Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 8 september 2021, 18:42   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Feit is wel dat de verpletterende meerderheid van de mensen in de IC's niet gevaccineerd zijn (en daar nu weer bedden beginnen in te nemen voor oprechte mensen in nood) en dat mensen die wél nog corona krijgen na vaccinatie daar weinig zware symptomen bij hebben. Dat vind jij slecht, want jij hoopt op de grote massa extinctie natuurlijk, maar is wel het verpletterende bewijs dat vaccins werken.
Maar ik ben het daarmee eens. Het vaccin beschermt op dit ogenblik nog vrij goed tegen ziekenhuis opname. Maar jij stelde dat ongevaccineerden sluipmoordenaars waren. Hoe doden zij ANDEREN dan ?

Dat zij zelf zwaar ziek kunnen worden is toch gewoon HUN affaire en gaat U niet aan, zou ik denken (en ja, dat is altijd toch wel een beetje feest, nee ? ) ?

Wilt gij ook mensen die geen antibiotica slikken of die hun bloeddruk verlagers niet slikken, in den bak draaien ? Wat kan U dat begot schelen ?
patrickve is offline  
Oud 8 september 2021, 18:43   #82
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij bent dan ook een braaf alleenstaand Vlaams mannetje. Maar in zekere zin zinloos want al die brave oude mensen zijn sowieso gevaccineerd. Dus zoals ik al schreef show.

Ah ja en aan de ingang van een museum voor schone kunsten gaan ze die app ook heel zeker vragen Ik durf te wedden dat iedereen die zal hebben
Braaf niet altijd maar wel pragmatisch. Mijn app tonen duurt 2 seconden, ik heb daar geen principiële problemen mee, zoniet ontzeg ik mezelf dingen. Straf ik mezelf als het ware.
Gipsy is offline  
Oud 8 september 2021, 18:47   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe verloopt de evolutie van een virus dat je wel kan besmetten maar na behandeling alleen de symptomen weerhoudt?
Eh, zoals een lichte snotvalling, of asymptomatisch.

De virale infectie zelf van covid is meestal niet erg. Het is de overdreven immuunreactie, die totaal ontspoort, die zware schade toebrengt. Het is in veruit de meeste gevallen niet de virale infectie zelf die uw longen en zo omzeep helpen, maar uw eigen immuunsysteem. Tegen dat ge ligt te hijgen op intensieve is het virus soms al ribbedebie. Maar uw immuunsysteem heeft wel het gros van uw longweefsel kapot gemaakt, en heeft U overal tromboses gegeven die, als ze los komen, in uw longen en zo terecht komen en de bloedcirculatie daar platleggen.

Er zijn meer en meer aanwijzingen dat tenminste een deel van de slechte aflopen te wijten is aan een auto immuun reactie.

Maar als door vaccinatie de infectie sneller goed onder controle gebracht kan worden, dan komt ge niet in die fase terecht ; maar ge gaat wel een gewone virale infectie meemaken zoals een snotvalling of een kort maar stevig griepje.
patrickve is offline  
Oud 8 september 2021, 18:48   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Raad van Europa.

Vaccins mag niet verplicht.
Discriminatie ongevaccineerden verboden.

https://ezaz.nl/raad-van-europa-vacc...t-verplichten/

Steek jullie pas in jullie gat of afspraak in de rechtbanken.

En laat ons verder gerust.

Wie toegang weigert zal gedagvaard worden.
Met exuberante schadevergoeding overladen worden.
Minimum 5 miljoen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 september 2021 om 18:51.
Mambo is offline  
Oud 8 september 2021, 19:01   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, zoals een lichte snotvalling, of asymptomatisch.

De virale infectie zelf van covid is meestal niet erg. Het is de overdreven immuunreactie, die totaal ontspoort, die zware schade toebrengt. Het is in veruit de meeste gevallen niet de virale infectie zelf die uw longen en zo omzeep helpen, maar uw eigen immuunsysteem. Tegen dat ge ligt te hijgen op intensieve is het virus soms al ribbedebie. Maar uw immuunsysteem heeft wel het gros van uw longweefsel kapot gemaakt, en heeft U overal tromboses gegeven die, als ze los komen, in uw longen en zo terecht komen en de bloedcirculatie daar platleggen.

Er zijn meer en meer aanwijzingen dat tenminste een deel van de slechte aflopen te wijten is aan een auto immuun reactie.

