastrichtse ziekenhuis UMC+, is een ziekenhuisopname ook voor zijn tweelingbroer onafwendbaar. “Hij is er vier dagen moeten blijven. Zijn longen zijn gecontroleerd, maar daar was niet veel schade aan te zien. Toen zijn ademhaling en koorts onder controle waren, is hij thuis verder komen recupereren.”

Vreselijke pijn

Maar vorige zaterdag bleek dat het virus zich nog niet gewonnen had gegeven. Randy wordt wakker met vreselijke pijn in de rug en moet opnieuw naar het ziekenhuis. “Ik kon niet meer liggen, praten of ademen. Een scan heeft later uitgewezen dat er propjes in mijn longen zaten.” De longembolie die Melvin fataal zal worden, is ook bij Randy in ontwikkeling.

## Prof Jessa: “Logisch dat eeneiige tweelingen zelfde ziekteverloop kennen”

Melvin is op dat moment nog thuis en lijkt stilaan te herstellen van zijn corona-infectie. Tot hij maandagavond ook te kampen krijgt met pijn in de borst en misselijkheid. “Ik ben met hem naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis van Maastricht gereden”, zegt zijn vader Peter. “De arts die hem onderzocht, vertrouwde het niet en wilde een dokter van de spoeddienst laten kijken. Toen we naar de andere wachtkamer wilden gaan, is Melvin na twee passen in elkaar gezakt. Binnen de 2 minuten stonden er zestien mensen om hem heen. Ze hebben hem drie kwartier gereanimeerd en nog aan een hart-longmachine gehangen, maar die morgen om 10 over 4 is hij overleden. Gelukkig heeft hij geen pijn gehad.”

Geknuffeld

Zijn tweelingbroer Randy ligt op dat moment in hetzelfde ziekenhuis. “Ik was suf van de morfine en de medicatie. Maandagavond om 11 uur werd ik plots van mijn kamer gehaald omdat ze me iets moesten vertellen. Ik dacht dat ze zouden zeggen dat ik niet meer gered kon worden. Ik had nooit verwacht dat het om Melvin ging. Ze zeiden dat ze hem aan het reanimeren waren en dat het er niet goed uitzag.”

Om kwart over twee ’s nachts mag Melvin naar zijn broer op intensive care. “Alle respect voor de dokters, want ze hebben er alles voor gedaan. Maar het ging niet meer. Ik heb Melvin nog geknuffeld, gekust en in zijn hand geknepen. Daarna heb ik gevraagd om me naar mijn kamer te brengen want ik wilde mijn broertje niet zien overlijden. Iets na vier is papa bij mij gekomen. Hij zei: ‘Alsjeblieft Randy, jij moet blijven vechten. Melvin is gestorven, ik wil er niet nog eentje kwijt.’”

Wederhelft

Randy gaat door een diep dal, maar haalt het. “Je mag dat weten: ik ben heel bang geweest. Melvin was sterker. Hij heeft langer de pijn verbeten en is daardoor pas later naar het ziekenhuis gegaan. Maar zo was hij. Hij was een werkpaard, ging altijd tot het uiterste.” Vrijdag werd Randy uit het ziekenhuis ontslagen. “Het is onwerkelijk en oneerlijk”, zegt hij. “Op zo’n moment denk je: waarom ik wel en hij niet? Als ik kon kiezen had ik natuurlijk gezegd: ‘Laat mij gaan en laat Melvin blijven’. Maar andersom zou hij dat ook gezegd hebben.”

Op zijn 26ste moet hij verder zonder zijn tweelingbroer met wie hij lief en leed deelde. “Ik ben mijn wederhelft kwijt. We hadden nog zoveel willen doen samen. Je hoopt dat je aan het hallucineren bent en dat hij gewoon ergens een biertje zit te drinken. Het is onmenselijk. Tegelijk delen zoveel mensen hun positieve herinneringen aan Melvin, dat verzacht de pijn.”

Zoontje

Wat het extra wrang maakt, is dat Melvin positief testte op de dag dat hij zijn vaccin zou krijgen. Op zijn leeftijd leek hij bovendien weinig te moeten vrezen. “Ook jongeren moeten opletten”, zegt Randy. “Er wordt vaak gezegd dat het virus voor jongeren niet meer dan een griepje is. Melvin was perfect gezond. Hij heeft nooit gek gedaan en de mondkapjesplicht altijd gevolgd. Maar toch kan hij het niet navertellen.” Melvin laat een zoontje van vier jaar na, Eden. “Samen met zijn mama, Christel, gaan we ervoor zorgen dat Eden niets tekort komt. Hij gaat een mooie toekomst hebben, helaas zonder zijn vader.”

De crematie van Melvin Liebens vindt zaterdag plaats bij Walpot Uitvaartzorg in Eijsden.
##
Citaat:
Prof Jessa: “Logisch dat eeneiige tweelingen zelfde ziekteverloop kennen”

Melvin en zijn tweelingbroer Randy kenden na hun coronabesmetting een nagenoeg identiek ziekteverloop. En dat is niet zo verwonderlijk.

Joos Meesters Vandaag om 06:26

Een twintiger die sterft na een corona-infectie blijft “gelukkig heel zeldzaam”, zegt professor Björn Stessel, anesthesist-intensivist van het Hasseltse Jessaziekenhuis. “Het ontstaan van een heel grote, levensbedreigende longembolie is sowieso heel zeldzaam maar in het kader van een ernstige corona-infectie hebben we ze het afgelopen jaar wel met een hogere frequentie vastgesteld.”

“Een corona-infectie kan immers een ‘verhoogde stollingsneiging’ uitlokken waardoor zich stolsels ontwikkelen. Als die stolsels doorschieten naar het longvaatbed, spreek je van longembolie, wat dodelijk kan zijn als de bloedsomloop in de long volledig of bijna volledig verstopt raakt.”

Melvin en zijn tweelingbroer kregen er beiden mee te maken. “De oorzaak van de verhoogde stollingsneiging is waarschijnlijk de sterke immuunreactie van het lichaam op de corona-infectie. Aangezien de immuunrespons een genetische variatie kent, is het dus ook logisch dat eeneiige tweelingen eenzelfde ziekteverloop kennen.”

In het geval van Melvin volgde de embolie pas weken na de besmetting. “Het tijdstip van optreden is afhankelijk van de snelheid van stolselvorming en van het moment waarop het stolsel loskomt uit de aders in het been of bekken en naar het longvaatbed schiet. Dat kan dus zeker enkele weken na het begin van de corona-infectie voorkomen”, zegt Stessel.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2021 om 08:57.
Oud 31 juli 2021, 08:55   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas net voor hun vaccinatieafspraak werden ze beide zwaar ziek.

Tweelingsbroers van 26 jaar oud hadden dezelfde zware symptomen door Covid-19.
Er zijn ook 26-jarigen die dood gaan in het verkeer he.

Dat is dus 1 van de 126 doden in de klasse 25 - 44 jaar sinds vorig jaar maart.
Oud 31 juli 2021, 08:58   #100
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ook 26-jarigen die dood gaan in het verkeer he.
Whataboutisme.

Of kan men zich daarvoor vaccineren?

Citaat:
Dat is dus 1 van de 126 doden in de klasse 25 - 44 jaar sinds vorig jaar maart.
En?

Citaat:
Een twintiger die sterft na een corona-infectie blijft “gelukkig heel zeldzaam”, zegt professor Björn Stessel, anesthesist-intensivist van het Hasseltse Jessaziekenhuis. “Het ontstaan van een heel grote, levensbedreigende longembolie is sowieso heel zeldzaam maar in het kader van een ernstige corona-infectie hebben we ze het afgelopen jaar wel met een hogere frequentie vastgesteld.”

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2021 om 09:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be