Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2004, 17:44   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Met realisme bedoel ik het volgende. Men leeft in een multiculturele samenleving, daar moet men zich aan aanpassen. Deze aanpassing moet in ieder van ons gebeuren. Men mag niet verwachten dat één bevolkingsgroep zich volledig assimileert. Het probleem is dat er aan beiden kanten individuen zijn die zich niet aanpassen. Binnen de allochtone bevolking zijn er die "profiteren" van onze samenleving en zich verbergen achter rascisme. Binnen de autochtone bevolking vindt men onverdraagzamen die een totaal gebrek aan cultuurrelativisme hebben. Beiden leven in een onrealistische zwart-wit wereld. Er is geen plaats voor nuances, wat op dit forum ook blijkt.
Is dat niet een beetje moeilijk, ons aanpassen aan 50 verschillende culturen tegelijk ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 17:50   #82
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Als u u zich niet wenst aan te passen dan bent u gewoon een deel van het probleem, wat eigenlijk ook uit u post blijk("achterlijke woestijnbende"). Wel interessant dat u over het vragen en kolonisatie begint. Ik heb ook nooit gevraagd op te groeien in een overdraagzame egocentrische kapitalistische wereld, maar hij is er wel. Maar gelukkig heeft de Derde Wereld wel gevraagd of ze het slagveld van de wereld mochten worden en dan vervolgens nog eens leeggeroofd mochten worden. Nog een vraag zou jij je aanpassen in een land als bijvoorbeeld Iran?
1) De islam kan niet anders gekwalificeerd worden dan een achterlijke woestijnreligie/cultuur.
2) U kan gerust die kapitalistische maatschappij verlaten en gaan genieten van het o zo schitterend communistisch systeem in bv Noord-Korea. Veel plezier !
3) Die Derde Wereld wordt vooral leeg geroofd door lokale clanhoofden. Wat het verleden betreft : hetgeen de blanke kolonisator ooit leegroofde werd inmiddels al in een veelvoud vergoed met allerlei sociale tegemoetkomingen (ocmw, leefloon, sociale woningen ...), u weet wel, die autochtone sociale verrijkingen waar allochtonen als vliegen op afkomen.
4) In Iran kom ik NOOIT : waarom zou ik het in m'n hoofd halen naar een van de achterlijkste landen ter wereld te trekken om er mij te gaan assimileren. Je bent goed gek. Ik niet : ik ben consequent en verhuis niet naar een land waar ik niet zou kunnen assimileren.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 17:51   #83
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Heel dwaas om enerzijds andere landen van achterlijkheid te beschuldigen maar anderzijds tegelijk wel hun 'achterlijke' regels als maatstaf te willen gebruiken voor onze regels.

Iemand meer laten betalen, enkel en alleen omdat ie buitenlander is, lijkt me toch wel discriminerend hoor; of dat nu in Belgie, Marokko of Timboektoe is, maakt daarbij weinig uit.
Als die buitenlander 10 keer meer verdient dan een marokkaan lijkt me dat vrij logisch. De kwaliteit zal overigens ook wel beter zijn.
Ook bij ons gebeurt dat trouwens, japanners en amerikanen betalen gemiddeld meer voor hun woning dan de Belgen, die altijd wel iemand kennen of via-via een betaalbaar alternatief vinden. En in Sint-Marents Latem of Ukkel zul je meer voor je woning betalen dan in Menen of Saint-Josse.

Belgen zullen ook nooit weigeren te verhuren aan japanners of Amerikanen, maar wel aan Marokkanen of werklozen. It's the economy stupid...

Laatst gewijzigd door tomm : 21 december 2004 om 17:52.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 17:57   #84
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

]
Citaat:
1) De islam kan niet anders gekwalificeerd worden dan een achterlijke woestijnreligie/cultuur.
Er zijn nog veel achterlijkere godsdiensten, hinduïsme bijvoorbeeld.

