Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2022, 22:25   #81
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Natuurlijk houden de FFP2 wél beter virussen tegen dan chirurgische. Chirurgische maskers zijn bedoeld om anderen niet te besmetten. Ze bescherme de drager zelf ook, maar niet zo goed. FFP maskers zijn gemaakt om de drager te beschermen.
Dat die reporter van het Nieuwsblad een uitleg van mijn kl.. geeft doet niets af van het nut van de FFP2 maskers.

https://www.igj.nl/actueel/nieuws/20...llende-soorten

Voor de rest moeten die uiteraard correct gebruikt worden. Ze werken niet als ze nat zijn (staat op de verpakking) en dienen na max 4 uur vervangen te worden.
Mijne FFP2 gaat al mee van Wenen 3 maand terug ondertussen heeft heeft hij een oorlog meegemaakt in Barcelona en zal hem nodig hebben in Parijs de weekend van de 20ste jan en heb geboekt weer voor Barcelona begin feb. Misschien met ik aan mijn vrouw eens vragen hem in de wasmachiene of de vaatwasser te steken waant hij zit er niet meer spierwit uit en er hangen wat resten van fruits de mer en fruit etc in. Ik gebruik hem ook regelmatig in de Lidl. In het bedrijf kunnen ze mijn kloten kussen daar zet ik niets op tot hun voldoening trouwens daarmee moeten ze ook niets opzetten
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 22:27   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mijne FFP2 gaat al mee van Wenen 3 maand terug ondertussen heeft heeft hij een oorlog meegemaakt in Barcelona en zal hem nodig hebben in Parijs de weekend van de 20ste jan en heb geboekt weer voor Barcelona begin feb. Misschien met ik aan mijn vrouw eens vragen hem in de wasmachiene of de vaatwasser te steken waant hij zit er niet meer spierwit uit en er hangen wat resten van fruits de mer en fruit etc in. Ik gebruik hem ook regelmatig in de Lidl. In het bedrijf kunnen ze mijn kloten kussen daar zet ik niets op tot hun voldoening trouwens daarmee moeten ze ook niets opzetten
Vertel ons over uw onderbroek!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 22:39   #83
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot hier toe heb ik ze nog niet nodig gehad. Ik heb het s'avonds thuis al uitgetest maar mijn 3 honden worden zot en de kat vlucht naar buiten. Als ik het ooit op de luchthaven doe moet het een designer string in hot pink color zijn. In de bureau heb ik feitelijk een intacte doos van 500 chirurgische maskers staan, maar daar mag niemand aankomen dat is als het oorlog wordt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 januari 2022 om 22:44.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 07:04   #84
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nu is de vraag: waarom zou je eigenlijk een omicron besmetting willen vermijden - behalve dan voor alle rotzooiregels die U dan het leven zuur maken ?

Als je dan toch superduper gevaccineerd bent, en als bovendien blijkt dat er niks gaat boven een vaccinatie + een omicron besmetting om stevig beschermd te zijn tegen de VOLGENDE variant die misschien veel nijdiger is, kan men toch enkel maar proberen zo rap mogelijk omicron op te doen, nee ?
Wil Dadeemelee hierop antwoorden?

Overigens zie je inderdaad gekken met een ffp2 rondlopen; toen dat nog zinvol was, zag je het dan weer amper.
Oud 3 januari 2022, 07:08   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fantastische details !

We want Moore !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 07:57   #86
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht

Overigens zie je inderdaad gekken met een ffp2 rondlopen; toen dat nog zinvol was, zag je het dan weer amper.
De vraag is te netelig om op te antwoorden, daarom genegeerd, daarom wat getrol (onderbroek) in de plaats.
Het toont (nog maar eens) aan dat de troep collaborateurs supporteren voor de dwingelandij, zonder enige relevantie met virus en pandemie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 08:13   #87
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil het niet gek noemen, ze hinderen gewoon nog meer dan chirurgische, en van wat ik zag na op ffp2 maskers te beginnen letten, zitten ze er nog meer aan te prutsen.
Ik moet er zelfs niet aan denken zo 1 te dragen, een chirurgische is al niet uit te houden wegens te rap nat, en zelfs droog al onvoldoende ademlucht, misschien door een grote longinhoud. Was ook een reden om zelf iets in elkaar te flansen, weliswaar twee lagen maar niet aaneensluitend en dunne stof, en dan nog elastisch ook, zodat ik het bij nodig kan oprekken tot genoeg ademlucht.
Als compensatie let ik wat op, in de mate dat dat praktisch kan. Ik ga niet lang vlak voor iemand staan, niet binnen bij anderen, en bij oudere of niet erg fit uitziende mensen blijf ik uit de buurt.
Ik wil ffp2 maskerdragers ook niet gek noemen, soms zijn mensen genoopt eieren voor hun geld te kiezen, van kwalen de minst ergste.
Ik zie heel soms mensen die een masker dragen in situaties dat je denkt welke zin heeft dat nou, en dan op een wijze dat het wel lijkt alsof het masker een medaille is die een koning hen uitgereikt heeft, zelfs eens een jonge snaak in midden zomer.
In Asterix is de tekstballon daarvoor "Rare jongens die Romeinen".

Laatst gewijzigd door Erw : 3 januari 2022 om 08:14.
Oud 3 januari 2022, 08:32   #88
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik wil het niet gek noemen, ze hinderen gewoon nog meer dan chirurgische, en van wat ik zag na op ffp2 maskers te beginnen letten, zitten ze er nog meer aan te prutsen.
Ik moet er zelfs niet aan denken zo 1 te dragen, een chirurgische is al niet uit te houden wegens te rap nat, en zelfs droog al onvoldoende ademlucht, misschien door een grote longinhoud. Was ook een reden om zelf iets in elkaar te flansen, weliswaar twee lagen maar niet aaneensluitend en dunne stof, en dan nog elastisch ook, zodat ik het bij nodig kan oprekken tot genoeg ademlucht.
Als compensatie let ik wat op, in de mate dat dat praktisch kan. Ik ga niet lang vlak voor iemand staan, niet binnen bij anderen, en bij oudere of niet erg fit uitziende mensen blijf ik uit de buurt.
Ik wil ffp2 maskerdragers ook niet gek noemen, soms zijn mensen genoopt eieren voor hun geld te kiezen, van kwalen de minst ergste.
Ik zie heel soms mensen die een masker dragen in situaties dat je denkt welke zin heeft dat nou, en dan op een wijze dat het wel lijkt alsof het masker een medaille is die een koning hen uitgereikt heeft, zelfs eens een jonge snaak in midden zomer.
In Asterix is de tekstballon daarvoor "Rare jongens die Romeinen".
Voor mijn vaccinatie (dwz in de lente 2021) droeg ik ffp2-maskers in de trein (+ eerste klasse omdat daar minder volk zit, sindsdien ben ik de eerste klasse wel gaan waarderen, dat is dus niet alleen voor snobs), toen was dat zinvol. Nu kan je maar hopen dat je omicron krijgt he.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 januari 2022 om 08:33.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 09:45   #89
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211225_95873514
Er staat daar:

Iemand die die studies ergens weet staan?
Want dat lijkt me te zot om waar te kunnen zijn.
Hoe lang iets in de lucht blijft hangen, is afhankelijk van fysieke kenmerken. De grootte van het genoom gaat bij de replicatie fouten toch geen ordes 10% kunnen verkleinen? De grootte en profiel van het oppervlak evenmin?

En 2, gisteren las ik een studie over omicron en gevolgen voor vaccins, en daar stond als 1 van de vele positieve noten op vlak van vaccins blijven werken dat het ook goed nieuws was dat het nog steeds ACE2 receptor binding heeft.
Hoe zou dat ooit door mutaties kunnen wijzigen naar een andere receptor? Is dat niet teveel code verschil om via random fouten naar specifiek een andere receptor te kunnen evolueren, laat staan op een bestek van maanden?
Jazeker, daar is een studie over geweest in Japan. Was iets met een factor 70 - ik geloof in het aantal deeltjes.
Oud 3 januari 2022, 09:52   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet ik écht antwoorden op de vraag of ik mij opzettelijk wil laten besmetten door een potentieel dodelijk en ziekmakend virus? Ik laat mij al jaren inenten tegen het ‘flutvirus’ dat griep veroorzaakt omdat ik aan de lijve ondervonden heb dat je er ‘dood’ziek van kan worden, zelfs op niet geriatrische leeftijd (heb ik vroeger al gezegd).

