![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het eerste schot gelost wordt, is de oorlog voorbij.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oekraine wil al 1400 burgers veroordelen bv omdat ze zich hebben overgegeven aan de Russen om levens te sparen.
https://www.theguardian.com/world/20...son-russia-war Russian forces were already on the outskirts of the city, in the north-eastern Kharkiv region. Mayor Gennady Matsegora released a video address explaining that he had accepted a Russian offer. “I took the decision to take part in negotiations to avoid loss of life,” he said. Matsegora handed over the city to Russian control without a fight. Later, he allegedly provided Russian soldiers with transportation, housing, fuel and food. Now he is one of hundreds of Ukrainian citizens accused of collaborating with the invading army, and could face up to 15 years in prison. Kupyansk is still under Russian occupation, so Matsegora has not been arrested, but in places where the Russians have been pushed back, Ukrainian authorities have already made arrests of those suspected of collaboration. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Je zal maar pogen Russisch te spreken in Kiev
Foto's zelf op sociale media gezet door de brave Oekraïners. Ik schat dat dat niet bevorderlijk is om Rusland te overtuigen zich terug te trekken. Laatst gewijzigd door Bach : 9 juni 2022 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je ook bronnen waaruit blijkt dat dit gebeurde louter omwille van het feit dat ze Russisch spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() martelen en vernederen van burgers om andere redenen dan een bepaalde taal te spreken zijn wél toegestaan?
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoeveel medelijden denk je dat WOII collaborateurs vlak na de bevrijding kregen? Uiteraard hadden zij stuk voor stuk recht op een eerlijk proces, maar i kan wel begrijpen dat er af en toe 'uitspattingen' gebeuren in zulke omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
https://mobile.twitter.com/787Maybe/...34509319929859 Is gewoon totaal onbeschaafd en ontspoord gedrag. Als ze dat al met hun eigen mensen doen dient het niet te verwonderen dat ze raketten af vuren op het oosten van Oekraïne. Dit zijn compilaties. De orginele posts heb ik vaak aan me laten passeren. Maar dit blijft maar duren. Dit zijn geen geïsoleerde gevallen meer. Laatst gewijzigd door Bach : 9 juni 2022 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit moet dan het werk zijn van een klein groepje terroristen daar, want de overgrote meerderheid van de bevolking in Kiev is toch al te blij dat ze bevrijd gaan worden, nee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nu, het lijkt eerder op een studentendoop dan om een echte lantaarnpaal justitie he. Maar dat geeft een klein voorsmaakje van wat ik eigenlijk in het hoofd had met die lantaarnpalen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2022 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |