Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2021, 10:56   #81
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
doet niets terzake.
3/kwart miljoen wordt door de Vlaamse politiekertjes vergooid aan iets wat totaal overbodig zou moeten zijn. Eigenstoef....
Mochten de politiekertjes van de Vlaamse regering doen waarvoor ze betaald worden, namelijk goed beleid voeren, dan zou die 750 000 aan nuttige dingen kunnen besteed worden.

Die 750 000 zou uit de zak van de partij(en) moeten komen die de Vlaamse regering vormen.
De pr van de ploeg van 11 miljoen mag wel wat kosten, alhoewel het niks, nul nada oplevert.
Maar owee, er mag aan de Vlamingen niet uitgelegd worden hoe ze het geld voor het relanceplan gaan besteden en hoe de bedrijven daar mee kunnen van genieten.

Maar ik begrijp het, hoor. In de Belgisch-nationalistische visie doet men zoiets best ver weg van iedereen in achterkamertjes en laat men alleen vrienden en bevriende bedrijven (liefst nog uit eigen familie of uit de beperkte vriendenkring) van al dat lekkers meegenieten. Oude gebruiken roesten niet, zelfs niet bij Belgisch-nationalisten met pvda-sympathieën, want in het communisme was iedereen ook gelijk ( en dus onwetend ) terwijl een kleine elite zich rijkelijk laafde aan alle geneugten des levens. Het was gewoon de kunst om bij die kleine elite te geraken, natuurlijk.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 10:58   #82
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat zouden wel eens hardcore BLOKKERS kunnen zijn die naar Wallonie getrokken zijn wegens goedkopere huisvesting.
Niemand gast voor zijn plezier in krotwoningen en totaal verloederde omgevingen wonen.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 17 augustus 2021, 11:19   #83
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo, dat zijn de feiten he, misschien dat er een strategie achter zit, misschien heeft hij dat gedaan om zich aan de PS te kunnen binden of ... wie weet, maar ik wist de moment dat ze die Vlaamse regering hadden dat het spel federaal verloren was.
Ben ik blij dat dit ook eens met zoveel woorden vanuit de (net nog iets meer) rechtse oppositie in Vlaanderen wordt gezegd.
Inderdaad...alle andere verhalen zijn praat voor de vaak of om de strategische onhandigheid van Wever in de doofpot te willen steken.

Citaat:
de sossen, blauwkes en tsjeeven gingen niet meer in de pas lopen, de Vlaamse buit was immers binnen.
Origineel doch heel terecht opgemerkt, de andere tradotjes volgden niet meer het strategische N-VA plan. Die stoute kleine tradootjes die plots een eigen willetje hadden foei....

Maar op Vlaams gebied liep blijkbaar ook Van Grieken niet in de N-VA pas ! Ook hier faalde Wever om een coalitie met VB op poten te zetten. En Oh grote voorspelbaarheid het was de fout van het VB ! Die hadden een eigen willetje en deden niet wat de grote N-VA leider had voorgeprogrameerd voor het VB.

Citaat:
Hij heeft daar een kans verspeeld,
Het zou wel een kunnen zijn dat, vanwaar men het ook bekijkt, hij daar zijn afspraak met de geschiedenis gemist heeft....we zullen zien.

Citaat:
hij had de tsjeeven goed onder druk kunnen zetten, het VB meenemen in Vlaanderen, Belziek onbestuurbaar kunnen maken en voor een paar desidenten uit de VLD / CD&V kunnen gaan,
die hun ziel of hun moeder wel hadden verkocht voor een schoon plaatske aan de Vlaamse ministertafel.
Hier deel ik, zoals u allicht vermoedt, uw mening niet.
Maar misschien was het moment wel daar om het VB idd mee in het badwater te trekken en te hopen op een Oostenrijks FPÖ scenario.
Want ik ben ervan overtuigd dat als het VB aan de macht komt er niets substantieels zal veranderen. Tenzij men de hoofding van zijn belastingsbrief als substantieel ziet natuurlijk.

