![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is de oorzaak van alle beperkingen terug te vinden in hoe corona zich onder de bevolking gedraagt en wat de weerslag is op de ziekenzorg. En waarvoor ge nog leeft? Hoeveel mensen verliezen hun hobby door één of andere aanpassing van een wetgeving? Een aanpassing die zelfs nog in de verste verte iets te maken heeft met een overdraagbaar virus?
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam, maar denken dat de staat er "voor ons" is, is gevaarlijk naïef.
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Toch een kleine nuance niet?
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Daar ben ik het nu eens 100% mee eens.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De TIJDELIJKE gedragswijzigingen zijn permanent schadelijk voor de maatschappij, en het eindresultaat op epidemiologisch vlak is zo goed als niet verschillend, omdat dat enkel bepaald wordt door de EVENWICHTSCONDITIE die bestaat uit een evenwicht tussen virale aanpassingen en immuniteit in de bevolking, en die niet afhangt van wat men MOMENTAAN doet om een besmetting te vermijden. Nog anders gezegd, als ge door een dure gedragswijziging die U permanente schade heeft berokkend (levensplezier vernietigd) een besmetting VANDAAG tegenhoudt, dan is dat gewoon om ze morgen WEL te veroorzaken. Het is zoals een rivier willen tegenhouden met een stuwdam. Dat gaat niet. Het water wil stromen en zal stromen. Ja, een zekere tijd kan je die rivier stoppen, en dan heb je een stuwmeer. Als dat volgelopen is, loopt het over of breekt uw dam, en dan krijg je alles in 1 golf. Uiteindelijk zijn er toch evenveel besmetten. Omdat je besmettingen zal hebben tot het virus "uitgewoekerd" is, ttz, zodanig veel immuniteit tegenkomt, dat het nergens meer heen kan. Tegen dan komt zijn opvolger langs, en herbegint het. Kortom, VERGEET HET om een epidemie tegen te houden. Je kan ze een beetje uitstellen door uw maatschappij om zeep te helpen, en dan heb je, met een kapotte maatschappij, toch weer hetzelfde voor. We merken dat nu al 2 jaar lang. NIKS WERKT om dat tegen te houden, maar ondertussen is onze maatschappij wel stuk. Ja, maatregelen kunnen wel zorgen dat de besmettingen die we in augustus hadden gehad, pas in november plaats vinden. DAT hebben we bekomen door de jeugd gedwongen te vaccineren. NU gaan we proberen omicron tegen te houden, om dat pas einde januari laten te pieken, wanneer we minder zullen profiteren van de delta immuniteit die nu heel hoog is, en we dus een grotere golf zullen veroorzaken. En zo gaat het nu al 2 jaar. En gaat het blijven duren, tot men dat zottekes spel, dat ondertussen de maatschappij heeft kapot gemaakt van de mensen die geen probleem hebben met corona (ttz, de grote meerderheid) stuk gemaakt hebben en TOCH alle bejaarde doden hebben die we moesten hebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2021 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat je daar schrijft is incoherent. Indien het mogelijk is om je te beschermen tegen een virus door je eigen gedrag aan te passen. Waarom zou dat dan niet meer gelden als jouw omgeving die risico's niet beperkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ziekenzorg is een minuskuul onderdeel van de maatschappij. De ziekenzorg is er voor de bevolking, en nu hebben we de indruk dat de bevolking er is voor de ziekenzorg. Terwijl dat een kleine luxe is die we kunnen missen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Moet de maatschappij daarom kapot ter meerdere eer en glorie van een paar door zichzelf verklaarde zonnekoningen?