Maar als door vaccinatie de infectie sneller goed onder controle gebracht kan worden, dan komt ge niet in die fase terecht ; maar ge gaat wel een gewone virale infectie meemaken zoals een snotvalling of een kort maar stevig griepje.
Bedankt voor uw antwoord.
Het is een moeilijke kwestie. Maar ik heb duidelijk gemaakt (sedert 2020) dat men rekening moest houden met de ethische kwesties. Omdat men dat niet gedaan heeft weiger ik vaccins voor mijn naasten en mij.
Oud 8 september 2021, 19:07   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij werkende griepvaccins kan de griep u niet besmetten en gij dus anderen niet.
...
Ik denk dat dat niet juist is.
Je kan zeker en vast nog besmet worden; dus je kan het ook doorgeven (maar veel minder intens en veel minder langdurig; je kan ook nog ziek worden, maar met veel minder symptomen en veel minder risico's.

En ook: bidden helpt zeker en vast niet. Naar Lourdes gaan ook niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 september 2021, 19:09   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij werkende griepvaccins kan de griep u niet besmetten en gij dus anderen niet.
Hahaha, nee hoor. Het griepvaccin is spectaculair weinig efficient tegen besmetting. Maar er zijn studies die stellen dat het de dodelijkheid van griep toch met een derde tot de helft doet dalen. Daar ook heeft men een beschermend effect tegen zware ziekte maar minder tegen besmetting. Maar griepvaccins zijn stukken minder efficient dan deze corona vaccins. Aan de andere kant zijn ze stukken minder nijdig ook.

Mocht men paardendosissen griepvaccin geven in twee spuiten, dan zou men dat misschien kunnen opkrikken, dat weet ik niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2021 om 19:11.
patrickve is offline  
Oud 8 september 2021, 19:10   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor uw antwoord.
Het is een moeilijke kwestie. Maar ik heb duidelijk gemaakt (sedert 2020) dat men rekening moest houden met de ethische kwesties. Omdat men dat niet gedaan heeft weiger ik vaccins voor mijn naasten en mij.
Titel in DS vandaag:
Citaat:
Ziekenhuizen moeten opnieuw kwart van de bedden op intensieve zorg voorbehouden voor covid-19-patiënten
Ik vind een weigering van vaccineren asociaal,
en mocht ik katholiek zijn, dan vond ik het ook een doodzonde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 september 2021, 19:12   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Titel in DS vandaag:
Tja, de oplossing daarvoor is zo simpel als pompwater he: geen niet-gevaccineerden meer opnemen.

Vorig jaar had men dat ook met gepensioneerden moeten doen trouwens, dan zouden die zich wel beter afgezonderd hebben.

Het idee GIJ MOET U VACCINEREN want ik MOET U van een bed voorzien is idioot he. Het is veel simpeler: als gij een bed wilt zult ge U moeten laten vaccineren, zoniet doet ge wat ge wilt.

Want er zijn enorm veel mensen die nooit een bed zullen nodig hebben, en waar dus gaan van eisen dat ze zich vaccineren nutteloos en zelfs nefast is he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2021 om 19:13.
patrickve is offline  
Oud 8 september 2021, 19:24   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Titel in DS vandaag:

Wie Christus volgt neemt geen vaccins aan waarvan het virus in foetale cellen is gekweekt.

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 september 2021 om 19:25.
CUFI is offline  
Oud 8 september 2021, 19:26   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hahaha, nee hoor. Het griepvaccin is spectaculair weinig efficient tegen besmetting. Maar er zijn studies die stellen dat het de dodelijkheid van griep toch met een derde tot de helft doet dalen. Daar ook heeft men een beschermend effect tegen zware ziekte maar minder tegen besmetting. Maar griepvaccins zijn stukken minder efficient dan deze corona vaccins. Aan de andere kant zijn ze stukken minder nijdig ook.

Mocht men paardendosissen griepvaccin geven in twee spuiten, dan zou men dat misschien kunnen opkrikken, dat weet ik niet.
Dan ben ik fout opgeleid.
Oud 8 september 2021, 19:33   #92
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zou het, of geven we dat een stoeltje bij het fake/fact-checking gedoe?

Alhoewel, het zou best wel eens kunnen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 september 2021 om 19:34.
Universalia is offline  
Oud 8 september 2021, 19:39   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Titel in DS vandaag:

Het is ook associaal wanneer iemand van de brug springt je er niet achteraan springt.

Langs de andere kant vinden ze het nogal dom wie dat wel doet.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 september 2021 om 19:40.
Mambo is offline  
Oud 8 september 2021, 19:45   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zeg alleen maar wat ik zelf heb ervaren in de Auchan galerij van Roncq. Een koffie bar met amper 4 formica tafeltjes. Kreeg mijn koffie niet zonder app te tonen. So what, no problem. De koffie is daar goed dus geen scène maken.