Citaat:
Daarna Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen en den belziek laten ontploffen dat was het ideale scenario geweest en het had gekund. Vraagt wel stalen cohones natuurlijk.
Zoals u begrijpt deel ik hier ook niet uw overtuiging.
Trouwens, België ontploft of niet, meer dan de hoofding van mijn belastingsbrief ga ik daar in mijn persoonlijke leven niet van merken. Tenzij men het chaos-scenario gaat opvoeren natuurlijk en Vlaanderen uit de EU gaat splitsen, onze grootste handelspartner gaat schofferen en van Vlaanderen "het-nog-erger-dan-Griekenland aan de Noorzee" gaat maken natuurlijk.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 11:22   #84
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
echt wel een groot affront voor Di Rupo en zijn bende.
Het UF (Union des Francofones) haalde (2019) vergelijkbare scores over GANS Vlaanderen.
Echt wel een groot affront voor Bourgeois en zijn bende.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 11:23   #85
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het UF (Union des Francofones) haalde (2019) vergelijkbare scores over GANS Vlaanderen.
Echt wel een groot affront voor Bourgeois en zijn bende.
Dat de Vlaamse rand vol onverdraagzame, arrogante Franstaligen zit, is geen nieuws hé.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 11:52   #86
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben ik blij dat dit ook eens met zoveel woorden vanuit de (net nog iets meer) rechtse oppositie in Vlaanderen wordt gezegd.
Inderdaad...alle andere verhalen zijn praat voor de vaak of om de strategische onhandigheid van Wever in de doofpot te willen steken.

Origineel doch heel terecht opgemerkt, de andere tradotjes volgden niet meer het strategische N-VA plan. Die stoute kleine tradootjes die plots een eigen willetje hadden foei....

Maar op Vlaams gebied liep blijkbaar ook Van Grieken niet in de N-VA pas ! Ook hier faalde Wever om een coalitie met VB op poten te zetten. En Oh grote voorspelbaarheid het was de fout van het VB ! Die hadden een eigen willetje en deden niet wat de grote N-VA leider had voorgeprogrameerd voor het VB.

Het zou wel een kunnen zijn dat, vanwaar men het ook bekijkt, hij daar zijn afspraak met de geschiedenis gemist heeft....we zullen zien.

Hier deel ik, zoals u allicht vermoedt, uw mening niet.
Maar misschien was het moment wel daar om het VB idd mee in het badwater te trekken en te hopen op een Oostenrijks FPÖ scenario.
Want ik ben ervan overtuigd dat als het VB aan de macht komt er niets substantieels zal veranderen. Tenzij men de hoofding van zijn belastingsbrief als substantieel ziet natuurlijk.

Zoals u begrijpt deel ik hier ook niet uw overtuiging.
Trouwens, België ontploft of niet, meer dan de hoofding van mijn belastingsbrief ga ik daar in mijn persoonlijke leven niet van merken. Tenzij men het chaos-scenario gaat opvoeren natuurlijk en Vlaanderen uit de EU gaat splitsen, onze grootste handelspartner gaat schofferen en van Vlaanderen "het-nog-erger-dan-Griekenland aan de Noorzee" gaat maken natuurlijk.
Het VB mist de intellectuele capaciteit(zowel inhoudelijk als mandatarissen) om verantwoord te besturen. Het kader van het VB weet dat en zal nooit regionaal of nationaal mee in bad gaan. Elke onderhandeling zal gesaboteerd worden door absurde voorwaarden. Stiekem blijven ze liever langs de kant staan om met de onzin die ze verkopen hun zakken te vullen.
Oud 17 augustus 2021, 12:32   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het VB mist de intellectuele capaciteit(zowel inhoudelijk als mandatarissen) om verantwoord te besturen. Het kader van het VB weet dat en zal nooit regionaal of nationaal mee in bad gaan. Elke onderhandeling zal gesaboteerd worden door absurde voorwaarden. Stiekem blijven ze liever langs de kant staan om met de onzin die ze verkopen hun zakken te vullen.
Dat is ook met N-VA het geval.

