Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2021, 11:06   #81
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja wij zijn niet voor niets "de parel van Brabant".
sorry, dat is Zoutleeuw

mooi, lieflijk en aangenaam om wonen
Oud 2 oktober 2021, 20:04   #82
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
sorry, dat is Zoutleeuw

mooi, lieflijk en aangenaam om wonen
Er zijn blijkbaar meerdere"Parels van Brabant"

"Grimbergen is een plaats en gemeente in de provincie Vlaams-Brabant in België.
De gemeente, die de benaming "Parel van Brabant" deelt met de Nederlandse dorpen Oisterwijk en Heeze, telt iets meer dan 37.000 inwoners. De gemeente wordt gerekend tot de streek Brabantse Kouters.
Sint-Servaas is de patroonheilige van Grimbergen. "

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grimbergen

Maar Zoutleeuw speelt een afdeling lager ,

die zijn enkel" Parel van Oost-Brabant".

https://skaai.be/product/zoutleeuw-d...-oost-brabant/

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 oktober 2021 om 20:09.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 20:07   #83
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Toch het bezoeken waard. De mensen daar kunnen wellicht weten als geen ander hoe slecht Vlamingen en Franstaligen samen kunnen leven, liever goede buren.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 14:11   #84
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Toch het bezoeken waard. De mensen daar kunnen wellicht weten als geen ander hoe slecht Vlamingen en Franstaligen samen kunnen leven, liever goede buren.
Totaal onzin. Talloze Franstaligen wonen in die streek of in de rest van Vlaanderen en voelen er zich prima
Het is niet omdat mensen zoals u beweren dat "die samenleving slecht is" dat het zo is. U hebt een probleem met die Franstaligen. Projecteer niet uw eigen probleem aan de rest van de bevolking.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2021, 22:00   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Totaal onzin. Talloze Franstaligen wonen in die streek of in de rest van Vlaanderen en voelen er zich prima
Het is niet omdat mensen zoals u beweren dat "die samenleving slecht is" dat het zo is. U hebt een probleem met die Franstaligen. Projecteer niet uw eigen probleem aan de rest van de bevolking.
Hoor wie het zegt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ton Vlaamse Leeuw, je le prends et je chie dessus!!!Ca me servira de papier WC!!!!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=145
Oud 4 oktober 2021, 13:47   #86
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Vlamingen, laat u niet zo opjutten.
Er was een tijd, in Leuven kan je het nog zien , dat Vlaanderen aan het verfransen was.
Deze tijd ligt al heel lang achter ons.
Zowel Walbanie als Frankrijk boeren achteruit mondiaal gezien. Frans is irrelevant geworden. Onze kinderen gaan Engels praten met elkaar.
Ondanks dat het in Walbanie veel goedkoper is willen zoveel mogelijk allochtonen uit Brussel in Vlaanderen komen wonen omdat ze daar meer toekomst zien voor hun kinderen. Na de overstromingen zullen er nog wel meer zijn die hun ogen zijn opengegaan.
Vraag eens aan de Franstaligen in Kraainem of ze bij Brussel willen horen ... .
Walbanie = Borinage en dan willen ze nog alles gratis gaan maken .
Nee nee de Franstaligen die in Vlaanderen wonen zijn heel blij dat ze weg zijn uit hun marginale omgeving.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 15:18   #87
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Er was een tijd, in Leuven kan je het nog zien , dat Vlaanderen aan het verfransen was.
Zowel Walbanie als Frankrijk boeren achteruit mondiaal gezien. Frans is irrelevant geworden. Onze kinderen gaan Engels praten met elkaar.
Ondanks dat het in Walbanie veel goedkoper is willen zoveel mogelijk allochtonen uit Brussel in Vlaanderen komen wonen omdat ze daar meer toekomst zien voor hun kinderen. Na de overstromingen zullen er nog wel meer zijn die hun ogen zijn opengegaan.
Nee nee de Franstaligen die in Vlaanderen wonen zijn heel blij dat ze weg zijn uit hun marginale omgeving.
Waarom moeten de Franstalige inwijkelingen van Vlaams Brabant dan nog vertroeteld worden met Franstalige rechters.
Als ze Franstalige rechters willen ,dat ze dan in Wallo-Brux blijven wonen.
Nederlandstalige inwijkelingen van Waals Brabant krijgen ook geen Nederlandstalige rechters.
Oud 4 oktober 2021, 15:25   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 19:31   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie vooral in wat u zegt, een blinde haat tegenover Franstalig België. Als het Frans volgens u "irrelevant" geworden is, laat ik u raden wat de toestand van het Nederlands moet zijn..........
Wallonië is trouwens veel meer dan de Borinage. Nooit naar de Ardennen geweest?

De Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen - en ik ken er - hebben juist geen boodschap tegenover uw stereotypes en tonen juist de middenvinger tegenover uw bekrompene Vlaams-Nationalisme. Vlaanderen is veel meer dan bekrompene mensen zoals u. Als Franstalig werk ik in Vlaanderen en pech voor u maar de sfeer tussen de Vlamingen en de Franstaligen is er uitstekend. Er is geen sprake van "Walbanië" en dergerlijken.
Vlaanderen is veel meer dan wat sommige forummers hier over Franstalig België zeveren.

Laatst gewijzigd door Everytime : 4 oktober 2021 om 19:42.
Oud 4 oktober 2021, 19:38   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie vooral in wat u zegt, een blinde haat tegenover Franstalig België.
Wie zegt het.
Oud 4 oktober 2021, 20:48   #91
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zie vooral in wat u zegt, een blinde haat tegenover Franstalig België. Als het Frans volgens u "irrelevant" geworden is, laat ik u raden wat de toestand van het Nederlands moet zijn..........
Wallonië is trouwens veel meer dan de Borinage. Nooit naar de Ardennen geweest?

De Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen - en ik ken er - hebben juist geen boodschap tegenover uw stereotypes en tonen juist de middenvinger tegenover uw bekrompene Vlaams-Nationalisme. Vlaanderen is veel meer dan bekrompene mensen zoals u. Als Franstalig werk ik in Vlaanderen en pech voor u maar de sfeer tussen de Vlamingen en de Franstaligen is er uitstekend. Er is geen sprake van "Walbanië" en dergerlijken.
Vlaanderen is veel meer dan wat sommige forummers hier over Franstalig België zeveren.
Ow maar ik heb helemaal geen haat tov Franstaligen. Wel liefde voor mijn eigen land Vlaanderen. En die liefde vertelt me dat samenleven met Franstaligen achteruitgang betekent.
Wij, in Vlaanderen, willen geen borinage of vakbonden die 200 dagen staken , want wij , in Vlaanderen, hebben niemand om van te profiteren.
Wij willen wel graag onze welvaart behouden.

Ik ben blij voor u dat u in mijn land werkt en u bent zeker welkom. Een vlaming is eigenlijk een heel minzaam en gastvrij mens, u ondervindt dit dagelijks haal ik uit uw boodschap.
Het is altijd zo vermoeiend als wij opkomen voor ons recht dat wij worden beschimpt als "bekrompen, nazi, tuig, etc".

Uw land Walbanie is echter niet meer te redden. Het geld is op, ook federaal.
Voor ons Vlaams nationalisten breken er zalige tijden aan. Stap per stap komen we dichter bij onafhankelijkheid.

Mocht er is 1 Franstalige politieker de Vlamingen bedanken om al die miljarden steun al zovele jaren .... het zou ons milder maken ...
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 21:38   #92
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ow maar ik heb helemaal geen haat tov Franstaligen. Wel liefde voor mijn eigen land Vlaanderen. En die liefde vertelt me dat samenleven met Franstaligen achteruitgang betekent.
Wij, in Vlaanderen, willen geen borinage of vakbonden die 200 dagen staken , want wij , in Vlaanderen, hebben niemand om van te profiteren.

Ik ben blij voor u dat u in mijn land werkt en u bent zeker welkom. Een vlaming is eigenlijk een heel minzaam en gastvrij mens, u ondervindt dit dagelijks haal ik uit uw boodschap.
Het is altijd zo vermoeiend als wij opkomen voor ons recht dat wij worden beschimpt als "bekrompen, nazi, tuig, etc".

Voor ons Vlaams nationalisten breken er zalige tijden aan. Stap per stap komen we dichter bij onafhankelijkheid.

