![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man heeft hier al een vechtersreputatie opgebouwd, is goed bekend bij onze lokale politie en daarom alleen al houd ik mij erbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie in het zwart werkt heeft gewoonweg veel werk, niet enkel omdat ze schaars zijn, eerder omdat het goeiekoper is.
Laatst gewijzigd door Rudy : 10 mei 2022 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zelf meegemaakt, iets voordat er Corona uitbrak. Albeir en ik waren samen een avondje uit. Dat was in een danscafé. Op een bepaald ogenblik gaat Albeir een sigaret roken op het terras en komt er een 'rozenverkoper' binnen. Er doen 2 mannen die ik totaal niet kende teken naar de verkoper dat ze een roos willen kopen. Ze kiezen alletwee een roos uit en ik denk nog: "tof, die mannen kopen een roos voor hun madam, romantisch"! Ik zie dat ze beiden de verkoper betalen, de verkoper gaat naar buiten en die 2 mannen komen naar mij toe! Met elk een roos. ![]() De eerste zei iets van: voila madammeke, een schoon rooske voor u. De andere zei: Hier si madam, gij verdient een mooie roos. Ik wist niet goed wat te zeggen.....heb de heren natuurlijk bedankt. Toen kwam Albeir terug binnen en hij zag mij daar zitten met 2 rode rozen ![]() "Awel, waarom hebt gij 2 rozen gekocht van die verkoper"? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 10 mei 2022 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze stelen zeker! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar om een beetje on topic te blijven. Die rozenverkopers verkopen wel goed. Dat zie ik toch. Onlangs heb ik er twee gekocht, een witte en een rode, Albertine kon niet kiezen. En neen, niet om iets goed te maken. Het gebeurt dat de uitbater de rest van het pakket rozen koopt en die op den toog zet. Ik heb mij laten wijsmaken dat de verkoper elke dag naar Brussel toert om z'n bloemen te kopen en die dan in Oostende in de horecazaken verkoopt. Het wordt gedogen, en ik kan mij moeilijk voorstellen dat er belastingen op worden betaald. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 mei 2022 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In spanje zie je dat veel die bedelaars bendes.
Om de haverklap komt er wel zo een paar de restaurants binnen, zetten een prul op tafel en leggen er een briefje bij dat ze potdoof zijn en voor 5€ of meer mag je die prul houden. Die bendes verdienen daar miljoenen aan. En doof zijn ze ook niet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2022 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Sevilla doe je er goed aan de gitarist op het terras de betalen. De Spanjaarden betalen die ook en vinden dat normaal. In Valencia vliegt de eerste de beste verkoper, van wat ook, buiten. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 mei 2022 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet deze mensen hun schuld dat werkmensen aan massa tempo tegen een burnout aanlopen. De politiek heeft teveel genomen en belastingsgeld gestolen om ongevraagd beleid door de strot te rammen. Dat is crimineel. Bedelen niet. Dat ze nu eens eerst laten zien dat er geen wooncrisis komt en iedereen verzekerd onderdak heeft met een inkomen geïndexeerd op die huurprijzen en energie. In een democratie dicteert de kiezer de politiek en niet andersom. Sta niet verdeeld tegen uw medemens, maar tegen de politiek die het pad van globalisme koos en met loonslaaflanden zichzelf verrijkte en ons verarmde. Repent.
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: eet een perzik ofzo en doe normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben gewoon 'doorsnee' zoals er honderdduizenden hier rondlopen. Wat die mannen betreft: die waren zat, één van die 2 zelfs serieus zat. Ik denk dat die laatste zelfs M...ie de B mooi gevonden zou hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedelen tot een misdaad herleiden is eerder abnormaal. En het punt is vooral dat werken niet meer loont en de levensstandaard van vandaag niet evenredig loopt met de lonen. Of moet ge als alleenstaande in een klein studioke met honderdtal buren gelukkig oud worden ofzo? Bedenk eens wat twee generaties verder zullen confronteren als ze met een huurprijs boven de 1000 euro komen en een maandelijkse energiefactuur boven de 200 waarvan een afrekening volgt om achterover te vallen. Ah en waar een brood opgeslagen is naar 5 euro.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de rest van uw betoog betreft: 1 van mijn kinderen betaalt idd 1000+ euro aan huishuur. En 250 euro maandelijks aan energie. MAAR: mijn kind en partner werken fulltime. Ze kunnen het dus betalen OMDAT ze beiden werken. ZO hoeven ze niet te bedelen en te profiteren en te frauderen. Ik begrijp echt niet dat gij het normaal vindt dat bedelaars honderden euro's/ maand in't zwart kunnen bijverdienen. Ook ben ik er bijna zeker van dat zij één of andere uitkering krijgen en dus heel het systeem oplichten. Iets met normen en waarden dus waarvan veel mensen niet weten wat het betekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat we moeten rekenen op 1 inkomen als we een rekening afkloppen naar wat een redelijk loon is. Daarom bepleit ik een minimumloon van 2500 en dan is frauderen -als burger- pas crimineel.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een normaal land is het normaal dat je werkt voor je eten, je woonst, je ... Wanneer gaan ze werkloosheid beperken in tijd? Wanneer gaan ze "zieken" activeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen ambtenaar maken? ![]()
![]() |
![]() |
#100 |