Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2022, 23:48   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waar ik een probleem mee heb is dat er bij een medisch probleem tegenwoordig te dikwijls wordt gedacht aan gevaccineerd of niet gevaccineerd.
Het is aan de medici om uit te zoeken of er een causaal verband is. Daar werden ze uiteindelijk met veel geld voor opgeleid.
Dat je geen vertrouwen hebt in het EMA of VAERS is uw probleem. Er zijn nog zekerheden in het leven. Iedereen is vrij zich te informeren, en de bronnen zijn legio.
En nu nog vrij beslissingsrecht. Echte vrijheid. Niet zoals de hedendaagse schijnvrijheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 00:03   #82
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bergen bewijs. Het hangt af waar je uw bewijs vandaan haalt. De modale burger ziet het verschil niet altijd tussen bewijs en fake news, en gelooft wat de reguliere media vertelt. Mijn inziens geen slecht principe mits wat critisch denkvermogen.
De geschiedenis herhaalt zich steeds, ondanks alle inspanningen via media om niet in de val te lopen.
Het laatste waar ik zit op te wachten is een polarisering binnen de maatschappij.
Ge kent mijn liberaal standpunt: laat ieder doen waar hij of zij goesting in heeft zolang de omgeving er geen last van ondervindt.
Helaas is het “de omgeving” die nu de last veroorzaakt. Ttz, jij kan ook al lang niet meer ontkennen dat wat je in 2020 als samenzweringstheorie beschouwde intussen allemaal samenzweringsfeiten zijn.
De “media” speelt hier een vuile rol in; journalisten onderzoeken niet meer, maar herhalen. En de media aan de andere kant probeert evengoed geld te verdienen door angst te zaaien.
Ik weet 1 ding; elke dag die passeert ben ik blij dat ik de keuzes gemaakt heb die ik maakte.
Oud 3 februari 2022, 01:23   #83
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Bergen bewijs. Het hangt af waar je uw bewijs vandaan haalt. De modale burger ziet het verschil niet altijd tussen bewijs en fake news, en gelooft wat de reguliere media vertelt. Mijn inziens geen slecht principe mits wat critisch denkvermogen.
De geschiedenis herhaalt zich steeds, ondanks alle inspanningen via media om niet in de val te lopen.
Het laatste waar ik zit op te wachten is een polarisering binnen de maatschappij.
Ge kent mijn liberaal standpunt: laat ieder doen waar hij of zij goesting in heeft zolang de omgeving er geen last van ondervindt.
De "modale" burger is dan ook achterlijk.
Pre-corona was ik van mening dat zo'n 50% van de bevolking marginaal en achterlijk is en totaal niet in staat is om zelfstandig te kunnen nadenken.
Dat ze zowat alles slikken wat autoriteiten en de mainstream media hun vertellen, dat ze zelf maar in staat zouden zijn om te zelfstandig kunnen achterhalen wat bewijs, feiten en fake news is!
Ik heb dit moeten herzien sinds sars-cov-2 en ben tot de conclusie moeten komen dat dit eigenlijk zo'n 80% is en dat zelfs de achterlijkheid zich strekt van arbeider tot academici !
Het waanzinnige, onlogische en achterlijke zit overal en ik moet Mattias Desmet wel gaan geloven dat er zoiets bestaat als massavorming !

Of misschien ben ik tot de conclusie gekomen dat de mensheid eindelijk klaar is voor de totale uitroeing...
Want op dit moment lijkt het mij dat zelfs de chimpansee intelligenter overkomt dan eender welk persoon die nog meegaat in de corona bullshit die ZO overduidelijk de voorbije 2 jaar aan ons verkocht wordt !

Dus : "Pack your shit, folks. We're going away." - George Carlin

Laatst gewijzigd door StV : 3 februari 2022 om 01:24.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 06:01   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is aan de medici om uit te zoeken of er een causaal verband is. Daar werden ze uiteindelijk met veel geld voor opgeleid.
Dat is individueel bijna nooit te achterhalen. Vandaar dat het excuus "jamaar het causale verband werd niet getoond" HET grote excuus geweest is van de tabaksindustrie gedurende 50 jaar of zo. Het is onmogelijk om aan te tonen dat uw longkanker van DIE sigaret kwam.

