![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Echt Vlaamse muziek (Vlaams gezongen) heb ik nog niet gehoord, wel al koormuziek. De meesten werken met voiceover. Uitzondering lijkt mij als de Portugese radio een Spanjaard interviewt (omgekeerd niet), dan heb je vaak interviews waarbij de Portugees zijn vragen stelt in het Portugees, en het antwoord komt in het Spaans, dat wordt gewoon niet vertaald en zij begrijpen dat heel makkelijk. En toeval of niet, maar de gemiddelde Spanjaard spreekt een schabouwelijk Engels, terwijl de Portugezen daar veel minder problemen mee hebben. Qua TV interessant om te weten : de BBC dubt niet. Op BBC Four (satelliet en sommige betaalpakketten) zie je af en toe buitenlandse series, ook Vlaamse, en die worden niet gedubd, maar wel ondertiteld. Hier bijv. een trailer voor "Salamander", dat werd ook zo uitgezonden op BBC Four, met ondertiteling dus. https://www.youtube.com/watch?v=i6ck86PaM_I De Portugese omroep dubt ook niet. Hier bijv. reclame voor "De Twaalf" (Os Doze Jurados) (tijdje geleden uitgezonden op RTP) : https://www.youtube.com/watch?v=YiC76cnYCHg Hoe komt het dat sommigen dubben en anderen ondertitelen? Ik denk dat het vaak met gewoontes te maken heeft. Toen ik jaren geleden naar Mexico ging, was ik verbaasd dat op de nachtbus Spaanstalige films met Engelse ondertitels te zien waren, en Engelstalige met Spaanse ondertitels, terwijl in Spanje gedubd werd. Ook in de bioscoop zag ik hetzelfde. Dezelfde taal dus, maar een andere attitude, ongetwijfeld ook omdat Mexico naast de VS ligt, en er daar een grote dominantie vandaan komt. Er is wel enige evolutie, op betaalkanalen (vergelijkbaar met de Play More kanalen van Telenet) kunnen de kijkers vaak kiezen of ze de ondertiteling al dan niet aanzetten, en welk geluidsspoor ze activeren (origineel of gedubd). Volgens mij is dat ook zo bij de Bé kanalen (Franstalige betaal filmzenders).
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 1 september 2021 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() En voor alle duidelijkheid: ik kijk niet neer op Vlaamse muziek, maar voor mij mag iedereen luisteren naar wat hij wil.
Voor mij hoeven buitenlandse omroepen geen Vlaamse nummers te draaien tegen hun zin, ook de Waalse niet. Ten minste, als hun motivatie is dat ze het niet graag horen, als het puur is vanuit een misplaatst superioriteitsgevoel, ja, dan scheelt er wel wat aan die mensen.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb daar geen enkel probleem mee. Dat ze kijken, luisteren en gaan naar wie ze willen, maar wel Vlaanderen niet langer voor 12 miljard per jaar bestelen.
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Ze doen maar, ik kijk liever wat ruimer rond. Met naar die buitenlandse radio's te luisteren heb ik al vaak nieuws gehoord dat ik hier niet of maar veel later te horen kreeg. Bovendien krijg je ook een inkijk in hoe andere landen de zaken zien, bijv. over de Covid aanpak. Maar dat alles belet niet dat ik ook die transfers schandalig vind.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 1 september 2021 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar een Vlaamse zender daarentegen wel en met veel succes. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2021 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun afkeer voor het Nederlands is daar te groot voor. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2021 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad ,ze moet ons niet graag zien.Liefde kan je niet dwingen. Maar ze moeten ons dan ook niet dwingen samen met hen in één land te blijven wonen ,enkel en alleen om van onze transfers te blijven profiteren. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2021 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal een rattachist niet bepalen.
![]() |
#89 |
|
![]() Er is maar 1 zender in de wereld, een Vlaamse, die Tien om te zien uitzendt. De rest van de wereld vindt het een kutprogramma met kutmuziek en zendt het niet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar kijken ze er naar via You Tube. https://www.youtube.com/watch?v=LPvav97DTf0 Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2021 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eberhard Leclerc post momenteel niet, want die is aan het kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=_SJNzEgARfs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Dus ook in het verre 'Frankrijk' heeft iemand geklikt.
![]()
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard is dat voor u -Vlaminghater- een kutprogramma Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 september 2021 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Opera's vergelijken met popmuziek, je moet het maar doen...
![]() |
#98 |
|
![]() Sinds wanneer is opera geen muziek? Sinds wanneer is vlaamse Iien om te Zien popmuziek? Alleen in Vlaanderen, nergens in de wereld wordt dit soort drek als popmuziek aanvaardt. Er zijn wel een heleboel groepen in Vlaanderen, die succes hebben wereldwijd, alleen ze laten zich niet als vlaams bestempelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl de opera de toenmalige popmuziek was.
![]() |
![]() |