![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Bull his eye!
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien niet, want dat was een stupide uitlating, Rudy.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwaar verfranst, niet? ![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet dat we het hier hebben over oorlogsmisdaden. Het blijven misdaden tegen de mens(elijk)heid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met opzet die Iraanse en andere drones sturen naar bvb woongelegenheden lijkt mij niet militair nuttig en eerder resultaat van gebrek aan sophisticatie of goed gebruik. Ik kan mij vergissen , natuurlijk, afschrikking speelt ook een rol. Maar dan op voldoend grote schaal.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 21 oktober 2022 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, was een local joke. No worries, geen probleem.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De drones worden uiteraard ook gebruikt om militaire doelen te raken. Maar, als dat Iraans ding toevallig in een huis of ziekenhuis belandt zal het de fout zijn van de Iraanse fabrikant. In de propaganda een groot verschil met te moeten toegeven onschuldige burgers face to face koelbloedig te hebben vermoord. Oorlogsmisdaden. Stel, dat onze vriend Poetin beslist om nucleaire wapens te gebruiken, tactische, geen strategische. Er zijn tactische nucleaire wapens met de kracht van wat op Hiroshima en Nagasaki is gevallen. Daar schakel je niet enkel het militair doel mee uit. Maar bon, hoe dan ook, het is ondertussen duidelijk dat de Russen niet vies zijn van geweld op burgers. Enkel de manier waarop kan verschillen. Ik maak mij geen illusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men had het op CNN recent over een "speciale eenheid" van jonge Russische technici die ergens bezig zijn met godganse dagen doelwitten en koersen daarnaartoe in te programmeren in de verschillende types missielen van de Russische Federatie....
Als ik het goed begrijp is dat een nogal complexe materie want......en nu komt het.....het Russische navigatiesysteem (dat moet dan Glonass zijn) functioneert niet of gebrekkig wegens "zekere oorzaken"....Dat programmeren moet dus traag,methodisch en zo mogelijk nog doelbewuster zijn dan moest het projectiel gewoon een paar "way-points" en een doel krijgen en de rest regelt het wel zelf onderweg dankzij communicatie met het Glonass netwerk...... De Federatie heeft de laatste 25 jaar miljarden broebels geinvesteerd in de Russische versie van het (Amerikaanse) GPS en kan het nu,tijdens een uitstapje bij de buren,niet gebruiken voor zijn eerste doel,het militaire.....amai...... Geleidelijk aan,ongetwijfeld zullen de namen en woonadressen van die "knappe gasten" bekend raken bij de Oekrainse SBU...Vele van die doelen zijn,bewezen,niet van militaire en zelfs niet van civiel-economisch nut maar gewoon terreuraanslagen gebleken....... nog eens....amai....die gasten zijn al wandelende doden... ![]() Ondertussen,zo meldt men al een paar weken ,zijn op de Krim Iraanse technici bezig met gelijkaardig werk te helpen doen in die drones..... Laatst gewijzigd door kelt : 29 oktober 2022 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oekrine heeft al enkele "heel indringende" vragen gesteld aan Washington omtrent de rol van het bekende bedrijf "Texas Instruments" ,bedrijf dat nog altijd handel drijft in of met Rusland......Chips van TI zijn absoluut vitaal voor zowat alle Russische kruisraketten,en blijkbaar hebben de UKR's voldoende "exhibits" om dat te bewijzen.Overigens worden alle bevindingen ook overgemaakt aan de VN gezien deze missielen vooral gebruikt worden om burgers aan te vallen de laatste maanden...
Maar dit terzijde... Uit onderzoekingen van een "bekomen" Iraanse Mohajer-6 drone (een drone die bedoeld is om met precisie-munitie aanvallen uit te voeren ,iets wat Belgie NOG STEEDS niet heeft overigens,ongelofelijk maar waar.... ![]() Tot daar aan toe..de betrokkenen en de VN worden op de hoogte gesteld gezien ook die Iraanse drones vooral gebruikt worden om burgers te doden en hun infrastruktuur te vernielen...(succesvol overigens) https://www.kyivpost.com/ukraine-pol...ian-drone.html Pijnlijk detail echter is dat ook een zekere UKRAINSE component geidentificeerd werd..... ![]() Betrokkenen zullen mogen uitleg verstrekken.Op te merken valt dat voor de invasie Oekrainse bedrijven zaken deden in Iran,dus kan het met een sisser aflopen.. Maar herinneren we ons dat kortgeleden de CEO en de exportdirecteur van het bekende Oekrainse bedrijf Motor Sich opgepakt werden en afgevoerd..Ze hadden sedert 2014 dingen naar Rusland geexporteerd die niet mochten....NIEMAND in Oekrine staat boven de wetten.We zullen nog wel horen hoe dat met handel met Iran zat. Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2022 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ISW meldt dat luidens Russische tellingen de 29ste oktober de haven van Sebastopol (dat is "Black Sea Fleet Central!!) aangevallen werd met 9 luchtdrones en 7 boot-drones.....
