Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2021, 15:22   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Mevrouw Knuppel, mijnheer Thebron had het duidelijk over het kleurtje groen dat hij associeerde met de kleur van de islam, groen de partij van de Islamieten. Hij had blijkbaar zijn avatar nog niet goed bekeken.
Off topic. Deze draad gaat niet over avatars.

Citaat:
Ik zie echter jouw uithaal naar mij niet weerlegt in de copy/paste van jouw idool. Wat me wel opviel is dat hij het blijkbaar hoorde donderen in Keulen want op 11 september liet Almaci al het volgende optekenen: "Verlenging van twee kerncentrales is onderdeel van het regeerakkoord, dus dat kan". Het werd zo zelfs in het regeerakkoord onderhandeld.De N-VA weet dat ook wel. Er werd zelfs beweerd dat de weigering van de vergunning voor de gascentrale politieke chantage was. Dat werd dus niet in één of andere wandelgang gefluisterd. Ik raad je dus aan ook wat andere stukken te lezen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan zoals je niet gesubsidieerd gesponserd idool.
Almaci Kernuitstap

Ik heb de indruk dat er al één belgicistje zijn kar aan het keren is.
Wat een verrassing!
Hopelijk volgt de premier.

Ik raad jou aan vaker te lezen wat mijn niet gesponsord idool laat horen. Wouter Verschelden slaat de bal zelden of nooit mis. Ik begrijp dus perfect dat jij je niet eens de moeite doet om te weerleggen wat mijn idool schrijft, maar er voor kiest om groene Almaci na te bauwen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 december 2021 om 15:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:01   #82
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Off topic. Deze draad gaat niet over avatars.

Almaci Kernuitstap

Ik heb de indruk dat er al één belgicistje zijn kar aan het keren is.
Wat een verrassing!
Hopelijk volgt de premier.

Ik raad jou aan vaker te lezen wat mijn niet gesponsord idool laat horen. Wouter Verschelden slaat de bal zelden of nooit mis. Ik begrijp dus perfect dat jij je niet eens de moeite doet om te weerleggen wat mijn idool schrijft, maar er voor kiest om groene Almaci na te bauwen.
Jij raadt me de artikelen die je hier dagelijks post van je idool aan,

Je wordt hier bijna verplicht. In elk onderwerp kom je ze tegen. Word je hiervoor betaald? Dat is geen nieuws meer, maar een obsessie. De indruk dat ik mijn kar aan het keren ben, heb je verkeerd, mevrouw Knuppel.

Ik heb eerder de indruk dat jouw sterreporter op zoek is naar sensatie, maar niet naar nieuws. Zo was er dat interview met Almaci dat al ruim voor zijn artikel is verschenen. Was die haar kar ook al aan het keren in september?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:10   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het heeft bij Groen!/Agalev nooit over kennis, logica en inzicht gegaan.

De doelstelling van Anders gaan leven, was er 1 om binnen onze maatschappij terug te gaan leven zoals 150 jaar geleden.
Misschien meer dan u vermoedt. Het zal wellicht niet zo’n vaart lopen maar indien het scenario geschetst in het Nieuwsblad bewaarheid zou worden, dan staat Doel goed onder water in ieder geval. En de kerncentrale ook. En dan maar hopen dat er in dit gebied geen opslagplaatsen zich bevinden met kernafval.

Doomsday’-gletsjer kan Antwerpen, Gent en Brugge onder water zetten, en dat gebeurt misschien sneller dan verwacht.
(Het Nieuwsblad, vandaag)

Toemaatje.
Als er in Doel een kernramp plaatsvindt zouden grote delen van Nederland ernstig besmet kunnen raken. Er is, gezien het feit dat de wind overwegend naar het noordwesten blaast een grote kans dat grote delen van Zeeland en West-Brabant onbewoonbaar worden. Met een beetje pech moet je zelfs de regio Rotterdam evacueren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 december 2021 om 16:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:25   #84
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het heeft bij Groen!/Agalev nooit over kennis, logica en inzicht gegaan.

