Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2021, 10:55   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met 100% zekerheid : JA !

Het is ofwel vaccineren, ofwel ad perpetuum met smetvrees leven. Ik vertik het om zo te moeten leven. Terwijl die spuitjes mij geen barst konden schelen. Dus ja, ik zou liever hebben dat de overheid ons verplicht om te vaccineren dan dat ze ons verplicht gaat ophokken of terug met muilkorfjes laat rondlopen.
Vooreerst is iedereen vaccineren een utopie dat weet zelfs het kleinste kind. En ook al is iedereen gevaccineerd dan nog zal je niet op het droge zijn.

Kijk een IC arts spreekt. Die mens past nog steeds zijn gedrag aan. Volgens mij is die nochtans heel zeker gevaccineerd. Aan ieder om daarvan te denken wat hij wil.

https://www.metronieuws.nl/televisie...box=1635143968
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 10:57   #82
discuz
Minister

Standaard

“De maat is vol”: huisartsen zullen geen hoogrisicocontacten meer testen

De politiek moet nu zijn verantwoordelijkheid nemen om de viruscirculatie naar beneden te krijgen, aldus Domus Medica. Daarvoor zijn onpopulaire maatregelen nodig.

https://www.hln.be/binnenland/de-maa...sten~a1bf09cf/
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 10:59   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idem hier.
De enige beperking van mijn vrijheid die ik nog heb tgo vroeger is dat ik niet op reis ga met het vliegtuig. (reden : ik vertik het om me te laten testen). In mijn familie en mijn vriendenkring weet ik dat iedereen zijn vaccin heeft gehad. Net weekendje aan zee achter de rug met een groep van 25 m/v. Feesten gelijk de beesten, net zoals voor corona.
In de bar van het hotel was er één duits koppel dat daar met hun muilkorf stond, al de rest is die fase voorbij.

Ik denk eerlijk gezegd dat als men toch terug die ellende met maskers wil opleggen dat de overtredingsgraad gigantisch gaat zijn.
Eigenlijk zouden we meer bang moeten zijn van een gevaccineerde waarvan we niet weten of hij al dan niet is besmet dan van een niet gevaccineerde die via een test bewezen niet is besmet.

Als ik moet kiezen wie van de twee ik ga kussen is mijn keuze zelfs al ben ik gevaccineerd snel gemaakt
Oud 26 oktober 2021, 11:00   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idem hier.
De enige beperking van mijn vrijheid die ik nog heb tgo vroeger is dat ik niet op reis ga met het vliegtuig. (reden : ik vertik het om me te laten testen). In mijn familie en mijn vriendenkring weet ik dat iedereen zijn vaccin heeft gehad. Net weekendje aan zee achter de rug met een groep van 25 m/v. Feesten gelijk de beesten, net zoals voor corona.
In de bar van het hotel was er één duits koppel dat daar met hun muilkorf stond, al de rest is die fase voorbij.
Groot gelijk. Ik doe dat ook hier aan zee. Tot 5 uur 's morgens. Het probleem is the day after.
Er zitten daar wel enkele niet gevaccineerden bij, 30ers, maar die trekken zich dat niet aan, en ik ook niet.
Een test heb ik nog nooit van dichtbij gezien.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:01   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk eerlijk gezegd dat als men toch terug die ellende met maskers wil opleggen dat de overtredingsgraad gigantisch gaat zijn.
Boetes van 3000 euro. Na tweede verwittiging 45 dagen de cel in.
Oud 26 oktober 2021, 11:04   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenlijk zouden we meer bang moeten zijn van een gevaccineerde waarvan we niet weten of hij al dan niet is besmet dan van een niet gevaccineerde die via een test bewezen niet is besmet.

Als ik moet kiezen wie van de twee ik ga kussen is mijn keuze zelfs al ben ik gevaccineerd snel gemaakt
Fred, nogal een geluk voor jou dat er negatief getesten rondlopen. Ze worden wel zeldzaam.

