![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tamelijk onvoorzichtig en tot hiertoe nog geen farce gehad. Waarschijnlijk is er ook wat geluk met gemoeid of misschien resistentie. Drie of vier jaar terug heb ik een soort Corona avant la lettre gehad toen ik terug kwam van China. Ik was echt om te sterven op de koop toe zat ik toen weken later in Beiroet. Kon amper een voet voor de andere zetten en mijn bed was eerder een zwembad s'morgens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neem jij op je reizen een noodpakket medicijnen mee?
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feitelijk niet maar dit is één van de zeldzame keren dat ik zo zwaar en relatief lang ziek ben geweest. Naar gewoonte heb ik wel doorgewerkt maar het is maar achteraf dat ik de link met corona gelegd heb. Maar in feite blijkt Corona niet zo een "nieuwe" ziekte te zijn het bestaat reeds lang in andere vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het niet meteen terug maar er bestaan noodzakelijke medicijnen voor reizen die je normaal enkel bij de dokter kan krijgen.
Speciaal voor die warme vochtige landen. Ik zou daar toch eens achter informeren. We willen u nog niet kwijt he.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 november 2021 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk heb ik een superzware antibiotica gekregen nadat men eindelijk de moeite had genomen een scan van mijn longen te nemen die één grote witte vlek bleken. Ben er redelijk goed vanaf geraakt, na 6 maand nog een klein wit vlekje. Je kan medicatie voor vliegend schijt etc meenemen maar toch geen gans labotarorium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge uw kop buiten steekt dan mag je nog zo voorzichtig zijn, dat betekent niet dat anderen daar rekening mee houden. Ze lopen je bij wijze van spreken omver. Afstand kunnen houden, dat mag je op je buik schrijven. Het enige wat misschien zou kunnen helpen is thuis blijven en leven als een kluizenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Als we die weglaten, hebben we dus: 2285 - 295 = 1990 nieuwe covid ziekenhuis opnames, waarvan 1289 volledig gevaccineerd waren. Dat is 65%. Kortom, twee derde van de ziekenhuis last is gevaccineerd. De ziekenhuis belasting komt dus voornamelijk van de gevaccineerden, en wat er met de niet-gevaccineerden gebeurt is hoe langer hoe verwaarloosbaarder. De grootste groep is weer de 65+ die gevaccineerd zijn. De niet-gevaccineerde 65+ zijn totaal verwaarloosbaar. En ja, zoals we al begonnen te beseffen, is vanuit individueel standpunt, het vaccin vooral heel werkzaam voor mensen beneden de 65 jaar. Boven de 65 jaar zien we nog maar een factor 3 of zo van efficientie tegen ziekenhuis opname. Dit lijkt gelijk 2 druppels water op het griep vaccin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen daartegen zou men hebben moeten optreden. Mensen sturen ook vaak hun kinderen met symptomen naar school. Ik vind dat ouders die niet thuis kunnen blijven door werk, betaald verlof moeten krijgen om thuis te blijven bij een ziek kind. Extra betaalde dagen zijn van doen, vaccins werken niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mogen mensen, ziek en niet, naar publieke plaatsen gaan. Iemand die een besmetting opliep, en/of ziek werd, is geen misdadiger he. Er is geen opzet. Er is moedwil noch motief. Het zijn slachtoffers. Pech hebbers. Je kunt nu stellen dat ze voorzichtiger hadden geweest moeten zijn, maar mensen leven samen omdat dat voordelig is, en dat samen leven hinderen schaadt dat voordelige. Betaald verlof, heeft twee kanten. Er is consumptie, maar geen productie. Het is dus op de gedwongen rug van een ander. Ook dat rijmt niet met samenleven.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een snottebel is geen symptoom. Kinderen die koorts hebben moeten thuisblijven, desnoods belt de school een ouder op en kan je uw spruit gaan oppikken. Dat is al zeer lang zo. Met koorts komt een kind ook geen kinderopvang binnen. Dat heeft zelfs niets met corona te maken. We zitten in het griepseizoen he. Daarbij, tweeverdieners mogen er wel eens rekening mee houden dat hun kind al eens ziek wordt en thuis moet blijven. So what ? Betalen ? Wil je een sossenrepubliek of wa ? Laatst gewijzigd door Rudy : 14 november 2021 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier moet je straks een voorschrift hebben voor een pleister. Pure geldklopperij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest doe ik gewoon mijn best: gezond leven, fysiek trainen en dat lukt zo goed genoeg, ik heb in 30 jaar nog geen dag werkverlet gehad door ziekte. Ik zie medicatie pakken als iets voor mensen die dat niet willen opbrengen, waar ik hen vrij in laat. Die kunnen zich dan laten vaccineren als gemakkelijkheidsoplossing, met risico op moeilijkheden door bijwerkingen dan. Een baten/kosten afweging. En uiteraard voor mensen die gewoon pech hebben. Ik kan ook nog pech krijgen, het leven is geen vogel in de hand.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten het beleid wel consequent toepassen he. We moeten de scholen njet sluiten. We moeten zorgen dat iedereen met de minste symptomen in zelfquarantaine kan. De ouders dus extra verlofdagen geven of werk op maat voor thuis. Onlangs ene zieke in de klas, de ganse klas mocht thuisblijven tot ze getest waren. Ik weet niet wie betaalt, ik niet alleszins. Maar een sos is minister volksgezondheid en maakt er een potje van en zet enkel in op vaccins... die lang niet zo veilig en efficiënt zijn zoals verkocht. Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2021 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was ook voorspeld dat het erger ging worden na vaccinatie. Ik heb vooral gevaccineerden zien hoesten en aldus zien verspreiden. Het is ook maar pas na massale vaccinatie dat ik zelf sterk ervaren heb ziek te zijn. Warm, hoesten, druppen, winderigheid, platte. Goede burger die ik was ging ik nergens binnen. Het is hoe dan ook geen doen een ander aan te steken met gelijk welke ziekte. Of het nu de griep, valling of corona is; vermijd dat je anderen aanzet aub. Corona alleen mag de show niet stelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof geen letter van wat je zegt. Dat zijn fabeltjes, en je klinkt vooral vooringenomen tegenover gevaccineerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand hoest, horen wij dat ook. Ook als ik hoesters aanspreek hoor ik vaak “jamaar ik ben gevaccineerd zenne.” Het is meer dan vooringenomenheid, het is een ocd geworden waar een vorm van smetvrees als een kat in het nauw draconisch kan klauwen als ge in mijn cirkeltje komt. Believe me. Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2021 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() Simpel als ik ben, zou ik net denken dat het goed is af en toe nekeer ziek te worden.. niet dat een mens er van moet sterven, maar door eens goed ziek te worden, bouwt 't lichaam weerstand op. Maar ik kan me daarin ook vergissen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 14 november 2021 om 11:12. |
![]() |
![]() |