Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2004, 19:48   #81
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Denk je!
Hoeveel keer moet ik hier nog naar mijn eerste post verwijzen eigenlijk? Goeie job, maatschappelijke functie, normaal leven, vriendin, sociaal contact a volonté, universitaire studie etc... ja ik denk inderdaad dat ik het aankan ja.
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 21:47   #82
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Dus gebruikers die blijvend matig gebruik maken van bv. wiet bestaan niet? Dan moet je de lijn dus ook doortrekken naar mensen die alcohol nuttigen toe, en zijn deze allemaal ook licht begonnen en nu zware alcoholiekers?
alcoholiekers zijn ook begonnen met één pint of jenever!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 21:50   #83
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp
uiteraard, duh... maar dan gaat het over terechte bestuurderscontroles. Positief geteste mensen, zowel drugs als alcohol, worden dan gepakt. Ik heb het over louter gebruik (misbruik) van. Hoeveel zatten gaan er niet op de straten zwalpen? Duizenden!!! Gaan ze die allemaal oppakken?... Maar how maar als je een joint durft op te steken, dan zulen ze er wel staan want dan zorg je voor overlast...
ik weet niet uit welke streek jij komt maar duizenden dronkaard die op straat zwalpen tijdens de feesten? Dat wil ik nog wel zien!
En doe niet onnozel ze zullen vluger een dronkaard oppakken dan een junk! Toen er nog rokerscoupé bestonden zaten scholieren 's morgensvroeg al joints te paffen en ik heb nooit geen conducteur een opmerking horen geven!
Oud 20 december 2004, 21:53   #84
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Hoeveel keer moet ik hier nog naar mijn eerste post verwijzen eigenlijk? Goeie job, maatschappelijke functie, normaal leven, vriendin, sociaal contact a volonté, universitaire studie etc... ja ik denk inderdaad dat ik het aankan ja.
Je bent de uitzondering die de regel bevestigd! Nogmaals ik ben blij dat je geen arts, piloot, ingenieur op een kerncentrale,... bent!
Oud 20 december 2004, 22:03   #85
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
ik weet niet uit welke streek jij komt maar duizenden dronkaard die op straat zwalpen tijdens de feesten? Dat wil ik nog wel zien!
Buitenkomen helpt...

nog een tip van nog een sluier: Antwerpen, Brussel, Gent... grote markt...23.59u 31/12/2004 Iedereen die dronken is oppakken? Als je consequent bent zou het moeten.

Laatst gewijzigd door temp : 20 december 2004 om 22:04.
Oud 20 december 2004, 22:04   #86
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je bent de uitzondering die de regel bevestigd! Nogmaals ik ben blij dat je geen arts, piloot, ingenieur op een kerncentrale,... bent!
En ik ben blij dat jij vooral achter uw pc blijft...
Oud 20 december 2004, 22:19   #87
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Buitenkomen helpt...

nog een tip van nog een sluier: Antwerpen, Brussel, Gent... grote markt...23.59u 31/12/2004 Iedereen die dronken is oppakken? Als je consequent bent zou het moeten.
wil je dat dan vervangen door een massale blow in? Is dat dan beter?
Oud 20 december 2004, 22:24   #88
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
wil je dat dan vervangen door een massale blow in? Is dat dan beter?
Grijs, dat ken jij niet he?
Oud 20 december 2004, 22:34   #89
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Grijs, dat ken jij niet he?
ik heb liever geel en zwart!
Oud 20 december 2004, 22:35   #90
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
ik heb liever geel en zwart!
Tegen zo'n goede argumenten kan ik natuurlijk niet op...
Oud 20 december 2004, 22:38   #91
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Tegen zo'n goede argumenten kan ik natuurlijk niet op...
yep, ik heb nog geen waardige tegenstander van mijn niveau gevonden op dit forum! Nu ja, ik ben wel nuchter als ik hier zit!
Oud 20 december 2004, 23:00   #92
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
yep, ik heb nog geen waardige tegenstander van mijn niveau gevonden op dit forum! Nu ja, ik ben wel nuchter als ik hier zit!
Als je een waardige tegenstander tegenkomt, vraag hem dan eens de betekenis van het woord 'ironie'. Ik vrees echter dat een waardige tegenstander al snel een hoger niveau gaat opzoeken dan uw niveau alvorens hij nog de moeite gaat doen om u zelfs dat te moeten uitleggen...

En het is niet omdat jij iets niet snapt van de argumenten van de tegenstander, dat die tegenstander onder invloed van drugs schrijft he. Daarmee dat je zo erg van leer trekt tegen drugs. Je denkt dat alles wat geschreven wordt dat je niet begrijpt onder invloed geschreven is. Ik zou ook tegen drugs zijn dan in uw geval...zoveel niet snappen.
Oud 20 december 2004, 23:06   #93
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Als je een waardige tegenstander tegenkomt, vraag hem dan eens de betekenis van het woord 'ironie'. Ik vrees echter dat een waardige tegenstander al snel een hoger niveau gaat opzoeken dan uw niveau alvorens hij nog de moeite gaat doen om u zelfs dat te moeten uitleggen...

En het is niet omdat jij iets niet snapt van de argumenten van de tegenstander, dat die tegenstander onder invloed van drugs schrijft he. Daarmee dat je zo erg van leer trekt tegen drugs. Je denkt dat alles wat geschreven wordt dat je niet begrijpt onder invloed geschreven is. Ik zou ook tegen drugs zijn dan in uw geval...zoveel niet snappen.
met complimenten zal je er ook niet komen! Ik heb hier en in andere topics talloze anti-drug argumenten aangehaald en telkens komen de tegenstanders met dezelfde clichés weer (ja drug tast het geheugen aan he!) Dus je mag gerust eens zoeken en deze beweringen weerleggen of je kan mij persoonlijk aanvallen! Aan jou de keuze!Maar in beide gevallen zal je verliezen!
Oud 20 december 2004, 23:15   #94
temp
Vreemdeling

Standaard

1. Ik heb al talloze pro 'anti-drugs-extremisme' reacties gegeven, persoonlijke aanvallen deed ik enkel als het niveau echt te laag werd (remember: 'Geel en Zwart!)
2. clichés: 'alle druggebruikers zijn losers die op straat belanden'-achtige argumenten van u...ik geef u mijn tegenvoorbeeld (mijn eigen geval: ik), absoluut geen cliché dus. Wat zeg jij: "jij bent de uitzondering die de regel bevestigt" Ja wat is er dan wel goed eigenlijk (buiten god )? clichés zijn niet goed (al gebruik je ze zelf) maar tegenvoorbeelden ook niet want die bevestigen dan weer UW regels?
3. "Maar in beide gevallen zal je verliezen!" Ik denk niet dat jij ooit tot het niveau gaat geraken dat je er nog maar aan zou denken om uw eigen ongelijk toe te geven. Dus uiteraard zal jij in jouw gedachten altijd gewonnen zijn. 't Is wat de gemiddelde lezer ervan denkt dat van meer belang is dan wat jij daarvan denkt. En als ik de gemiddelde reactie op jouw posts lees lijkt het er allesbehalve op dat jij überhaupt ooit wint, laat staan dat de gemiddelde andere poster dat zou vinden.

4. "of je kan mij persoonlijk aanvallen" vs. "ja drugs tast het geheugen aan". No comment.
Oud 20 december 2004, 23:20   #95
temp
Vreemdeling

Standaard

En wat betreft degelijke argumentatie: een drugsdebat dat zich wil beroepen op medische en wetenschappelijke studies is per definitie op voorhand verloren aangezien er langs beide kanten wetenschappelijke studies te vinden zijn die beide polen verdedigen en bevestigen. Uiteraard zijn wetenschappelijke bronnen op Amerikaanse (!!) anti-drugssites bevooroordeeld en niet objectief net zoals wetenschappelijke bronnen op pro-cannabissites. De waarheid ligt zoals steeds in het midden... de grijze zone weet je wel. Oei nee sorry, die kleur kende je niet, jij kent maar twee kleuren zeker:

ZWART!!! GEEL!!! *denkt hierbij aan een papegaai die twee woorden kan krijsen*
Oud 20 december 2004, 23:23   #96
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

HaRdCOREhARMREdUCER's schermafbeelding

Standaard Hawdy jan

Citaat:
Citaat:
Amerika is Europa niet godzijdank! Weet je wat alcohol en drugs aangericht hebben onder de oorspronkelijke indianenbevolking?
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door jan hyoens
Amerika is Europa niet godzijdank!

Het internationale drugverbod is rechtstreeks het gevolg van de aangehaalde amerikaanse prohibitie. Voor "drugs" was Europa steeds braaf en volgzaam tav de VS (en tevens ook niet vrij van racisme en discriminatie).

Zullen we een eigen Europees drugbeleid tot stand brengen?

Citaat:
Weet je wat alcohol en drugs aangericht hebben onder de oorspronkelijke indianenbevolking?

Inderdaad. Populaties die last hebben van racisme en discriminatie hebben minder kansen en weinig toekomstperspectief. Alcohol en drugsmisbruik in welbepaalde populaties is vaak een kenmerk van maatschappelijke uitsluiting.

Het handhaven van drugs in het strafrecht bevestigd die maatschappelijke uitsluiting.

Vandaar ook dat drugs niet in het strafrecht thuishoren, maar bij welzijn en gezondheid.

Dag Jan,

Ik wil graag serieus debatteren. Open je een nieuwe topic voor een debatbattel?

Laatst gewijzigd door HaRdCOREhARMREdUCER : 20 december 2004 om 23:26.
HaRdCOREhARMREdUCER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 23:23   #97
jan hyoens

Standaard

Citaat:
En wat betreft degelijke argumentatie: een drugsdebat dat zich wil beroepen op medische en wetenschappelijke studies is per definitie op voorhand verloren aangezien er langs beide kanten wetenschappelijke studies te vinden zijn die beide polen verdedigen en bevestigen. Uiteraard zijn wetenschappelijke bronnen op Amerikaanse (!!) anti-drugssites bevooroordeeld en niet objectief net zoals wetenschappelijke bronnen op pro-cannabissites. De waarheid ligt zoals steeds in het midden... de grijze zone weet je wel. Oei nee sorry, die kleur kende je niet, jij kent maar twee kleuren zeker:

ZWART!!! GEEL!!! *denkt hierbij aan een papegaai die twee woorden kan krijsen*
grijs is inderdaad de kleur die het best bij jouw past! Nu goed, jij bent gelukkig en wat de anderen betreft raakt het je kouwe kleren niet! Leef gelukkig verder in je wereldje en ik hoop voor jou dat je nooit met de echte wereld in aanraking komt want dat kan je zo te zien niet aan!
Oud 20 december 2004, 23:26   #98
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaRdCOREhARMREdUCER
Citaat:
Amerika is Europa niet godzijdank!

Het internationale drugverbod is rechtstreeks het gevolg van de aangehaalde amerikaanse prohibitie. Voor "drugs" was Europa steeds braaf en volgzaam tav de VS (en tevens ook niet vrij van racisme en discriminatie).

Zullen we een eigen Europees drugbeleid tot stand brengen?

Citaat:
Weet je wat alcohol en drugs aangericht hebben onder de oorspronkelijke indianenbevolking?

Inderdaad. Populaties die last hebben van racisme en discriminatie hebben minder kansen en weinig toekomstperspectief. Alcohol en drugsmisbruik in welbepaalde populaties is vaak een kenmerk van maatschappelijke uitsluiting.

Het handhaven van drugs in het strafrecht bevestigd die maatschappelijke uitsluiting.

Vandaar ook dat drugs niet in het strafrecht thuishoren, maar bij welzijn en gezondheid.

Dag Jan,

Ik wil graag serieus debatteren. Open je een nieuwe topic voor een debatbatel?
Telkens als ik hier een topic open krijg ik toch altijd dezelfde clichés aangeboden! Waarom reageert hier geen enkele kunk op de tekst van de Nederlandse socioloog! Nee, direct weer afkomen met de "alcohol en tabak" clichés! Nu vrees niet, zolang ik leef zal ik blijven vechten tegen drugs en dealers!
Oud 20 december 2004, 23:29   #99
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Telkens als ik hier een topic open krijg ik toch altijd dezelfde clichés aangeboden! Waarom reageert hier geen enkele kunk op de tekst van de Nederlandse socioloog! Nee, direct weer afkomen met de "alcohol en tabak" clichés! Nu vrees niet, zolang ik leef zal ik blijven vechten tegen drugs en dealers!
Alcohol, is dan ook een harddrug, terwijl cannabis een softdrug is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 23:32   #100
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Alcohol, is dan ook een harddrug, terwijl cannabis een softdrug is.
En hupsakee de molen begint weer te draaien! Kunnen jullie echt niet eens met iets origineels afkomen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be