Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2021, 11:31   #81
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zoals in de meeste antivaxxdraden wordt hier ook weer een bedriegelijke potpourri van artikels gemaakt.

Het (serieuze) artikel 2 dateert van maart 2020 en zegt dat er van het beperkt beschikbare midazolam uit voorzorg extra hoeveelheden gekocht werden met het oog op de beginnende Covid crisis.

Artikel 3 uit juni 2021dat geciteerd wordt komt dan weer uit een gekende antivaxxrioolwebsite.

https://www.logically.ai/articles/ac...e-daily-expose

The Daily Expose is a U.K.-focused conspiracy site created in November of last year, and since its establishment, it has promoted a standard portfolio of COVID-denialist, anti-vaxxer, and Great Reset myths framed as breaking news.

The writers and contributors don’t request interviews with scientists, government officials, or other qualified experts to make sure they’re interpreting these documents correctly. Nor do they give the right of reply to any of the institutions or figures they are reporting on, which is an expected journalistic practice. The Daily Expose has fielded interviews with fringe figures, for instance, Mike Yeadon, but the interviews take the form of a transcript of their opinions
Je vergeet The Telegraph en ook fullfact geeft toe dat het middel extra werd gestockeerd en traditioneel gebruikt wordt bij end-of-life comfort behandeling.

Zieke ouderen in het ziekenhuis werden dus teruggestuurd naar de rusthuizen en NHS raadde aan om kwistig te zijn met Midazolam, wat dus neerkomt op een advies te euthanaseren om plaats te maken. Je ziet dat de pieken in gebruik van Midazolam gelijk loopt met het dodental van de pandemie.

Ik begrijp volledig waarom ze het gedaan hebben (wij deden het ook) maar dat ze dan eerlijk blijven.

NHS made secret pandemic plan to deny care to the elderly
https://www.telegraph.co.uk/news/202...-care-elderly/

https://fullfact.org/online/david-icke-midazolam/

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 11:48   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je vergeet The Telegraph en ook fullfact geeft toe dat het middel extra werd gestockeerd en traditioneel gebruikt wordt bij end-of-life comfort behandeling.

Zieke ouderen in het ziekenhuis werden dus teruggestuurd naar de rusthuizen en NHS raadde aan om kwistig te zijn met Midazolam, wat dus neerkomt op een advies te euthanaseren om plaats te maken. Je ziet dat de pieken in gebruik van Midazolam gelijk loopt met het dodental van de pandemie.

Ik begrijp volledig waarom ze het gedaan hebben (wij deden het ook) maar dat ze dan eerlijk blijven.

NHS made secret pandemic plan to deny care to the elderly
https://www.telegraph.co.uk/news/202...-care-elderly/

Weer hetzelfde. Artikels moedwillig fout interpreteren en framen.

1. Full Fact zegt dat er inderdaad begin 2020 een stock Midozalam aangelegd werd zoals ik ook in mijn post zei. Daar is niks mis mee. Dat gebeurde uit voorzorg.

2. Verder zegt Full Fact dat er geen euthanasieprogramma was . Dus juist het tegengestelde van wat jij beweert.

Using midazolam is not the same as re-introducing the Liverpool Care Pathway
In the video, Mr Icke suggests that the use of midazolam, and practices around end of life care are a return to the Liverpool Care Pathway, which was abolished in 2014.

The Liverpool Care Pathway (LCP) was a generic approach to care for the dying, intended to improve end of life care and allow some of the essentials of palliative medicine and hospice model end of life practices into hospitals and other healthcare settings.

It became controversial and was criticised by patient and family groups, media and by some medical professionals who referenced cases where individuals had been ‘put on’ the pathway without consent or discussion and where the pathway had been used as an excuse for depersonalised and substandard care. Complaints included anger around medications being stopped, patients not being offered food and drink, or being inappropriately identified as dying. There were also criticisms that the use of the LCP had hastened people’s deaths through over-prescription of painkillers and/or the withdrawal of hydration or nutrition.

This led to an independent review in 2013, which concluded that although the principles behind the LCP could promote good practice and prevent suffering at the end of life, there had been failings. It was recommended that the LCP be replaced by an individualised end of life care plan for each patient. The review also recommended structural change, education, planning and inspection around end of life care.

Therefore, while midazolam was included as a symptom control option in the LCP, its use has continued as a tenet of good end of life care.

There is no evidence that the LCP has been reinstated. DHSC confirmed that it is not aware of any trusts using the LCP since it was phased out, and NHS England is clear that the LCP must not be used.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 11:53   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer hetzelfde. Artikels moedwillig fout interpreteren en framen.

1. Full Fact zegt dat er inderdaad begin 2020 een stock Midozalam aangelegd werd zoals ik ook in mijn post zei. Daar is niks mis mee. Dat gebeurde uit voorzorg.

2. Verder zegt Full Fact dat er geen euthanasieprogramma was . Dus juist het tegengestelde van wat jij beweert.

Using midazolam is not the same as re-introducing the Liverpool Care Pathway
In the video, Mr Icke suggests that the use of midazolam, and practices around end of life care are a return to the Liverpool Care Pathway, which was abolished in 2014.

The Liverpool Care Pathway (LCP) was a generic approach to care for the dying, intended to improve end of life care and allow some of the essentials of palliative medicine and hospice model end of life practices into hospitals and other healthcare settings.

It became controversial and was criticised by patient and family groups, media and by some medical professionals who referenced cases where individuals had been ‘put on’ the pathway without consent or discussion and where the pathway had been used as an excuse for depersonalised and substandard care. Complaints included anger around medications being stopped, patients not being offered food and drink, or being inappropriately identified as dying. There were also criticisms that the use of the LCP had hastened people’s deaths through over-prescription of painkillers and/or the withdrawal of hydration or nutrition.

This led to an independent review in 2013, which concluded that although the principles behind the LCP could promote good practice and prevent suffering at the end of life, there had been failings. It was recommended that the LCP be replaced by an individualised end of life care plan for each patient. The review also recommended structural change, education, planning and inspection around end of life care.

Therefore, while midazolam was included as a symptom control option in the LCP, its use has continued as a tenet of good end of life care.

There is no evidence that the LCP has been reinstated. DHSC confirmed that it is not aware of any trusts using the LCP since it was phased out, and NHS England is clear that the LCP must not be used.
Als je dat middel promoot, promoot je euthanasy.

en The Telegraph?
Oud 10 augustus 2021, 11:57   #84
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je dat middel promoot, promoot je euthanasy.

en The Telegraph?
Betaal en registratiemuur.
Oud 10 augustus 2021, 13:03   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In een volgende fase zal anti-vaxxer misschien evolueren naar mensen die zelf geen probleem hebben met het vaccin, zich ook hebben laten vaccineren (zoals ikzelf), maar niet vinden dat de vaccinatie verplicht moet worden.
Dat is al het geval hoor, ik werd al uitgemaakt voor antivaxxer in een of andere draad.

Antivaxxer is trouwens ook toepasselijk op iedereen die tegen dwangmatige corona maatregelen is, onafhankelijk van hun visie over vaccinatie.

Het is "Jood" in het nieuwe nazisme.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 13:21   #86
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor wat jij en anderen citeert is puur antivaxx.

De waarheid kwetst blijkbaar.
Wtf?

Geef eens één post van mij die jij beschouwt als antivax? Gewoon zodat ik weet waarop ik me moet verdedigen.

Ongelooflijk... ik ben gevaccineerd en ik geloof dat het vaccin mijn risico op ziekenhuisopname vermindert.

En toch ben ik in jouw totaal gestoorde denkwereld een antivaxer. Hoe doorgedraaid kan je zijn?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 augustus 2021 om 13:22.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 13:44   #87
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betaal en registratiemuur.
Point, de Metro behandelt het ook. Het lijkt er op dat er in NY hetzelfde is gebeurd, besmette ouderlingen werden terug naar de rusthuizen gestuurd waar ze stierven zonder zorg en nog eens de andere bewoners besmette.

Het artikel gaat over de procedure van de NHS in het geval van een epidemie (griep of andere) en dat dit waarschijnlijk werd gebruikt voor de Covid pandemie want er is geen ander scenario opgemaakt.

Ik herhaal het nog eens, ik begrijp dit plan maar wees er dan eerlijk over en zit niet te lullen over het beschermen van ouderen met extreme maatregelen.

de documenten zelf
https://cygnusreports.org/pandemic-briefing-papers/

https://metro.co.uk/2021/07/31/nhs-m...emic-15018095/

Former health secretary Matt Hancock came under fire for allowing elderly patients to be discharged to care homes without a test last spring, meaning the virus likely spread among unvaccinated and unshielded residents.
The government has denied that the elderly were ‘abandoned’ in the crisis.

The papers were obtained by Dr Moosa Qureshi following a year-long freedom of information battle.
He argues medics should have been told about the response plans.

Dr Qureshi said on CygnusReports.org, where the documents were published at 9am today: ‘If these documents did not form the basis of the NHS response to coronavirus, then what triage plan did NHS England prepare for coronavirus and why have they consistently refused to share it with frontline NHS staff who have had to make very challenging decisions on the ground?’

He told the Telegraph: ‘The Information Commissioner held that clinicians must be supported by a clear framework when allocating care during a severe pandemic, and that the framework needs public debate.

‘The NHS triage paper provides real guidance for frontline staff if NHS services are overwhelmed. Why did the Department of Health, NHS England and BMA keep it secret from healthcare professionals?’

A government spokesman said the reports were ‘historical draft briefing papers that include hypothetical scenarios which do not and have never represented agreed government policy’.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 augustus 2021 om 13:46.
Oud 10 augustus 2021, 13:45   #88
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wtf?

Geef eens één post van mij die jij beschouwt als antivax? Gewoon zodat ik weet waarop ik me moet verdedigen.

Ongelooflijk... ik ben gevaccineerd en ik geloof dat het vaccin mijn risico op ziekenhuisopname vermindert.

