Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2021, 10:07   #81
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Macron zegt dat het oorlog is, tous les coups sont permis.
De haat is enorm aangewakkerd, als ooit de rust wat is teruggekeerd gaan we grote ogen opentrekken over wat er allemaal gebeurd is maar nu nog niet weten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 10:10   #82
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een totalitair systeem waardig.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 10:13   #83
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar je kan je toch moeilijk indenken dat geneesheren bewust iemand de dood in zouden jagen.
Dat is natuurlijk waar deze complottheorie om draait he : een complot tussen Farma en Zorg waarbij Antivaxxers selectief worden vermoord door Dokters of Verplegend personeel.

Niet dat er ook maar 1 bewijs voor te vinden is uiteraard, maar dat is ook niet belangrijk, het belangrijkste is de SUGGESTIE te doen, het zaadje te planten.
De op hol slaande fantasie van lezers die gevoelig zijn voor Aha-erlebnissen uit de Aldi doet dan de rest.

In de VS zal het niet veel anders zijn dan hier en daar wordt vastgesteld :

https://twitter.com/EricTopol/status...50910574690304

Citaat:
In the United States, since all adults were eligible for vaccination in April, there have been nearly 1,000 deaths a day, >>90% among unvaccinated people

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 december 2021 om 10:20.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 10:15   #84
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Als antwoord op de titel van de draad.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg 5BA63017-FDF4-4503-A918-E8BEB8D60F01.jpeg‎ (375,2 KB, 520x gelezen)
Bestandstype: jpeg 972C0B46-44C4-4E0D-8EAD-655A9E7F5C43.jpeg‎ (356,6 KB, 535x gelezen)
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 10:24   #85
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Als antwoord op de titel van de draad.
Boosters houden besmetting niet tegen en zeker niet van de Omicron variant.
Wij krijgen dezelfde piek als Ijsland te verwerken.

Boosters hebben WEL een effect voor de GEVOLGEN van die Omicron-besmetting.
Als die Boosters 10 mensenlevens redden (bvb.) zijn ze dan nuttig geweest of niet?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 10:41   #86
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Als die Boosters 10 mensenlevens redden (bvb.) zijn ze dan nuttig geweest of niet?
10 levens gered aan een kostprijs van 80 miljoen euro (20 euro per gezet vaccin, ongeveer 4 miljoen boosters gezet) maakt 8 miljoen euro om 1 leven te redden

de overgrote meerderheid heeft geen booster nodig, want t-cellen neutraliseren nog steeds omikron, en het zijn vnl die cellen die zorgen dat men niet ernstig ziek wordt
Oud 31 december 2021, 10:41   #87
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus je moet enkel degene inspuiten die verhoogd risico lopen.
Vaccineren tegen besmettingen en andere genezen zielen vaccineren om gevaccineerden extra te beschermen is dus pseudowetenschap.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 12:12   #88
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nee. Daar heb je andere instanties voor. Indien hen gezegd wordt dat anti Covid vaccin sentimenten staatsgevaarlijk zijn of erger nog gestimuleerd worden vanuit 'vijandige staten' schieten ze zonder scrupules in acties om 'het gevaar' onder de eigen bevolking te elimineren. Griezelige realiteit. Daar wordt gemakkelijk misbruik van gemaakt door psychopaten.
Hoe zouden zulke instanties de praktijk in een ziekenhuis kunnen aansturen?
Oud 31 december 2021, 12:34   #89
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Reactie van de zogezegde "dierenarts" op het hitpiece in Knack. De man is niet mild voor de Knack 'experten'. Wie fact checked er de factcheckers?

https://www.voiceforscienceandsolida...ndervaccinatie
Dat is ook een triestige respons. Is het zo moeilijk om professioneel te blijven en op een deftige manier het punt te maken?

Dit helpt niet bepaald als hij probeert een geloofwaardige stem te zijn in het debat. Ik ben gestopt met lezen na 4 alinea's vol persoonlijke verwensingen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 13:37   #90
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Dat is ook een triestige respons. Is het zo moeilijk om professioneel te blijven en op een deftige manier het punt te maken?

Dit helpt niet bepaald als hij probeert een geloofwaardige stem te zijn in het debat. Ik ben gestopt met lezen na 4 alinea's vol persoonlijke verwensingen.
Je bedoelt de riooljournalistiek van de VRT en de gekochte pers ?
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 14:09   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Zijn er studies over ziekenhuis opnames en overlijdens van dubbel gevaccineerden vs tripel gevaccineerden ten aanzien van omicron ?
Dat het bij bejaarden kan helpen wil ik wel aannemen. Dat het bij de actieve bevolking iets doet, daar heb ik een beetje mijn twijfels over. Toch na een maand of zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 14:10   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar je kan je toch moeilijk indenken dat geneesheren bewust iemand de dood in zouden jagen.
Wel, ik heb toch weet van indirecte getuigenissen van verpleegsters die bij mensen op intensieve "minder rap hun koffie opzij zetten" als er een alarm is bij een niet-gevaccineerde dan bij een gevaccineerde, en dat dat een beetje de consensus is tussen verzorgend personeel. Het is indirect, van een neefje van mij die nogal wat vriendinnen verpleegsters heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2021 om 14:11.
Oud 31 december 2021, 14:12   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Macron heeft de oorlog verklaard aan de zwaartekracht.
Heel veel idioter kan niet natuurlijk, maar zo gaat dat nu eenmaal met politici.
Oud 31 december 2021, 14:21   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk waar deze complottheorie om draait he : een complot tussen Farma en Zorg waarbij Antivaxxers selectief worden vermoord door Dokters of Verplegend personeel.
Wel, oftewel zijn er enorm veel meer "anti vax" activisten dan we denken, oftewel beginnen de statistieken onhoudbaar te worden he.

Kijk naar die twee vakbondsafgevaardigden in Martinique die de leiding hebben van het protest tegen de verplichte vaccinatie van zorgpersoneel. Er zijn daar in totaal waarschijnlijk 5 of 6 afgevaardigden. Die zijn in de 40 jaar. Die hebben dus een kans om aan corona te sterven als ze het opdoen, van minder 2 op duizend elk. Ze gaan naar een vergadering met de lokale prefet, doen daar corona op, en gaan alletwee dood. De kans daarop is 4 op een miljoen he. Nu aannemende dat het er 2 op de 6 zijn of zo, waren er 15 combinaties mogelijk. We zitten nog altijd met een voorval met een waarschijnlijkheid van 60 op een miljoen. Kortom, 1 op 10 000.

Natuurlijk is dat niet "onmogelijk". Maar je hebt zo enorm veel voorbeelden waarbij "anti vax" activisten van 40 of 50 jaar dood gaan. Als die niet toevallig getrokken worden uit een groep die dus 10 000 keer groter is of zo, dan kan dat statistisch niet meer volgehouden worden.

Kijk, tijdens de tweede golf in ons land waren er in de groep 40-49 jaar 180 000 cases. We nemen dus aan dat in de groep 40 - 45 jaar er 90 000 cases waren. Er waren in de groep van 25 - 45 jaar 46 overlijdens. (ik moet die combinatie nemen want op de site van sciensano zijn de leeftijdsklassen van cases en van doden niet dezelfde).

We kunnen dus aannemen dat de kans om te sterven aan corona in 2020, in de groep 40-45 jaar, dus kleiner was dan 1 op 2000. Vandaar dat ik de kans 4 keer groter neem als ik tot ergens in begin de 50 jaar neem.

Dat wordt ongeloofwaardig he, dat er nu veel van die antivaxxers allemaal dood gaan, met zo een kleine overlijdenskans.

Citaat:
Niet dat er ook maar 1 bewijs voor te vinden is uiteraard, maar dat is ook niet belangrijk, het belangrijkste is de SUGGESTIE te doen, het zaadje te planten.
De op hol slaande fantasie van lezers die gevoelig zijn voor Aha-erlebnissen uit de Aldi doet dan de rest.
Nee, het gaat hem om statistiek.

Er zijn maar twee mogelijkheden: oftewel gaan niet-gevaccineerden die zich antivax opstellen plots veel en veel rapper dood sinds er vaccins zijn, dan ervoor, oftewel zijn er enorm veel meer dan men wil laten uitschijnen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2021 om 14:25.
Oud 31 december 2021, 14:42   #95
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft de oorlog verklaard aan een natuurfenomeen. Het mooie daaraan is dat niks helpt maar alles wel zal lijken te helpen.

Uiteindelijk staat het vast dat de oorlog hoe dan ook zal gewonnen worden. De inca's trokken vroeger ook "ten strijde" tegen een zonne-eclips (ze dachten namelijk dat het een soort draak was die de zon wilde opeten). Door het luid kloppen op trommels hoopten ze dan die draak te verjagen. En dat lukte dan iedere keer. En de leiders hadden hun bevolking gered van eeuwige duisternis.
Die "oorlog" tegen corona gaat op hetzelfde uitdraaien.

Een echte leider gebruikt/misbruikt zoiets dan nog om bepaalde zaken erdoor te krijgen die de bevolking nooit zal accepteren in normale tijden. Moest ik de leider zijn van de Inca's zou ik zeggen dat het vereist is dat ik naar bed ga met alle 18-jarige maagden van het dorp. Om niet in eeuwige duisternis te belanden, is dat maar een kleine offergave eh.

Laatst gewijzigd door Rapture : 31 december 2021 om 14:47.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 14:43   #96
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Macron heeft de oorlog verklaard aan de zwaartekracht.
Heel veel idioter kan niet natuurlijk, maar zo gaat dat nu eenmaal met politici.
De zwaartekracht eist ieder jaar ook wel een aantal slachtoffers natuurlijk, mensen die ergens vanaf vallen enzo.
Oud 31 december 2021, 14:46   #97
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
10 levens gered aan een kostprijs van 80 miljoen euro (20 euro per gezet vaccin, ongeveer 4 miljoen boosters gezet) maakt 8 miljoen euro om 1 leven te redden

de overgrote meerderheid heeft geen booster nodig, want t-cellen neutraliseren nog steeds omikron, en het zijn vnl die cellen die zorgen dat men niet ernstig ziek wordt
Ik moet het opzoeken, maar ik meen me een studie te herinneren die impliceert dat mRNA vaccinatie de werking van T cellen verhindert.

Hier van de blog van Sam Brokken

Citaat:
DE GEVOLGEN VAN HET VACCIN

HERPROGRAMMATIE IMMUUNSYSTEEM

Het Pfizer-vaccin (mRNA) kan leiden tot herprogrammatie van het immuunsysteem. Er wordt een sterke reactie opgemerkt tegen schimmels en bij bacteriën vermindert de immuunreactie (31). Potentieel gevaarlijk als je naast Sars-CoV-2 nog een bacterie opraapt. Zou kunnen verklaren hoe mensen die reeds ouder en zwakker zijn hier niet meer tegen bestand zijn. Verder tonen de onderzoekers aan dat T-cel immuniteit niet optimaal tot werking komt bij het vaccin. Interferonen die noodzakelijk zijn voor het aanvallen van het virus werken paradoxaal genoeg niet goed meer, wat mogelijks de verklaring is waarom gevaccineerden vatbaarder zouden kunnen worden voor de infectie.

Dit zou, volgens het onderzoek, ook een indicatie zijn voor mogelijke vaccinatie-interferenties met andere vaccins (bvb. influenza) wat tot problemen kan leiden. Ook hier ligt mogelijks een verklaring dat gevaccineerden toch in het ziekenhuis belanden.

Nog opvallend, de TNF-alpha werking vermindert ook. Deze laatste heb je nodig om potentiële kankercellen te doden (31). Ook niet wenselijk…
31. Föhse, F. K., Geckin, B., Overheul, G. J., van de Maat, J., Kilic, G., Bulut, O., . . . Netea, M. G. (2021). The BNT162b2 mRNA vaccine against SARS-CoV-2 reprograms both adaptive and innate immune responses. medRxiv, 2021.2005.2003.21256520.
Oud 31 december 2021, 14:50   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Un vent favorable heeft me ook verteld dat men in Grenoble alle lantaarnpalen heeft verwijderd.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 16:54   #99
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, ik heb toch weet van indirecte getuigenissen van verpleegsters die bij mensen op intensieve "minder rap hun koffie opzij zetten" als er een alarm is bij een niet-gevaccineerde dan bij een gevaccineerde, en dat dat een beetje de consensus is tussen verzorgend personeel. Het is indirect, van een neefje van mij die nogal wat vriendinnen verpleegsters heeft.
Dat valt te begrijpen, het verplegend personeel zit dan ook in de vuurlinie. Als ze zwaar zieke individu's binnenkrijgen die het vertikken zich te laten vaccineren hoeven ze dan ook niet te springen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2021, 17:02   #100
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals morte-vivante al aangeeft, dat is 8 miljoen per leven en dan nog geen jong leven. Vrijheid heeft een prijs, een leven ook.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be