Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2021, 15:45   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Aan mij vragen ze beter niets en wie mijn anderhalve meter schendt om fascisme te handhaven, zal vanuit de wettelijke zelfverdediging behandeld worden.
Vaccins zijn niet zo efficiënt en tijdens een golf mij benaderen, zie ik als een poging tot doodslag.
Oei ... als dat maar goed afloopt.

Nu, ik heb ook al eens in een rij gestaan waar die achter mij wel heel dicht kwam. Ja, dan maak ik een snedige opmerking.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 november 2021 om 15:46.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 17:43   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Aan mij vragen ze beter niets en wie mijn anderhalve meter schendt om fascisme te handhaven, zal vanuit de wettelijke zelfverdediging behandeld worden.
Vaccins zijn niet zo efficiënt en tijdens een golf mij benaderen, zie ik als een poging tot doodslag.
Voorzichtig zijn en blijven...

Denk aan de beroemde scène van de Spartaan van Deurne die van zijn kloten wou maken tegen een groep marokkanen op de tram... Dat eindigt met een pak rammel...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 18:08   #83
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Behalve dat uitbuiten, haal je hier de grotere motoren aan van onze economie.
Die hadden ze niet in de ussr en aanverwanten.
Niet toevallig werd de USSR dan ook gesaboteerd en moest men met zware tegenzin 'toegevingen' doen aan de werkers opdat ze niet ook voor onkapitalistische oplossingen zouden kiezen. Daarmee wil ik niet de USSR als groot voorbeeld vooropstellen, uiteraard, maar het wegvallen ervan confronteert ons nu, doordat de maskers kunnen afvallen, met de beperkingen van het 'reformisme' en het 'sociaal gecorrigeerde kapitalisme': 'correcties' via belastingen etc. kunnen nooit de accumulatie bijhouden en zodra de zeepbellen van de speculatieve tak van die accumulatie dreigen te barsten, zal de door kapitaalconcentratie verzamelde macht worden ingezet om net via het staatsapparaat de middenklasse (die zich eerst 'beschermd' voelde door haar 'liberale vertegenwoordigers') leeg te roven. Uw coronahysterie komt daar natuurlijk goed bij van pas voor de oligarchen, om dat roven daarachter te verbergen.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 november 2021 om 18:09.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 18:15   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een primaat die denkt dat de regels niet op hem van toepassing zijn omdat hij wat dommer is dan de mediaan...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211101_95132310
Oud 1 november 2021, 18:18   #85
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een primaat die denkt dat de regels niet op hem van toepassing zijn omdat hij wat dommer is dan de mediaan...

Wat is er dom aan geen smartphone hebben?

Wat overigens slim zou zijn, is burgerlijke ongehoorzaamheid op een voldoende grote schaal opdat 'de regels' in kwestie niet handhaafbaar zouden zijn met een begin van delegitimatie van het hele beleid bij wijze van sneeuwbaleffect tot gevolg.
Oud 1 november 2021, 18:32   #86
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
...burgerlijke ongehoorzaamheid op een voldoende grote schaal...
In ons land..?

De burgertjes zijn zo trots en fier op hun nieuwe pasje.....
Garantie dat er vandaag een hoop volk speciaal naar de horeca gegaan is om 't pasje te kunnen testen.. staan ze schoon te blinken aan de ingang om even later hun avonturen te kunnen delen met de rest van hun club..