En toch ben ik in jouw totaal gestoorde denkwereld een antivaxer. Hoe doorgedraaid kan je zijn?
Ik ben ook voor vaccinatie van de ouderen maar als je het niet wil verplichten van boorling tot paliatieve dan ben je in hun ogen een antivaxxer. Dat is nu mijn Geuzen-naam. Mr. Antivaxx
Oud 10 augustus 2021, 13:47   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is al het geval hoor, ik werd al uitgemaakt voor antivaxxer in een of andere draad.

Antivaxxer is trouwens ook toepasselijk op iedereen die tegen dwangmatige corona maatregelen is, onafhankelijk van hun visie over vaccinatie.

Het is "Jood" in het nieuwe nazisme.
Gisteren hoorde ik op tv een jonge Fransman, op een terras, die duidelijk stelde dat hij zich heeft laten vaccineren, tegen z'n goesting.
Als we iedereen die zich louter om opportunistische redenen heeft laten vaccineren gaan beschouwen als antivaxer dan zijn ze misschien zelfs in de meerderheid.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 augustus 2021 om 13:48.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 13:54   #90
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gisteren hoorde ik op tv een jonge Fransman, op een terras, die duidelijk stelde dat hij zich heeft laten vaccineren, tegen z'n goesting.
Als we iedereen die zich louter om opportunistische redenen heeft laten vaccineren gaan beschouwen als antivaxer dan zijn ze misschien zelfs in de meerderheid.
Even wachten tot de boosters er zijn, daar gaan een pak minder gegadigden voor zijn. Niettegenstaande de EU nu al 10 dosissen per persoon heeft besteld.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=260409
Oud 10 augustus 2021, 13:59   #91
edwinp
Banneling

Standaard

de grootste pandemie van deze eeuw is structurele domheid en ongegronde angsten, verspreid door diverse digitale platformen

Nog nooit was het volk in tijden van massa informatie zo dom als nu...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 14:04   #92
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wtf?

Oei, ik verwarde je met Hoogstraat. Die avatars hebben hetzelde kleurenpalet.

Mijn excuses.
Oud 10 augustus 2021, 14:05   #93
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
de grootste pandemie van deze eeuw is structurele domheid en ongegronde angsten, verspreid door diverse digitale platformen

Nog nooit was het volk in tijden van massa informatie zo dom als nu...
Correct. Met die nuance dat dit de eerste keer is dat er zoveel informatie beschikbaar is, en dat velen, vooral ouderen, zich nog altijd beperken tot de propaganda kanalen van de overheid.

De vraag is natuurlijk waarom overheden zoveel moeite hebben gedaan en nog steeds doen om leugens te verspreiden en te onderhouden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 14:06   #94
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, ik verwarde je met Hoogstraat. Die avatars hebben hetzelde kleurenpalet.

Mijn excuses.
Ok, geen probleem. Kan gebeuren.

Ik uit me op dit forum dan wel als tegenstander van de (meeste) corona-maatregelen, maar kritiek op vaccins heb ik helemaal nog niet gegeven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 14:15   #95
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, geen probleem. Kan gebeuren.

Ik uit me op dit forum dan wel als tegenstander van de (meeste) corona-maatregelen, maar kritiek op vaccins heb ik helemaal nog niet gegeven.
Nu ben ik benieuwd, wat ga je doen met de booster in het najaar en dan de 6 maandelijkse opvolging?

En wat met het nemen van een vaccin nadat je al duidelijk Covid-19 hebt gehad?

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 augustus 2021 om 14:16.
Oud 10 augustus 2021, 14:15   #96
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat eerlijk gezegd een goed idee.
Ik niet !! Moord is niet ok !!
Dan zal je bv de volgende 13 moorden ook wel goedkeuren zeker ??
Chicago violence: 13 killed , 86 shot over weekend , police say:
https://www.foxnews.com/us/chicago-d...weekend-police

Britse ziekenhuizen euthanaseerden ouderen om plaats te maken , op advies van NHS
Ze zijn de mensen weer wat aan't opstoken en wijsmaken !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 14:27   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met het nemen van een vaccin nadat je al duidelijk Covid-19 hebt gehad?
.
Ik zie het probleem niet.
Iemand die covid heeft gehad, of besmet is geweest, is niet noodzakelijk ziek geworden, besefte het misschien niet.
Daarbij, er is op alles een vervaldatum, ook op natuurlijke immuniteit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 14:29   #98
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet.
Iemand die covid heeft gehad, of besmet is geweest, is niet noodzakelijk ziek geworden, besefte het misschien niet.
Daarbij, er is op alles een vervaldatum, ook op natuurlijke immuniteit.
Dus als ik het goed lees ga jij nu braaf om de 6 maanden je vaccin gaan halen tot je sterft?
Oud 10 augustus 2021, 14:30   #99
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ik het goed lees ga jij nu braaf om de 6 maanden je vaccin gaan halen tot je sterft?
is het gratis?
Oud 10 augustus 2021, 14:32   #100
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat nodig is. Ik laat al jaren het griepvaccin zetten.
No sweat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be