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de vrijwilligers die naïef waren (zijn). Het is de organisatie. Het toont aan dat het systeem serieus wat gaten vertoont. Niemand moet mij komen vertellen dat de geciteerde multivaxer de enige is. Daarbij, hoe groot is het effect, het probleem ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs nog stelde ik hier voor om bij gevaccineerden een tatoeage op het voorhoofd te zetten (per vaccin één tatoeage erbij). Mocht dit voorstel door de bevoegde instanties zijn opgepikt, dan was dat probleem met die 'Pascal' er nooit kunnen komen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maatregelen zorgen enkel voor uitstel van executie. Vroeg of laat wordt iedereen toch besmet. In de beginperiode kon ik nog een beetje begrijpen dat een maatregel relevant kan zijn in afwachting van vaccinatie. Actueel is dit niet meer aan de orde. Iedereen die wilt is gevaccineerd. Dus, is de enige oplossing momenteel het virus te laten uitwaaien. Het besef over de zinloosheid van sommige maatregelen begint te groeien. Dat merk je zelfs in de reguliere media. Zie de cultuursector en wat voor komende zondag wordt aangekondigd. De maatregelen die wij hier nu kennen zijn zinloos. En laat vallen de opmerking dat de oudjes zich moeten afzonderen. Het is niet omdat ouderen toevallig de zorg zouden overbelasten, dat er maatregelen moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
‘Onze’ politiekers zijn trouwens van geen belang in deze crisis.. die volgen enkel maar het globale narratief, dat zijn oorsprong vond bij het model van Ferguson, gretig gepushed door een handvol ‘experts’ die geen tegenspraak dulden en de rest is geschiedenis.. (alu-hoedje-gedachte: op eenzelfde manier is er ook een kleine groep die niet terug wil naar een normale levensstijl omdat ze er voor zichzelf te veel voordeel inzien. Ze pushen hun voorkeur, een handvol marionetten bespeelt de media en al de rest volgt) Ik zou trouwens niet weten waarom we nog terug zouden gaan naar een normale levensstijl. Er gaan stemmen op om de maatregelen in de toekomst geregeld opnieuw in te voeren.. niet alleen voor covid, maar ook bij griep en dergelijke. Dit is het nieuwe normaal eh.. permanent. Net zoals de covid-vrijgeleide (cst of hoe ge het ook noemen wilt) een blijver is. Er zijn mensen die het niet geloven, die mij een prietprater vinden als ik zoiets stel, gewoon omdat de politiek zei dat het maar een maandje ging gebruikt worden.. herinnert ge het u..? Tijdelijk was het, maar weldra kan je diverse landen niet meer binnen zonder een bewijs (van recent vaccin/booster). Die vrijgeleide lijkt mij dus definitief en vormt de ideale brug naar een totale controle-staat. En die gaat niet weg bij een volgende verkiezing eh. Die staat heeft een wereldse omvang. En voor die totalitaire staat, staan mensen in de handjes te klappen.. ook al beseffen ze niet goed dat zoiets het gevolg kan zijn van dit covid-beleid.. wel degelijk: ‘kan’, want ik besef ook dat de ‘totalitaire staat’ slechts een idee is.. met andere woorden: ’t moet geen realiteit worden.. edoch, hou in gedachte: overal ter wereld internet.. digitalisering van identiteitsgegevens en andere.. Online worden we continu gevolgd, ook offline: overal camera’s en scanners.. cash geld dat zal verdwijnen.. overheden die zicht willen op bankgegevens en weldra ook medische gegevens.. Het is een slechts kwestie van databanken koppelen en een artificieel intelligent systeem opgezet door de overheid zal uw doen en laten bepalen.. uiteraard: voor uw eigen goed. Citaat:
Die beelden hebben een golf van angst gecreëerd en de oorzaak van de beperkingen kan je dus terugvinden in het door-angst-gedreven gedrag van de mens. Zelfs nadat één en ander duidelijk is, blijft angst regeren. Vandaar ook alle huidige verstrengingen. Puur op basis van angst. Het zou maar eens kunnen dat.. 6000 doden per dag.. een fantasietje van een onderzoeker, maar voldoende om te bibberen en niet meer te dansen.. Vandaar mijn idee dat wanneer dit fenomeen zich blijft manifesteren, we niet meer zullen leven om plezier te maken.. We gaan telkens geconfronteerd worden met het idee dat 'plezier maken' nefaste gevolgen zal hebben. Een fameuze domper op de levensvreugde dus… Maar dat hangt uiteraard geheel af van ons gedrag hier en nu.. of met andere woorden: in welke mate laten we het covid-beleid ons leven bepalen? In welke mate laten we angst heersen. Het gaat mijn inziens dus niet zozeer over het verliezen van een hobby door één of andere wetgeving. Het gaat over onze ‘spontane’ manier van leven die definitief zal veranderen, met andere woorden: ons vertrouwde menselijke gedrag. Niet op één twee drie, maar geleidelijk aan gedurende het komende decennia. Te hopen dat ik een prietprater ben natuurlijk.. ![]() Tot slot heb ik met covid geen probleem.. ik vind het prima dat een virus het aantal mensen op deze planeet een beetje tracht te beperken.. Ik heb ook geen probleem met vaccinaties of spuitjes, nooit gehad, maar nu weiger ik, omdat ik het idee van een totalitaire staat absoluut niet wil onderschrijven. En dat mijn geloof daarin zo sterk is, wordt mede bepaald door het beleid dat zelfs de meest nutteloze maatregelen niet afschrijft.. in tegendeel zelfs: in veel landen mag je binnenkort niet meer binnen met louter een negatieve test. Hoe absurd is dat? Een perfect bewijs dat je niet besmet/ziek bent, is niet voldoende.. Schoven hebben schrik dat zo iemand naast hun zou zitten in een restaurant… stel je voor.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Ja 33 is daarintegen heel oud ...
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een zot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cijfers, die toch heilig zijn, dalen, ondertussen gaan we verstrengen! Logica? Of is het zo: "Waar logica eindigt, begint VIVALDI" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hadden al artsen die valse attesten opmaakten, nu multivaxers, wat is het volgende? |
|
![]() |
![]() |