Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2021, 11:44   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
sommigen niet.
Velen wel.
het is niet omdat men enkele duizende geriatrische trollen massaal pannekoeken ziet eten dat die geen armoezaaiers zouden zijn.
Iemand die heel zijn leven gewerkt heeft, kan nooit armoezaaier worden aan zijn/haar pensioen (tenzij ze tijdens hun actieve periode het geld langs ramen en deuren buitengooiden). Uitzonderingen kunnen chronisch zieken en gehandicapten zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:47   #82
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is wel ruim een kwarteeuw geleden. Sindsdien kelderen ze verkiezing na verkiezing. De laatste verkiezingen behaalde de SP.A nog 455.000 stemmen oftewel 6,7%. Het Vlaams Belang behaalde er bijna dubbel zoveel. De N-VA bijna het driedubbele.
Dat kwarteeuw dat klopt.
Waarom zou men als sossen niet nog eens proberen.
De mensen die toen met pensioen bezig waren zijn nu hoogbejaard en velen zelfs al overleden (jammer genoeg). Er is nu een heel ander kiespubliek dat met pensioen begaan is. Waarom niet proberen die aan te spreken ?

Voor mijn part mogen de sossen proberen hun 25 jaar oude truck boven te halen. Ik kan alleen maar vaststellen dat het VB, idd de grote winnaar van de verkiezingen in 2019, een zeer siciaal, bijna uiterst links sociaal programma had. Als dat zo blijft, zijnhet niet alleen de sossen die in 2024 (of vroeger) het sociale zullen uitspelen.
Of gaan we nu besluiten dat het VB een éénthema partij is waar het sociale eigenlijk maar zeer bijkomstig is en eerder op een potje rotzooi lijkt ?

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 september 2021 om 11:51.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 11:49   #83
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Iemand die heel zijn leven gewerkt heeft, kan nooit armoezaaier worden aan zijn/haar pensioen (tenzij ze tijdens hun actieve periode het geld langs ramen en deuren buitengooiden). Uitzonderingen kunnen chronisch zieken en gehandicapten zijn.
daarom mijn totaal persoonlijk idee dat pensioenen eigenlijk mogen afgeschaft worden (ik neem uw uitzonderingen integraal over en ben er mee akkoord)

Natuurlijk weet ik wel dat geen enkele politiek partij die politieke zelfmoordpiste gaat bewandelen.

Oud 4 september 2021, 11:53   #84
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil er toch eerst nog eens op wijzen dat het zeker niet "mijn" Vivaldi regering is. Zoals al heel veel herhaald ga ik al meer dan 20 jaar niet meer stemmen.
Da's wel een beetje makkelijk, geen enkel kleur bekennen, en ?* la carte op alles schieten wat je niet aanstaat.

Maar dan nog, hoe kan het een briljante zet zijn van de PS, als daarmee de regering valt?
Ik denk niet dat hun potentiële kiezers hen gaan belonen nadat ze dan helemaal niets hebben binnengehaald.
Sommigen zouden dan zelfs het zinnetje "ze zijn gaan lopen" bovenhalen.
En als het is om eventjes stoer te doen, en daarna in te binden, gaan ze het ook nooit halen van de PTB.
Ik denk dus dat het integendeel een heel domme zet was.

Citaat:
Als men op typefouten gaat spelen weet ik dat de argumenten op zijn.
De strijd naar de wetstraat 16 is in elk geval bezig. Het jaar vult u zelf maar in. Het zal aan mij alweer voorbij gaan vrees ik.
En toch, verdelger lijkt mij juister dan verdediger.
Je verdedigt niet een systeem dat onbetaalbaar is, door het nog wat onbetaalbaarder te maken.
Dan ben je eerder de doodgraver van dat systeem.

En als partijen 3 jaar voor de verkiezingen al bezig zijn met de kiesstrijd, dan moet je niet verwonderd zijn dat het land naar de knoppen gaat.
Nu, als dat als gevolg heeft dat het land gesplitst wordt, dan ga ik dat ook nog wel eens briljant vinden.
Oud 4 september 2021, 11:53   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eindelijk wordt er ook eens rekening gehouden met de mensen die heel hun carrière hun kl*ten (niet die van de Schoof) hebben afgedraaid.
die zijn daar dan ook voor betaald geweest, eh.

Citaat:
Oud 4 september 2021, 11:54   #86
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dit plan is dan ook eerder een electorale kaart die getrokken wordt.
Wie nu minder biedt wordt als "afpakker" gezien.
En als het over de pensioen gaat, worden velen heel irrationeel en gaan alleen voor zichzelf zo veel mogelijk.
Dus het 'geniale' is dat ze de strijd om de perceptie misschien gaan winnen, terwijl uw toekomstig pensioen ondertussen verkwanseld wordt?
Klinkt echt geniaal...
Oud 4 september 2021, 11:55   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het werkte...de sossen wonnen toen de verkiezingen.
Hopelijk genieten ze er nog van, het was hun laatste.
Oud 4 september 2021, 11:58   #88
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat kwarteeuw dat klopt.
De mensen die toen met pensioen bezig waren zijn nu hoogbejaard en velen zelfs al overleden (jammer genoeg). Er is nu een heel ander kiespubliek dat met pensioen begaan is. Waarom niet proberen die aan te spreken ?

Voor mijn part mogen de sossen proberen hun 25 jaar oude truck boven te halen. Ik kan alleen maar vaststellen dat het VB, idd de grote winnaar van de verkiezingen in 2019, een zeer siciaal, bijna uiterst links sociaal programma had. Als dat zo blijft, zijnhet niet alleen de sossen die in 2024 (of vroeger) het sociale zullen uitspelen.
Of gaan we nu besluiten dat het VB een éénthema partij is waar het sociale eigenlijk maar zeer bijkomstig is en eerder op een potje rotzooi lijkt ?
Proficiat dat u al doorheeft dat het VB geen zuiver vreemdelingen(ik wil het lievelingswoord van Pandareus niet gebruiken)partij is. Gelieve uw vriend hierover in te lichten, want die geraakt niet uit zijn hokjesdenken. Misschien kan uw tussenkomst soelaas brengen.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 12:00   #89
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dus het 'geniale' is dat ze de strijd om de perceptie misschien gaan winnen, terwijl uw toekomstig pensioen ondertussen verkwanseld wordt?
Klinkt echt geniaal...
Verwarde en kromme geesten bestaan.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 4 september 2021, 12:03   #90
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik lees in de media ook het hoge briljant gehalte van Van Grieken zijn videootje op het kinderdansplatform.
Het verschil is dat het ene gaat over een videootje van een oppositielid, het andere over iets dat een concreet beleidsplan had moeten zijn.

Citaat:
Mijn heel persoonlijke mening is dat het pensioen voor economisch nuttelozen gerust mag afgeschaft worden. Iedereen werkt lang genoeg tot ze voor zichzelf kunnen zorgen als ze buiten de arbeidsmaatschappij willen stappen.
Wat is dat nu voor zever?
Een pensioen dient nu precies voor het moment dat men niet meer werkt.
Als je bedoelt dat je economisch nutteloos bent van zodra je niet meer werkt, dan moet er geen pensioen zijn, maar dan moet je je als werkende ook niet blauw betalen aan pensioenbijdragen...

Citaat:
Zal wel zijn de pre-electorale strijd woedt in alle hevigheid.
En jij vindt dat normaal?
Een regering die valt, maar waarvan de premier wegloopt naar Europa, en weigert vervroegde verkiezingen uit te schrijven?
Daarna verkiezingen en anderhalf jaar aanmodderen.
Na 1 jaar een klein beetje regeren al bezig zijn met de volgende verkiezingen over 3 jaar?
Wat stelt die federale regering nog voor?
Niets, niemandal.

Citaat:
Ik vrees dat de Vlaming gaat denken "wat we kunnen pakken gaan we pakken" en waarschijnlijk een dikker pensioen in overweging zullen nemen in het kieshokje.
Sedert de 'gratis' luchtkastelen van de cafébaas weet de Vlaming wel zo'n beetje dat als men hem gouden bergen beloofd worden, de rekening snel volgt.

Citaat:
Ach ja die kiesdrempel, die wordt hier op dit forum maar al te graag aan de politiek andersdenkenden voorspeld. Tot hier toe zonder succes. Niet van links en niet van rechts
Klopt niet, Agalev is ondertussen wel al eens onder de kiesdrempel gegaan, Spirit ook.
Oud 4 september 2021, 12:04   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dank u.
U stelt dus met zoveel woorden dat de winnaars van verkiezingen, winaars worden omdat de doorsnee kiezer dom is.
Dat stel JIJ. FEIT is dat het geen toeval is dat er zeven minipartijtjes moesten samen klikken om de winnaars van de laatste verkiezingen te kunnen uitsluiten.

Het ziet er niet naar uit dat de Vlaamse kiezer dit zal belonen in 2024. (Of eerder)

Wat JIJ bedoelt is duidelijk: wie voor de winnaars stemden zijn dommekloten.
Wie voor de kleuterpartijtjes stemden zijn genieën.

Citaat:
22 mei 2021
Vlaams Belang en N-VA de grootste in nieuwe peiling

De partijen uit de federale regering moeten in een peiling de duimen leggen voor oppositiepartijen N-VA en Vlaams Belang. Vooral CD&V krijgt klappen.

Met 24,7 procent van de stemmen zou Vlaams Belang er met 6,2 procent op vooruitgaan ten opzichte van de Vlaamse parlementsverkiezingen van 2019. De N-VA verliest 3,3 procent en strandt op 21,5 procent.

Van de Vlaamse regeringspartijen in de federale regering doen alleen Vooruit (+1,9 %) en Groen (+0,8%) het iets beter. Open VLD (-1,6%) en vooral CD&V (-5,4%) krijgen klappen. De Vlaamse christendemocraten verliezen de meeste stemmen.

Bij de populairste politici worden de Vivaldi-partijen wel beloond. Premier Alexander De Croo (Open VLD) spant de kroon. Partijvoorzitters Bart De Wever (N-VA) en Tom Van Grieken (Vlaams Belang) maken de top drie compleet.
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10308068.html

Tiens tiens. Ik wist niet dat De Wever en Van Grieken tot de Vivaldipartijen behoorden....

De VLD die de laatste verkiezingen iets meer dan 8,5 van de stemmen behaalden boeren er volgens de laatste peiling dus opnieuw 1,6% op achteruit.
En toch voert De Croo de populariteitspoll aan. Hij, de rooien en de groenen zullen de volgende verkiezingen dus grandioos winnen.
Oud 4 september 2021, 12:06   #92
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Da's wel een beetje makkelijk, geen enkel kleur bekennen, en ?* la carte op alles schieten wat je niet aanstaat.

Maar dan nog, hoe kan het een briljante zet zijn van de PS, als daarmee de regering valt?
Ik denk niet dat hun potentiële kiezers hen gaan belonen nadat ze dan helemaal niets hebben binnengehaald.
Sommigen zouden dan zelfs het zinnetje "ze zijn gaan lopen" bovenhalen.
En als het is om eventjes stoer te doen, en daarna in te binden, gaan ze het ook nooit halen van de PTB.
Ik denk dus dat het integendeel een heel domme zet was.

En toch, verdelger lijkt mij juister dan verdediger.
Je verdedigt niet een systeem dat onbetaalbaar is, door het nog wat onbetaalbaarder te maken.
Dan ben je eerder de doodgraver van dat systeem.

En als partijen 3 jaar voor de verkiezingen al bezig zijn met de kiesstrijd, dan moet je niet verwonderd zijn dat het land naar de knoppen gaat.
Nu, als dat als gevolg heeft dat het land gesplitst wordt, dan ga ik dat ook nog wel eens briljant vinden.
Niets aan toe te voegen.
Oud 4 september 2021, 12:07   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die zijn daar dan ook voor betaald geweest, eh.
En afgedragen ook ja.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 12:09   #94
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En afgedragen ook ja.
niet meer of minder dan iedereen.

Citaat:
Oud 4 september 2021, 12:19   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kwarteeuw dat klopt.

