![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar er mag geen enkele spade vervuilde grond nog worden verplaatst.
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerste klas stand up comedy. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ging mijn vraag niet over, speurneus. Je volgt nogal gemakkelijk de simpelste sporen, heb ik de indruk, maar je moet wel zorgen dat je mee bent met de draad, anders is het moeilijk debatteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk moeten er beslissingen genomen worden. Daar gaat het juist over, de beslissing en de politieke en economische gevolgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar heeft het kabinet van Demir zitten foefelen na het stikstofakkoord.
https://www.demorgen.be/politiek/sti...agen~bfcc4a27/ Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220504_95813707 Citaat:
CD&V en O-VLD lijken het begrepen te hebben dat ze 50 tot 75 duizend stemmen kunnen mislopen als ze de domme dogmatisch starre stikstof onzin van Demir zouden steunen. Bovendien is er nog geen wettelijke basis voor de rampzalige stikstofsluitingen. Demir heeft, alweer maar eens een flinke hoop rechtsonzekerheid gekakt. Niets minder en zeker niets meer. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de noodzakelijke wet er niet komt. Landbouw heeft een groot deel van de Vlaamse volksaard bepaald. Die nu zien verloochenen en zien afbreken door een zootje rechtsen dat zich Vlaams nationalisten durft te noemen, zou een kaakslag zijn voor het Vlaamse volk
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 mei 2022 om 19:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze eco-fundamentalistische Zulma Demir radicaliseert verder, nu weigert ze CO2 vriendelijke investeringen (windmolens langs E40 snelweg) een vergunning.
En neen, ze doet dat niet omwille van wat typische nimby-bezwaarschriften van lokale zuurpruimen maar -hou U vast- uit bezorgdheid voor de grauwe kiekendief I shit you not, de grauwe kiekendief... Citaat:
Paul Staes, Vera Dua, Moe Vogels en Pater Versteylen van de ouwe Agalev hemelbestormers zouden zeker verrast zijn dat hun stoicijns eco-fundamentalisme 25 jaar later verbleekt bij wat Zulma nu presteert om de mieren, de pieren, en nu ook de fucking grauwe kiekendief te plezieren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Gaat u nu zeggen dat elke hond met een hoed op zomaar grote werven kan tegenhouden ? Ze gaat ons zonder electriciteit zetten... En de Vlaming apprecieert haar energiebeleid echt wel op niveau, met een 3,6 op tien. Fantastisch resultaat hé ? Zoals ik denk, namelijk totaal gebuisd, zo denken blijkbaar de grootste hoop van de ondervraagden. (PS Vivaldi haalt dezelfde fenomenale score) bron : https://www.standaard.be/cnt/dmf20220504_97745694 Citaat:
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 mei 2022 om 16:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Waar het kiekendiefje bruin of grauw is, Demir zaait daar kou en duisternis.
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor Zulma is de energieproductie & zekerheid duidelijk bijkomstig tgo haar groene aspiraties & de liefde voor de Grauwe Kiekendief. (ik schrijf dit met hoofdletter uit respect voor haar ecologische bezorgdheid voor dit immens belangrijke probleem dat ze op haar kabinet uitgevonden hebben)
Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 mei 2022 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt erop dat Demir samen met Jahjah het icognito koppel voor de leiderschap van groen zijn.
Hand in hand terug naar de middeleeuwen.
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
Als men vertrekt van https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=18 Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...ersem-ministe/
Maar de uiteindelijke weigering van de aanvraag heeft vooral te maken met de akkervogels in de buurt. De zes windturbines zouden namelijk geplaatst worden in een gebied dat belangrijk is voor deze vogels. "Daar zitten heel wat beschermde akkervogels zoals de ringmus en de grauwe gors", zegt schepen Ine Tombeur uit Tienen (N-VA). "En die grauwe gors is beschermd door Vlaanderen sinds 2010. Waardoor minister Zuhal Demir beslist heeft om de bouw van de windmolens daar te weigeren." ![]() ![]() Stem N-VA, bescherm de wolf, de ringmus en de grauwe gors ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat die Rode Slets en Hyperbelgicist het durft hebben over “een klets in het gezicht van alle Vlamingen” is weer eens een mooi staaltje van zijn linkse hypocrisie. Als je elke dag nieuwe draden opent om het Vlaamse beleid te verketteren en te staan gillen hoe erg het is dat beleidsbevoegdheden gesplitst werden, doe je er beter aan niet te doen alsof je bekommerd bent over het welzijn van de Vlamingen.
Heeft die vent wel een job? Ik kan me niet voorstellen dat, wie nog in de actieve levensfase is en een job heeft, nog tijd zou hebben om tijdens de dag onafgebroken op dit forum linkse unitair belgicistische propaganda te zitten spuien.
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou uw forumnaam denigrerend kunnen vervormen hebben, maar ik besef dat dergelijke uit de kleutertijd resterende opleukertjes weinig of niets bijdragen aan de inhoudelijkheid van de discussie. Ik kan dergelijke soms humoristische vleugjes parfum wel smaken als ze spaarzaam worden gebruikt en niet moeten gaan dienen om de zware zweetgeur van de argumentloosheid te maskeren. Ik zou ook, voordat ik tot de boodschap kom, kunnen gaan speculeren over het beroep of de maatschappelijke hangmat van de discussiepartners. Wat zou kunnen leiden tot een inschatting van de eventuele technische argumentatie, maar nogal eens aangegrepen wordt om de wel heel lege doos van de eigen argumentatie op te teljoren met een puberaal verpakkingspapiertje met motiefjes in de sfeer van de persoonlijke aanval. Dit als aanleiding om te zeggen dat wat u als “inkse unitair belgicistische propaganda” bestempelt, nogal eens wordt aanzien in politieke middens als “een andere mening”. Iets dat zelfs in een utopisch ideale rechtse maatschappij van een onafhankelijk Vlaanderen wel eens zou kunnen bestaan. De sterkte van een pluralistisch forum als dit is dat alle meningen mogen aan bod komen en kunnen beargumenteerd weerlegd worden of beantwoord met een door argumenten onderbouwde eigen mening. Het leuke, of misschien eerder het onthullende van dit forum is dat ieder vogeltje er aan de hand van zijn karakteristieke zang heel veel openbaart over de aard van het beestje. Met oprechte vriendelijke groeten.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 6 mei 2022 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze politici/leiders zijn bezig voor zichzelf, graaien en verantwoordelijkheden ontwijken als een paling in een emmer bruine zeep.
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |