Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2021, 22:38   #81
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een absurde vraag, er bestaat niet zoiets als een 'ongeboren mens' waarop je wetgeving wil gaan relateren. Een 'ongeboren mens' is agitprop van de Pro-vita winkel.

Ook je suggestieve term 'toejuichen' is manipulatief, polemisch en volkomen misplaatst.
Ik erken en respecteer het recht van elke vrouw om strikt individueel te beslissen over wat zij wil, in die situatie. Punt.
Zeg Ke Nan, wat was die uitdrukking van u ook alweer? Iets met "zever'.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 5 december 2021 om 22:38.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 07:20   #82
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Incest , (kinder)verkrachting
Wat heeft incest met abortus te maken?

Ik kan me inbeelden dat je een uitzondering wil maken voor verkrachting. Niet dat de foetus daar iets kan doen, het lijkt me toch vreemd om die mede te straffen voor iets waar die aan onschuldig aan is.

Maar wat voor logica moet je hebben om een uitzondering voor incest te willen maken?
Het kind gaat toch gestigmatiseerd worden, dus zuigen ze beter de hersenen uit haar hoofdje?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 08:50   #83
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ook een uitzondering voor abortus hoeft geen maanden aan te slepen.
Hartslag? Geen abortus.
Twijfel van zwangerschap? Wacht uw maandstonden niet af maar pis met uw nuchtere maag op een stokje.

Vrome vrouwen wisten een zwangerschap toen al te voorkomen. De generatie die al op hun 18 jaar alles beter weet en 10x meer anti conceptie middelen heeft, kan het niet?
Is dit de vrucht van feminisme? Ja!
Oud 6 december 2021, 09:35   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt altijd overwegen om te gaan leven bij de Amish hee...

100% zekerheid dat daar géén abortussen voorkomen.

In westerse democratieën zullen vrouwen wel zelf (en enkel zijzelf...) beslissen wat er met en in hun lichaam dient te gebeuren.
De middeleeuwen zijn voorbij.
Dan kunnen we niet van gelijke rechten spreken.
Een vrouw is zich toch bewust van haar biologie? Ik weet niet hoe lang ge naar school moet geweest zijn om een foetus een lichaamsonderdeel van een vrouw te noemen.
Maar als niet doordringt dat we over een ander leven bezig zijn, dan is de enige barbaar die kindermoordenaar he. De argumenten waarop men vaak bouwt berusten niet eens op wetenschap maar emotie dat een vrouw meer dan een andere mens is omdat ze de baby moet dragen. Haar keuzes kunnen die dracht voorkomen.

Choose life or a condom
Oud 6 december 2021, 10:50   #85
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een absurde vraag, er bestaat niet zoiets als een 'ongeboren mens' waarop je wetgeving wil gaan relateren. Een 'ongeboren mens' is agitprop van de Pro-vita winkel.

Ook je suggestieve term 'toejuichen' is manipulatief, polemisch en volkomen misplaatst.
Ik erken en respecteer het recht van elke vrouw om strikt individueel te beslissen over wat zij wil, in die situatie. Punt.
Uw absolutisme heeft het banaliseren van abortus voor gevolg. Er zijn t.a.v. abortus twee extreme standpunten mogelijk: ofwel een absoluut verbod ofwel abortus altijd toelaten ongeacht de reden. Uw visie is het tweede. Ik ben tegen het eerste maar het tweede vind ik net zo gortig.
Oud 6 december 2021, 11:00   #86
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw absolutisme heeft het banaliseren van abortus voor gevolg. Er zijn t.a.v. abortus twee extreme standpunten mogelijk: ofwel een absoluut verbod ofwel abortus altijd toelaten ongeacht de reden. Uw visie is het tweede. Ik ben tegen het eerste maar het tweede vind ik net zo gortig.
Dit zou vooral door vrouwen wettelijk moeten geregeld worden en zeker niet door ongehuwde pedopastoors
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 11:13   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Dit zou vooral door vrouwen wettelijk moeten geregeld worden en zeker niet door ongehuwde pedopastoors
Akkoord. Nu, in de praktijk van de wetgeving zijn zijn zij (de pastoors) ook niet de enige stem in het kapittel. Maar ik voel mij eerder ongemakkelijk wanneer je nagaat hoe een beslissing tot abortus soms omwille van een lichtgewicht-reden wordt genomen.

