Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2022, 20:53   #81
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik grijp even terug op de openingspost, want daar staan cijfers in waar volgens mij niet veel van klopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er zijn dus 300.000 ongevaccineerden in Vlaanderen, wie zijn ze?

Volgens mij hebben de meeste mensen een goeie reden om het niet te doen, los van de zogezegde wappies.
- er zijn 60.000 autisten die maar erg lastig een prik zullen nemen
De Vlaamse Vereniging Autisme houdt het op ongeveer 42.000 mensen "met één of andere vorm van autisme". Dat cijfer is vast enigszins rekbaar, dus 60.000 is geen onaardige schatting. En daar zullen mensen tussen zitten die problemen hebben met prikken, maar om die hele groep mee te tellen als "zal niet gevaccineerd worden is onzin. Ik kan zelf prima tegen prikken. Ik heb al meerdere keren commentaar gehad dat het raar is dat ik zit te kijken terwijl ze de spuit zetten, omdat normale mensen weg horen te kijken.

Alles bij mekaar zal de groep niet-autisten met prikangst waarschijnlijk groter zijn dan de groep autisten met prikangst, de basispopulatie is tenslotte veel groter, en prikangst is nou eenmaal niet echt een super zeldzaam fenomeen.

Citaat:
- 15% van de mensen denkt allergies te zijn voor medicijnen, dat is 900.000 mensen. Onderzoek houdt het op 300.000, ofte 5%, dat is wel met kinderen inbegrepen.
Dan hebben we nog mensen op specifieke medicatie, immuniteitsproblemen, angsten, enzovoort.
Allergisch voor medicijnen is altijd voor specifieke medicijnen. Zelfs de meest voorkomende hulpstoffen zitten niet zomaar in alles was medicijn heet.

Er zijn natuurlijk nog wel een pak mensen die allerlei onderliggende gezondheidsproblemen hebben waardoor zelfs het schokje aan het immuunsysteem van een vaccinatie al erg gevaarlijk kan zijn.

Citaat:
Een pak mensen gaan dus sowieso niet gevaccineerd worden, uiteindelijk spreken we over een kleine groep in een leeftijd die haast nooit zal leiden tot een IC opname. Een vaccin houdt ook quasi geen besmetting tegen dus dat is ook geen argument, het vaccin verplichten zal dus geen verschil maken, het gaat ‘m dan puur over macht en het uitwissen van de controle-groep.
Het vaccin verplichten hoort ook geen verschil te maken voor de groep die echt niet gevaccineerd kan worden. Dat zijn vaak mensen wiens leven al compleet op zijn kop staat door de maatregelen (bijvoorbeeld zoals jij noemt iemand met een vorm van autisme waarbij hij of zij een enorme paniekaanval krijgt van het idee van een prik) of die niet meer buiten kunnen komen omdat een besmetting levensgevaarlijk zou zijn. Het doel zou zijn om de groep over te halen die zich wel goed kan laten prikken, waarna je meer maatregelen zou kunnen loslaten, ook zaken als 2G toegangsbewijzen.

Er zijn natuurlijk ook domme manieren om een vaccinatieplicht in te voeren, maar laten we er even niet standaard vanuit gaan dat alles op een domme manier gedaan wordt.
Oud 1 januari 2022, 20:59   #82
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U misgunt mij de dichterlijke vrijheid?
Absoluut niet, maar voor zover ik weet, was Heinrich Himmler geen dichter.
Oud 1 januari 2022, 21:59   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik grijp even terug op de openingspost, want daar staan cijfers in waar volgens mij niet veel van klopt.

De Vlaamse Vereniging Autisme houdt het op ongeveer 42.000 mensen "met één of andere vorm van autisme". Dat cijfer is vast enigszins rekbaar, dus 60.000 is geen onaardige schatting. En daar zullen mensen tussen zitten die problemen hebben met prikken, maar om die hele groep mee te tellen als "zal niet gevaccineerd worden is onzin. Ik kan zelf prima tegen prikken. Ik heb al meerdere keren commentaar gehad dat het raar is dat ik zit te kijken terwijl ze de spuit zetten, omdat normale mensen weg horen te kijken.

Alles bij mekaar zal de groep niet-autisten met prikangst waarschijnlijk groter zijn dan de groep autisten met prikangst, de basispopulatie is tenslotte veel groter, en prikangst is nou eenmaal niet echt een super zeldzaam fenomeen.

Allergisch voor medicijnen is altijd voor specifieke medicijnen. Zelfs de meest voorkomende hulpstoffen zitten niet zomaar in alles was medicijn heet.

Er zijn natuurlijk nog wel een pak mensen die allerlei onderliggende gezondheidsproblemen hebben waardoor zelfs het schokje aan het immuunsysteem van een vaccinatie al erg gevaarlijk kan zijn.

Het vaccin verplichten hoort ook geen verschil te maken voor de groep die echt niet gevaccineerd kan worden. Dat zijn vaak mensen wiens leven al compleet op zijn kop staat door de maatregelen (bijvoorbeeld zoals jij noemt iemand met een vorm van autisme waarbij hij of zij een enorme paniekaanval krijgt van het idee van een prik) of die niet meer buiten kunnen komen omdat een besmetting levensgevaarlijk zou zijn. Het doel zou zijn om de groep over te halen die zich wel goed kan laten prikken, waarna je meer maatregelen zou kunnen loslaten, ook zaken als 2G toegangsbewijzen.

Er zijn natuurlijk ook domme manieren om een vaccinatieplicht in te voeren, maar laten we er even niet standaard vanuit gaan dat alles op een domme manier gedaan wordt.
Wat ik probeer aan te tonen is dat er een pak redenen zijn waarom mensen een gegronde reden hebben om te twijfelen aan het nemen van een vaccin. Autisme en allergie is maar een deel van de redenen, zelfs angst is een medisch aanvaarde aandoening.

Ook natuurlijke immuniteit is belangrijk dus uiteindelijk ga je maar erg weinig nuttige mensen extra kunnen vaccineren via een verplichting. Daarover gaat het hier.

Ik bedenk me net het volgende. Hoeveel uitzonderingen ze gaan aanvaarden is een andere zaak maar als bv 1 autist en 1 allergie een uitzondering krijgen via de rechtbank of commissie dan krijgen opeens alle mensen met autisme en allergieën een bijna automatische uitzondering waardoor de groep niet-geboosterden opeens groter kan worden in plaats van kleiner. Dus door het te verplichten kan je dus opeens meer mensen hebben die geen booster gaan nemen.

Het is geen simpele beslissing
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 22:15   #84
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U misgunt mij de dichterlijke vrijheid?
Dichterlijke vrijheid? Met wat u daar schreef zou perfect de broer van Kim Yong Un kunnen zijn. Die heeft ook zo van dergelijke trekjes als men zijn mening niet volgt.

En dan hebben ze kritiek op de standpunten van VB.....

Schaam u te pletter.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 januari 2022 om 22:16.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 22:46   #85
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De misdadigersbende die ons bestuurt, heeft er nu wel al lang genoeg over kunnen nadenken om die "plicht" op een sluwe manier in te voeren.
Oud 2 januari 2022, 12:41   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Absoluut niet, maar voor zover ik weet, was Heinrich Himmler geen dichter.
Vriendschap, ik heb al voor minder gevochten hoor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 13:12   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vond Himmler een groot dichter dan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 14:10   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en al voor minder een pak rammel gekregen ook waarschijnlijk.
Oud 2 januari 2022, 15:29   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel daar maar één ding mee:
wie niet voor de volle 100 procent meewerkt om de gevolgen van die pandemie te verzachten, zou vogelvrij verklaard mogen worden. De burgerlijke dood zou er terug voor mogen ingevoerd worden. Hun nationaliteit afgepakt en vervangen door naar keuze de Afghaanse, de Irakese of de Noord-Koreaanse, en gerepatrieerd door vier oud-rijkswachters met een kussen.
Ongevaccineerden werken er niet aan mee om de pandemie van gevaccineerden te helpen verspreiden.