De doelstelling van Anders gaan leven, was er 1 om binnen onze maatschappij terug te gaan leven zoals 150 jaar geleden.
het enige "groen" dat die partij interesseert, is het groen vd koran.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:32   #85
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sorry hoor, kernenergie in België is een dooie kat en er nu weer over beginnen is wat men ‘throwing a dead cat on the table’ noemt.
De NVA zit er over te zaniken om het niet te moeten hebben over het wanbestuur van Jojo Jan en Sjoemel Bart. Pure afleidingstechniek.
Waarom zou dat een dode kat zijn? Omdat een partijtje dat amper de kiesdrempel dat wil? Natuurlijk is het geen dooie kat. Het licht in uw living werkt nog bij gratie van die kernenergie. Moest het een dode kat zijn dat zat je nu in het donker.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:48   #86
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
...
Het licht in uw living werkt nog bij gratie van die kernenergie. Moest het een dode kat zijn dat zat je nu in het donker.
wees gerust!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 16:50   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toemaatje.
Als er in Doel een kernramp plaatsvindt zouden grote delen van Nederland ernstig besmet kunnen raken. Er is, gezien het feit dat de wind overwegend naar het noordwesten blaast een grote kans dat grote delen van Zeeland en West-Brabant onbewoonbaar worden. Met een beetje pech moet je zelfs de regio Rotterdam evacueren.
Dan ga je toch al goeie meettoestellen gebruiken.
Natuurlijk, media paniek gaat uw goesting wel voor elkaar krijgen. PANIEK....
TMI heeft exact 1 reactorgebouw onbruikbaar gemaakt. En dat was een reactor van het zelfde type als in Doel en Thiange.
Het foutje dat daar in zat, is bij alle soortgelijke reactoren rechtgezet, 40 jaar geleden al.
Oud 20 december 2021, 16:51   #88
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het moet inderdaad serieus pikken dat MR meer familie lijkt van de N-VA dan van de OVLD.
Bouchez is een geval apart. Die doet regelmatig een ‘Weverke’, dat is: fuck de partij, enkel mijn persoontje is belangrijk.
Oud 20 december 2021, 16:52   #89
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat een dode kat zijn? Omdat een partijtje dat amper de kiesdrempel dat wil? Natuurlijk is het geen dooie kat. Het licht in uw living werkt nog bij gratie van die kernenergie. Moest het een dode kat zijn dat zat je nu in het donker.
Omdat zelfs Engie de dooie kat begraven heeft en Engie zijn geen groene fundamentalisten.
Oud 20 december 2021, 17:13   #90
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als men dit forum moet geloven zou er een verpletterende meerderheid van de Vlamingen voor het openhouden van de kerncentrales zijn. Edoch, de waarheid is toch wat genuanceerder. Dat bleek toch uit een bevraging uit 2018:

Volgens diezelfde bevraging is 44% in Vlaanderen voorstander van nieuwe kerncentrales. Voor België is dit 40%. Zowel voor België als voor Vlaanderen zijn de voorstanders van nieuwe kerncentrales in de minderheid volgens deze bevraging.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 december 2021 om 17:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:15   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat zelfs Engie de dooie kat begraven heeft en Engie zijn geen groene fundamentalisten.
Engie gokt erop dat België alle onderhoudskosten voor de kerncentrales die de laatste 8 jaar niet gemaakt zijn, gaat betalen, met interesten.

En anders, aardgas , daar zit ook een ferme subsidietrommel aan vast.

Win-win voor hen nietwaar.
Oud 20 december 2021, 17:18   #92
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar Engie en Groen elkaar vinden is in de slogan : Geld speelt geen rol.
De consument/belastingbetaler heeft oneindig diepe zakken volgens Groen en Engie zal niet nee zeggen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Zucht : 20 december 2021 om 17:19.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 17:36   #93
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waar Engie en Groen elkaar vinden is in de slogan : Geld speelt geen rol.
De consument/belastingbetaler heeft oneindig diepe zakken volgens Groen en Engie zal niet nee zeggen natuurlijk.
Wacht maar tot ge de rekening krijgt voor de sanering van de kerncentrales.
Oud 20 december 2021, 17:46   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wacht maar tot ge de rekening krijgt voor de sanering van de kerncentrales.
Ook weer zo'n groene waanzin. Morgen stilleggen, overmorgen afbreken.

Laat die dingen eerst 100 jaar afkoelen. Dan is het saneren al een heel pak gemakkelijker.
Oud 20 december 2021, 18:16   #95
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik onthoud:

De mensen beliegen en bedriegen heet dat. Hen indoctrineren via de media door hen te verzwijgen wat belangrijk is, en hen te overvoederen met al wat de macht van de overheid bedreigt.

Jammer genoeg voor de machthebbers bestaan en naast de regimemedia andere kanalen. Kanalen waar de machthebbers hun tengels (NOG) niet op hebben kunnen leggen.

Laat de mensen maar zelf uitmaken wat feejk njoes is. De mensen hebben van niets en niemand betere lessen gekregen in fake news dan van de machtspartijen.
Ondertussen weten we wel beter.

Citaat:
Controverse over berichtgeving en effecten
De autoriteiten van de Sovjet-Unie deelden pas op 29 april, drie dagen na de ramp, officieel mee dat er zich een ongeluk in een kerncentrale in Oekraïne had voorgedaan. De mededeling kwam pas nadat in de Kerncentrale Forsmark bij het Zweedse Forsmark (ruim duizend kilometer van Tsjernobyl) alarmerende niveaus van radioactiviteit waren gemeten die werden getraceerd als afkomstig uit de Sovjet-Unie. De regering van de Sovjet-Unie probeerde de omvang van het ongeluk aanvankelijk te bagatelliseren.[19] Doordat de Russische regering onjuiste informatie doorstuurde, was het voor de Europese landen heel moeilijk de gevaren van de ramp in te schatten en de gepaste maatregelen te treffen. Later sprak men zelfs van een doofpotaffaire: de Europese regeringen zouden met opzet de ernst van de ramp voor de bevolking hebben verzwegen.

Deze doofpottheorie werd nog versterkt door het gerucht dat de Belgische regering Armand Pien, de toenmalige populaire weerman in België, had verplicht de werkelijke meetresultaten te vervalsen. Pien had op vrijdag 2 mei 1986 om 11 uur nog in een radioprogramma verklaard dat er absoluut geen gevaar was. Later bleek dat op dat moment reeds heel België getroffen was door ioniserende straling.

In een Humo-artikel verduidelijkt Pien wat er werkelijk aan de hand was:

2 mei 1986 is voor mij de zwartste dag van mijn leven geweest. Ik weet nog zeer goed dat het vrijdagvoormiddag was. Ik had op BRT-2 net het weerpraatje met Lutgart Simoens gehad. De luchtvoorzieningen waren zeer gunstig voor ons. Er stond een zuidwestelijke circulatie. En ik weet nog heel goed dat ik gezegd heb: "Voor ons bestaat er niet het minste gevaar". Toen ik hier buitenkwam was het na elven en de gegevens die hier binnenliepen... Vergeet niet dat metingen bewerkt moeten worden. Van de radioactiviteit die men kent, moet eerst de natuurlijke radioactiviteit worden afgetrokken om de reële cijfers te krijgen, dus dat duurt een tijdje. Toen ik de cijfers zag en de sprong die gemaakt was... Ik weet nog dat dokter Malcord, directeur van het KMI, onmiddellijk telegrammen gestuurd heeft naar premier Martens, het Staatssecretariaat van Leefmilieu en alle betrokken instanties en om drie uur 's middags zat iedereen al op het kabinet van Staatssecretaris Smet, mét de metingen maar ook met de informatie uit de Sovjet-Unie dat de ramp helemaal niet erg was. Hoe kun je op basis van verkeerde informatie maatregelen treffen?[20]
Kernramp van Tsjernobyl

Welke radioactieve gebeurtenissen zijn er in België waargenomen?

