![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
In 1970 werd er ook zoiets beweerd door de Club van Rome! de enige oplossing is bevolkingsbeperking in Afrika en Azië! |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want uw voorbeeld is tamelijk slecht gekozen..... De grootste vervuiler van onze planeet is zeker niet Afrika. De voornaamste regio's zijn : - Noord-Amerika - Europa - Hong-Kong en dergelijke ...... - Zuid-Afrika De grootste vervuilers zijn de grootste gebruikers en dat kan moeilijk gezegd worden van arme bevolkingen...... 4x4 zouden het best worden gebruikt in landen zoals Afrika maar ik weet niet waarom meestal worden ze gebruikt op gemakkelijke geasfalteerde wegen, gewoon om hoger te zitten dan de anderen....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 december 2004 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
consequent zijt ge niet hé |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
wanneer gaan de VBJ eens kritiek leveren op het VB ... |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
een onafhankelijk Hof. waren jullie daar bang van? iets te verbergen? Laatst gewijzigd door lievendr : 17 december 2004 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik citeer graag
![]() Vrienden, ik wil nu naar de toekomst kijken. Want er is nog heel wat werk aan de winkel. Brussel-Halle-Vilvoorde, ik zal maar met deur in huis vallen. Het is de verdienste van de Vlaamse burgemeesters en van de Vlaamse Beweging dat de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde sinds het arrest van het arbitragehof over deze kieskring gloeiend heet is gebleven. Dat stelde ons in staat om tijdens de Vlaamse regeringsonderhandelingen met de Vlaamse meerderheidspartijen een duidelijk traject uit te tekenen voor de splitsing: een gezamenlijk wetsvoorstel tegen het begin van het parlementaire jaar (inmiddels ingediend) en vervolgens een onverwijlde behandeling ervan uitmondend in een goedkeuring door de Vlaamse meerderheid; besprekingen over de splitsing kunnen alleen binnen de normale parlementaire procedure; er worden dus geen onderhandelingen over gevoerd en er wordt zeker geen prijs voor betaald. Vrienden, we zitten op koers met de uitvoering hiervan, maar iedereen weet dat het tot nu zeker geen gemakkelijke vaart is geweest. De tegenstrijdige verklaringen waren legio, de perslekken over mogelijke Vlaamse toegevingen vanwege de paarse partijen al even talrijk. Daarom doe ik vandaag een oproep tot de Vlaamse partijen: het Vlaams front voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde moet intact blijven. We willen deze splitsing allemaal, en dus moeten we nu doorzetten. Laat ons eindelijk eens handelen zoals de Waalse partijen en een syndicale reflex aankweken rond het algemeen Vlaams belang. Wie spelletjes speelt, dient alleen de tegenstander. CD&V en N-VA willen dit dossier dan ook niet misbruiken om de federale regering te laten vallen. VLD of SP.A mogen het niet proberen misbruiken in de hoop ons kartel te doen uiteenvallen (lukt ook niet). Geen spelletjes dus, het is immers de verdomde plicht van de Vlaamse partijen om in deze samen op resulaat te spelen. En dat geldt ook voor de oppositie. Partijen die zich Vlaams-nationaal noemen, maar staan te watertanden in de hoop dat de splitsing er vooral niet zou komen, dienen het Vlaams belang zeker niet, alleen hun eigen partijbelang. Voor ons is het alleszins duidelijk: Alleen de splitsing telt, die moet er komen. Wij houden woord. (...) Vrienden, het staatkundig einddoel van de N-VA blijft de Vlaamse lidstaat van Europa. Laat daar geen twijfel over bestaan. Onze strategie om daar te komen, is er altijd één geweest om steen per steen te verleggen in de rivier. Wij durven ons nat maken. Langs de oever staan roepen, terwijl de stroom in de verkeerde richting blijft vloeien, dat is comfortabeler, maar het brengt niets bij. De rol die wij spelen, biedt tenminste kansen. Maar het is een ondankbare rol. Eén waarbij we het hoofd moeten koel houden terwijl ons hart kookt, één waarbij we worden uitgekreten als verraders terwijl we van verraad over verraad naar de Vlaamse staat gaan. Het is de rol die de N-VA moet spelen. Dat men mij een verrader noemt, daar kan ik mee leven. Tenminste zolang ik weet dat wij op koers zitten en dat wij onze deelname aan de macht eerlijk blijven evalueren. En dat wij jullie dus recht in de ogen kunnen kijken. De N-VA is opgericht om de partij terug te geven aan de leden. Dit blijft zo, als voorzitter zie ik als mijn belangrijkste taak om daarover te waken. |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 17 december 2004 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De regering-Leterme wordt echter afgerekend op het feit dat ze er niet in slaagt na vier maanden iets uit te voeren waar de regeringen-Dewael en -Somers na vijf jaar geen stap in waren geëvolueerd. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() 4 Maanden, ik dacht 4 minuten, gewoon stemmen in de kamer. Is er een wetswijziging geweest die dit verhinderd misschien? En zeg nu eens wat is er al allemaal geëvolueerd sinds de verkiezingen, en wanneer gaan we daar de vruchten van mogen plukken? Zeg nu eens wanneer jullie door puik politiek werk de grondwet zullen doen naleven (de evidentie zelve verdorie!). Geef eens een dead-line, een echte.
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() het ergste vind ik dan nog dat bourgois de frustratie om z'n eigen verbroken dure beloftes in de "euforie van de verkiezingen" ( cfr de crem) probeert af te wentelen op het vb . Zij kunenn ageren uit een luxe positie en ebral over verottingstrategie en het obligate extreemrects .... hij is wssh wel vergeten dat de kezer een regering cdenv-vb in gedachen had en dat het de P>C partijen zijn die het vb in die positie geplaatst hebben. En wssh vindt Boer swa dat z'n eigen jongerenorganistaie ook aan verottingstrategie doet .; want hun kritiek is dezelfde als die van het VB.
|
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat de N-VA meer druk op de ketel moet zetten. Dat een N-VA-kamerlid heeft voorgestemd met het uitstel is een echte schande.
En dat Geert Bourgeois er nog maar aan denkt deel te nemen aan die IMC is ook al niet echt consequent. Enerzijds zeggen dat je geen compromis wil sluiten, maar anderzijds wel mee gaan praten. Boycotten die handel.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 18 december 2004 om 19:10. |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik heb een simpel vraagje voor de nva ers die het nodig vinden het vlaams belang af te breken :
denken jullie dat moest het door jullie zo gehate vlaams belang electoraal niet sterk zou staan de kwestie B-H-V geagendeerd zou worden? denken jullie dat in dat geval de nva in een regering zou zitten? denk er eens over na |
![]() |