Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2022, 08:19   #81
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens dat ik deze week op tv hoorde kunnen ze nog werken tot het bouwverlof.
Blijkbaar liggen de werken dan niet helemaal stil.
De werflatrines mogen nog geleegd worden. En ik denk ook dat de overalls van de werf-werker nog mogen opgehaald en gewassen worden.
Maar er mag geen enkele spade vervuilde grond nog worden verplaatst.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2022, 09:49   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat een vreselijke hautaine hufter is die A’pense fluiter nu ?
Wat een slag in het gezicht van alle Vlamingen die zich wel aan het bodemdecreet moesten houden
Als deze hufter zijn prestigeproject gevaar loopt doet hij fluitend een Putinneke…pas de wet aan om zijn eigen dictatoriale zin te doen.

De Vlaamse regering zou zich beter aan haar eigen wetten houden, net zoals ze de burgers verplicht
- lol -

Eerste klas stand up comedy.
Oud 23 april 2022, 12:49   #83
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begrijp geen kloten van de redenering in de openingspost.

Is er nu één iemand verwonderd dat sommige dingen die noodgedwongen gebouwd moeten worden, hetzij een hoogspanningslijn, hetzij een stadsring, hetzij eenderwat, dat er daar tegengestelde belangen gaan spelen?
De politiek, en specifiek de meerderheid, is er net voor om in die dingen een beslissing te nemen.
Tenzij je Putin heet, Putin-lover bent en droomt van de ussr-tijd.
Het bodemdecreet is door de Vlaanderen opgesteld en met een grote meerderheid goedgekeurd. Als dat decreet met de voeten wordt getreden, en daar een klacht tegen wordt ingediend, is het normaal dat de Raad van State optreed.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2022, 17:50   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het bodemdecreet is door de Vlaanderen opgesteld en met een grote meerderheid goedgekeurd. Als dat decreet met de voeten wordt getreden, en daar een klacht tegen wordt ingediend, is het normaal dat de Raad van State optreed.
Daar ging mijn vraag niet over, speurneus. Je volgt nogal gemakkelijk de simpelste sporen, heb ik de indruk, maar je moet wel zorgen dat je mee bent met de draad, anders is het moeilijk debatteren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2022, 19:42   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar ging mijn vraag niet over, speurneus. Je volgt nogal gemakkelijk de simpelste sporen, heb ik de indruk, maar je moet wel zorgen dat je mee bent met de draad, anders is het moeilijk debatteren.
Natuurlijk moeten er beslissingen genomen worden. Daar gaat het juist over, de beslissing en de politieke en economische gevolgen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 18:01   #86
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar heeft het kabinet van Demir zitten foefelen na het stikstofakkoord.

https://www.demorgen.be/politiek/sti...agen~bfcc4a27/

Citaat:
In de commissie ging cd&v dinsdag nog een stap verder. Volgens Rombouts is de berekeningswijze waarmee de rode bedrijven werden aangeduid namelijk verkeerd. “Ik stel vast dat de impactscore (die bepaalt of een bedrijf groen, oranje of rood licht krijgt) voor sommige bedrijven veranderd is in vier ?* vijf maanden tijd. Blijkbaar is er achter de schermen een aantal wijzigingen gebeurd. Tiens, daar bestaat toch geen regeringsbeslissing over?”

Volgens Rombouts waren er eerst 50 rode bedrijven, daarna 51, 56, 58 en uiteindelijk 41. Ook de zoekzones – de plekken waar Vlaanderen kostbare natuur wil realiseren – zouden tijdens het proces aangepast zijn. “Dat was volgens mij niet de politieke afspraak en ook niet de bedoeling”, zei ze.
Oud 4 mei 2022, 19:27   #87
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Blijkbaar heeft het kabinet van Demir zitten foefelen na het stikstofakkoord.

https://www.demorgen.be/politiek/sti...agen~bfcc4a27/
De titels liegen er niet om.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220504_95813707
Citaat:
. Vlaamse meerderheid clasht over stikstofakkoord
Ik denk dat dit de volgende boomerang zal worden die snoeihard in de bek van mevrouw Demir zal terugkomen
CD&V en O-VLD lijken het begrepen te hebben dat ze 50 tot 75 duizend stemmen kunnen mislopen als ze de domme dogmatisch starre stikstof onzin van Demir zouden steunen.

Bovendien is er nog geen wettelijke basis voor de rampzalige stikstofsluitingen. Demir heeft, alweer maar eens een flinke hoop rechtsonzekerheid gekakt. Niets minder en zeker niets meer.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de noodzakelijke wet er niet komt. Landbouw heeft een groot deel van de Vlaamse volksaard bepaald. Die nu zien verloochenen en zien afbreken door een zootje rechtsen dat zich Vlaams nationalisten durft te noemen, zou een kaakslag zijn voor het Vlaamse volk

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 mei 2022 om 19:34.
Oud 5 mei 2022, 16:42   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onze eco-fundamentalistische Zulma Demir radicaliseert verder, nu weigert ze CO2 vriendelijke investeringen (windmolens langs E40 snelweg) een vergunning.

En neen, ze doet dat niet omwille van wat typische nimby-bezwaarschriften van lokale zuurpruimen maar -hou U vast- uit bezorgdheid voor de grauwe kiekendief

I shit you not, de grauwe kiekendief...

Citaat:
Volgens minister Demir is de impact op het leefmilieu niet voldoende accuraat in kaart gebracht. Het gaat dan voornamelijk om de impact op bepaalde akkervogels, zoals de grauwe kiekendief. “De komst van de windmolens zou hun leefgebied hypothekeren”, stelt het kabinet-Demir.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220505_95361356

Paul Staes, Vera Dua, Moe Vogels en Pater Versteylen van de ouwe Agalev hemelbestormers zouden zeker verrast zijn dat hun stoicijns eco-fundamentalisme 25 jaar later verbleekt bij wat Zulma nu presteert om de mieren, de pieren, en nu ook de fucking grauwe kiekendief te plezieren.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2022, 16:53   #89
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onze eco-fundamentalistische Zulma Demir radicaliseert verder, nu weigert ze CO2 vriendelijke investeringen (windmolens langs E40 snelweg) een vergunning.

En neen, ze doet dat niet omwille van wat typische nimby-bezwaarschriften van lokale zuurpruimen maar -hou U vast- uit bezorgdheid voor de grauwe kiekendief

Paul Staes, Vera Dua, Moe Vogels en Pater Versteylen van de ouwe Agalev hemelbestormers zouden zeker verrast zijn dat hun stoicijns eco-fundamentalisme 25 jaar later verbleekt bij wat Zulma nu presteert om de mieren, de pieren, en nu ook de fucking grauwe kiekendief te plezieren.

Gaat u nu zeggen dat elke hond met een hoed op zomaar grote werven kan tegenhouden ?

Ze gaat ons zonder electriciteit zetten...
En de Vlaming apprecieert haar energiebeleid echt wel op niveau, met een 3,6 op tien. Fantastisch resultaat hé ? Zoals ik denk, namelijk totaal gebuisd, zo denken blijkbaar de grootste hoop van de ondervraagden.

(PS Vivaldi haalt dezelfde fenomenale score)

bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220504_97745694
Citaat:
Hoe dan ook is de Vlaming nog niet onder de indruk van het energiebeleid. Ondanks 3 miljard euro federale kortingen krijgt de federale regering – maar ook de Vlaamse – een 3,6 op 10, een serieuze onvoldoende dus.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 mei 2022 om 16:59.
Oud 5 mei 2022, 16:54   #90
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Zulma wast groener dan Groen!
Oud 5 mei 2022, 17:16   #91
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zulma wast groener dan Groen!
Waar het kiekendiefje bruin of grauw is, Demir zaait daar kou en duisternis.

Oud 5 mei 2022, 17:32   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat u nu zeggen dat elke hond met een hoed op zomaar grote werven kan tegenhouden ?

