![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) U kan gerust die kapitalistische maatschappij verlaten en gaan genieten van het o zo schitterend communistisch systeem in bv Noord-Korea. Veel plezier ! 3) Die Derde Wereld wordt vooral leeg geroofd door lokale clanhoofden. Wat het verleden betreft : hetgeen de blanke kolonisator ooit leegroofde werd inmiddels al in een veelvoud vergoed met allerlei sociale tegemoetkomingen (ocmw, leefloon, sociale woningen ...), u weet wel, die autochtone sociale verrijkingen waar allochtonen als vliegen op afkomen. 4) In Iran kom ik NOOIT : waarom zou ik het in m'n hoofd halen naar een van de achterlijkste landen ter wereld te trekken om er mij te gaan assimileren. Je bent goed gek. Ik niet : ik ben consequent en verhuis niet naar een land waar ik niet zou kunnen assimileren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij ons gebeurt dat trouwens, japanners en amerikanen betalen gemiddeld meer voor hun woning dan de Belgen, die altijd wel iemand kennen of via-via een betaalbaar alternatief vinden. En in Sint-Marents Latem of Ukkel zul je meer voor je woning betalen dan in Menen of Saint-Josse. Belgen zullen ook nooit weigeren te verhuren aan japanners of Amerikanen, maar wel aan Marokkanen of werklozen. It's the economy stupid... Laatst gewijzigd door tomm : 21 december 2004 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste migranten hier wonen hier al sinds generaties en hebben niets meer met de derde wereld te zien. Zonder al die migranten die in de jaren 50, 60 en 70 de vuilste jobjes opknapten zou het er hier ook niet zo goed aan toe gaan. . Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 21 december 2004 om 17:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af of je dezelfde houding hebt aangenomen (en alvast een fles champagne hebt laten knallen) bij de recente bevraging, waaruit bleek dat het VB de grootste partij werd, met minder dan 2% winst... Een bevraging van slechts een 800-tal Vlamingen. Waardoor die 2% wel bijzonder onbetrouwbaar wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2)Nooit gezegd dat ik in een communistisch systeem wilde leven. 3)Het is een feit dat de transfer van zuid naar noord nog steeds aan de gang is Marc Vandepitte: "De problematiek van ontwikkeling in het Zuiden, en meer bepaald ook de kloof tussen Noord en Zuid heeft alles te maken met machtsverhoudingen. Die machtsverhoudingen situeren zich zowel economisch als politiek en militair. Economisch, daar is al heel veel over gepubliceerd, dat gaat over slechte ruiltermen, zwakke positie op de wereldmarkt, schuldaflossing en een heleboel andere mechanismen die ervoor zorgen dat die landen economisch, jaar na jaar, eigenlijk worden leeggezogen vanuit het Noorden. 4) Alweer doet u een uitspraak zonder enige kennis, weet niet hoe ik dat zou noemen... . Wel zegt u dat u uw nooit zou aanpassen in Iran. Geen logische redenering. U moet zich niet aanpassen terwijl zij dat wel zouden moeten. Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 21 december 2004 om 18:05. Reden: Fout |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 21 december 2004 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat betreft de statistieken mijnen beste man ,gebruikt men deze naargelang het hen uitkomt ,dat zien we met de criminaliteitscijfers ,met de werkloosheidscijfers de cijfers en statestieken over de gevangenis bevolking (daarom dat men ze snel een belgische pas geven ,zijn dan belgen ...) Men moet niet een aantal mensen ondervragen ,en dan vermeningvuldigen met x ,omdan zogezegd "de mening" te kennen van de Vlaming. Die statistieken zijn nooit juist ,zie de statistieken voor de verkiezingen er maar opna ,waar de cijfers ook worden verdraaid ,en het vb steeds ruimschoots beter scoort dan hun "statestieken "
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat er nu gebeurt is dat wanneer eender welke migrant word gewijgerd om de simpele reden dat hij niet voldoet gaat liggen roepen rascisme en mensen beschuldigd van rascisme. Een ander feit is ook dat van de jongere allochtonen die naar school gaan in Belgie de grootste hoop niet echt hoge studies doen of al helemaal niet afstuderen. Laatst gewijzigd door illwill : 21 december 2004 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Nu heb ik niet al de beelden gezien, alleen die op het nieuws.
Maar was er echt sprake van racisme? Mij leek die man eerder bang. Bang voor het ongekende. Hij had het over schapen slachten in de living. Komaan, ben ik dan naïef of is dat een gebruik, nee toch............. Soit, hij stelde zich negatief tegenover het onbekende (de huurders die bij hem het minste vertrouwen inboezemde). Zoals eerder al werd aangehaald, vervang dat marokaans koppel door een punker met ditto madam, en die vissen ook naast het net. Dus om die man meteen te bestempelen als racist, dat is een brug te ver. Van zodra de moslimgemeenschap hun deuren meer opent, de autochtonen wat meer achter de moslimmuren willen kijken, dan verdwijnt ook die 'mysterieuze schrik'. Soit, ik heb de beelden niet helemaal gezien, maar waar gaan we naartoe, een allochtoon wordt iets geweigerd, en onmiddelijk wordt het aan racisme gelinkt (waarmee ik niet wil tegenspreken dat ze het idd moeilijker hebben). Waar gaan we naartoe. Logisch dat mensen paranoïde worden en beginnen moorden zonder afdoende reden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
mag ik eens raden?
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door dorus : 21 december 2004 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() De man die de Marokkanen weigerde, had géén ras-argumenten, wel argumenten van openbare orde: lawaai, overlast door erg afwijkend gedrag (slachten van schapen). Er is dus geen sprake van racisme.
Dat het centrum voor gelijkheid van kansen eens gelijk gehaald voor een rechter in eerste aanleg, ligt uitsluitend aan de onbekwaamheid van de raadsman van de verhuurder. Die had aan de rechter moeten vragen zich onbevoegd te verklaren. Huurconflicten behoren immers tot de exclusieve bevoegdheid van de vrederechter. Onbevoegdheid, moet echter ingeroepen worden en dat heeft die advokaat nageleten. De dommerik. Blijft echter de onbruikbaarheid van het vonnis. Geen advokaat zal er zich kunnen op beroepen, geen rechter zal er naar kunnen verwijzen in een nieuwe zaak. Veel gebleir en weinig wol dus. Zoals steeds met die lieden.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af hoe VTM zou reageren, indien die een vacature plaatst voor omroepster.
Er bied zich een allochtoonse dame aan met hoofddoek. Ze spreekt perfect Nederlands, is hier geboren, en heeft de Belgische Nationaliteit. Vlak na haar komt een ex-Miss België voor dezelfde vacature. Wie gaan ze aannemen??? Vertel het me, ik brand van nieuwsgierigheid. ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 21 december 2004 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VTM sensatie troef... zoeken naar extremen en dat voorspiegelen als standaardsituatie.
Op blauw stramien : hoe gekker hoe beter, hoe heter hoe beter, hoe senieler hoe debieler... voorbeelden bij de vleet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |