![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yahoo News sprak met een half dozijn oudgedienden van de CIA die bevestigen dat ze er vanaf 2015 opleidingen hebben gegeven. Snipertechnieken, maar ook trainingen in onder meer camouflagetechnieken en omgaan met antitankwapens. Ze herkennen die technieken in de manier waarop de Oekraïners nu standhouden, zeggen ze. Vooral dan in de nauwkeurige inzet van scherpschutters. Volgens Oekraïense media hebben de snipers in de jaren nadien hun training verdergezet in de Donbas, en met precisie militaire doelwitten geraakt. Ondertussen zouden zelfs Amerikanen in Oekraïne op opleiding zijn gekomen, in plaats van omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou best kunnen dat ze GSM's gebruiken. Ik zeg dat dit kwetsbaar is. En een of andere satellietverbinding zie ik niet gebeuren van en naar tanks.
Neen dus, directe radioverbinding, dat is het enige wat goed functioneert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel allemaal onderschept worden om de scherpschutter of lanceerder de exacte locatie op een paar cm na door te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zodanig dat Russische soldaten op zoek moeten gaan naar eten, winkels plunderen en zelfs in de voorraadkast gaan snuffelen van burgerwoningen.
En bij dit alles hebben de Oekraïners hun humor nog niet verloren. Deze Oekraïense vlogster vertelt hoe haar landgenoten briefjes bij het eten leggen waarop iets staat als "In het eten hebben we ergens gif gestoken. Smakelijk!" Hilarisch, toch?! https://www.youtube.com/channel/UCiV...6AxmlBQ/videos |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om een idee te geven hoeveel Russische officieren om hun mannen geven. In wereldoorlog II had maarschalk Zjoekov een eenvoudige manier om een veld te clearen waar landmijnen lagen: hij stuurde er de infanterie door.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zhoekov liet zelfs op zijn eigen mensen schieten die durfde terugtrekken of niet snel genoeg vooruit stormde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Vandaag was de Russische Kol.Generaal Lapin aan het front om lintjes uit
te delen aan zijn mannen. Hij was in elk geval zeer zeer goed ingepakt en zonder Naamplaatje of insignes . ![]() https://twitter.com/RALee85/status/1508838234746499073 Laatst gewijzigd door parcifal : 29 maart 2022 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zoek je info over het overlevingspensioen van weduwen van overleden ambtenaren?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet me denken aan een grap. Telkens een klant in een druk café naar het toilet gaat, blijkt dat iemand zijn pint heeft opgedronken. Na vier keer zet hij er een bierkaartje bij met de tekst: ik heb in deze pint gespuwd. Komt hij terug, staat er op het bierkaartje bijgeschreven: "ik ook".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Madolles voor een vredesmissie?? Op basis van het aantal knuffels dat ze hebben uitgedeeld?
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoge Russische officieren "sneuvelen op het veld van eer" is ondertussen bijna een gegeven.Lijstjes genoeg te vinden op het wereldwijze interweb.
Significanter nog is de "kuis" die ,luidens steeds sterker wordende berichten,gaande is in de militaire top.. Voormalig "Generaal der Legers" Gerasimov raakte recent gewond tijdens een visite aan het front.Het was al opvallend dat hij niet aanwezig was op de 9 mei parade hoewel gerapporteerd was dat zijn verwondingen best meevielen (en voor zo een stoere militaire bonk hoogstens een ongemakje zouden moeten betekenen....) Hij zou "geschorst" zijn. Dat de commandant van de Zwarte Zee-vloot(na het verlies van de Moskva)gearresteerd was,was al geweten,maar ondertussen ook zijn "vice".Dit gezien de aanhoudende reeks "successen" die de Zwarte Zee vloot al een paar maanden boekt... Verder zijn blijkbaar verschillende generale officieren met functies aan het Donbass front van hun positie verwijderd wegens hun gedemonstreerde capaciteiten,bereiken van gestelde doelen en efficient omgaan met de onder hun hoede gestelde middelen en mensen van de Russische federatie... Of nog, het Kremlin lijkt aan micro-management te doen van veraf. De (waarschijnlijk enkel in legende bestaande-) veldheer "Sun Tzu" wist het al een paar duizend jaar geleden dat een wijze Koning een veldheer de oorlog in den vreemde ,ter plaatse- ,LAAT voeren. Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2022 om 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sun Tzu was volgens jou enkel een legende?
Graag een toelichting want dan kan ik heel wat mij bekende informatie overboord gooien.
![]() |
#98 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 mei 2022 om 08:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begin zo de indruk te krijgen dat de Russen meer generaals hebben dan soldaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nu zijn er in de EU ook dergelijke inzichten, die een doorgedreven centralisme nastreven. De twee meest gecentraliseerde landen in Europa zijn trouwens Frankrijk en Rusland. De invloed van Frankrijk op de EU-instellingen is nefast.
![]() |