Burgerlijke ongehoorzaamheid.. hahaha..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 18:59   #87
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Accumuleren wil zeggen: met geld geld verdienen, hetzij rechtstreeks (speculatief of bancair), hetzij via een omweg (door 'investeringen' of het uitbuiten van de woningnood van anderen).
Wat ik jou verwijt is dat je uit een keten van oorzaken en gevolgen, een stuk haalt, en op dat stuk dan beweringen maakt, die in de volledige keten, kringredeneringen zijn.
En ik geloof niet dat je dat je de keten niet volledig weet, en dus pretendeer je.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 19:02   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat overigens slim zou zijn, is burgerlijke ongehoorzaamheid op een voldoende grote schaal opdat 'de regels' in kwestie niet handhaafbaar zouden zijn met een begin van delegitimatie van het hele beleid bij wijze van sneeuwbaleffect tot gevolg.
Als die primaat het echt niet snapt, zal de politie het hem wel duidelijk maken bij de eerste controle in zijn cafee. 1500 euro boete bij een eerste vaststelling, dat zou zelfs voor de grootste dommekloot moeten duidelijkheid scheppen toch ?
Oud 1 november 2021, 19:25   #89
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die primaat het echt niet snapt, zal de politie het hem wel duidelijk maken bij de eerste controle in zijn cafee. 1500 euro boete bij een eerste vaststelling, dat zou zelfs voor de grootste dommekloot moeten duidelijkheid scheppen toch ?
Bonken met dat hoofd op het altaar! Tot bloedens toe, hij zal zich wel bekeren!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 19:45   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- de paradox van de antisociale socialiteit (we zijn sociale dieren maar zonder rationele ethiek kunnen we elkaar uiteindelijk niet uitstaan, al lopen we elkaar toch ook weer gefascineerd achterna) niet oplost, ook niet door middel van een zondebokmechanisme: dat 'bindt' ten eerste maar tijdelijk, en ten tweede enkel in de mate dat me dom genoeg is om niet te zien wat het is (de 'sluwe' revolutionair kan al bezig zijn met zijn makkers een dolk in de rug te steken).
Daar is niks paradoxaals aan, niet meer dan liefde en haat voor water, waar je in kan verzuipen maar wat je nodig hebt om te drinken.

Anderen zijn tegelijkertijd een bron van last (concurrentie voor resources, bedreiging en dergelijke meer) en een bron van welzijn (medewerking die je nodig hebt, producten en diensten die je wil bekomen, slavernij die je kan afdwingen).

Zoals met water wil je voldoende anderen om kunnen van te profiteren, en wil je de rest elimineren. Dat maakt dat je soms eerder voor uitmoorden zal gaan, en op andere momenten voor samenwerken. En wie dat spel het beste speelt, wint een ronde he.

Citaat:
- interne conflicten niet vermijdt
Conflict is de zin zelf van het leven. Het leven is een algorithme dat "winnaars" van "verliezers" scheidt via conflict.

Citaat:
- psychologische valkuilen niet vermijdt
Dat maakt deel uit van de uitdagingen en de mogelijke eliminaties.

Citaat:
- ook qua vreugde ongelaagd is
Dat is onbetekenend. Wil niks zeggen. Men heeft vreugde of niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2021 om 19:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 19:46   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Bonken met dat hoofd op het altaar! Tot bloedens toe, hij zal zich wel bekeren!
Inderdaad. Puur religieuze bekeringsdrang.
Oud 2 november 2021, 10:02   #92
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar is niks paradoxaals aan, niet meer dan liefde en haat voor water, waar je in kan verzuipen maar wat je nodig hebt om te drinken.

Anderen zijn tegelijkertijd een bron van last (concurrentie voor resources, bedreiging en dergelijke meer) en een bron van welzijn (medewerking die je nodig hebt, producten en diensten die je wil bekomen, slavernij die je kan afdwingen).

Zoals met water wil je voldoende anderen om kunnen van te profiteren, en wil je de rest elimineren. Dat maakt dat je soms eerder voor uitmoorden zal gaan, en op andere momenten voor samenwerken. En wie dat spel het beste speelt, wint een ronde he.

Conflict is de zin zelf van het leven. Het leven is een algorithme dat "winnaars" van "verliezers" scheidt via conflict.

Dat maakt deel uit van de uitdagingen en de mogelijke eliminaties.

Dat is onbetekenend. Wil niks zeggen. Men heeft vreugde of niet.
Ja, je kan nog eens de axioma'tjes herhalen, proficiat, maar dat verandert dus niets aan de zaak. Het is gewoon de oudste sofistische truc die bestaat he: blijven je eigen dogma's ten toon spreiden in de hoop dat de weerlegging ervan niet te veel zou opvallen waarvan je de concrete onderbouwing negeert (hier zelfs de verwijzing ernaar compleet weglaat in de tekst, terwijl je goed weet hoe die verwijzingen teruggaan op argumentaties in eerdere topics die net ingingen tegen wat je hier weer gewoon herhaalt) om de illusie recht te houden dat je het kan 'plaatsen'. De herhaling als verbale truc omdat taal 'bevelend' werkt; alleen al iets zeggen wekt de indruk dat je ook echt inhoudelijk iets gezegd zou hebben. Eigenlijk best triestig, en het toont alweer aan hoe zeldzaam de wil tot weten is in haar ultieme consequenties: zolang men het 'hobbyistisch' kan bedrijven, duldt men het, maar zoals je hierboven mooi illustreert, wordt men doorgaans sofist zodra het inzicht écht niet meer vleit, en de eigen levenshouding, de ongelaagde 'fun' (hier de illusie van een rationeel overzicht als antidotum tegen 'nihilisme', al is die illusie in zekere zin wel al gelaagd, door de incorporatie van dat 'nihilisme' maar ze poogt om er een 'positieve' draai aan te geven, bij gebrek aan beter) aanvalt. Zo is die 'fun' dus al in en tegen zichzelf verdeeld: om zichzelf te 'bewaren', mag ze niet echt zijn wat ze zichzelf voorhoudt te zijn, namelijk doorgedreven waarheidszin.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 november 2021 om 10:30.
Oud 2 november 2021, 11:14   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, je kan nog eens de axioma'tjes herhalen, proficiat, maar dat verandert dus niets aan de zaak. Het is gewoon de oudste sofistische truc die bestaat he: blijven je eigen dogma's ten toon spreiden in de hoop dat de weerlegging ervan niet te veel zou opvallen waarvan je de concrete onderbouwing negeert
Vind jij nu niet dat gans je tekst op uw eigen bijdragen toepasselijk is ?

Ik noem daar gewoon maar een paar algemene evidenties op he, ik argumenteer niks.

Dat jij iets een 'paradox' noemt omdat dat iets soms voordelen, en soms nadelen oplevert is toch gewoon bizar, want er zijn zo enorm veel dingen, waar gunstige en negatieve aspecten aan verbonden zijn tegelijkertijd ?
Oud 2 november 2021, 11:43   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet toevallig werd de USSR dan ook gesaboteerd en moest men ...
Niet toevallig reden de mensen van de hogere middenklasse ginder met een oude lada rond, terwijl hier de gemiddelde arbeider toch al drie weken naar Spanje trok met een recente vw golf.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 november 2021, 11:44   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Straks komt er nog een cafébaas die beweert niet te kunnen lezen, dus ook niet in staat te zijn om zijn klanten te controleren.
Ne sjot onder zijn kloten ja.

Oud 2 november 2021, 11:45   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn kleinzoon van 11 jaar oud zou hem al kunnen helpen.

Oud 2 november 2021, 11:45   #97
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vind jij nu niet dat gans je tekst op uw eigen bijdragen toepasselijk is ?
Nee, ik vind alleen het leven te kort om telkens alles weer volledig uit te schrijven, wetende dat je het nadien toch negeert. Dat is als spreken over corona tegen Schoofzak of Dadeemelee he, ik weet niet waar jij die 'drive' vandaan haalt als je ziet dat het weinig uithaalt.

Citaat:
Ik noem daar gewoon maar een paar algemene evidenties op he, ik argumenteer niks.
Dogma's inderdaad, dat zeg ik ook de hele tijd.

Citaat:

Dat jij iets een 'paradox' noemt omdat dat iets soms voordelen, en soms nadelen oplevert is toch gewoon bizar, want er zijn zo enorm veel dingen, waar gunstige en negatieve aspecten aan verbonden zijn tegelijkertijd ?
Als je het hebt over die 'antisociale socialiteit', dan gaat het niet alleen om voor- en nadelen maar ook over 'Widersinnigkeit' als je de logica van het ongestuurde mimetische gedrag doortrekt. Een simpel voorbeeld daarvan is het nastreven van prestige waarvan het bereiken de waarde van het prestige oplost (de bewonderaars staan immers 'lager' zodat hun bewondering, eens verkregen, in 'waarde' - binnen de door de mimetische rivaliteit gegenereerde waarneming - daalt) tegen de achtergrond van een psychologische dynamiek waarbij men de eigen 'volheid' wil afleiden uit de blik van de ander, wat ook an sich al 'widersinnig' is. Dat als voorbeeld. Daarnaast laat een rationeel-gelaagde omgang met het mimetisme toe om de sociale natuur van de mens maximaal vruchtbaar aan te wenden met minimalisering van de 'negatieve kanten' die net het product zijn van het ongestuurde, meer 'automatische' mimetische conflict (dat echter wel, indien er geen hoger rationeel standpunt wordt ingenomen, de limieten van 'de werkelijkheid' LIJKT te determineren). Pas dan wordt de socialiteit ook daadwerkelijk een bron van vreugde in zichzelf (zonder fundamentele angst en agressie telkens), wat aansluit op ons wezen als sociaal dier, maar dan op een gelaagde manier, want ongelaagd is dit door het mimetisme steeds gevaarlijk en dubbel.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 november 2021 om 11:49.
Oud 2 november 2021, 11:48   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is toch volledig van de pot gegrepen!!
Eerst gaat 95 procent van de mensen zich laten vaccineren, en daarna zouden ze burgerlijk ongehoorzaam worden omdat ze moeten laten zien dat ze gevaccineerd zijn ....

Dat de niet-gevaccineerden burgerlijk ongehoorzaam zouden zijn, dat zou ik nog kunnen volgen. Toch tot aan de eerste keer dat een horeca-baas hen aan de deur sjot, of tot aan hun eerste boete ...

Oud 2 november 2021, 11:51   #99
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is toch volledig van de pot gegrepen!!
Eerst gaat 95 procent van de mensen zich laten vaccineren, en daarna zouden ze burgerlijk ongehoorzaam worden omdat ze moeten laten zien dat ze gevaccineerd zijn ....

Dat de niet-gevaccineerden burgerlijk ongehoorzaam zouden zijn, dat zou ik nog kunnen volgen. Toch tot aan de eerste keer dat een horeca-baas hen aan de deur sjot, of tot aan hun eerste boete ...
Mochten er genoeg mensen meedoen om de handhaving onmogelijk te maken, dan zou ik als gevaccineerde graag burgerlijk ongehoorzaam zijn, om een einde te maken aan deze dictatuur in opbouw én aan deze belediging van basale intelligentie.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 november 2021 om 11:52.
Oud 2 november 2021, 11:53   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, je kan nog eens de axioma'tjes herhalen, proficiat, maar dat verandert dus niets aan de zaak. Het is gewoon de oudste sofistische truc die bestaat he: blijven je eigen dogma's ten toon spreiden in de hoop dat de weerlegging ervan niet te veel zou opvallen waarvan je de concrete onderbouwing negeert (hier zelfs de verwijzing ernaar compleet weglaat in de tekst, terwijl je goed weet hoe die verwijzingen teruggaan op argumentaties in eerdere topics die net ingingen tegen wat je hier weer gewoon herhaalt) om de illusie recht te houden dat je het kan 'plaatsen'. De herhaling als verbale truc omdat taal 'bevelend' werkt; alleen al iets zeggen wekt de indruk dat je ook echt inhoudelijk iets gezegd zou hebben. Eigenlijk best triestig, en het toont alweer aan hoe zeldzaam de wil tot weten is in haar ultieme consequenties: zolang men het 'hobbyistisch' kan bedrijven, duldt men het, maar zoals je hierboven mooi illustreert, wordt men doorgaans sofist zodra het inzicht écht niet meer vleit, en de eigen levenshouding, de ongelaagde 'fun' (hier de illusie van een rationeel overzicht als antidotum tegen 'nihilisme', al is die illusie in zekere zin wel al gelaagd, door de incorporatie van dat 'nihilisme' maar ze poogt om er een 'positieve' draai aan te geven, bij gebrek aan beter) aanvalt. Zo is die 'fun' dus al in en tegen zichzelf verdeeld: om zichzelf te 'bewaren', mag ze niet echt zijn wat ze zichzelf voorhoudt te zijn, namelijk doorgedreven waarheidszin.
Dat is een iets te lange tekst die gepredikt kan worden tegenover eender wie met wie je een meningsverschil hebt. Langs weerszijden vanzelfsprekend.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be