Laatst gewijzigd door Jakko : 20 december 2021 om 18:17.
Oud 20 december 2021, 18:33   #96
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Jakko; ik weet nog heel goed dat op de dag dat Pien moest zeggen dat er voor ons land niets aan de hand was, wij aan het Veerse meer waren met onze surfplanken en dat we bericht kregen van Hollandse Politie om zo snel mogelijk op te kramen;
Ondertussen waren de Hollanders hun koeien uit de weiden aan het halen en waren ze bezig alle buitenstaande groenten te vernietigen.
De buren aan wie we het vertelden thuis geloofden ons niet.
De Belgen mochten het nog niet weten.
Mij daarop baserend vraag ik me af wat ze ons nu wijsmaken , of niet willen zeggen, over de Corona effecten en de vaccin bijwerkingen....
Ik ben die dag in Veere mijn geloof in Belgische politiekers compleet verloren.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 20 december 2021 om 18:36.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 19:07   #97
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Jakko; ik weet nog heel goed dat op de dag dat Pien moest zeggen dat er voor ons land niets aan de hand was, wij aan het Veerse meer waren met onze surfplanken en dat we bericht kregen van Hollandse Politie om zo snel mogelijk op te kramen;
Ondertussen waren de Hollanders hun koeien uit de weiden aan het halen en waren ze bezig alle buitenstaande groenten te vernietigen.
De buren aan wie we het vertelden thuis geloofden ons niet.
De Belgen mochten het nog niet weten.
Mij daarop baserend vraag ik me af wat ze ons nu wijsmaken , of niet willen zeggen, over de Corona effecten en de vaccin bijwerkingen....
Ik ben die dag in Veere mijn geloof in Belgische politiekers compleet verloren.
Dat kan. Dat zal dan op 3 mei geweest zijn. In België ging het graasverbod een dag later, op 4 mei in. Het weerpraatje van Armand Pien was op 2 mei.
Oud 20 december 2021, 19:14   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Dadee is het met kerncentrale-kwestie reeds allemaal in kannen kruiken. Het Vivaldi-troepje vertegenwoordigt Vlaanderen numeriek niet eens zoals het hoort, maar toch pogen Groen en hun Blauwe fellow travellers pontificaal ons op te zadelen met CO2 en NHO3 uitbrakende gascentrales. Hoeveel procent van ons, Vlamingen, vertegenwoordigen die twee minipartijtjes eigenlijk? Zelfs als we er de sossen en de uitstervende Tsjeven erbij tellen vertegenwoordigen ze nog steeds geen Vlaamse meerderheid. We worden door het “Belgische” niveau weer eens gejost.
Oud 20 december 2021, 19:19   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor Dadee is het met kerncentrale-kwestie reeds allemaal in kannen kruiken. Het Vivaldi-troepje vertegenwoordigt Vlaanderen numeriek niet eens zoals het hoort, maar toch pogen Groen en hun Blauwe fellow travellers pontificaal ons op te zadelen met CO2 en NHO3 uitbrakende gascentrales. Hoeveel procent van ons, Vlamingen, vertegenwoordigen die twee minipartijtjes eigenlijk? Zelfs als we er de sossen en de uitstervende Tsjeven erbij tellen vertegenwoordigen ze nog steeds geen Vlaamse meerderheid. We worden door het “Belgische” niveau weer eens gejost.
Ik was/ben niet tegen het openhouden. Waar ik het over heb is dat Engie gezegd heeft: de kat is dood en dat deden ze al een paar jaar geleden toen ze de deadline voor verlenging bespraken.

Verder is mijn mening oven nieuwe kerncentrales ook niet zwart/wit. Ik ben wel vierkant tegen nieuwe centrales in België.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 december 2021 om 19:20.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2021, 22:16   #100
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als men dit forum moet geloven zou er een verpletterende meerderheid van de Vlamingen voor het openhouden van de kerncentrales zijn. Edoch, de waarheid is toch wat genuanceerder. Dat bleek toch uit een bevraging uit 2018:

Volgens diezelfde bevraging is 44% in Vlaanderen voorstander van nieuwe kerncentrales. Voor België is dit 40%. Zowel voor België als voor Vlaanderen zijn de voorstanders van nieuwe kerncentrales in de minderheid volgens deze bevraging.

Men kan evengoed aan een schoenmaker vragen hoe men een vliegtuig moet repareren.

Herinner u de NVA een paar jaar geleden met zijn Thorium centrales als allesomvattende oplossing volgens de voorzitter zelf. Meteen sprong iedereen op die trein en was het bon ton om dit als dé oplossing voor te stellen.

Een paar jaar later hoor je er niets meer van ...

Kortom, de conclusie is dat dit voer voor specialisten is, die iets van de materie kennen en niet voor Jef met de Pet in de straat die van niets weet maar overal een mening over heeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be