De Franstalige sossen proberen al 25 jaar om de PTBV voor te blijven, en ZIJN opnieuw aan het proberen. De "Vlaamse" sossen staan er bij en kijken er naar.
De realiteit is dat de "liberalen" hevig tegen zijn. Idem de CD&v. Indien zij bakzeil halen, wat meer dan waarschijnlijk is want de dweil wil premier blijven, en zal zoals altijd de Francofone kaart trekken, wat in Vlaanderen vernietigende gevolgen zal hebben voor de partij van onze zelfverklaarde dweil.
Maar geen nood. Verhofstadt en Michel bereiden zijn vlucht naar de EU voor.
Oud 4 september 2021, 12:21   #96
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Wat JIJ bedoelt is duidelijk: wie voor de winnaars stemden zijn dommekloten.
Wie voor de kleuterpartijtjes stemden zijn genieën.

Dat is wat iemand stelde bij de overwinning van de sossen in 1995 of whenever.
Waarom zou ik dat niet naar alle verkiezingen mogen uitbreiden ? In het bijzonder naar die van 2019 ?

En wat u ervan maakt is al helemaal niet wat ik stelde...Wie een genie is gaat niet stemmen. Niet op de uitgedoofde niets meer voorstellende minipartijtjes, maar zeker niet op rechts dat al helemaal geen alternatief is voor de minipartijtjes. De Vlaamse regering en haar extreem zwakke leider bewijzen dat in overvloed.

Oud 4 september 2021, 12:26   #97
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Was gisteren aan zee. Die gepensioneerden zitten van 's morgens de horeca te steunen, die laten de Euro's rollen.
Ik heb ook eens gelezen dat de meeste mensen die met de duurste wagens rijden bejaarden zijn.
Op jonge leeftijd kunnen ze die zich nog niet permitteren.
Ik denk dat dat opgaat voor veel zaken.
Dat soort bedrijven gaat zwarte tijden tegemoet.
Oud 4 september 2021, 12:29   #98
De gemuilkorfde

Standaard

Als ik nu de historiek van dit topic bekijk, valt vooral het gekronkel van De Rode Willem mij op.
Hij opent het topic en beweert in die openingspost dat het plan heel sociaal is.
Wat later, wanneer vanuit rechtse hoek gezegd wordt dat het onbetaalbaar is, verandert zijn liedje, dan heet het plots dat het een geniale zet is, vanuit de PS als preelectoraal wapenfeit.
Tegelijk beweert diezelfde dat hij al vele jaren niet meer stemt.

Dus als we die 3 zaken samentellen hebben we iemand die beweert voor geen enkele partij te zijn, wel staat te applaudisseren als de PS erop vooruitgaat, en zelf in zijn eerste post meedeed met het bedrog van die PS, die het als een heel menselijk plan voorstelt.

Het is soms moeilijk het gekronkel nog te volgen.
Oud 4 september 2021, 12:34   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Was gisteren aan zee. Die gepensioneerden zitten van 's morgens de horeca te steunen, die laten de Euro's rollen.
Ik heb een Mazdatje van 17 jaar oud en een scootmobiel. Ik trek nooit naar zee, en ik kook mijn postje zelf.
Met andere woorden: je trekt enkel de kaart van de gepensioneerden met een hoog pensioen. De vraag is wie een pensioen heeft waarmee hij zich een dure auto en hele dagen horeca kan veroorloven.
Voor mij is dat geen vraag maar een weet.
Oud 4 september 2021, 12:35   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik nu de historiek van dit topic bekijk, valt vooral het gekronkel van De Rode Willem mij op.
Hij opent het topic en beweert in die openingspost dat het plan heel sociaal is.
Wat later, wanneer vanuit rechtse hoek gezegd wordt dat het onbetaalbaar is, verandert zijn liedje, dan heet het plots dat het een geniale zet is, vanuit de PS als preelectoraal wapenfeit.
Tegelijk beweert diezelfde dat hij al vele jaren niet meer stemt.

Dus als we die 3 zaken samentellen hebben we iemand die beweert voor geen enkele partij te zijn, wel staat te applaudisseren als de PS erop vooruitgaat, en zelf in zijn eerste post meedeed met het bedrog van die PS, die het als een heel menselijk plan voorstelt.

Het is soms moeilijk het gekronkel nog te volgen.
Pretentie is het mooiste bewijs van.....domheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be