![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel gemeentelijke groendiensten maken nu al gebruik van werklozen om ze tijdelijk tewerk te stellen. In veel gevallen leidt dit tot een vaste tewerkstelling. Ik ken in ieder geval verschillende mensen, die na Ford Genk, aan zo'n job geraakt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon het ontwijken van een echt afdoende maatregel, nl het doppen beperken in tijd. Voor mij mag dit in een degressief stelsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet bepaald vrijwillig wel?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er wel een paar die dat tot hun eigen consternatie hebben vastgesteld. Ze zijn er dan ook heel rap mee gestopt. En die enorme vraag naar arbeidskrachten is fel overdreven men zou anders geen mensen gaan ontslaan in het grootste knelpunt beroep er is zijnde de zorg. Ja gaan werken voor niks dat kan je altijd maar goed betaald ?? Vergeet het. Ik heb daar ook al eens aan gedacht van zo iets bij te doen. Heb het niet echt nodig maar gewoon om wat bezig te zijn. Aan vele gezegd en gevraagd maar tot nu toe blijken ze niet ergens echt zitten te wachten op wat extra handen. Ben nochtans niet lui sportief en eerlijk. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2021 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beperk de uitkering in de tijd, een maand per drie maand gewerkt. probleem opgelost. Want ofwel hadden ze genoeg om te leven, ofwel gaan ze (nog meer) zwartwerken, ofwel vinden ze (hoe raar) een officiele job, ofwel gaan ze naar het ocmw.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat die echte langdurig werklozen met geen stokken aan het werk te krijgen zijn. Krijg als ‘baas’ maar zo eens iemand in uw ploeg die absoluut niet wil werken. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 december 2021 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens eerst terug normale werkomstandigheden voorzien.
Meer werknemers dan werkgevers die steeds moeilijker kunnen innoveren of aan grondstoffen geraken. De politiek mag wel eens stoppen met de goede burger aan te wijzen. Zorg eerst dat er voldoende aanbod is en maak het dan aantrekkelijk voor mensen die vacatures in te vullen.
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() In de aanpalende stad naast ons dorp lopen er overdag figuren in het lang gekleed, met blote voeten op versleten sloffen en een gehakt potske op hun baardige kop rond die volgens mij in heel hun "vruchtbaar" leven nog geen klop gewerkt hebben. Dat zijn er niet enkele maar honderden. Dus tip voor de arbeidsinspectie of zoiets....Ga eens kijken van wat die leven en als het van de "Openstaande Onderkant" is zet ze dan aan het werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen van wel.
Personeel dat niets kan, dat begeleidt moet worden en opleiding moet krijgen, dat nieuwe veiligheidskledij en cursussen moet krijgen. En dat dan allemaal om twee uur per week aanwezig te zijn, op welke job dat ze daar dan ook voor uitvinden/creëren.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet u daar maar opzij en rook wat sigaretten terwijl de rest het werk doet. Want alles wat ze doen moet je daarna toch opnieuw doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige goede oplossing is de loonlast verminderen zodat je met meer mensen in plaats van minder mensen de job kan doen. Nu moet die ene werknemer het eten voor 2 a 3 anderen die niets doen op tafel brengen dat is toch wraakroepend?
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maximum 2 jaar doppen moet volstaan. Tot je aan 2 jaar zit, mag / kan die regel wel. Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 december 2021 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afzien van een uitkering waar je recht op hebt?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 december 2021 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet werkwillig of niet solliciteren geeft sancties tot gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer er dan iemand de riek door zijn enkel of iemand anders zijn enkel steekt, is die persoon dan twee dagen per week in assurantie en drie dagen per week werkloos?
Zulke dingen zorgen altijd voor administratieve problemen waar ze dan niet uitraken. Ik heb vroeger ook gedopt, en men stuurde mij naar de groendienst met net zo'n fake-statuut, je gaat alle dagen werken en je blijft werkloos. Na een maand of negen werken bij de groendienst kreeg ik bericht van de RVA dat ik dringend werk moest zoeken of ze gingen me schorsen. Ik stelde wat vragen bij de VDAB en het bleek dat ik voor de VDAB officieel aan het werken was en voor de RVA niet. Volgens de RVA had ik tijdens de kantooruren de hele dag tijd om te gaan solliciteren, want ik was werkloos. Van de VDAB moest ik de hele dag op het werk zijn of men zou mij schorsen omdat ik niet kwam werken. Je moet daar eens proberen winnen of zelfs maar positief te blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo vullen die hun tijd tot ze lang genoeg 'gewerkt' hebben om te kunnen gaan doppen.
![]() |
![]() |