Citaat:
2) U kan gerust die kapitalistische maatschappij verlaten en gaan genieten van het o zo schitterend communistisch systeem in bv Noord-Korea. Veel plezier !
niet Noord-Korea, maar in de Sovjet-Unie of de DDR tijdens de jaren '60 of '70 zou ik willen wonen.

Citaat:
3) Die Derde Wereld wordt vooral leeg geroofd door lokale clanhoofden. Wat het verleden betreft : hetgeen de blanke kolonisator ooit leegroofde werd inmiddels al in een veelvoud vergoed met allerlei sociale tegemoetkomingen (ocmw, leefloon, sociale woningen ...), u weet wel, die autochtone sociale verrijkingen waar allochtonen als vliegen op afkomen
zulk grenzeloos simplisme. Kolonisatie is een van de voornaamste oorzaken van de achterstand van de derde wereld, neem eens een wetenschappelijk historisch werk ter hand misschien...
De meeste migranten hier wonen hier al sinds generaties en hebben niets meer met de derde wereld te zien. Zonder al die migranten die in de jaren 50, 60 en 70 de vuilste jobjes opknapten zou het er hier ook niet zo goed aan toe gaan.

.
Citaat:
4) In Iran kom ik NOOIT : waarom zou ik het in m'n hoofd halen naar een van de achterlijkste landen ter wereld te trekken om er mij te gaan assimileren. Je bent goed gek. Ik niet : ik ben consequent en verhuis niet naar een land waar ik niet zou kunnen assimileren.
Iran is veel westerser dan je zou denken, het is zeker niet een van de achterlijkste landen ter wereld. En de mensen zijn er opvallend openminded. Het regime, da's iets anders.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 december 2004 om 17:59.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 18:00   #85
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Waar ik me vooral aan ergerde is het feit dat men steeds sprak over ...% van de Vlamingen antwoord zo .....men heeft amper 1000 mensen ondervraagd,hoe kan men nu spreken over een percentage van de Vlamingen?
eerlijker zou zijn zoveel % van de ondervraagde ....maar ja ,dat klinkt ni zo goed he .
Mijne joeng, dat zijn statistische methodes (misschien dat je daar later op de grote school nog wel eens over leert). Wanneer de streekproef (die 1000) op een correcte wijze is samengesteld, dan is deze zeker representatief voor de rest van de bevolking. Natuurlijk worden slechts de simpele uitkomsten weergegeven en zou men daarbij ook de betrouwbaarheidsintervalle moeten weergeven (hoewel je die zelf - tenminste als je wat kaas hebt gegeten van statistiek - kan berekenen).
Ik vraag me af of je dezelfde houding hebt aangenomen (en alvast een fles champagne hebt laten knallen) bij de recente bevraging, waaruit bleek dat het VB de grootste partij werd, met minder dan 2% winst... Een bevraging van slechts een 800-tal Vlamingen. Waardoor die 2% wel bijzonder onbetrouwbaar wordt.
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 18:04   #86
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
3) Die Derde Wereld wordt vooral leeg geroofd door lokale clanhoofden. Wat het verleden betreft : hetgeen de blanke kolonisator ooit leegroofde werd inmiddels al in een veelvoud vergoed met allerlei sociale tegemoetkomingen (ocmw, leefloon, sociale woningen ...), u weet wel, die autochtone sociale verrijkingen waar allochtonen als vliegen op afkomen.
1) een gebrek aan cultuurrelativisme, een reden waarom u deel van het probleem bent, hebt u ooit al eens de Islam bestudeert?
2)Nooit gezegd dat ik in een communistisch systeem wilde leven.
3)Het is een feit dat de transfer van zuid naar noord nog steeds aan de gang is

Marc Vandepitte: "De problematiek van ontwikkeling in het Zuiden, en meer bepaald ook de kloof tussen Noord en Zuid heeft alles te maken met machtsverhoudingen. Die machtsverhoudingen situeren zich zowel economisch als politiek en militair. Economisch, daar is al heel veel over gepubliceerd, dat gaat over slechte ruiltermen, zwakke positie op de wereldmarkt, schuldaflossing en een heleboel andere mechanismen die ervoor zorgen dat die landen economisch, jaar na jaar, eigenlijk worden leeggezogen vanuit het Noorden.
4) Alweer doet u een uitspraak zonder enige kennis, weet niet hoe ik dat zou noemen... . Wel zegt u dat u uw nooit zou aanpassen in Iran. Geen logische redenering. U moet zich niet aanpassen terwijl zij dat wel zouden moeten.