Ze gaat ons zonder electriciteit zetten...
En de Vlaming apprecieert haar energiebeleid echt wel op niveau, met een 3,6 op tien. Fantastisch resultaat hé ? Zoals ik denk, namelijk totaal gebuisd, zo denken blijkbaar de grootste hoop van de ondervraagden.

(PS Vivaldi haalt dezelfde fenomenale score)

bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220504_97745694
Prioriteiten...

Voor Zulma is de energieproductie & zekerheid duidelijk bijkomstig tgo haar groene aspiraties & de liefde voor de Grauwe Kiekendief. (ik schrijf dit met hoofdletter uit respect voor haar ecologische bezorgdheid voor dit immens belangrijke probleem dat ze op haar kabinet uitgevonden hebben)

Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 mei 2022 om 17:55.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 04:02   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het lijkt erop dat Demir samen met Jahjah het icognito koppel voor de leiderschap van groen zijn.

Hand in hand terug naar de middeleeuwen.
Oud 6 mei 2022, 05:10   #94
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het lijkt erop dat Demir samen met Jahjah het icognito koppel voor de leiderschap van groen zijn.

Hand in hand terug naar de middeleeuwen.
U hebt veel bijgeleerd in een paar dagen tijd.

Als men vertrekt van
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=18
Citaat:
Klinkt eerder als een natte droom van Groen! .
Geen mobiliteit en geen elektriciteit, ideaal voor de natuur.
En de mensen, die zitten in een cirkeltje -zonder kampvuur- kumbaya te zingen in alle wereldtalen.
Blij om zien dat u de N-VA eco-taliban eindelijk perfect kunt plaatsen binnen het politieke landschap.

Oud 6 mei 2022, 08:29   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...ersem-ministe/

Maar de uiteindelijke weigering van de aanvraag heeft vooral te maken met de akkervogels in de buurt. De zes windturbines zouden namelijk geplaatst worden in een gebied dat belangrijk is voor deze vogels. "Daar zitten heel wat beschermde akkervogels zoals de ringmus en de grauwe gors", zegt schepen Ine Tombeur uit Tienen (N-VA). "En die grauwe gors is beschermd door Vlaanderen sinds 2010. Waardoor minister Zuhal Demir beslist heeft om de bouw van de windmolens daar te weigeren."

Stem N-VA, bescherm de wolf, de ringmus en de grauwe gors !
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 08:48   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Eerste klas stand up comedy.
Dat die Rode Slets en Hyperbelgicist het durft hebben over “een klets in het gezicht van alle Vlamingen” is weer eens een mooi staaltje van zijn linkse hypocrisie. Als je elke dag nieuwe draden opent om het Vlaamse beleid te verketteren en te staan gillen hoe erg het is dat beleidsbevoegdheden gesplitst werden, doe je er beter aan niet te doen alsof je bekommerd bent over het welzijn van de Vlamingen.
Heeft die vent wel een job? Ik kan me niet voorstellen dat, wie nog in de actieve levensfase is en een job heeft, nog tijd zou hebben om tijdens de dag onafgebroken op dit forum linkse unitair belgicistische propaganda te zitten spuien.
Oud 6 mei 2022, 10:54   #97
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat die Rode Slets en Hyperbelgicist het durft hebben over “een klets in het gezicht van alle Vlamingen” is weer eens een mooi staaltje van zijn linkse hypocrisie. Als je elke dag nieuwe draden opent om het Vlaamse beleid te verketteren en te staan gillen hoe erg het is dat beleidsbevoegdheden gesplitst werden, doe je er beter aan niet te doen alsof je bekommerd bent over het welzijn van de Vlamingen.
Heeft die vent wel een job? Ik kan me niet voorstellen dat, wie nog in de actieve levensfase is en een job heeft, nog tijd zou hebben om tijdens de dag onafgebroken op dit forum linkse unitair belgicistische propaganda te zitten spuien.
Best quercus,

Ik zou uw forumnaam denigrerend kunnen vervormen hebben, maar ik besef dat dergelijke uit de kleutertijd resterende opleukertjes weinig of niets bijdragen aan de inhoudelijkheid van de discussie. Ik kan dergelijke soms humoristische vleugjes parfum wel smaken als ze spaarzaam worden gebruikt en niet moeten gaan dienen om de zware zweetgeur van de argumentloosheid te maskeren.

