![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al ernstig verrast geweest door Parijzenaren die perfect Engels spreken. Toegegeven ze zitten in de informatica sector of export sector etc maar soms weet je niet heb ik nu met een Fransman of een Engelstalige te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bestaan ja. Maar met hoeveel?
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zwerver spreekt perfect Frans en Engels en met de tijd is vooral zijn Nederlands schrijven verbeterd dat was decennia geleden een ramp. Hij spreekt ook een treffelijk Spaans en heeft notities van beperkt Chinees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel geloofden veel familieleden van me ook dat het gemakkelijker is voor ons om Frans te leren dan het is om Nederlands te leren voor een Franstalige. Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2021 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat aanvoelen van onderdanigheid bij anderen is denk ik veelal omdat iemand daar zelf zo veel mee bezig is op politiek vlak. De meesten interesseert dat geen fluit. Ik ben blij dat ik toch deftig Nederlands, Frans en Engels kan , ongeacht wat de franstalige kan. Niet voor zaken, maar ik reis wel graag.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 19 augustus 2021 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook Rousseau is van oordeel dat de grondwet er niet toe doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De beste bijdrage over het taalgezever dat ik hier op dit forum sinds 2003 gelezen heb !!! En inderdaad onderdanig zijn is een levenhouding waarvoor men zelf kiest en die men meestal gebruikt om de "ocharme" over zichzelf af te roepen omdat men geen enkel ander positief ding heeft om in de belangstelling te staan.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie gelooft er nu nog in dit sprookje als je ziet dat veel Franstalige buitenlandse nieuwkomers uit Congo veel sneller en beter Nederlands leren dan de Walen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 augustus 2021 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij verstaan tenminste wat er vooraan op alle Amerikaanse schoolbussen geschreven staat.
![]() Franstaligen begrijpen dit opschrift niet. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 augustus 2021 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Knap.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op, als de Franstaligen ook het woordje "school" zouden begrijpen. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 augustus 2021 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer verfransing er is hoe liever die dat hebben. Daarom passen zij de taalwetten in Brussel niet toe. |
|
![]() |
![]() |