Laatst gewijzigd door Rudy : 26 oktober 2021 om 11:05.
Oud 26 oktober 2021, 11:06   #87
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vaccins zijn een geweldige paraplu, maar in een orkaan word je zelfs dan nat’

https://www.demorgen.be/nieuws/vacci...-nat~b4bee3e9/
Frank VDB zei gisteren letterlijk hetzelfde als Molenberghs:

https://twitter.com/PJDeSmedt/status...27279814168593

Ze hebben allemaal goed hun debatfiches van buiten geblokt.

Eigenlijk schaart VDB zich hiermee op dezelfde lijn als Sam Brokken, die hij nochtans liet ontslaan wegens 'misdenk'. Gaat hij nu nog eens zijn vriend Willy op pad sturen om Sam zijn job terug te geven?

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 26 oktober 2021 om 11:08.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:13   #88
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

het probleem gaat niet opgelost worden door maatregelen af te kondigen die maximaal een marginale impact hebben op de vraagzijde (de besmette die een hospitaalbed nodig heeft), als we tegelijkertijd de aanbodzijde (de zorg) gewoon straal blijven negeren

Citaat:
Dat inhaalproces is vertraging aan het oplopen, omdat er in veel ziekenhuizen handen te kort zijn. Men heeft soms wel de bedden, maar niet het nodige personeel.”
(...)
Ook in het UZ Leuven zijn er te weinig verpleegkundigen om alle ic-bedden te bemannen.
(...)
“De druk op het ziekenhuis is groot", zegt Benoit. “En we moeten dat maar oplossen, terwijl we personeel tekortkomen. We zijn op kritieke diensten al veel goede krachten kwijtgeraakt. Deze vierde golf zal het personeel nu nog eens een klap toedienen. Eerlijk gezegd denk ik dat corona het begin inluidt van een crisis die nog jaren zal duren.”
we hadden anderhalf jaar om maatregelen te nemen om de aanbodzijde voor te bereiden op de nieuwe realiteit. We hadden in die tijd alle verpleegkundigen kunnen bijscholen in critical care, zodat ze konden bijspringen in de IC indien nodig. De ziekenhuizen hadden een rotatiesysteem kunnen installeren zodat verpleegkundigen na een korte intensieve IC periode konden bijkomen in minder arbeidsintensieve ziekenhuisafdelingen. We hadden het aantal bedden flexibel kunnen laten uitbreiden, en zelfs het militair ziekenhuis in Neder-Over-Heembeek om te bouwen tot een covidziekenhuis. We hadden...
Maar er is niks gebeurd aan aanbodzijde. We hebben het laten etteren en nu is de puist gesprongen.

Een gefaald beleid gevoed door onbekwame politiekers die bijgestaan worden door incompetente "experts". We staan erbij en kijken ernaar
Oud 26 oktober 2021, 11:17   #89
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht

De politiek moet nu zijn verantwoordelijkheid nemen om de viruscirculatie naar beneden te krijgen, aldus Domus Medica. Daarvoor zijn onpopulaire maatregelen nodig.

opnieuw testcentra uitbreiden? 442000 testen op 1 week tijd, huisartsen hebben wel betere dingen te doen
Oud 26 oktober 2021, 11:20   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met 100% zekerheid : JA !

Het is ofwel vaccineren, ofwel ad perpetuum met smetvrees leven. Ik vertik het om zo te moeten leven. Terwijl die spuitjes mij geen barst konden schelen. Dus ja, ik zou liever hebben dat de overheid ons verplicht om te vaccineren dan dat ze ons verplicht gaat ophokken of terug met muilkorfjes laat rondlopen.
Als je de nieuwe maatregelen toch naast je gaat neerleggen wat is dan uw probleem eigenlijk ? Of is het veel geblaat en weinig wol ?

Sowieso ken ik al veel plaatsen waar je er zonder uw mondmasker niet zult inkomen. Het is dan barsten of buigen want altijd en overal in discussie gaan ben je vlugger beu dan even dat masker op te zetten ( dat ik uiteraard ook kotsbeu ben)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2021 om 11:24.
Oud 26 oktober 2021, 11:23   #91
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
opnieuw testcentra uitbreiden? 442000 testen op 1 week tijd, huisartsen hebben wel betere dingen te doen
Er is al beslist om mensen weer naar testcentra te sturen, maar met testen alleen ga je de viruscirculatie natuurlijk niet indammen. We zitten denk ik al voorbij het punt waar de Tracking & Tracing nog verschil kan maken, de capaciteit daar is ook niet oneindig goot. Als mensen wordt aangeraden zelf hun contacten te waarschuwen dan weet je hoe laat het is.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:28   #92
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)

IK denk dat u de lamlendigheid vd meerderheid vd bevolking flink onderschat.

Laatst gewijzigd door stab : 26 oktober 2021 om 11:33.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 11:58   #93
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht

Citaat:
De huisartsen nemen het heft daarom in eigen handen en zullen geen hoogrisicocontacten meer testen. “We zullen enkel op basis van klinische indicaties de zieke patiënten testen”, aldus Van Giel. Daardoor kunnen huisartsen zich focussen op alle zieke patiënten.
Prima, als iedereen dat doet is de 'epidemie' volgende week voorbij.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:04   #94
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artsen bij opkomst vierde golf: “Maak de vaccinatie verplicht en het is opgelost”
Het is nu al opgelost, wie dat wenste is gevaccineerd en wie niet gevaccineerd is wordt ooit toch ziek, of dat nu is of binnen een jaar maakt niets uit!

Maatregelen zijn op dit moment zinloos, er is geen enkele reden om die terug in te voeren. Op die manier raken we er nooit vanaf.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:07   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
we hadden anderhalf jaar om maatregelen te nemen om de aanbodzijde voor te bereiden op de nieuwe realiteit. We hadden in die tijd alle verpleegkundigen kunnen bijscholen in critical care, zodat ze konden bijspringen in de IC indien nodig. De ziekenhuizen hadden een rotatiesysteem kunnen installeren zodat verpleegkundigen na een korte intensieve IC periode konden bijkomen in minder arbeidsintensieve ziekenhuisafdelingen. We hadden het aantal bedden flexibel kunnen laten uitbreiden, en zelfs het militair ziekenhuis in Neder-Over-Heembeek om te bouwen tot een covidziekenhuis. We hadden...
Maar er is niks gebeurd aan aanbodzijde. We hebben het laten etteren en nu is de puist gesprongen.
Is dit wel nodig als we geen pieken meer verwachten.
Overaanbod is ook niet ideaal.
Oud 26 oktober 2021, 12:09   #96
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gvd, de simpelste oplossing en 't is gedaan met zeveren.
Dan is het opgelost, in de zin van beheersbaar.
Dat is een dikke vette leugen en gaat geen verschil uitmaken. Hoe kun je dat nu geloven?
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 12:19   #97
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is in elk geval niet opgelost bij de wel gevaccineerden.
Oud 26 oktober 2021, 12:30   #98
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is in elk geval niet opgelost bij de wel gevaccineerden.
O jawel! Zelfs al zouden we nog ziek worden (en die kans is klein) zijn de gevolgen veel kleiner.

Geen maatregelen meer!!

Laatst gewijzigd door N-VA : 26 oktober 2021 om 12:31.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 13:01   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Is dit wel nodig als we geen pieken meer verwachten.
Overaanbod is ook niet ideaal.
Nee, flexibiliteit is nodig. Het kunnen mobiliseren van enorm veel extra plaatsen.

Maar uiteraard gaan we nog pieken krijgen. Ik gok op 2 per jaar, maar misschien 3. November, maart, en in de zomer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 13:06   #100
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, flexibiliteit is nodig. Het kunnen mobiliseren van enorm veel extra plaatsen.

Maar uiteraard gaan we nog pieken krijgen. Ik gok op 2 per jaar, maar misschien 3. November, maart, en in de zomer.
In de zomer?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be