![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie van de volgende groepen mag wat jou betreft geëvacueerd worden? (meerdere opties | |||
Iedereen die wil vluchten moeten we proberen te redden, op humanitaire gronden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Iedereen die op enige manier risico loopt owv een band met het oude regime en/of de geallieerden. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
De niet-Belgen die betaald werden door de Belgische overheid voor geleverde diensten (tolken e.d.) en daardoor hoog risico lopen voor vergelding |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie van niet-Belgen die betaald werden door de Belgische overheid voor geleverde diensten (tolken e.d.) en daardoor hoog risico lopen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
De Belgen met enkele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken |
![]() ![]() ![]() |
15 | 60,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met enkele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken. (Belg getrouwd met een local) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
De Belgen met dubbele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met dubbele nationaliteit die voor de Belgische overheid werken. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
De Belgen met enkele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met enkele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
De Belgen met dubbele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
De familie (incl. eventuele niet-Belgen) van Belgen met dubbele nationaliteit die in Afghanistan waren voor zaken of vakantie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
nog een groep, specifieer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb alles aangevinkt waar Belgen (en hun familie) bij staan, want je zou denken dat dat de rol is van een Belgische overheid: voor Belgen zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Die voorbereiding van een week heeft vruchten afgeworpen. De Belgen blonken weer uit in inefficiëntie .
https://www.standaard.be/cnt/dmf2021...%2Bz%2Fw%3D%3D
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verbod op de dubbele nationaliteit (bipatride) werd op 9 juni 2007 afgeschaft.
Zou men daar niet beter werk van maken om er terug een verbod op te zetten is dan de vraag. Naar alle waarschijnlijkheid zal men dit niet terugdraaien een verbod zetten op dubbele nationaliteit want dan kan men op huidig ogenblik al vééééél politiekers en politica's de 'deur wijzen'. De Belgische overheid beschouwt iemand met de dubbele nationaliteit gewoon als Belg. Einde verhaal?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men vertelt er nooit bij dat velen ook nog de Afghaanse nationaliteit hebben. Is dat nu zo moeilijk het nieuws correct weer te geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het iets te maken kunnen hebben met *kassa*kassa* dat men het NIET doet?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn dan ook best véél dingen/zaken waar je dan best een vraagteken achter zet voor men het daadwerkelijk gaat geloven, de meeste media berichten klinken dan ook als 'feitencontrole (factchecking)'. ![]() Wat is er nog waar? Zijn de beweringen van Politici of van bepaalde deskundigen nog wel waarheidsgetrouw? p.s. Post-truth politics
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 augustus 2021 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Eén waren er enkele dagen terug 2 Hercules-transportvliegtuigen in Islamabad. Nu zijn het er 3. Enkele weken geleden vertelde men ook dat er géén Herculessen meer waren bij de Belgische luchtmacht. De laatste werd zelfs naar een "museum( ? ) in Beauvechain gebracht; dat veroorzaakte toen een communautaire storm in een glas water. Zouden ze ginder met 3 gerestaureerde Herculessen vliegen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/reger...stad~be47a495/ Wat betreft dat Bevekom museum en de laatste C-130, daar hebt u een punt. https://www.hln.be/binnenland/rustpl...ande~aece9ab7/ Terug uit de pattatten gehaald blijkbaar
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pakistan wil géén Afghaanse vluchtelingen zien.
Pakistan: „Wir wollen keine afghanischen Flüchtlinge“ Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige problemen in Afghanistan waren echter al 20 jaar geleden voorspeld. Afghanistan was immers 20 jaar lang een oorlogsgebied en de laatste maanden bij de terugtrekking van de NATO-troepen, heroverde de Taliban elke gebied waar de NATO-troepen wegtrokken. En heroveren is een foute uitpraak, ze namen immers gewoon de plaats van de NATO-troepen in zonder enige noemenswaardige tegenstand. Citaat:
De zoon van de broer van mijn vader zijn vader zijn zoon is immers ook familie van mij en heeft dezelfde achternaam. De zoon van de zuster van mijn kinderen hun moeder is ook familie van mijn. En nee, de Belgische overheid haar rol is niet voor Belgen zorgen die zichzelf tegen beter weten in, in de problemen brengen. Wie zich naar oorlogsgebieden begeeft, moet zelf beseffen dat als het foutloopt, hij/zijn zichzelf in gevaar brengt en kan daarna niet verlangen dat de Belgische overheid op kosten van haar belastigbetalers, alles in het werk steld om hen in veiligheid te brengen. Wie zich naar oorlogsgebied begeeft, kan niet verlangen dat de Belgische overheid, het leven van haar militairen inzet om hen te komen redden, nadat het fout is gelopen. De Belgische overheid haar verantwoordelijkheid heeft ook grenzen. En in Afghanistan is die grens reeds lang overschreden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/oosten...ngen~aa30cc5d/ Gelukkig dat België alleen maar Belgen gaat ophalen in Kaboel.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft nog maar 2 van zijn 7 bestelde A400's. De eerste A400M die in Melsbroek landde, op 9 oktober 2020 was trouwens de Luxemburgse A400M. Waardoor er nu dus 3 A400M in Melsbroek gestationeerd zijn, geen 8. Op dit ogenblik zouden er nog 7 van de 13 aangekochte C130 in gebruik zijn bij de Belgische luchtmacht. De laatste zou pas in 2023 uit dienst genomen worden, onder voorbehoud dat er niets meer fout loopt bij de leveringen van de ander A400M. En er was een C130 die reeds in Pakistan stond te wachten om de Belgische ambtenaren die verplicht nog in Afghanistan waren, te gaan halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VS raden burgers af naar luchthaven Kaboel te komen, ‘IS dreigt met aanslag’
Dat het IS dreigt met een aanslag daar verschiet toch niemand meer van in de zin van dat zij het ook waarschijnlijk zo zien dat al die mensen die nu op de vlucht slagen verraders zijn en hun eigen religie niet volgen. Citaat:
p.s. Toch zijn er ook mensen die het anders zien ... Spoedarts Stig Walravens weigert Afghanistan te verlaten: ‘We verzorgen ook taliban’ Een dilemma dringt zich op om dat laatste te zien als een goed plan daar ik het zie als een lastig vraagstuk. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vrij recernt las ik dit: Oostenrijk niet bereid extra Afghaanse vluchtelingen op te vangen
Een volgende dilemma dringt zich daarbij op: "Moet je de Oostenrijkers gelijk geven of niet?" p.s. Hopelijk gaat men dit niet te snel koppelen aan dat éne zekere Adolf eigenlijk een Oostenrijker was. Enkele pagina's verder bij de kranten lees je dan: De nieuwe plagen van de overstroming: vliegen, ratten en schattenjagers Dan denk je: "Zou men daar niet beter eerst werk van maken?¿"
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Inmiddels hoor ik in het nieuws dat de geëvacueerden na aankomst in België worden gecontroleerd. Ik zou verwachten dat men die mensen natrekt VOOR ze naar hier komen. Eens hier krijg je ze nooit meer terug, dat is nu wel duidelijk.
![]() |
![]() |