Veel teveel ziek bij die gevaccineerden.
Oud 2 januari 2022, 22:32   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie niet voor de volle 100 procent meewerkt om de gevolgen van die pandemie te verzachten, zou vogelvrij verklaard mogen worden. De burgerlijke dood zou er terug voor mogen ingevoerd worden. Hun nationaliteit afgepakt en vervangen door naar keuze de Afghaanse, de Irakese of de Noord-Koreaanse, en gerepatrieerd door vier oud-rijkswachters met een kussen.
Ongetwijfeld een poging tot kolder.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 06:37   #91
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 3 januari 2022, 10:17   #92
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig weet jij precies wat de gevolgen van de pandemie zijn en hoe die optimaal kunnen worden verzacht, want mocht blijken dat de maatregelen die jij voor doeltreffend houdt een geweer zijn dat naar achteren afgaat, wat zou jou dan niet allemaal te wachten staan?
Misschien zou je dan AIDS krijgen en tussen vier oud-rijkswachters je nationaliteit verliezen, maar gelukkig zou je ook over een hoofdkussen beschikken, vogelvrij zijn en de burgerlijke dood sterven voordat de ramp niet meer te overzien valt.
Oud 3 januari 2022, 11:21   #93
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Gelukkig weet jij precies wat de gevolgen van de pandemie zijn en hoe die optimaal kunnen worden verzacht, want mocht blijken dat de maatregelen die jij voor doeltreffend houdt een geweer zijn dat naar achteren afgaat, wat zou jou dan niet allemaal te wachten staan?
Misschien zou je dan AIDS krijgen en tussen vier oud-rijkswachters je nationaliteit verliezen, maar gelukkig zou je ook over een hoofdkussen beschikken, vogelvrij zijn en de burgerlijke dood sterven voordat de ramp niet meer te overzien valt.
'Er' werd verwezen naar een relatief lang geleden 'voorval' :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Semira_Adamu
Oud 3 januari 2022, 13:48   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld een poging tot kolder.
Ik erken dat mogelijks jij een betere politiek-humorist bent, die scherp maar vrolijk de dingen kan zeggen.

Ik heb de indruk dat je me wel begrepen hebt, maar het niet wil toegeven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 januari 2022, 21:58   #95
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sta me toe hetzelfde te denken over het "niveau" van uw "bijdragen". Buiten schelden is er ook niet veel volk op uwe zolder.
en dan heb ik geen niveau.....

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2210
Oud 4 januari 2022, 12:17   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Grappig hoe sommigen grappen niet begrijpen.
Pertang staat in een bepaald soort bijbel: wat al lachend niet gezegd kan worden, is de waarheid niet.

Oud 4 januari 2022, 12:30   #97
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig hoe sommigen grappen niet begrijpen.
Pertang staat in een bepaald soort bijbel: wat al lachend niet gezegd kan worden, is de waarheid niet.
Is dat niet "al lachend zegt een zot zijn waarheid"?
Oud 4 januari 2022, 14:56   #98
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Aan sommige postings te lezen dacht ik dat die al allemaal op intensieve lagen.?
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat heel die historie een test is om te zien op hoeveel tijd hoeveel mensen bereid zouden zijn om eender wat zonder enige controle te aanvaarden . Er gaat me toch niemand wijsmaken dat men aan iemand een pil gaat voorschotelen en hem vragen om ze in te nemen zonder te weten wat het is? Of toch wel? JA DUS. WIE WEET ER WAT ER IN DEZE VACCIN'S ZIT???? Niemand van ons en er is zelfs geen of weinig lectuur over te vinden in tegenstelling tot andere medicijnen, er is meer info over een Dafalganneke dan over dat vaccin.. Normaal duurt de ontwikkeling van één vaccin minstens een 5 tot 10 tal jaren. Nu zijn er een half dozijn verschillende ineengebokst op enkele maanden; En de massa stelt zich geen vragen???? Dus experiment geslaagd, ze kunnen een stap verder gaan nu.
Vraag...Wat zal die stap zijn?
Blijkbaar zijn ze in zweden al gewonnen voor het inplanten van een chip.
Daar gaat onze vrijheid.
https://www.youtube.com/watch?v=dl_gemn9a9E
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2022, 16:50   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://covid-vaccinatie.be/nl

Er zijn maar weinig dagen dat we niet kunnen lezen dat er meer dan 1000 nieuwe "eerste van twee dosissen" gegeven worden.

Da's een traag tempo natuurlijk, maar niettemin positief.

Oud 4 januari 2022, 17:00   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn maar weinig dagen dat we niet kunnen lezen dat er meer dan 1000 nieuwe "eerste van twee dosissen" gegeven worden.

Da's een traag tempo natuurlijk, maar niettemin positief.
Vanuit welk oogpunt is dat dan wel traag? Welk doel heeft een snelle vaccinatie bij de hoge vaccinatiegraad in België?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be