Laatst gewijzigd door quercus : 6 december 2021 om 11:14.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 11:19   #88
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. Nu, in de praktijk van de wetgeving zijn zijn zij ook niet de enige stem in het kapittel. Maar ik voel mij eerder ongemakkelijk wanneer je nagaat hoe een beslissing tot abortus soms omwille van een lichtgewicht-reden wordt genomen.
Het is jouw recht -zeker gezien jarenlange ervaring- om je ongemakkelijk te voelen.
Voor de rest niet jouw zaken maar die van de bevruchte, hoe idioot ze ook eventueel is.
Of wilt ge een minimale schaal van intelligentie invoeren?
In dat laatste geval zijt ge nog niet aan de nief patatjes, Kjoe.
Oud 6 december 2021, 11:25   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in welk probleem er is met het banaliseren van abortus. We banaliseren toch ook het slachten van kiekens.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 11:43   #90
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie niet in welk probleem er is met het banaliseren van abortus. We banaliseren toch ook het slachten van kiekens.
Ja maar kijk, hier op het forum weten we ondertussen wel allemaal hoe jij staat tegenover de dood bij mensen. Uw vergelijking met “kiekens” is daarmee helemaal conform.
Oud 6 december 2021, 11:45   #91
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord. Nu, in de praktijk van de wetgeving zijn zijn zij (de pastoors) ook niet de enige stem in het kapittel. Maar ik voel mij eerder ongemakkelijk wanneer je nagaat hoe een beslissing tot abortus soms omwille van een lichtgewicht-reden wordt genomen.
Het spijt mij maar het is niet aan mij of aan jou om plaatsvervangend waardeoordelen te gaan uiten over een extreem persoonlijk gebeuren dat een vrouw meemaakt. Enkel zij kent alle motieven, redenen, problemen enz. En ja, ik vind dat zij zich daar helemaal niet over hoeft te verdedigen. De oude slogan 'baas in eigen buik' dekt de lading perfect.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 12:43   #92
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt mij maar het is niet aan mij of aan jou om plaatsvervangend waardeoordelen te gaan uiten over een extreem persoonlijk gebeuren dat een vrouw meemaakt. Enkel zij kent alle motieven, redenen, problemen enz. En ja, ik vind dat zij zich daar helemaal niet over hoeft te verdedigen. De oude slogan 'baas in eigen buik' dekt de lading perfect.
Dat alles gaat er van uit dat de foetus een soort gezwel is.

De onenigheid vloeit voort uit degenen die de foetus beschouwen als een levend persoon.

Merk op dat men vroeger tijden zwarten ook niet als volwaardige personen zag, maar iets inferieur. En dat is daarna veranderd.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 12:54   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

De onenigheid vloeit voort uit degenen die de foetus beschouwen als een levend persoon.

Merk op dat men vroeger tijden zwarten ook niet als volwaardige personen zag, maar iets inferieur. En dat is daarna veranderd.
Iedereen mag denken wat hij wil over foetussen, maar enkel de betrokken vrouw hoort te beslissen wat zij doet. Een vrouw is geen eigendom die je kunt verplichten om iets wel of niet te doen. De katholieke normen dictatuur is volkomen verleden tijd. Bij ons dan toch... In Polen zijn ze eerder aan de regressie bezig.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 december 2021 om 13:15.
Oud 6 december 2021, 13:00   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Klopt niet helemaal.
Ik ben best bereid om de definitie dat een vruchtje reeds een levende mens is, te aanvaarden.
Maar dan is de moord op dat mensje een gerechtvaardigde moord, in het rijtje van wettige zelfverdediging, de doodstraf in sommige landen, het bombarderen door b. vliegtuigen in Afghanistan ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 13:49   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen mag denken wat hij wil over foetussen, maar enkel de betrokken vrouw hoort te beslissen wat zij doet. Een vrouw is geen eigendom die je kunt verplichten om iets wel of niet te doen. De katholieke normen dictatuur is volkomen verleden tijd. Bij ons dan toch... In Polen zijn ze eerder aan de regressie bezig.
DUs geen onderscheid tussen embryo en foetus?
Een vrouw mag de abortus zo lang als ze zelf wilt uitstellen?
Eens je aan een foetus zit en dan nog over beschikkingsrecht spreekt, ben je dus middeleeuws/barbaars bezig he,

Beschikkingsrecht begint bij veilig vrijen, wie daarin risico’s neemt verliest dus beschikkingsrecht om niet zwanger te worden.. Ook de man is betrokken partij, maar het kind nog meer.

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 december 2021 om 13:56.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 13:52   #96
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Dat is het werk van onze volksvertegenwoordigers (M/V/X).
Oud 6 december 2021, 13:54   #97
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook geen eigendom die je kan verplichten 30 km/u te rijden aan scholen Maar eigenlijk kan je jouw opvatting ook doortrekken naar de vrucht: die is ook geen "eigendom" van de vrouw.

Laatst gewijzigd door Libro : 6 december 2021 om 13:54.
Oud 6 december 2021, 14:09   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben ook geen eigendom die je kan verplichten 30 km/u te rijden aan scholen Maar eigenlijk kan je jouw opvatting ook doortrekken naar de vrucht: die is ook geen "eigendom" van de vrouw.
Wijs je het principe af dat de betrokken vrouw beslist wat er in haar buik kan/mag/zal gebeuren ?
Oud 6 december 2021, 14:20   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar kijk, hier op het forum weten we ondertussen wel allemaal hoe jij staat tegenover de dood bij mensen. Uw vergelijking met “kiekens” is daarmee helemaal conform.
Inderdaad. Voor mij:

a) is de dood iets normaal en banaal

b) is er geen fundamenteel verschil tussen mensen en dieren
Oud 6 december 2021, 14:22   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt niet helemaal.
Ik ben best bereid om de definitie dat een vruchtje reeds een levende mens is, te aanvaarden.
Maar dan is de moord op dat mensje een gerechtvaardigde moord, in het rijtje van wettige zelfverdediging, de doodstraf in sommige landen, het bombarderen door b. vliegtuigen in Afghanistan ....
... en het slachten van kiekens
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be