Als je enkel DIE weinige gevallen beschouwt waar het causaal direct aan te tonen was, dan vind je zodanig weinig gevallen dat het altijd verwaarloosbaar lijkt. Dat heeft men dan ook gedaan om gedurende gans die tijd te zeggen dat men niet kon tonen dat roken longkanker veroorzaakte.

Welnu, het is PRECIES om die lulkoek tegen te gaan dat gans het vakgebied van de epidemiologie bijna werd uitgevonden. Goeie statistische studies kunnen OOK associaties weergeven die een causale link suggereren, ook al kan men die individueel niet bewijzen.

Maar hier heeft men GEEN systematische opvolging doorgevoerd van grote groepen gevaccineerden. Men doet wat studies achteraf, maar dat is minder evident. Of men kijkt naar meldingen, maar meldingen zijn onvolledig.

Kortom, men had dit KUNNEN onderzoeken, maar enkel maar op grondige wijze, door bijvoorbeeld 1 miljoen gevaccineerden nauwkeurig op te volgen en daar statistische studies op te maken. Nu zal dat ook nog wel gaan, maar met veel en veel meer moeite, om aan een paar miljoen gevaccineerden hun medische historie helemaal te reconstrueren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 06:02   #85
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Pre-corona was ik van mening dat zo'n 50% van de bevolking marginaal en achterlijk is en totaal niet in staat is om zelfstandig te kunnen nadenken.
Dat ze zowat alles slikken wat autoriteiten en de mainstream media hun vertellen, dat ze zelf maar in staat zouden zijn om te zelfstandig kunnen achterhalen wat bewijs, feiten en fake news is!
Ik heb dit moeten herzien sinds sars-cov-2 en ben tot de conclusie moeten komen dat dit eigenlijk zo'n 80% is en dat zelfs de achterlijkheid zich strekt van arbeider tot academici !
Het waanzinnige, onlogische en achterlijke zit overal en ik moet Mattias Desmet wel gaan geloven dat er zoiets bestaat als massavorming !
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 09:08   #86
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Net of er vroeger geen voetballers neervielen. Ik weet zelfs dat er in 2012 1 doodviel op het veld.
https://twitter.com/i/status/1489363437910216707
Tuurlijk gebeurde het vroeger ook. De vraag is hoe dikwijls het gebeurde.
De grafiek in het begin van dit filmpje geeft dat weer - en 'toeval' is een zeer onwaarschijnlijke verklaring.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 09:58   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Hehe, Schoof hoe doe je dat???
De Schoof "heeft vertrouwen".

In de Vivaldi-politiekers. In de gazetten en de VRT. En vooral in de TV-experten die hij ondanks hun aangetoonde leugens nog steeds "99,9 % van de medici en wetenschappers" noemt.

Het is een speciale discipline, vertrouwen. Niet voor iedereen weggelegd.
Oud 23 februari 2022, 18:41   #88
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

En weeral een jonge sporter die doodvalt

https://www.hln.be/leopoldsburg/ik-p...eden~ac5bcd7a/

Interview met een sporter die ernstig ziek werd na vaccinatie, hartontsteking en erg lastig om er erkenning voor te krijgen.

https://youtu.be/_PNPV3EF9oE
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 19:27   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En weeral een jonge sporter die doodvalt

https://www.hln.be/leopoldsburg/ik-p...eden~ac5bcd7a/

Interview met een sporter die ernstig ziek werd na vaccinatie, hartontsteking en erg lastig om er erkenning voor te krijgen.

https://youtu.be/_PNPV3EF9oE
Het artikel is ontoegankelijk voor niet abonnees.

Hoe dan ook. Wat is de doodsoorzaak ? Hartontsteking na vaccinatie. blijkt zeer zeldzaam te zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 20:27   #90
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht

Of misschien ben ik tot de conclusie gekomen dat de mensheid eindelijk klaar is voor de totale uitroeing...
Want op dit moment lijkt het mij dat zelfs de chimpansee intelligenter overkomt dan eender welk persoon die nog meegaat in de corona bullshit die ZO overduidelijk de voorbije 2 jaar aan ons verkocht wordt !