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 21 december 2004 om 18:05. Reden: Fout
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 18:16   #87
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
]
zulk grenzeloos simplisme. Kolonisatie is een van de voornaamste oorzaken van de achterstand van de derde wereld, neem eens een wetenschappelijk historisch werk ter hand misschien...
De meeste migranten hier wonen hier al sinds generaties en hebben niets meer met de derde wereld te zien. Zonder al die migranten die in de jaren 50, 60 en 70 de vuilste jobjes opknapten zou het er hier ook niet zo goed aan toe gaan.
De huidige achterstand heeft niets te maken met de kolonisatie. De meeste Afrikaanse landen stonden er toen ze onafhankelijk werden veel beter voor dan nu. De hoofdoorzaak is de Koude Oorlog. Men heeft jarenlang zowel aan Westerse als aan Communistische kant door en door corrupte regimes gesteund die vervolgens ongestraft hun eigen land kompleet hebben leeggezogen. Het regime van Mobuto is daar een schoolvoorbeeld van. Degelijke regimes kregen ongelimiteerd leningen van het Westen ondanks het feit dat men goed wist dat dit geld rechtstreeks in de zakken van corrupte dictators ging. Het gevolg is nu torenhoge schulden.

Laatst gewijzigd door uwagan : 21 december 2004 om 18:18.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 18:32   #88
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Mijne joeng, dat zijn statistische methodes (misschien dat je daar later op de grote school nog wel eens over leert). Wanneer de streekproef (die 1000) op een correcte wijze is samengesteld, dan is deze zeker representatief voor de rest van de bevolking. Natuurlijk worden slechts de simpele uitkomsten weergegeven en zou men daarbij ook de betrouwbaarheidsintervalle moeten weergeven (hoewel je die zelf - tenminste als je wat kaas hebt gegeten van statistiek - kan berekenen).
Ik vraag me af of je dezelfde houding hebt aangenomen (en alvast een fles champagne hebt laten knallen) bij de recente bevraging, waaruit bleek dat het VB de grootste partij werd, met minder dan 2% winst... Een bevraging van slechts een 800-tal Vlamingen. Waardoor die 2% wel bijzonder onbetrouwbaar wordt.
Dus de poll op de telefacts site (een 1700 stemmen ) geeft dus ook aan dat een ruime meerderheid van "de Vlamingen" tegen de toetreding van de Turken zijn !!
Wat betreft de statistieken mijnen beste man ,gebruikt men deze naargelang het hen uitkomt ,dat zien we met de criminaliteitscijfers ,met de werkloosheidscijfers de cijfers en statestieken over de gevangenis bevolking (daarom dat men ze snel een belgische pas geven ,zijn dan belgen ...)
Men moet niet een aantal mensen ondervragen ,en dan vermeningvuldigen met x ,omdan zogezegd "de mening" te kennen van de Vlaming.
Die statistieken zijn nooit juist ,zie de statistieken voor de verkiezingen er maar opna ,waar de cijfers ook worden verdraaid ,en het vb steeds ruimschoots beter scoort dan hun "statestieken "
Oud 21 december 2004, 18:38   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimbalé
Uiteraard bepaal JIJ zelf wie in JOUW bedrijf komt werken. Maar is het niet logisch dat JIJ voor JOUW bedrijf, in het belang van JE EIGEN bedrijf, op zoek gaat naar de beste werknemers, ongeacht ras? Of kan een Marrokaan niet werken misschien? We kunnen inderdaad van racisme spreken wanneer JIJ louter op basis van ras bepaalde werknemers niet te werk wenst te stellen. Jammer genoeg beschouwen steeds meer mensen in Vlaanderen de term Racist als een compliment...
Natuurlijk is dat dan rascisme ook al heeft hij persoonlijke redenen daarvoor.
Maar wat er nu gebeurt is dat wanneer eender welke migrant word gewijgerd om de simpele reden dat hij niet voldoet gaat liggen roepen rascisme en mensen beschuldigd van rascisme. Een ander feit is ook dat van de jongere allochtonen die naar school gaan in Belgie de grootste hoop niet echt hoge studies doen of al helemaal niet afstuderen.