Voor de rest gebruik ik sinds 1 oktober 2021 enkel FFP2 mondmaskers (heb ik ook al gezegd).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 09:53   #91
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn vaccinatie (dwz in de lente 2021) droeg ik ffp2-maskers in de trein (+ eerste klasse omdat daar minder volk zit, sindsdien ben ik de eerste klasse wel gaan waarderen, dat is dus niet alleen voor snobs), toen was dat zinvol. Nu kan je maar hopen dat je omicron krijgt he.
Ik vind het nog steeds niet rijmen dat een virus dat meer reproduceert en een betere envelope heeft, minder gevaarlijk zou zijn.
Covid-19 is het immuunsysteem dat geinfecteerde cellen tot dood signaleert, en ook overreageert zijnde te weinig selectief, niet geinfecteerde cellen signaleren tot dood.
Als de ziekte NIET erger is, dan lijkt me dat eerder te komen door eerdere immuniseringen, doordat het immuunsysteem dus al ervaring heeft en sneller / gerichter kan reageren.
Ik zie dan eerder een gesplitst beeld: Omicron gevaarlijker voor mensen die nog steeds geen immunisering hebben (aka begin 2020), en minder gevaarlijk voor diegene wel. Maar voor de laatste, het kan ook zijn dat de "update" weinig toevoegt, omicron is geen opvolger van delta, het is een zijsprong in het begin geweest met lange onder de radar tijd.
Het kan dus OOK zijn dat delta verder muteert, en dat de immunisatie update door omicron, in nutteloze richting was.
Oud 3 januari 2022, 12:54   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik écht antwoorden op de vraag of ik mij opzettelijk wil laten besmetten door een potentieel dodelijk en ziekmakend virus?
Als dat potentieel dodelijk en ziekmakend virus U nu een betere bescherming geeft tegen de nog grotere dodelijkheid en ziekmakelijkheid van de volgende variant, waartegen OOK geen vaccin zal zijn, is dat misschien toch te overwegen, nee ?

Citaat:
Ik laat mij al jaren inenten tegen het ‘flutvirus’ dat griep veroorzaakt omdat ik aan de lijve ondervonden heb dat je er ‘dood’ziek van kan worden, zelfs op niet geriatrische leeftijd (heb ik vroeger al gezegd).
Ik ook, maar dat doe ik niet omdat ik schrik heb van griep op te doen en daar dood van te gaan, maar omdat ik de luxe wil van niet te lang in mijn bed moeten te liggen. Kortom, om het onaangename in te dijken, niet om ergens een "gevaar" mee te ontwijken.

Aangezien je hier terecht zegt dat corona in UITZONDERLIJKE gevallen dodelijk kan zijn, of ZWAAR ziek maken, BEHALVE omicron bij een gevaccineerde, en we ondertussen weten dat het vaccin op zijn laatste benen loopt en er weinig zicht zal zijn op een beter, en we ondertussen ook weten dat een omicron besmetting (samen met een vaccin) VEEL EN VEEL beter beschermt tegen vele varianten dan het flut vaccin op zich terwijl de kans dat het slecht gaat bij een gevaccineerde NOG NOOIT ZO LAAG IS GEWEEST, is dat misschien als een intelligente investering te zien, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 13:01   #93
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als dat potentieel dodelijk en ziekmakend virus U nu een betere bescherming geeft tegen de nog grotere dodelijkheid en ziekmakelijkheid van de volgende variant, waartegen OOK geen vaccin zal zijn, is dat misschien toch te overwegen, nee ?

Ik ook, maar dat doe ik niet omdat ik schrik heb van griep op te doen en daar dood van te gaan, maar omdat ik de luxe wil van niet te lang in mijn bed moeten te liggen. Kortom, om het onaangename in te dijken, niet om ergens een "gevaar" mee te ontwijken.

