![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genocidaal beleid, moord met voorbedachte rade. Uit welk gat komt ge gekropen als dit geen fascisme zou zijn?
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 10 augustus 2021 om 02:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Zal wel aan mij liggen, hoor. Sommigen vinden overdrijvingen de max, bij mij werkt dat net niet. Op fora en sociale media zijn overdrijvingen echter bijna een vereiste om gehoord te worden, dus goed bezig, patrickve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie nadien het woord 'fascisme' gebruikt doet dat uiteraard niet in enge historische betekenis als zijnde de beweging van Mussolini. Dan moeten we zoeken WAAROM Mussolini zijn beweging "fascisme" noemde. En dan kijken we naar de etymologische betekenis van het woord en hoe Mussolini dat interpreteerde. Welnu, hij interpreteerde dat exact zoals ik het beschrijf. Maar hij is niet de enige die het concept van fasces gebruikt als staatssymbool he. Het Romeinse rijk, en in navolging, de USA, doen dat ook. Kijk naar het standbeeld van Abraham Lincoln, en de stijl van zijn "troon": ![]() Maar we kunnen Lincoln geen fascist noemen natuurlijk. Hij kwam juist op voor een burgerrecht dat onvervreemdbaar was. De USA grondwet is ongeveer het beste voorbeeld ter wereld van een ingebeiteld niet-fascisme, maar ook daar glijden ze af. De interpretatie die Mussolini gaf aan het symbool en waar hij dus voor uit kwam is dit: Citaat:
Alles wat dus in die zin gaat, waarbij individuele burgervrijheden geen grenzen zetten aan de aspiraties van het "collectief", kan dus rechtmatig een erfgenaam van het fascisme genoemd worden. Het echte historische fascisme bestaat natuurlijk niet meer, want die beweging is maar enkele jaren onder Mussolini meegegaan. In bovenstaande definitie staat niks over uitroeien, een Leider hebben, brutaal zijn, geweld plegen of wat dan ook. Er staat iets in over VRIJHEID, dat er maar 1 vrijheid is, die van de staat die totaal is. Het is het negeren van de individuele burgervrijheden, die geen bestaan hebben. Het symbool van fasces is lang gekend en universeel en betekent dat een strohalm geen waarde heeft, maar een bundel een sterk wapen is en enkel de bundel telt, niet de strohalm. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2021 om 08:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() Om een of andere reden moest ik ineens hier aan denken:
Maar laat dat de forumpret niet bederven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat het internet krioelt van de crackpots. Maar we hebben het laatste jaar mogen zien dat "experten" zich totaal onwetenschappelijk hebben gedragen - tot mijn eigen grote verbazing trouwens. Maar we begrijpen dat nu beter: ze werden expert gebombardeerd in een domein dat eigenlijk enerzijds vrij ongekend is, en anderzijds heel weinig soliditeit heeft: epidemische dynamieken bij mensen. Die "experten" kennen daar ten eerste weinig van maar werden toch opgevoerd als "experten" ; maar bovendien stellen we vast dat dat vakgebied eigenlijk heel zwak is. Men weet gewoon niet hoe ziektekiemen zich in menselijke maatschappijen voortplanten, maar men doet op TV alsof men dat wel weet. Die experten, maw, zijn geen experten. Dat merk je trouwens heel goed aan het concept "voortschrijdend inzicht". Een expert heeft geen "voortschrijdend inzicht". Die wist het op voorhand, daarom was het een expert. Als een expert moet vaststellen dat hij voortschrijdend inzicht nodig heeft en daar zijn "raadgevingen" op moet aanpassen, is hij geen expert maar een student, of een wetenschapper die een nieuw domein aansnijdt. En dan kan men niet pontificeren, maar moet men de wetenschappelijke methode gebruiken: argumentaties aanbrengen, en falsificatie trachten door te voeren, ttz, maximale kritiek. Wij hebben van die "experten" het exact omgekeerde gedrag gezien. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2021 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is precies omdat ik de wetenschappelijke methode begrijp dat ik een hekel heb aan emoargumenten en stemmingmakerij, zoals bijvoorbeeld het totaal nutteloos recycleren en herdefiniëren van een beladen historische term. Maar soit, we draaien al een tijdje in cirkels, ik zal het hierbij houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nietig verklaren van burgervrijheden als functie van een ideologisch staatsconcept is dus de essentie van "fascisme". Ik zie niet goed in wat je daar eigenlijk tegen inbrengt. Ik geef U aan hoe dat historisch zinvol is om fascisme zo te definieren, vermits het het basis concept was van het Mussolini fascisme, maar teruggevonden wordt in een aantal andere totalitaire regimes. Citaat:
Wij zijn dus vervallen in een ideologisch totalitarisme, NET ZOALS religieuze dictaturen, het nazisme, het mussolini fascisme, ISIS, en vele communistische regimes die we gekend hebben, waaronder China. Het corona gemaatregel heeft onze fundamentele burgervrijheden op de meest flagrante wijze ondergeschikt gemaakt aan een of andere waanzinnige ideologie. Net zoals in die andere gelijkaardige ideologische totalitarismen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2021 om 10:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo komt het dat de echte experten die vorig jaar moesten zeggen dat ze eigenlijk weinig relevante kennis hadden en zouden moeten afwachten, aan de kant gezet zijn en er een hoop kwakzalvers zijn opgeduikeld die wel beweerden dat ze alle kennis hadden. Helaas is het nadien moeilijk om toe te geven dat die mensen die je tot expert hebt gepromoveerd gewoon idiote kwakzalvers zijn, want dan moet je ook je eigen falen toegeven. En zo zitten we nu opgescheept met een nieuwe golf van Lysenkoisme, waarin leugenaars en kwakzalvers de plak zwaaien en waar echte wetenschap onderdrukt wordt. In de ussr is die waanzin pas opgehouden toen stalin doodging. De vraag is natuurlijk waar dat vandaag zal ophouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb ik het natuurlijk over de honderden miljoenen levensjaren die verloren gaan door de economische impact van de maatregelen. Geloof je in groepsimmuniteit door besmetting? Geloof je dat kinderen weinig te vrezen hebben van covid? Geloof je in virale evolutie? ... Allemaal zaken die door onze TV-virologen via emoargumenten en stemmingmakerij belachelijk worden gemaakt. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 augustus 2021 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan geeft hij toe dat onze TV-virologen geen wetenschappelijke methode gebruiken maar wat uit het botten slaan zolang het maar angst creëert zodat de bevolking zou luisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, de essentie is de afwezigheid van fundamentele burgervrijheden, ondergeschikt aan een eenheidsideaal opgelegd door de staat. Waar alles ondergeschikt is aan die ideologie, ook de meest fundamentele burgervrijheden, die hierdoor niet bestaan. Maar zoals ik al schreef, als dat woord fascisme U stoort, omdat je enkel wil dat het verwijst naar de beweging van Mussolini, en we dus een Hitler of een Stalin geen fascist mogen noemen, noem het dan een ideologisch totalitair regime. Wat ik dus "fascisme" noem, omdat dat daar in zijn fundamenten mee overeenkomt. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 augustus 2021 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |