![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat nu sowieso meer mensen een natuurlijke weerstand hebben opgebouwd. Hoeveel mensen zijn er ondertussen al wel niet besmet geweest in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron: VRT NWS Als iedereen gevaccineerd is kunnen nog enkel gevaccineerden in het hospitaal liggen. Laatst gewijzigd door Rudy : 30 oktober 2021 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kapot relativeren ![]()
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks Laatst gewijzigd door Reverberation : 30 oktober 2021 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie nu nog niet doorheeft dat volledige vaccinatie geen aarde aan de dijk zal brengen en iedereen die dit wegzet als rookgordijn voor incompetentie van onze kwakzalvers en kwakpolitici is ... eigenlijk ... GATACHTERLIJK.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, ik vond dat het lang duurde voor ze op mijn Frans corona appje de cijfertjes bijwerkten. Die bleven maar hangen op 26 september...
Wel, ze zijn leuk om te zien: er is een update tot 17 oktober. 67 niet-gevaccineerden op 100 000 niet-gevaccineerden waren positief in de week daarvoor 24 gevaccineerden op 100 000 gevaccineerden waren positief in de week daarvoor. 6.21 niet-gevaccineerden op 1 miljoen niet-gevaccineerden zijn opgenomen in intensieve zorgen de week daarvoor. 2.00 gevaccineerden op 1 miljoen gevaccineerden zijn opgenomen op intensieve zorgen in de week daarvoor. Tot hier toe was er telkens ongeveer een factor 10 tussen die twee cijfers, nu nog maar een factor 3. Men kan dit ruwweg zien als een meting van de efficientie van de vaccins. Daar waar de cijfers sterk blijven dalen bij de niet-gevaccineerden, schieten ze omhoog bij de gevaccineerden. Nog eens, dat hangt niet af van de hoeveelheid gevaccineerden, want het is herleid tot een aantal niet-gevaccineerden of gevaccineerden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor gevaccineerden niet. Bij hoe langer hoe meer personen raakt de immuniteit die het vaccin hen bood uitgewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() NL: Hugo de Jonge wil de cijfers van covid ziekenhuisopnames niet vrijgeven opgesplitst naar vaccinatiestatus. Want hij wil naar eigen zeggen het vertrouwen niet ondermijnen in datgene dat ons door de crisis helpt:
https://twitter.com/ducom99/status/1453806814349430785 |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 oktober 2021 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn geen Amerikanen in Bagdad. *BOEM* We hebben de Westerse honden teruggeslagen. *BOEM* Allah is Groot *BOOOEEEM* Klank valt weg. Beeld valt weg. Wat die Raisa Blommestijn zegt: "We kunnen “nee” zeggen: tegen vaccinatie, tegen de coronapas, tegen mondkapjes - we kunnen nee zeggen tegen dit wanbeleid en tegen voortschrijdende discriminatie. Uiteindelijk zijn wij de sleutel tot het succes van maatregelen. We moeten het ons dat blijven realiseren." Inderdaad: maar we gaan dat en masse tegelijk moeten doen. Dus georganiseerd. En gemotiveerd - niet laten afschrikken. Dan staan de nazi's daar. Ik heb gisteren nog op het punt gestaan van dit te zeggen tegen een kassier. Hij vroeg me om een mondmasker te dragen. Ik vroeg waarom, kijk waar we nu staan: net waar we stonden ervoor, vele maanden gedragen, voor niks en niemendal. Hij keek plots heel anders. Hij zei dat hij een boete kreeg van 750 euro als ze kwamen controleren. Ik antwoordde inderdaad, en 3 keer deze die ik zou krijgen. Ik zei daarop dat ik het deed voor hem, en zette de vod op. Dat tegen elkaar uitspelen, dat elkaar onderling verplicht voelen, is de drempel die moet overwonnen worden. En dat gaat alleen lukken bij massaal tegelijk. Als een lawine. En die wooha wereldbedreigende "corona crisis", in 1 dag... verschuiven van pagina 1 naar pagina 17.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 30 oktober 2021 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus dat is inderdaad stilaan duidelijk aan het worden. Goed gezegd.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien in Frankrijk, er 50 miljoen gevaccineerden zijn, en 16 miljoen niet-gevaccineerden, brengt ons dat tot 100 opgenomen gevaccineerden, en 100 niet-gevaccineerden. Ook daar is het nu 50-50. Met een factor 3 dus in de vaccinale efficientie. Maar wat eigenlijk telt is het volgende. Stel dat de epidemie nu 10-voudig toeneemt. Dan gaan er dus 1000 gevaccineerden per week binnenkomen, en 1000 ongevaccineerden. Stel dat men nu 100% van die ongevaccineerden kan vaccineren. Dat wil zeggen dat van die 1000 ongevaccineerden, er 330 zullen opgenomen worden (3 keer minder dus). Kortom, doen we niks, dan hebben we 2000 nieuwe IC klanten per week, gaan we voor totale vaccinatie dan zijn dat er 1330. Dat is nu niet echt een enorm verschil he. Het willen totaal vaccineren van de bevolking doet dus niet echt iets enorms meer aan de ziekenhuis belasting. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 oktober 2021 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, hier zijn die Franse curves nu, buiten die corona app:
https://www.gouvernement.fr/info-cor..._non_vaccinees En https://www.gouvernement.fr/info-cor..._non_vaccinees |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie jonger is dan 65 krijgt voorlopig geen derde prik. Enkel het zorgpersoneel.
Ik vind dit wel een vreemde beslissing. Dat je er geen wilt tot daar, maar dat je er geen krijgt vind ik er wel over. Bron: VRT NWS |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.hln.be/showbizz/linde-me...liep~a8334cfe/ Eigenlijk precies hetzelfde als de mensen die ik wist die verleden jaar ziek werden. Maar dan zonder vaccin. ![]() Neen ik zou liegen...ik heb de indruk dat de mensen die ik ken en verleden jaar corona kregen zelfs wat minder ziek waren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 oktober 2021 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() zelf spreekt ze van "een heel zware verkoudheid", dus "zwaar ziek", laat ons dat maar even relativeren
Hoe weet je dat? Met haar huidtype zou het me niet verwonderen dat ze (te) laag in vitamine D3 zit; in de corona context kan je dan maar beter "gezond" weglaten. |
![]() |
![]() |