Laatst gewijzigd door illwill : 21 december 2004 om 18:41.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 18:40   #90
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de poll op de telefacts site (een 1700 stemmen ) geeft dus ook aan dat een ruime meerderheid van "de Vlamingen" tegen de toetreding van de Turken zijn !!
Wat betreft de statistieken mijnen beste man ,gebruikt men deze naargelang het hen uitkomt ,dat zien we met de criminaliteitscijfers ,met de werkloosheidscijfers de cijfers en statestieken over de gevangenis bevolking (daarom dat men ze snel een belgische pas geven ,zijn dan belgen ...)
Men moet niet een aantal mensen ondervragen ,en dan vermeningvuldigen met x ,omdan zogezegd "de mening" te kennen van de Vlaming.
Die statistieken zijn nooit juist ,zie de statistieken voor de verkiezingen er maar opna ,waar de cijfers ook worden verdraaid ,en het vb steeds ruimschoots beter scoort dan hun "statestieken "
Deze is niet wetenschappellijk omdat men zichzelf selecteerd. Men kiest zelf of men deel neemt of niet.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 19:12   #91
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die buitenlander 10 keer meer verdient dan een marokkaan lijkt me dat vrij logisch.
Ik vind daar niets logisch aan.

Citaat:
Ook bij ons gebeurt dat trouwens, japanners en amerikanen betalen gemiddeld meer voor hun woning dan de Belgen, die altijd wel iemand kennen of via-via een betaalbaar alternatief vinden.
Tja, je kan Belgen moeilijk verwijten dat ze de lokale markt beter kennen. Niets met discriminatie te maken.
Citaat:
En in Sint-Marents Latem of Ukkel zul je meer voor je woning betalen dan in Menen of Saint-Josse.
Ook niets met discriminatie te maken.

Citaat:
Belgen zullen ook nooit weigeren te verhuren aan japanners of Amerikanen, maar wel aan Marokkanen of werklozen. It's the economy stupid...
Ging het in Telefacts dan niet over 2 koppels, waarbij het land van oorsprong het enige echte wezelijke verschil was?
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 19:24   #92
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Nu heb ik niet al de beelden gezien, alleen die op het nieuws.
Maar was er echt sprake van racisme?
Mij leek die man eerder bang.
Bang voor het ongekende.
Hij had het over schapen slachten in de living.

Komaan, ben ik dan naïef of is dat een gebruik, nee toch.............
Soit, hij stelde zich negatief tegenover het onbekende (de huurders die bij hem het minste vertrouwen inboezemde).
Zoals eerder al werd aangehaald, vervang dat marokaans koppel door een punker met ditto madam, en die vissen ook naast het net.

Dus om die man meteen te bestempelen als racist, dat is een brug te ver.
Van zodra de moslimgemeenschap hun deuren meer opent, de autochtonen wat meer achter de moslimmuren willen kijken, dan verdwijnt ook die 'mysterieuze schrik'.

Soit, ik heb de beelden niet helemaal gezien, maar waar gaan we naartoe, een allochtoon wordt iets geweigerd, en onmiddelijk wordt het aan racisme gelinkt (waarmee ik niet wil tegenspreken dat ze het idd moeilijker hebben).

