![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Macron heeft het geprobeerd met een 3de dosis voor de 65+ ; een paar weken later werd het veralgemeend naar "alle volwassenen". Men wil alle mogelijke dingen doen die denkbaar zijn, zolang men maar geen specifieke dingen viseert voor bejaarden. Jonge leeftijdsklassen daarentegen, die mogen geviseerd worden, daar is geen probleem bij, maar nooit bejaarden. Dat is het heiligste der heiligheden in onze maatschappij, het ultieme doel van ons bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een lockdown om het eigen falen te maskeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het moet toch even bezinken, want welk motief zou een politieke kaste , die het schip richting totalitaire wateren stuurt, kunnen hebben om 'ouderen' te ontzien ? Het is toch niet zo dat 65+ bepalen wat er in onze Westerse wereld gebeurt?
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 december 2021 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Om van de kiezer nog maar te zwijgen.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Jan Jambon wil indoor activiteiten schrappen.
Twee dagen geleden: Jan Ambon wil dat indooractiviteiten: repetities voor culturele verenigingen zoals koren, harmonies en fanfares wél mogen doorgaan. Een windhaan doet niet beter. Toppunt van populisme. Totaal gebrek aan degelijk, wel doordacht bestuur. Sommigen denken dat mensen vanaf 65+ plots een risico vormen. En men deze mensen de dag na hun 65e verjaardag medische zorg kan ontzeggen. Diezelfde personen die hier maanden zitten te klagen dat hun vrijheid beknot wordt. Dat zegt veel over het egoïsme van deze personen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() De leeftijdscategorie die al iets gepresteerd heeft in het leven en uit een jarenlange ervaring kan putten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DAT ga ik niet ontkennen.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ja, de enigen die voor een probleem zorgen zijn de 65+. Haal die weg van IC en er is geen "maatschappelijk" probleem meer. En hoeveel doden ga je daarmee maken ? Niet veel he, ten hoogste een paar duizend. Het lijkt mij toch normaal dat we de maatschappij in zijn geheel toch geen ambras aandoen, zelfs maar een beetje ambras, omdat er een paar duizend egoisten zijn die absoluut willen kunnen overleven en de schaarse middelen van de maatschappij hiervoor helemaal voor zich opeisen ? Wat voor een egoisten zijn dat niet, zo een klein groepje dat gans de schaarse middelen van gans een maatschappij wil opslokken en gaat eisen dat men daarvoor de maatschappij in zijn geheel gaat lastig vallen ? Kunnen die mensen de eer niet aan hen houden, en stil dood gaan zonder ambras te maken ? Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2021 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 december 2021 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Ja , Biden is 70+, maar Poetin, Xi of Macron of Rutte vijftigers of zestigers. Je hebt natuurlijk een Soros of Buffet, maar ook een Musk, Bezos etc. Niet dat ik per se gelijk WIL hebben, maar respect voor ouderdom als beslissende culturele component in het Westen om onze samenleving richting totalitarisme te (helpen) stuwen, vind ik vergezocht. Let wel, ik verdedig niet het gemaatregel, dat ouderen als zodanig uit de wind zet.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 2 december 2021 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Jambon maakt het me echt wel moeilijk om op N-VA te blijven stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() https://www.google.com/search?q=medi...client=gws-wiz
Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kijk even rondom u en in de rest van de maatschappij. Ik zie voor het grootste deel politici, zeker diegenen die het voor het zeggen hebben, die ouder dan 50 zijn. Management en werkgevers idem dito. En diegenen die echt, achter de schermen, aan de touwtjes trekken lijken me meestal nog een stuk ouder. Edit: Even zoeken leverde me dit: https://feb.kuleuven.be/VIVES/public...lyse-1987-2019 De gemiddelde leeftijd van de Vlaamse verkozenen in de Kamer bedraagt 44,2 jaar. De vrouwelijke verkozenen zijn gemiddeld 2,1 jaar jonger dan hun mannelijke collega’s Groen en rood trekken het wat naar beneden. Het zal aan mij liggen dat ik enkel oude krokodillen zie in politici. ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 december 2021 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() die heeft het voor mij al verknoeid. Het enige lichtpuntje is Weyts, en hoe hij het onderwijs aanpakt. Of dat voldoende is, daar ben ik nog niet uit
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat hier al gezegd: mocht ik zware corona opdoen, waarvan ik de kans niet minuscuul acht, dan wil ik wel zuurstof, maar geen IC. Dan ben ik veel liever dood. Ik heb er geen problemen mee om dood te gaan. Voor mij mag dat morgen al zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 december 2021 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() extreem links of extreem rechts. Pest of Cholera. Ik heb geen idee
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |