Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 december 2004, 15:40   #81
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Omdat hij een westvlaming is, nou goed ?
goede reden!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 15:44   #82
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Lach niet te veel, hoe haalt een onafhankelijk Vlaanderen Kyoto ?
Maar dat moet Vlaanderen dan maar niet ondertekenen zeker.......
De slimste mensen zorgen alleen voor zichzelf ?

En wat ik eigenlijk wil zeggen is dat Vlaanderen en de Vlamingen en zelfs de Afrikanen en Amerikanen geen toekomst meer hebben als we niet minder lichtzinnig met ons milieu omgaan. Dat er hier wel of geen transfers zijn gaat de anderen niet beletten te ademen, dat de Vlamingen en anderen ongegeneerd in 4x4 ( een miniem voorbeeldje ) rijden misschien wel....
Wordt het geen tijd dat we onze kleine persoonlijke vetes vergeten en meer internationaal denken ?
schone lucht kopen in Rusland zoals Mie Volvogels!

In 1970 werd er ook zoiets beweerd door de Club van Rome! de enige oplossing is bevolkingsbeperking in Afrika en Azië!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 16:03   #83
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
schone lucht kopen in Rusland zoals Mie Volvogels!

In 1970 werd er ook zoiets beweerd door de Club van Rome! de enige oplossing is bevolkingsbeperking in Afrika en Azië!
Waarom ook niet bij U ?
Want uw voorbeeld is tamelijk slecht gekozen..... De grootste vervuiler van onze planeet is zeker niet Afrika. De voornaamste regio's zijn :

- Noord-Amerika
- Europa
- Hong-Kong en dergelijke ......
- Zuid-Afrika

De grootste vervuilers zijn de grootste gebruikers en dat kan moeilijk gezegd worden van arme bevolkingen......
4x4 zouden het best worden gebruikt in landen zoals Afrika maar ik weet niet waarom meestal worden ze gebruikt op gemakkelijke geasfalteerde wegen, gewoon om hoger te zitten dan de anderen....

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 december 2004 om 16:05.
labyrinth is offline  
Oud 17 december 2004, 16:07   #84
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Waarom ook niet bij U ?
Want uw voorbeeld is tamelijk slecht gekozen..... De grootste vervuiler van onze planeet is zeker niet Afrika. De voornaamste regio's zijn :

- Noord-Amerika
- Europa
- Hong-Kong en dergelijke ......
- Zuid-Afrika

De grootste vervuilers zijn de grootste gebruikers en dat kan moeilijk gezegd worden van arme bevolkingen......
4x4 zouden het best worden gebruikt in landen zoals Afrika maar ik weet niet waarom meestal worden ze gebruikt op gemakkelijke geasfalteerde wegen, gewoon om hoger te zitten dan de anderen....
okok! Wil je die discussie verderzetten op je topic over stofdeeltjes! hier gaat het over de nva!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 16:09   #85
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
okok! Wil je die discussie verderzetten op je topic over stofdeeltjes! hier gaat het over de nva!
okok.....koko.....
labyrinth is offline  
Oud 17 december 2004, 16:12   #86
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het groepje rond bernard daeleman die buiten de partij werden gezet omwille van hun kritiek op de toegevingen van de nva-top aan franskiljon Chabert!
dat was de linkse kliek, slimmen.

consequent zijt ge niet hé
lievendr is offline  
Oud 17 december 2004, 16:13   #87
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad! En als de jongerenvoorzitter goed zijn best en de achterban koest houdt wordt hij beloond met een parlementair zitje!
Maar ik hoop dat ik mij vergis en dat de jongeren de top kunnen aansporen om ook een radikalere richting te volgen! we shall see!
haha 'dat is altijd zo'
wanneer gaan de VBJ eens kritiek leveren op het VB ...
lievendr is offline  
Oud 17 december 2004, 16:16   #88
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Realisten die zich neerleggen bij de Belgische realiteit? Want van de republikeinse gedachte in het partijprogramma werd er tot op heden nog niet veel gerealiseerd!
Het is uw partijvoorzitter die zich aan de kant van de belgische machtspartijen schaarde toen hij stelde dat hij de cordon sanitaire afkeurde omdat die niet werkte en voorstelde om de partij door een europees hof te laten veroordelen en dat is ook realiteit! Wij zijn vragende partij om één front te vormen, de bal ligt nog altijd inhet andere kamp!
het ging er idd over partien te laten BEOORDELEN door een europees hof. weer de waarheid verdraaien ...

een onafhankelijk Hof.
waren jullie daar bang van? iets te verbergen?

Laatst gewijzigd door lievendr : 17 december 2004 om 16:17.
lievendr is offline  
Oud 17 december 2004, 16:17   #89
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

ik citeer graag

Vrienden, ik wil nu naar de toekomst kijken. Want er is nog heel wat werk aan de winkel.
Brussel-Halle-Vilvoorde, ik zal maar met deur in huis vallen. Het is de verdienste van de Vlaamse burgemeesters en van de Vlaamse Beweging dat de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde sinds het arrest van het arbitragehof over deze kieskring gloeiend heet is gebleven. Dat stelde ons in staat om tijdens de Vlaamse regeringsonderhandelingen met de Vlaamse meerderheidspartijen een duidelijk traject uit te tekenen voor de splitsing: een gezamenlijk wetsvoorstel tegen het begin van het parlementaire jaar (inmiddels ingediend) en vervolgens een onverwijlde behandeling ervan uitmondend in een goedkeuring door de Vlaamse meerderheid; besprekingen over de splitsing kunnen alleen binnen de normale parlementaire procedure; er worden dus geen onderhandelingen over gevoerd en er wordt zeker geen prijs voor betaald.

Vrienden, we zitten op koers met de uitvoering hiervan, maar iedereen weet dat het tot nu zeker geen gemakkelijke vaart is geweest. De tegenstrijdige verklaringen waren legio, de perslekken over mogelijke Vlaamse toegevingen vanwege de paarse partijen al even talrijk.

Daarom doe ik vandaag een oproep tot de Vlaamse partijen: het Vlaams front voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde moet intact blijven. We willen deze splitsing allemaal, en dus moeten we nu doorzetten. Laat ons eindelijk eens handelen zoals de Waalse partijen en een syndicale reflex aankweken rond het algemeen Vlaams belang. Wie spelletjes speelt, dient alleen de tegenstander. CD&V en N-VA willen dit dossier dan ook niet misbruiken om de federale regering te laten vallen. VLD of SP.A mogen het niet proberen misbruiken in de hoop ons kartel te doen uiteenvallen (lukt ook niet).
Geen spelletjes dus, het is immers de verdomde plicht van de Vlaamse partijen om in deze samen op resulaat te spelen. En dat geldt ook voor de oppositie. Partijen die zich Vlaams-nationaal noemen, maar staan te watertanden in de hoop dat de splitsing er vooral niet zou komen, dienen het Vlaams belang zeker niet, alleen hun eigen partijbelang.
Voor ons is het alleszins duidelijk: Alleen de splitsing telt, die moet er komen. Wij houden woord.

(...)
Vrienden, het staatkundig einddoel van de N-VA blijft de Vlaamse lidstaat van Europa. Laat daar geen twijfel over bestaan. Onze strategie om daar te komen, is er altijd één geweest om steen per steen te verleggen in de rivier. Wij durven ons nat maken. Langs de oever staan roepen, terwijl de stroom in de verkeerde richting blijft vloeien, dat is comfortabeler, maar het brengt niets bij. De rol die wij spelen, biedt tenminste kansen. Maar het is een ondankbare rol. Eén waarbij we het hoofd moeten koel houden terwijl ons hart kookt, één waarbij we worden uitgekreten als verraders terwijl we van verraad over verraad naar de Vlaamse staat gaan. Het is de rol die de N-VA moet spelen. Dat men mij een verrader noemt, daar kan ik mee leven. Tenminste zolang ik weet dat wij op koers zitten en dat wij onze deelname aan de macht eerlijk blijven evalueren. En dat wij jullie dus recht in de ogen kunnen kijken. De N-VA is opgericht om de partij terug te geven aan de leden. Dit blijft zo, als voorzitter zie ik als mijn belangrijkste taak om daarover te waken.
lievendr is offline  
Oud 17 december 2004, 16:19   #90
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
dat was de linkse kliek, slimmen.

consequent zijt ge niet hé
consequent zou zijn dat men dan gans de linkse kliek binnen de nva buitensmijt en niet alleen degene die durven tegen de partijtop ingaan!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 16:21   #91
jan hyoens

Standaard

Citaat:
haha 'dat is altijd zo'
wanneer gaan de VBJ eens kritiek leveren op het VB ...
de vbj hoefde tot nu geen kritiek te leveren op de partij, die is en blijft radicaal!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 16:22   #92
jan hyoens

Standaard

Citaat:
het ging er idd over partien te laten BEOORDELEN door een europees hof. weer de waarheid verdraaien ...

een onafhankelijk Hof.
waren jullie daar bang van? iets te verbergen?
Ja juist, partijen! en over welke partijen had hij het dacht je? Rond de pot draaien zal je niet helpen!
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 16:35   #93
jan hyoens

Standaard

Citaat:
ik citeer graag

Vrienden, ik wil nu naar de toekomst kijken. Want er is nog heel wat werk aan de winkel.
Brussel-Halle-Vilvoorde, ik zal maar met deur in huis vallen. Het is de verdienste van de Vlaamse burgemeesters en van de Vlaamse Beweging dat de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde sinds het arrest van het arbitragehof over deze kieskring gloeiend heet is gebleven. Dat stelde ons in staat om tijdens de Vlaamse regeringsonderhandelingen met de Vlaamse meerderheidspartijen een duidelijk traject uit te tekenen voor de splitsing: een gezamenlijk wetsvoorstel tegen het begin van het parlementaire jaar (inmiddels ingediend) en vervolgens een onverwijlde behandeling ervan uitmondend in een goedkeuring door de Vlaamse meerderheid; besprekingen over de splitsing kunnen alleen binnen de normale parlementaire procedure; er worden dus geen onderhandelingen over gevoerd en er wordt zeker geen prijs voor betaald.

Vrienden, we zitten op koers met de uitvoering hiervan, maar iedereen weet dat het tot nu zeker geen gemakkelijke vaart is geweest. De tegenstrijdige verklaringen waren legio, de perslekken over mogelijke Vlaamse toegevingen vanwege de paarse partijen al even talrijk.

Daarom doe ik vandaag een oproep tot de Vlaamse partijen: het Vlaams front voor de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde moet intact blijven. We willen deze splitsing allemaal, en dus moeten we nu doorzetten. Laat ons eindelijk eens handelen zoals de Waalse partijen en een syndicale reflex aankweken rond het algemeen Vlaams belang. Wie spelletjes speelt, dient alleen de tegenstander. CD&V en N-VA willen dit dossier dan ook niet misbruiken om de federale regering te laten vallen. VLD of SP.A mogen het niet proberen misbruiken in de hoop ons kartel te doen uiteenvallen (lukt ook niet).
Geen spelletjes dus, het is immers de verdomde plicht van de Vlaamse partijen om in deze samen op resulaat te spelen. En dat geldt ook voor de oppositie. Partijen die zich Vlaams-nationaal noemen, maar staan te watertanden in de hoop dat de splitsing er vooral niet zou komen, dienen het Vlaams belang zeker niet, alleen hun eigen partijbelang.
Voor ons is het alleszins duidelijk: Alleen de splitsing telt, die moet er komen. Wij houden woord.

(...)
Vrienden, het staatkundig einddoel van de N-VA blijft de Vlaamse lidstaat van Europa. Laat daar geen twijfel over bestaan. Onze strategie om daar te komen, is er altijd één geweest om steen per steen te verleggen in de rivier. Wij durven ons nat maken. Langs de oever staan roepen, terwijl de stroom in de verkeerde richting blijft vloeien, dat is comfortabeler, maar het brengt niets bij. De rol die wij spelen, biedt tenminste kansen. Maar het is een ondankbare rol. Eén waarbij we het hoofd moeten koel houden terwijl ons hart kookt, één waarbij we worden uitgekreten als verraders terwijl we van verraad over verraad naar de Vlaamse staat gaan. Het is de rol die de N-VA moet spelen. Dat men mij een verrader noemt, daar kan ik mee leven. Tenminste zolang ik weet dat wij op koers zitten en dat wij onze deelname aan de macht eerlijk blijven evalueren. En dat wij jullie dus recht in de ogen kunnen kijken. De N-VA is opgericht om de partij terug te geven aan de leden. Dit blijft zo, als voorzitter zie ik als mijn belangrijkste taak om daarover te waken.
blablabla, wachten en nog eens wachten en als we het niet binnen 5 minuten doen, dan wel onmiddelijk, of onverwijld zoniet zeker tegen het einde van het jaar enfin in januari .................................................. .................................................. ........................

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 17 december 2004 om 16:36.
jan hyoens is offline  
Oud 17 december 2004, 21:53   #94
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
blablabla, wachten en nog eens wachten en als we het niet binnen 5 minuten doen, dan wel onmiddelijk, of onverwijld zoniet zeker tegen het einde van het jaar enfin in januari .................................................. .................................................. ........................
..... of na Pasen.
labyrinth is offline  
Oud 17 december 2004, 23:48   #95
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Is ze nu dan wel geregeld? En dan wel zonder enige verraderlijke toegeving?
Nee, maar men is ermee bezig. Het dossier heeft sinds het begin van het parlementaire jaar geen seconde stil gelegen, terwijl het onder de paars-groene regering stof lag te verzamelen sinds 1999.

De regering-Leterme wordt echter afgerekend op het feit dat ze er niet in slaagt na vier maanden iets uit te voeren waar de regeringen-Dewael en -Somers na vijf jaar geen stap in waren geëvolueerd.
zorroaster is offline  
Oud 18 december 2004, 12:52   #96
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Nee, maar men is ermee bezig. Het dossier heeft sinds het begin van het parlementaire jaar geen seconde stil gelegen, terwijl het onder de paars-groene regering stof lag te verzamelen sinds 1999.

De regering-Leterme wordt echter afgerekend op het feit dat ze er niet in slaagt na vier maanden iets uit te voeren waar de regeringen-Dewael en -Somers na vijf jaar geen stap in waren geëvolueerd.
't Staat niet stil nee, 't wordt steeds vooruitgeschoven
4 Maanden, ik dacht 4 minuten, gewoon stemmen in de kamer. Is er een wetswijziging geweest die dit verhinderd misschien?
En zeg nu eens wat is er al allemaal geëvolueerd sinds de verkiezingen, en wanneer gaan we daar de vruchten van mogen plukken?
Zeg nu eens wanneer jullie door puik politiek werk de grondwet zullen doen naleven (de evidentie zelve verdorie!). Geef eens een dead-line, een echte.
Oud 18 december 2004, 14:14   #97
ilfalco
Minister-President

Standaard

het ergste vind ik dan nog dat bourgois de frustratie om z'n eigen verbroken dure beloftes in de "euforie van de verkiezingen" ( cfr de crem) probeert af te wentelen op het vb . Zij kunenn ageren uit een luxe positie en ebral over verottingstrategie en het obligate extreemrects .... hij is wssh wel vergeten dat de kezer een regering cdenv-vb in gedachen had en dat het de P>C partijen zijn die het vb in die positie geplaatst hebben. En wssh vindt Boer swa dat z'n eigen jongerenorganistaie ook aan verottingstrategie doet .; want hun kritiek is dezelfde als die van het VB.
ilfalco is offline  
Oud 18 december 2004, 19:07   #98
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik vind dat de N-VA meer druk op de ketel moet zetten. Dat een N-VA-kamerlid heeft voorgestemd met het uitstel is een echte schande.

En dat Geert Bourgeois er nog maar aan denkt deel te nemen aan die IMC is ook al niet echt consequent. Enerzijds zeggen dat je geen compromis wil sluiten, maar anderzijds wel mee gaan praten.

Boycotten die handel.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)

Laatst gewijzigd door Philips Inc. : 18 december 2004 om 19:10.
Philips Inc. is offline  
Oud 20 december 2004, 09:44   #99
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Ik vind dat de N-VA meer druk op de ketel moet zetten. Dat een N-VA-kamerlid heeft voorgestemd met het uitstel is een echte schande.

En dat Geert Bourgeois er nog maar aan denkt deel te nemen aan die IMC is ook al niet echt consequent. Enerzijds zeggen dat je geen compromis wil sluiten, maar anderzijds wel mee gaan praten.

Boycotten die handel.
slik! ik zal mijn mening over philips moeten herzien! Ik hoop dat ronduit-nva ook de nodige conclusies zal trekken indien de nva in dit dossier bakzeil haalt!
jan hyoens is offline  
Oud 20 december 2004, 13:11   #100
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

ik heb een simpel vraagje voor de nva ers die het nodig vinden het vlaams belang af te breken :

denken jullie dat moest het door jullie zo gehate vlaams belang electoraal niet sterk zou staan de kwestie B-H-V geagendeerd zou worden? denken jullie dat in dat geval de nva in een regering zou zitten?

denk er eens over na
muys is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be