![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Massaal plastic zakken produceren om vervolgens plastic in te zamelen lijkt me niet zo'n fantastische oplossing te zijn, wel winstgevend natuurlijk. Efficiënt is het ook al niet, getuige daarvan het vele zwerfvuil waarvan nagenoeg de helft uit PMD fractie als flesjes en blikjes bestaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oh ja, en uw vergelijking met controles op de weg gaat uiteraard ook niet op.
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Drie op de vier Belgen voorstander van statiegeld op blik en plastic flesjes. Zowat drie Belgen op vier (74 procent) zijn voorstander van een statiegeldsysteem op blikjes en plastic flesjes. Dat blijkt uit een nieuwe bevraging van consumentenorganisatie Test Aankoop. Vijf jaar geleden waren het er een pak minder (66 procent). (Het Nieuwsblad, Vandaag) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij manier van spreken, zouden ze voor mijn part zelfs 'statiegeld' mogen heffen op deze mondmaskers die nu zo welig op de straten liggen te liggen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 november 2021 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien is statiegeld geenszins een straf, doch de tegenstanders als FostPlus proberen dat zo te insinueren om een pejoratief klimaat rond statiegeld te creëren om te pogen het draagvlak te ondermijnen en de invoering uit te stellen. Nee, objectief gezien is statiegeld systeem het beste systeem om een optimale inzameling te kunnen bekomen. En die inzameling is de absolute vereiste om een circulaire economie en recyclage te kunnen verzekeren. Thans wordt 50% van de blikjes niet ingezameld; men zo'n cijfers kan je natuurlijk nooit te nimmer deftige recyclage cijfers halen. Het bestaat overigens ook al bij glazen flessen en geen haan die daar nog naar kraait.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 7 november 2021 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tuurlijk is dat een straf, een extra last om thuis de huidige PMD zak op te splitsen, naar de winkel terug te brengen, mss. aanschuiven voor de automaat, waarschijnlijk blik per blik er in te leggen, bonneke bijhouden voor de kassa, etc. Een last die ik er wel zal bijnemen, zoals ik jaren aan een stuk thuis PMD afval volgens de nieuwe norm heb verzameld en dan paar maal per jaar gaan afgeven bij familie in een andere stad die de uitgebreide PMD zak reeds hadden, omdat ik al heel lang de 100% recyclage nastreef. Maar dat laatste neem ik er graag bij, ondanks de extra last; het eerste is een extra last die ik niet wil wegens veroorzaakt door loosers/gebrek aan pakkans/gebrek aan opvoeding, etc.
Citaat:
Citaat:
En met statiegeld pak je maar een deel van het zwerfvuil aan, alles uit de categorie restafval en (minder erg) GFT zal nog in de natuur (of in de voortuin zoals bij mij geregeld het geval is) belanden. Geef mij maar het Singaporese model, dan is niet alleen het zwerfvuil, maar ook veiligheidsgevoel, orde, discipline, respect, etc. in openbare plaatsen ineens mee geregeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat men wel goed doet in België is het allemaal stil houden, onder de mate vegen en houden. Wat niet weet, niet deert.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem dito voor sluikstorten. Betrapt op sluikstorten? Welaan dan: fikse boete betalen en niet komen janken. Liever koekjes bakken we niet (meer). Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2021 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Statiegeld op oud brood moet ook dringend worden ingevoerd. Het aantal duiven en meeuwen in het noorden van Antwerpen is schrikbarend aan het stijgen. Als fietser wordt het hoe langer hoe gevaarlijker. Ze vliegen je bijna omver. En nu het weer vroeger donker is zie je weer hoe langer hoe meer ratten lopen. Bweik.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 8 november 2021 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wens die maatschappij dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich geen slecht idee. Het toont aan dat sorteren enkel perfect functioneert als je geld voor uw afval krijgt. Spijtig dat het op zo'n omslachtige manier moet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij eerder met uw permissieve 'nudging' opengrenzenmaatschappij ja.
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet dringend statiegeld komen op zakken van de McDonalds, op pizzadozen, op mondmaskers, op 't kaf van zonnebloemenpitten en pistachenootjes, op zakjes hondenpoep, op vuile onderbroeken en nu ik toch bezig ben op matrassen, op nachtkastjes, op zakken huishoudelijk afval, op sofa's, op fietsen met platte banden of gejatte wielen en zadels, ....
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 12 november 2021 om 07:25. |
![]() |
![]() |