Mocht er is 1 Franstalige politieker de Vlamingen bedanken om al die miljarden steun al zovele jaren .... het zou ons milder maken ...
De Franstalige politici zullen de Vlamingen nooit bedanken voor de transfers.Want in de ogen van de Franstalige politici zijn de transfers geen Vlaams geld ,maar "Belgisch" geld.

Na de Vlaamse onafhankelijkheid zullen zich natuurlijk verbaasd afvragen waarom er plots geen "Belgisch" geld meer is.
Oud 4 oktober 2021, 21:44   #93
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie zegt het.
Die met dat grijs gedraaid plaatje he....

Iets anders komt er blijkbaar niet meer uit...

Op één punt heeft hij wel een beetje gelijk ,en dat is dat destijds op het werk de sfeer tussen Vlamingen en Franstaligen uitstekend was zolang de conversatie in het frans gebeurde...

Keer op keer hetzelfde ,3 Vlamingen aan het keuvelen aan tafel in het Nederlands ,komt er daar één franstalige bijzitten en wordt er gelijk naar het frans overgeschakeld....

En die vonden dat volkomen normaal hé ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 22:19   #94
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 oktober 2021 om 22:22.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2021, 22:37   #95
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vlaanderen is geen land. Tot nader orde bent u nog steeds Belg en leven we nog steeds in België. Uw gevoelens veranderen helemaal niets aan de officiële realiteit.
Ik werk dus in BELGIE en met BELGEN : Vlamingen en Franstaligen die beiden BELGEN zijn. NET ALS U.
Leer gewoon te accepteren dat niet iedereen in dit land in uw richting gaat en dat we tot nader orde nog steeds in BELGIE leven.
Oud 4 oktober 2021, 22:38   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstalige politici zullen de Vlamingen nooit bedanken voor de transfers.Want in de ogen van de Franstalige politici zijn de transfers geen Vlaams geld ,maar "Belgisch" geld.

Met sint-juttemis zullen zich natuurlijk verbaasd afvragen waarom er plots geen "Belgisch" geld meer is.
Oud 4 oktober 2021, 22:55   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Die met dat grijs gedraaid plaatje he....

Iets anders komt er blijkbaar niet meer uit...

Op één punt heeft hij wel een beetje gelijk ,en dat is dat destijds op het werk de sfeer tussen Vlamingen en Franstaligen uitstekend was zolang de conversatie in het frans gebeurde...

Keer op keer hetzelfde ,3 Vlamingen aan het keuvelen aan tafel in het Nederlands ,komt er daar één franstalige bijzitten en wordt er gelijk naar het frans overgeschakeld....

En die vonden dat volkomen normaal hé ...
De sfeer is NOG STEEDS uitstekend en ik weet waarover ik spreek. We mengen beide talen zonder probleem. We zijn dus zeer ver van uw eigen ervaring.
Oud 4 oktober 2021, 23:11   #98
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
De sfeer is NOG STEEDS uitstekend en ik weet waarover ik spreek. We mengen beide talen zonder probleem. We zijn dus zeer ver van uw eigen ervaring.
U geeft dus toe dat u in Vlaanderen, waar u werkt toch nog het Frans opdringt op de werkplek. Dat moet u in gelijk welk ander land eens proberen. U zou nogal eens een post pakken. Zeker als Nederlandstalige bv. in Frankrijk.
Et en Wallonie et Bruxelles la même chose.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 4 oktober 2021 om 23:14.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 06:48   #99
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Maar er is toch ook gewoon een afkeer voor het Frans in Vlaanderen?
Het feit dat nationalistische partijen als N-VA en Vlaams Belang het zo goed doen zegt veel over hoe men in Vlaanderen naar het Franstalig deel van Belgie kijkt.

P.s. nog maar te zwijgen over al die vlaggetjes tijdens het WK wielrennen
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 06:52   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
U geeft dus toe dat u in Vlaanderen, waar u werkt toch nog het Frans opdringt op de werkplek. Dat moet u in gelijk welk ander land eens proberen. U zou nogal eens een post pakken. Zeker als Nederlandstalige bv. in Frankrijk.
Et en Wallonie et Bruxelles la même chose.
We dringen helemaal niets op. Beide talen komen zowiezo aan bod voor de job en het is dus logisch dat we de talen mengen. En ons land heet nog steeds België.
Die menging van gemeenschappen is een realiteit dat u het wil of niet. En het is zeer goed zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be