Daar zit bitter weinig kwaliteit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 12:34   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie doet hen dus een enorm plezier door het cordon te laten bestaan.

Alleszins, als je altijd al hebt beweerd dat ze alleen dan toetreden tot de Belgische regering als het de laatste is, dan kan je moeilijk beweren dat ze het stiekem doen.
Oud 17 augustus 2021, 12:42   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Alleszins, als je altijd al hebt beweerd dat ze alleen dan toetreden tot de Belgische regering als het de laatste is, dan kan je moeilijk beweren dat ze het stiekem doen.
Cordon gaat over veel meer dan de federale regering.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 12:53   #90
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:

En in de PS zit geen kwaliteit. Het is gewoon een bende criminelen die hun eigen bevolking in plan laten..

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 17 augustus 2021 om 12:54.
Oud 17 augustus 2021, 12:56   #91
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee jong, de echte kwaliteit zit bij de PS, die grote welvaart in Wallonië bracht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 12:59   #92
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
En in de Ps zit geen kwaliteit. Het is gewoon een bende criminelen.
Er zit wellicht in iedere partij kwaliteit, maar die worden "klein" gehouden door de kopstukken. Wellicht bang voor hun postje en Belgisch pensioen.

En dat is wellicht in iedere partij zo, waar ook ter wereld.
Oud 17 augustus 2021, 13:28   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja bij de CD&V, VLD en Spa, oei vooruit of achteruit, en Groen bulkt het van de politieke wonders, puur leiderschap in zijn zuiverste vorm. ... Sta mij toe eens goed te lachen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 14:08   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Cordon gaat over veel meer dan de federale regering.
Ja, vul maar in naar believen.

Maar ik had het over wat het VB ter zake te zeggen heeft.

Trouwens, als ik hun was zou ik nooit of nooit in een Vlaamse stappen, tenzij de onafhankelijkheid van het Vlaamse volk uitgeroepen wordt.
Oud 17 augustus 2021, 14:13   #95
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja bij de CD&V, VLD en Spa, oei vooruit of achteruit, en Groen bulkt het van de politieke wonders, puur leiderschap in zijn zuiverste vorm. ... Sta mij toe eens goed te lachen.
Acht, het is maar hoe je het bekijkt hé.

De rechtse en extreemrechtse partij zijn meesters om de mensen een rad voor de ogen te draaien.
Oud 17 augustus 2021, 15:05   #96
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Met stiekem bedoel ik de onzichtbaarheid van hun zakkenvullerij voor de sukkelaars die verblind zijn door makakkenhaat.
Oud 17 augustus 2021, 15:09   #97
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met stiekem bedoel ik de onzichtbaarheid van hun zakkenvullerij voor de sukkelaars die verblind zijn door makakkenhaat.
Tsssssss, racistisch woordgebruik vermijd u best. Laat u niet meeslepen door andere obscure individuen met dergelijk woordgebruik. Dit is een goede raad van tante Kaat.
Oud 17 augustus 2021, 15:16   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, allemaal relatief zeker?

Neem nu de sukkelaar die op de OVLD stemt en blind is voor hun zakkenvullerij en Vlaminghaat.
Oud 17 augustus 2021, 15:17   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vlaamse minister-president is als een rots in de branding.

In dat geval zet je er best een vuurtoren naast om te vermijden dat er ongelukken gebeuren.
Oud 17 augustus 2021, 15:19   #100
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vlaamse minister-president is als een rots in de branding.

In dat geval zet je er best een vuurtoren naast om te vermijden dat er ongelukken gebeuren.
En hij is zo hard als diamant. Daarom heet hij ook in besloten cenakels: Diamant-Jan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be