Aangezien je hier terecht zegt dat corona in UITZONDERLIJKE gevallen dodelijk kan zijn, of ZWAAR ziek maken, BEHALVE omicron bij een gevaccineerde, en we ondertussen weten dat het vaccin op zijn laatste benen loopt en er weinig zicht zal zijn op een beter, en we ondertussen ook weten dat een omicron besmetting (samen met een vaccin) VEEL EN VEEL beter beschermt tegen vele varianten dan het flut vaccin op zich terwijl de kans dat het slecht gaat bij een gevaccineerde NOG NOOIT ZO LAAG IS GEWEEST, is dat misschien als een intelligente investering te zien, nee ?
Ik snap niet hoe ze die evidente gedachte nog steeds kunnen bannen, zeker naar jongere mensen toe ('jonger' hier zelfs in ruime zin, -60; zelfs jij wordt weer jong ).
Oud 3 januari 2022, 13:01   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het nog steeds niet rijmen dat een virus dat meer reproduceert en een betere envelope heeft, minder gevaarlijk zou zijn.
Het probleem bij corona is niet zozeer de zware infectie maar de verkeerde reactie van het immuunsysteem die uitgelokt wordt. Zware corona komt niet van het virus zelf, maar van uw op hol geslagen immuunsysteem. Natuurlijk is het het virus dat uw immuunsysteem zot gemaakt heeft, maar het is niet de virale infectie zelf die U omzeep helpt. Het is trouwens goed mogelijk dat tegen dat ge in het ziekenhuis ligt te hijgen, ge al niet eens meer veel virus in uw lijf hebt.

Het volstaat dus dat een lichtjes veranderd virus die reactie niet zo vaak verkeerd laat gaan, en het wordt stukken minder erg.

Ik denk dat het Zucht was die daarover een heel interessant filmpje heeft gepost, over de reden waarom virussen van vleermuizen ons immuunsysteem in de war sturen, omdat vleermuizen een heel heel alert immuunsysteem hebben. Bij ons is dat "niet nodig" om ons te infecteren, en hebben die trukken dus geen bijkomend evolutionair voordeel, dus verdwijnen die bij de opeenvolgende virussen generaties.
Oud 3 januari 2022, 13:06   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap niet hoe ze die evidente gedachte nog steeds kunnen bannen, zeker naar jongere mensen toe ('jonger' hier zelfs in ruime zin, -60; zelfs jij wordt weer jong ).
Daar zijn waarschijnlijk een paar verklaringen voor. De eerste is natuurlijk min of meer de officiele, hier toch in Frankrijk hoe langer hoe meer gegeven, en dat is dat omicron INDIVIDUEEL niet gevaarlijk is, maar toch, mocht iedereen TEGELIJKERTIJD omicron opdoen, de weinige ziekenhuis capaciteit die er na de delta golf nog vrij is, zou kunnen overbelasten, want ZELFS omicron gaat wat volk naar het ziekenhuis sturen ZOALS DE GRIEP OOK. Ze zouden hier nu in Frankrijk ook geen zwaar griepseizoen aankunnen op dit moment.

Kortom, zoals een prof. het gisteren niet slecht op TV zegde, dit is een probleem van OPENBARE gezondheidszorg, maar geen probleem voor het individu. De journaliste begreep het maar niet en bleef hameren op "is omicron nu gevaarlijk of niet ?".

Dat komt omdat ze hier gisteren eindelijk aangekondigd hebben dat je geen lange afzondering meer moet hebben bij contact, en de journaliste vroeg aan die prof. of men nu weer mensenlevens in het gevaar aan 't brengen was met zo een "versoepeling".

Waarop die prof zegde dat er individueel geen groot gevaar is, maar dat men rekening moet houden met de reeds gespannen situatie in de ziekenhuizen, maar ook met de maatschappij die niet mag stilvallen en dat te lange quarantaines gewoon alles gaan blokkeren, incluis de gezondheidszorg zelf. Men wilde dus een beetje remmen om niet iedereen tegelijkertijd in het ziekenhuis te hebben, maar zonder de maatschappij te blokkeren.

Maar dat was te moeilijk voor die journaliste.

De tweede mogelijke verklaring is dat men "controle" wil houden en niet wil dat men na 2 jaar "maatregelen" en "spuitjes" een natuurlijke oplossing voor het probleem zou willen zien en als dusdanig beteuterd langs de rand moet toekijken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2022 om 13:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be