Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2022, 16:16   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit vat het kort en kernachtig samen. Eigenlijk had het voldoende geweest om enkel te benadrukken dat men de vrijheid wil respecteren. Dat "pro-vaccin" had er eigenlijk niet bij gemoeten, maar ja... Bepaalden in het partijkader dachten waarschijnlijk dat ze zo wat uit de wind konden blijven. Natuurlijk niet, want de politieke bende en de reguliere media hebben het Vlaams Belang als snel als "de antivax-partij" gebrandmerkt. Inhoud telt natuurlijk niet. Wel de framing.

https://www.vlaamsbelang.org/geen-ve...te-vaccinatie/
Dank je voor je antwoord. Het vat inderdaad mooi samen wat ik al vermoedde.

Je zal het je wel niet meer herinneren, maar ik was ooit een fervent tegenstander van het Vlaams Belang. Niet dat ik nu plots een voorstander ben geworden, maar de manifeste onkunde en het politieke geneuzel van de "traditionele" partijen (voor zover ik dat de laatste tijd nog gevolgd heb), heeft me doen besluiten dat het zo niet verder kan. De arrogantie waarmee die mensen met de macht omgaan, de wijze waarop ze elke voeling met de realiteit lijken te hebben verloren, de opeenstapeling van blunders vanaf het begin van de corona "crisis" tot vandaag... strijkt me al lang tegen de haren in. Maar dit, die verplichte vaccinatie, het compleet en onherroepelijk ondergraven van onze rechten en vrijheden, was voor mij de laatste druppel. Bij de volgende verkiezingen zal ik bewust en uitdrukkelijk mijn stem uitbrengen voor het Vlaams Belang. Niet omdat ik het noodzakelijkerwijs met alles eens ben wat ze zeggen, maar omdat ik het op dit éne punt volmondig met hen eens ben. Dat andere partijen die verplichte vaccinatie zelfs nog maar in overweging willen nemen of bespreekbaar willen maken, vervult me met afschuw.

Bon, ik koester niet de illusie dat mijn ene stem het verschil zal maken, maar ik hoop toch dat er genoeg zullen zijn die mijn mening delen dat die onwrikbare traditionele partijen hoognodig uit het zadel gelicht moeten worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 16:21   #82
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dag Jan. Alweer even geleden Ik ben er een beetje "uit" tegenwoordig en volg de politiek niet meer zo. Aangezien ik er zelf voor gekozen heb me niet te laten vaccineren en ik nu geruchten opvang over het invoeren van een verplichte vaccinatie (waar ik ten zeerste op tegen ben), wil ik toch eens kijken wie voor wat precies ijvert op dat vlak. Wat is eigenlijk de houding van het Vlaams Belang ten aanzien van de corona-maatregelen en een eventuele verplichte vaccinatie?
Als de regering nu valt, en je bent tegen verplichte vaccinatie, dan heb je de keuze tussen VB, PVDA en de gloednieuwe partij Vrijheid.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 16:24   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als de regering nu valt, en je bent tegen verplichte vaccinatie, dan heb je de keuze tussen VB, PVDA en de gloednieuwe partij Vrijheid.
Maak je geen illusies. VB is enkel maar tegen vanuit politiek opportunisme.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 16:27   #84
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom: zeker geen van de klassieke partijen. Als ik mijn stem dan toch wil laten meetellen, lijkt me een keuze voor de grootste van de drie opties het meest logische. Ik zie het Vlaams Belang nog niet meteen met de PVDA in zee gaan
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 januari 2022, 16:37   #85
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat verwacht ge anders van een politieke partij?
Oud 27 januari 2022, 16:38   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal het je wel niet meer herinneren, maar ik was ooit een fervent tegenstander van het Vlaams Belang. Niet dat ik nu plots een voorstander ben geworden, maar de manifeste onkunde en het politieke geneuzel van de "traditionele" partijen (voor zover ik dat de laatste tijd nog gevolgd heb), heeft me doen besluiten dat het zo niet verder kan. De arrogantie waarmee die mensen met de macht omgaan, de wijze waarop ze elke voeling met de realiteit lijken te hebben verloren, de opeenstapeling van blunders vanaf het begin van de corona "crisis" tot vandaag... strijkt me al lang tegen de haren in. Maar dit, die verplichte vaccinatie, het compleet en onherroepelijk ondergraven van onze rechten en vrijheden, was voor mij de laatste druppel. Bij de volgende verkiezingen zal ik bewust en uitdrukkelijk mijn stem uitbrengen voor het Vlaams Belang. Niet omdat ik het noodzakelijkerwijs met alles eens ben wat ze zeggen, maar omdat ik het op dit éne punt volmondig met hen eens ben. Dat andere partijen die verplichte vaccinatie zelfs nog maar in overweging willen nemen of bespreekbaar willen maken, vervult me met afschuw.

Bon, ik koester niet de illusie dat mijn ene stem het verschil zal maken, maar ik hoop toch dat er genoeg zullen zijn die mijn mening delen dat die onwrikbare traditionele partijen hoognodig uit het zadel gelicht moeten worden.
Dat is inderdaad een hele evolutie, want ik herinner me wel welke houding je in het verleden tegenover het Vlaams Belang innam. In mijn ogen hoef je het trouwens ook niet op alle vlakken eens te zijn met een partij om ervoor te stemmen. De laatste jaren is er binnen het Vlaams Belang een evolutie aan de gang naar een meer liberale kijk op bepaalde ethische thema's, wat mij als gelovige verontrust. Maar er is op dit ogenblik geen alternatief en de enige mogelijkheid om de traditionele partijen een ferme opdonder te geven, is de krachtige sprong voorwaarts van het Vlaams Belang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 16:40   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, in het begin stonden ze heel hard te roepen voor het gemaatregel. Ik heb zelf geprobeerd om die wat wijzer te maken maar dat is niet gelukt.

Daarentegen, ik denk dat er rond Dries wel degelijk een instinktief aangevoeld probleem was met die zotte dingen, maar Dries had niet de vuurkracht en het intellectuele vermogen om daar zelf iets mee te doen (hij zat toen trouwens zelf opgescheept met Dossin dinges).

Kortom, er is een libertaire stroming binnen het VB (hoe gek het ook mag klinken) die min of meer de enige was die zag dat het totalitarisme zich aan het installeren was, maar dat was aanvankelijk niet de officiele stem van het VB.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 16:40   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de PvdA "natuurlijk" niet. Communisten zijn principieel "natuurlijk" voor vrijheid.
Oud 27 januari 2022, 16:49   #89
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je voor je antwoord. Het vat inderdaad mooi samen wat ik al vermoedde.

Je zal het je wel niet meer herinneren, maar ik was ooit een fervent tegenstander van het Vlaams Belang.
Kuch .
Citaat:
Niet dat ik nu plots een voorstander ben geworden, maar de manifeste onkunde en het politieke geneuzel van de "traditionele" partijen (voor zover ik dat de laatste tijd nog gevolgd heb), heeft me doen besluiten dat het zo niet verder kan. De arrogantie waarmee die mensen met de macht omgaan, de wijze waarop ze elke voeling met de realiteit lijken te hebben verloren, de opeenstapeling van blunders vanaf het begin van de corona "crisis" tot vandaag... strijkt me al lang tegen de haren in. Maar dit, die verplichte vaccinatie, het compleet en onherroepelijk ondergraven van onze rechten en vrijheden, was voor mij de laatste druppel. Bij de volgende verkiezingen zal ik bewust en uitdrukkelijk mijn stem uitbrengen voor het Vlaams Belang. Niet omdat ik het noodzakelijkerwijs met alles eens ben wat ze zeggen, maar omdat ik het op dit éne punt volmondig met hen eens ben. Dat andere partijen die verplichte vaccinatie zelfs nog maar in overweging willen nemen of bespreekbaar willen maken, vervult me met afschuw.

Kus nu ne keer ***
Oud 27 januari 2022, 17:30   #90
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, in het begin stonden ze heel hard te roepen voor het gemaatregel. Ik heb zelf geprobeerd om die wat wijzer te maken maar dat is niet gelukt.

Daarentegen, ik denk dat er rond Dries wel degelijk een instinktief aangevoeld probleem was met die zotte dingen, maar Dries had niet de vuurkracht en het intellectuele vermogen om daar zelf iets mee te doen (hij zat toen trouwens zelf opgescheept met Dossin dinges).

Kortom, er is een libertaire stroming binnen het VB (hoe gek het ook mag klinken) die min of meer de enige was die zag dat het totalitarisme zich aan het installeren was, maar dat was aanvankelijk niet de officiele stem van het VB.
In ALLE partijen zijn libertaire stromingen. Zij moeten aan de macht, dus moeten NU hun stem verheffen.
Liegen heeft geen zin, want het internet vergeet niets.
Oud 27 januari 2022, 17:31   #91
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is die partij "Vrijheid?"

Wie zit daar achter?
Oud 27 januari 2022, 18:29   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de PvdA "natuurlijk" niet. Communisten zijn principieel "natuurlijk" voor vrijheid.
Wie beweert dat?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 januari 2022, 18:42   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zelfs dan hebt u een keuzevrijheid...alleen zult u de consequenties moeten overzien. (long) Pest is voor 100% dodellijk maar zeer goed behandelbaar als men er snel bij is. Cholera is slechts 50% dodelijk in de slechtste omstandigheden....U moet alleen kunnen omgaan met de consequenties van uw keuze.

MAAR
dat is totaal naast de kwestie.
In de vaccin-sage hoeft u niet te kiezen tussen 100% of 50% dodelijk.
U hebt de keuze tussen wel of geen vaccin.
En ja de keuze voor geen vaccin heeft consequenties. Dat weet u op voorhand.

Dus kiezen voor geen vaccin maar de consequenties niet willen dragen is een persoonlijk probleem.
Ofwel kan men stellen dat men de verkeerde keuze heeft gemaakt (wat puur persoonlijk is)
Ofwel kan men de gevolgen van de keuze niet aan (doordat men niet nadenkt, zich principieel laat verblinden, te dom is, het allemaal niet kon inschatten,.....) maar dat is ook een totaal individueel probleem dat niet gepolitiseerd moet worden.

Bij een verplichting zich te laten vaccineren veranderen natuurlijk de argumenten. Dan heeft men geen keuze meer...en dan kunnen historische voorbeelden bovengehaald worden waarin mensen ook geen keuzes hadden.
Welke consequenties ?
Als ik mij laat vaccineren op tijd en stond is de consequentie dat ik een CST heb waarbij mijn bewegingsvrijheid vergeleken met die van een niet gevaccineerde iets uitgebreider is.
De niet gevaccineerde kan nog enkel op straat lopen en een winkel binnenstappen. Die is kop van jut. Juist ja, er bestaat zoiets als een herstelcertificaat, voorlopig toch, met als gevolg dat er zijn die zich opzettelijk laten besmetten. Zo ver hebben we het geschopt Willem.
Dat een overheid wetten maakt, bepaalde keuzes openlaat, daar heb ik geen probleem mee. Maar dat een overheid nog steeds, gelet op de vaccinatiegraad bij de belanghebbenden, nog steeds de vrijheid beknot van de niet gevaccineerden is niet enkel absurd maar mensonterend.
En dan hebben we het nog niet over kinderen, de scholieren.
Ja, keuzevrijheid, maar zoals ik eerder zei, het is voor velen, kinderen, scholieren, studenten, iedere 50- kiezen tussen cholera of de pest, figuurlijk gesproken.
Afschaffen dat CST, of er toch voorlopig geen rekening meer mee houden. Momenteel heeft het geen enkele meerwaarde meer.

Laatst gewijzigd door Rudy : 27 januari 2022 om 18:43.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 18:47   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie beweert dat?
Dan is de uithaal richting Vlaams Belang nogal eenzijdig, nietwaar?!
Oud 27 januari 2022, 19:04   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Niemand verplicht u.
Het probleem is dat enkele individuen persoonlijk niet om kunnen met de consequentie van hun keuze.

Een persoonlijk probleem. Geen politiek.
Iemand van 17 jaar, die geen baat heeft bij een vaccinatie, en daardoor ook niemand lastig valt, en bijgevolg niet wenst gevaccineerd te worden moet dus maar opdraaien voor de gevolgen, omdat de overheid dit zo heeft beslist.
Sorry, daar doe ik niet aan mee.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 19:41   #96
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is de uithaal richting Vlaams Belang nogal eenzijdig, nietwaar?!
Welke uithaal? Het is simpelweg een antwoord op de vraag van Raf. U moet eens wat beter leren een topic volgen. Het is niet de eerste keer dat je rare conclusies trekt.
Oud 27 januari 2022, 20:15   #97
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wie is die partij "Vrijheid?"

Wie zit daar achter?
advocaat verstraeten (viruswaanzin) en ex-vld-er steven d'arrazola
https://www.vrijheid-liberte.be/
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 20:26   #98
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik wou naar het ziekenhuis gaan, maar daar helpen ze enkel moslims.

Ik kon weigeren om mezelf te bekeren, maar daar waren consequenties aan verbonden.

Ik heb gekozen om te kunnen worden behandeld in het ziekenhuis (en me dus te bekeren tot de islam).
Verspilde moeite, het dringt niet door, of hij blijft vasthouden aan zijn voorgekauwde mantra. Beetje Candide !
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 20:46   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke uithaal? Het is simpelweg een antwoord op de vraag van Raf. U moet eens wat beter leren een topic volgen. Het is niet de eerste keer dat je rare conclusies trekt.
U reageerde niet op een vraag van Raf. U ging in op dit bericht van gertc.

Citaat:
Er worden daar drie partijen genoemd en u schiet in uw reactie enkel op het Vlaams Belang.
Oud 27 januari 2022, 21:24   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een hele evolutie, want ik herinner me wel welke houding je in het verleden tegenover het Vlaams Belang innam. In mijn ogen hoef je het trouwens ook niet op alle vlakken eens te zijn met een partij om ervoor te stemmen. De laatste jaren is er binnen het Vlaams Belang een evolutie aan de gang naar een meer liberale kijk op bepaalde ethische thema's, wat mij als gelovige verontrust. Maar er is op dit ogenblik geen alternatief en de enige mogelijkheid om de traditionele partijen een ferme opdonder te geven, is de krachtige sprong voorwaarts van het Vlaams Belang.
Het zal je niet verbazen dat ik die meer libertaire houding ten aanzien van bepaalde ethische thema's juist toejuich, maar zelfs wanneer dat niet zo was, zou ik dezelfde keuze maken. Naar mijn gevoel vervallen die verschillen immers in het niet bij dat ene maatschappelijke thema dat op dit moment aan de orde is, namelijk het te allen koste verdedigen van onze rechten en vrijheden. Die worden vandaag door de klassieke partijen maar al te vlotjes onder de mat geveegd onder het mom van "volksgezondheid" (waar het imho al lang niks meer mee te maken heeft). Bovendien ben ik ab-so-luut niet te spreken over de ronduit verachtelijke rol die de media in dit hele verhaal spelen. Het is hallucinant om te zien hoe er bewust verdeeldheid wordt gezaaid onder de bevolking en zo mogelijk nog hallucinanter om te zien hoe makkelijk dat ook gaat, wanneer je vanuit de overheid de media controleert en manipuleert. Angstaanjagend eigenlijk.

Kortom: ik ben het dus met je eens wanneer je zegt "er is geen alternatief".

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 27 januari 2022 om 21:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be