Waar gaan we naartoe.
Logisch dat mensen paranoïde worden en beginnen moorden zonder afdoende reden.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 19:26   #93
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
]
niet Noord-Korea, maar in de Sovjet-Unie of de DDR tijdens de jaren '60 of '70 zou ik willen wonen.
Als apparatchich (nomenclatura) of als slaaf?

mag ik eens raden?
Oud 21 december 2004, 19:31   #94
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door dorus : 21 december 2004 om 19:36.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 19:36   #95
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

De man die de Marokkanen weigerde, had géén ras-argumenten, wel argumenten van openbare orde: lawaai, overlast door erg afwijkend gedrag (slachten van schapen). Er is dus geen sprake van racisme.
Dat het centrum voor gelijkheid van kansen eens gelijk gehaald voor een rechter in eerste aanleg, ligt uitsluitend aan de onbekwaamheid van de raadsman van de verhuurder. Die had aan de rechter moeten vragen zich onbevoegd te verklaren. Huurconflicten behoren immers tot de exclusieve bevoegdheid van de vrederechter. Onbevoegdheid, moet echter ingeroepen worden en dat heeft die advokaat nageleten. De dommerik.
Blijft echter de onbruikbaarheid van het vonnis. Geen advokaat zal er zich kunnen op beroepen, geen rechter zal er naar kunnen verwijzen in een nieuwe zaak.

Veel gebleir en weinig wol dus.
Zoals steeds met die lieden....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 20:07   #96
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe VTM zou reageren, indien die een vacature plaatst voor omroepster.

Er bied zich een allochtoonse dame aan met hoofddoek.
Ze spreekt perfect Nederlands, is hier geboren, en heeft de Belgische Nationaliteit.

Vlak na haar komt een ex-Miss België voor dezelfde vacature.

Wie gaan ze aannemen???

Vertel het me, ik brand van nieuwsgierigheid.

Laatst gewijzigd door De Prof : 21 december 2004 om 20:12.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 20:24   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

VTM sensatie troef... zoeken naar extremen en dat voorspiegelen als standaardsituatie.

Op blauw stramien : hoe gekker hoe beter, hoe heter hoe beter, hoe senieler hoe debieler... voorbeelden bij de vleet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 20:39   #98
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een groot deel van "de Vlamingen" ,wil de criminele vreemdeling uitwijzen naar land van herkomst ,goed idee onze gevangenissen zouden overal voor de helft leeg komen te staan .
Men zou minder personeel nodig hebben ,en men zou minder gevangenissen moeten bouwen .Een winst van miljarden ,eigelijk een duur hobby ,ocmw voor de wereld willen spelen ,terwijl men amper de eigen bevolking te werk kan stellen .
in Oostenrijk denken ze er ook zo over ! Miljoenen euro's bespaard... ideaal om een lastenverlaging door te kunnen voeren en onze concurrentiepositie te verbeteren.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 december 2004, 20:40   #99
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Ik vraag me af hoe VTM zou reageren, indien die een vacature plaatst voor omroepster.

Er bied zich een allochtoonse dame aan met hoofddoek.
Ze spreekt perfect Nederlands, is hier geboren, en heeft de Belgische Nationaliteit.

Vlak na haar komt een ex-Miss België voor dezelfde vacature.

Wie gaan ze aannemen???

Vertel het me, ik brand van nieuwsgierigheid.
vtm... who cares
Oud 21 december 2004, 20:43   #100
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill
Telefictie zou telefictie niet zijn als er niet wat 'spectaculaire' cijfers/ beelden (hemeltergende racistische uitspraken van jan modaal die niet beter weet - geeuw- tuurlijk, Danny & Co) bij kwamen kijken. Vraag is wie zich ook maar iets aantrekt van deze tiktak voor volwassenen?
er kijken toch bijna een miljoen Vlamingen naar hoor. VTM is tenminste vlaamsgezinder dan de rest en zeker meer dan de VRT!
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be