Ik zou ook, voordat ik tot de boodschap kom, kunnen gaan speculeren over het beroep of de maatschappelijke hangmat van de discussiepartners. Wat zou kunnen leiden tot een inschatting van de eventuele technische argumentatie, maar nogal eens aangegrepen wordt om de wel heel lege doos van de eigen argumentatie op te teljoren met een puberaal verpakkingspapiertje met motiefjes in de sfeer van de persoonlijke aanval.

Dit als aanleiding om te zeggen dat wat u als “inkse unitair belgicistische propaganda” bestempelt, nogal eens wordt aanzien in politieke middens als “een andere mening”. Iets dat zelfs in een utopisch ideale rechtse maatschappij van een onafhankelijk Vlaanderen wel eens zou kunnen bestaan.

De sterkte van een pluralistisch forum als dit is dat alle meningen mogen aan bod komen en kunnen beargumenteerd weerlegd worden of beantwoord met een door argumenten onderbouwde eigen mening. Het leuke, of misschien eerder het onthullende van dit forum is dat ieder vogeltje er aan de hand van zijn karakteristieke zang heel veel openbaart over de aard van het beestje.

Met oprechte vriendelijke groeten.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 mei 2022 om 11:01.
Oud 6 mei 2022, 11:37   #98
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Best quercus,

Ik zou uw forumnaam denigrerend kunnen vervormen hebben, maar ik besef dat dergelijke uit de kleutertijd resterende opleukertjes weinig of niets bijdragen aan de inhoudelijkheid van de discussie. Ik kan dergelijke soms humoristische vleugjes parfum wel smaken als ze spaarzaam worden gebruikt en niet moeten gaan dienen om de zware zweetgeur van de argumentloosheid te maskeren.

Ik zou ook, voordat ik tot de boodschap kom, kunnen gaan speculeren over het beroep of de maatschappelijke hangmat van de discussiepartners. Wat zou kunnen leiden tot een inschatting van de eventuele technische argumentatie, maar nogal eens aangegrepen wordt om de wel heel lege doos van de eigen argumentatie op te teljoren met een puberaal verpakkingspapiertje met motiefjes in de sfeer van de persoonlijke aanval.

Dit als aanleiding om te zeggen dat wat u als “inkse unitair belgicistische propaganda” bestempelt, nogal eens wordt aanzien in politieke middens als “een andere mening”. Iets dat zelfs in een utopisch ideale rechtse maatschappij van een onafhankelijk Vlaanderen wel eens zou kunnen bestaan.

De sterkte van een pluralistisch forum als dit is dat alle meningen mogen aan bod komen en kunnen beargumenteerd weerlegd worden of beantwoord met een door argumenten onderbouwde eigen mening.
Ik heb al voor mindere vervormingen van forumnamen waarschuwingen en banpunten gehad. Ik noem geen namen(het zijn meerdere) maar heel vaak druipt de hypocrisie er vanaf.

Citaat:
Het leuke, of misschien eerder het onthullende van dit forum is dat ieder vogeltje er aan de hand van zijn karakteristieke zang heel veel openbaart over de aard van het beestje.

Met oprechte vriendelijke groeten.
Oud 6 mei 2022, 11:45   #99
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
U hebt veel bijgeleerd in een paar dagen tijd.

Als men vertrekt van
https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=18

Blij om zien dat u de N-VA eco-taliban eindelijk perfect kunt plaatsen binnen het politieke landschap.
Ik heb alleen maar een bestendiging van mijn mening gezien, weinig nieuws geleerd.

Onze politici/leiders zijn bezig voor zichzelf, graaien en verantwoordelijkheden ontwijken als een paling in een emmer bruine zeep.
Oud 6 mei 2022, 11:47   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb alleen maar een bestendiging van mijn mening gezien, weinig nieuws geleerd.

Onze politici/leiders zijn bezig voor zichzelf, graaien en verantwoordelijkheden ontwijken als een paling in een emmer bruine zeep.
2
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be