Daarnet op het nieuws wat show over Frankrijk. Ik had direct begrepen op welke plaatsen ze die corona pas eisen.
Op alle plaatsen waar men omzeggens zeker is dat iedereen die er gaat zitten zo een pas heeft. Je kent ze wel die terrassen in Parijs waar de BCBG zitten en je 4 euro betaalt voor een slappe koffie en een slechte en arrogante bediening.

Dat jij als Brusselaar niet beter uw wereld kent verbaast me

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 september 2021 om 19:46.
fred vanhove is offline  
Oud 8 september 2021, 20:09   #95
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daarnet op het nieuws wat show over Frankrijk. Ik had direct begrepen op welke plaatsen ze die corona pas eisen.
Op alle plaatsen waar men omzeggens zeker is dat iedereen die er gaat zitten zo een pas heeft. Je kent ze wel die terrassen in Parijs waar de BCBG zitten en je 4 euro betaalt voor een slappe koffie en een slechte en arrogante bediening.

Dat jij als Brusselaar niet beter uw wereld kent verbaast me
Ik ben geen Brusselaar. Om mijn vrouw plezier te doen ga ik doorgaans de zaterdag morgen naar den Abattoir, enfin ik geniet daar ook wel van. In het geval van de Auchan in Roncq waren het absoluut geen chique plaatsen. Ons gewoon restaurant was gesloten dus zijn we naar de Flunch geweest, een goedkope keten met limiet aanvaardbaar eten voor de prijs en we wilden niet veel tijd verliezen met zoeken. Eerste verrassing ze vroegen achter de app aan de ingang. Tweede verrassing gewoon een koffie drinken van 2€, maar wel goed en straf, aan een shop dat ook gewoon croissants en koeken verkoopt en vier tafeltjes heeft moest ik voor die koffie ook mijn app tonen. Er was dus niet eens bediening.
Gipsy is offline  
Oud 8 september 2021, 20:12   #96
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, nu doen ze ons dood vanop afstand en dan ineens in de brandoven.

Oud 8 september 2021, 20:37   #97
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Allez, Brussel wordt de eerste stad waar nazi collaborateurs gelyncht worden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline  
Oud 8 september 2021, 20:47   #98
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou het, of geven we dat een stoeltje bij het fake/fact-checking gedoe?

Alhoewel, het zou best wel eens kunnen.

Eigenlijk wordt het met de dag duidelijker he.
De nazi's pleegden vorig jaar nog eens een staatsgreep.
Het Gevaar, de Vyand van het Volk, ipv "De Jood", de Weigeraar van hun Medicatie.
Waarom?
Dezelfde reden.
Volksmanipulatie.
Burgers meekrijgen op hun dope trip naar Waanzin.
Burgers, die hun vuile werkjes moeten opknappen.
Burgers, die zich moeten uitsloven voor Duizendjarig Rijk fata morgana.
Burgers, die gereduceerd worden tot slaven.
Meer was en is er niet aan, aan dit "corona" verhaal.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline  
Oud 8 september 2021, 20:47   #99
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht

Feit is wel dat de verpletterende meerderheid van de mensen in de IC's niet gevaccineerd zijn (en daar nu weer bedden beginnen in te nemen voor oprechte mensen in nood) en dat mensen die wél nog corona krijgen na vaccinatie daar weinig zware symptomen bij hebben.
Op 11miljoen mensen ? Verpletterende meerderheid , ja, maar op 11 miljoen mensen ? Peanuts. Bekijk dan eens de sterftes veroorzaakt door de vaccins. Neem de officiële cijfers en vermenigvuldig ze maar met minimum 10 !! Om nog maar te zwijgen van blijvende letsels door de vaccins. Doe die cijfers ook maar maal 10. Succes. Nu op uw leeftijd is dat vaccin misschien goed. Veel draag je niet meer bij aan de samenleving. Typ nog eens vaccin en antivaxxer en misschien komt die erectie er ooit nog wel eens door.
Walvader is offline  
Oud 8 september 2021, 20:51   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Is dit eigenlijk wel juridisch in orde?
Want we weten reeds dat politici vaker iets aankondigen via de media en dan wordt dat blind opgevolgd.
Maar misschien is de EU toch nog goed voor iets? Want die verbood toch discriminatie op niet gevaccineerden?

Ik zou procederen.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be