Er waren lange tijd explosies en beschietingen te horen,er zijn komen ook beelden vrijgegeven door on board camera's op die zelfmoordrdrones. Er zijn varierende rapporten van schade aan Russische installaties en schepen,mogelijk allemaal overdreven... Maar het feit is dat de UKR's nu zelfs direct en reeds op vrij grote schaal het centrum van de Zwarte Zee Vloot,(die in de westkant van de Zwarte Zee amper nog durft komen overigens),aanvalt en mogelijk al meer schade doet dan de gezamelijke waarde van al de gebruikte middelen.... Ik zou niet diegene willen zijn die dat zal mogen explikeren in het Kremlin... Waarvoor juist hadden de Russen indertijd de Krim weer ingepikt??? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2022 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 30 oktober 2022 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens sommige berichten zou er één Grigorovitch klasse fregat beschadiging opgelopen hebben, de radar zou geraakt zijn. Als dat klopt, gaat die geen verdere rol meer kunnen spelen in deze oorlog. Een militair schip herstellen is een werk van lange adem.
De Grigorovitch klasse is van het beste dat Rusland heeft : het eerste exemplaar is pas in 2016 in dienst genomen. Als zelfs een 'modern' fregat kan uitgeschakeld worden door drones, dan zit rusland met een gigantisch probleem... edit : @hoofdstraat : je hebt er in het verleden meerdere keren op gewezen dat het strategisch belangrijkste objectief van rusland voor de inname van de Krim was dat ze dan de Sevastopol basis permanent zou hebben en dat die haven nooit dichtvriest. Wel, in twee fases zijn de russen dat nu kwijt. Hun submarines hadden ze een tijdje geleden al naar andere basissen laten uitwijken. En nu is bewezen dat oekraine zelfs binnen de perimeter van de haven in staat is om doelwitten succesvol aan te vallen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 oktober 2022 om 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe hebben die Oekrainse waterdrones die toch indrukwekkende afstand afgelegd,ongemerkt dan nog, tot voor de rede van Sevastopol voordat ze hun "final run" begonnen?
![]() Dit is het soort jobs waar men in naties met een vloot speciale teams voor opleidt en met ingewikkelde methoden(een duikboot en dan eventueel een mini duikboot) naar de lokatie brengt.... De UKRs hebben geen grote oppervlakteschepen en geen duikboten....Die dingen hebben dus een fantastische actieradius en de Zwarte Zee Vloot heeft vrijwel nul detectiecapaciteit van aan hun eigen thuishaven tot...vermoed ik,de Odessa-Oblast kustlijnen waar die waterdrones wel ergens vandaan zullen gekomen zijn.... En dan zijn er ook de vliegende drones....De UKR's hebben zelf ook moeite om iedere en elke Iraanse drone af te knallen en de Russen kunnen dat hoogstens in de finale fase,en op lokaties waar het echt ritselt van vuurmonden en andere luchtafweer..... Dit geeft verder hoop aan armere naties of kleine naties...Ze kunnen hun "marine" echt wel tanden geven tegen veel grotere tegenstanders.Dit is een vergelijkbaar moment als toen men lang geleden ontdekte dat vliegtuigen slagschepen konden afmaken.... Laatst gewijzigd door kelt : 30 oktober 2022 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een foto die de geschiedenis in zal gaan....
https://www.englishnewspost.com/russ...nomous-drones/ In het artikel wordt verder gespeculeerd in hoeverre die drones gaan evalueren in echte "killer drones" met echte Artificiele Intelligentie (overigens vind ik de grens om te bepalen of iets AI is al wat vaag geworden) Militair lijkt het niet echt nodig super intelligente drones te hebben maar kijk,we kunnen nog verrast worden..... Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2022 om 18:41. |
![]() |
![]() |