Dus : "Pack your shit, folks. We're going away." - George Carlin
Massavorming wil niet zeggen dat mensen achterlijk zijn. Als soort is het juist nadelig moest iedereen steeds 'de groep' in vraag stellen. Als individu is het meestal een 'veilige' en 'verstandige' keuze en dit zonder enig denkwerk.

Op sommige momenten geeft deze evolutionaire binnenweg wel dikke shit.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 20:59   #91
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het artikel is ontoegankelijk voor niet abonnees.

Hoe dan ook. Wat is de doodsoorzaak ? Hartontsteking na vaccinatie. blijkt zeer zeldzaam te zijn.
Oorzaak onbekend, slachtafval kreeg hij ademhalingsproblemen, 32 jaar en sportief.

En zeldzaam, misschien. In het interview zie je hoe lastig het is om iets erkend te krijgen als oorzaak van het vaccin, het is sowieso minder zeldzaam dan ze beweren. Na een tijdje gaan ze dat wel kunnen berekenen maar dat is te laat.
Oud 23 februari 2022, 21:18   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oorzaak onbekend, slachtafval kreeg hij ademhalingsproblemen, 32 jaar en sportief.

En zeldzaam, misschien. In het interview zie je hoe lastig het is om iets erkend te krijgen als oorzaak van het vaccin, het is sowieso minder zeldzaam dan ze beweren. Na een tijdje gaan ze dat wel kunnen berekenen maar dat is te laat.
En zelfs.
Neven- of bijwerkingen bestaan, hoe zeldzaam ook.
Indien zeldzaam is de vraag wat primeert. Het doorgaans algemeen belang of de uitzonderlijke persoonlijke situatie van een sporter.
Vaccineren is efficiënt voor wie er belang bij heeft.
Stel dat een 80+ sterf na een prikje. En dan ? Groot verlies ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 22:42   #93
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

slachtafval? Die fucking autocorrect is even goed als het slecht is.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 februari 2022 om 22:43.
Oud 23 februari 2022, 22:44   #94
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zelfs.
Neven- of bijwerkingen bestaan, hoe zeldzaam ook.
Indien zeldzaam is de vraag wat primeert. Het doorgaans algemeen belang of de uitzonderlijke persoonlijke situatie van een sporter.
Vaccineren is efficiënt voor wie er belang bij heeft.
Stel dat een 80+ sterf na een prikje. En dan ? Groot verlies ?
32 jaar oud, hij heeft er niet echt belang bij, kinderen ook niet. Het probleem komt net meer voor bij jonge sportieve mannen met grote spiermassa, niet bij ouderen.
Oud 24 februari 2022, 06:27   #95
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Zolang mensen zélf de keuze kunnen maken tussen wel en niet gevaccineerd worden, zou er eigenlijk geen probleem zijn. Iedereen kan voor zichzelf uitmaken wat het risico van een coronabesmetting is, of het risico op bijwerkingen.

Helaas is dat niet het geval. De overheid maakt die keuze voor ons (hoewel onderhand toch al geweten is dat overheden de slechtste beslissingen nemen) en dwingt mensen tot die spuit via allerlei smerige truken. Je zal maar bvb je grootmoeder niet meer elke dag in het rusthuis kunnen bezoeken omdat er een cst gevraagd wordt, of in het buitenland werken ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 10:44   #96
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Net of er vroeger geen voetballers neervielen. Ik weet zelfs dat er in 2012 1 doodviel op het veld.
Ik heb zelfs een coureur weten dood zitten op zijn fiets tijdens de Ronde van Frankrijk....
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 11:20   #97
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze vallen dood, hartaanvallen en andere hartproblemen

---
Four players and a coach died of heart-related incidents in December 2021 alone
At least 108 players and coaches in England faced health problems between February and November, 2021, the study showed.
https://www.arabnews.com/node/1997221/sport

Maar ze hebben een antwoord, toeval

It's terrifying but it's a COINCIDENCE
https://www.dailymail.co.uk/sport/sp...incidence.html

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 februari 2022 om 11:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be