Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2022, 21:24   #81
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De dag dat een Waalse gemeente een VB feestje toelaat in een gemeentelokaal eet ik mijn hoed op.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2022, 21:51   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag dat een Waalse gemeente een VB feestje toelaat in een gemeentelokaal eet ik mijn hoed op.
U draagt een hoed?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 16:28   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een Vlaams feestje in Francofonië??
Zelfs een Vlaamse en een Nederlandse volksvertegenwoordiger mogen nog niet gaan wandelen in de hoofdstad van Europa waar het toch zo goed is om wonen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2022, 14:35   #84
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
U draagt een hoed?
Inderdaad een witte kaproen.
Oud 17 juni 2022, 09:09   #85
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Sommige politici misschien. De realiteit is dat de Franstaligen van Vlaanderen zeer goed weten dat ze in Vlaanderen zijn.
Waarom maken ze dan nog massaal gebruik van de taalfaciliteiten?

Waarom vinden de Franstaligen in de rand het zo belangrijk dat die blijven?

Moest ik in Wallonië gaan wonen, zou ik het vanzelfsprekend vinden dat communicatie met de overheid in het Frans gebeurt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 09:09   #86
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In de theorie waarschijnlijk wel ,maar in de praktijk zal dat feestje nooit doorgaan.
Het probleem ligt dan niet bij PVDA maar bij de gemeente die het feest liet doorgaan hé.

Een minder extreem voorbeeld dan VB dan: moest CD&V een feest organiseren in Durbuy, zou het ook in het NL gebeuren hoor.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 juni 2022 om 09:10.
Oud 17 juni 2022, 09:19   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom maken ze dan nog massaal gebruik van de taalfaciliteiten?

Waarom vinden de Franstaligen in de rand het zo belangrijk dat die blijven?

Moest ik in Wallonië gaan wonen, zou ik het vanzelfsprekend vinden dat communicatie met de overheid in het Frans gebeurt.
Waarom zou iemand moeten uitleg geven waarom hij een recht dat hij heeft, ook gebruikt ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 09:23   #88
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem ligt dan niet bij PVDA maar bij de gemeente die het feest liet doorgaan hé.

Een minder extreem voorbeeld dan VB dan: moest CD&V een feest organiseren in Durbuy, zou het ook in het NL gebeuren hoor.
Ik denk niet dat de CD&V een feest in Durbuy zou organiseren voor haar plaatselijke Nederlandstalige kiezers daar.

De PVDA organiseert een Franstalig feest in Sterrebeek voor haar plaatselijke kiezers van Vlaams Brabant

Dus de PVDA vindt dat die plaatselijke kiezers in Vlaams Brabant zich niet moeten aanpassen en Nederlands leren ,want ze komt ze tegemoet met een Franstalig PVDA feest.

.Aldus blijven deze Nederlands onkundige PVDA kiezers dan ook meestal werkloos in Vlaams Brabant omdat ze de moeite niet doen om Nederlands te leren .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 juni 2022 om 09:25.
Oud 17 juni 2022, 09:25   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou iemand moeten uitleg geven waarom hij een recht dat hij heeft, ook gebruikt ?
Idd, ge kunt u beter afvragen waarom bepaalde zelfverklaarde Vlamingen van de Belgicistische traditionele partijen dat indertijd (taalfaciliteiten bestaan sinds 1963) hebben goedgekeurd, en hun eigen volk in de rug hebben geschoten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 juni 2022 om 09:26.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2022, 09:25   #90
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Juist.
En wat Kaproen niet wil aanvaarden is dat dit normaal is.
Oud 17 juni 2022, 09:30   #91
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist.
En wat Kaproen niet wil aanvaarden is dat dit normaal is.
Een Franstalig feest geven

voor Waalse partijleden die samenkomen in Vlaanderen

is heel wat anders

dan een Franstalig feest geven voor Franstalige inwoners van Vlaams Brabant die weigeren Nederlands te leren.

Maar dit verschil willen sommigen hier blijkbaar niet zien.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 juni 2022 om 09:30.
Oud 17 juni 2022, 09:47   #92
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat die persoon zich moet verantwoorden. Maar men kan er dan wel niet over zeggen dat hij zich aanpast.

Everytime heeft al meermaals beweerd dat Franstaligen zich enorm goed zouden aanpassen in Vlaanderen.

Als men ergens gaan wonen is het beginnen spreken van de lokale taal dé manier om zich aan te passen.

Zijn zij daar wettelijk toe verplicht? Uiteraard niet. Maar ga dan wel niet beweren dat ze zich aanpassen.
Oud 17 juni 2022, 09:53   #93
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien was PVDA/PTB vergeten te zeggen aan de gemeente dat de aankondiging voor de leden in het Frans alleen zou zijn ?
Oud 17 juni 2022, 10:19   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat die persoon zich moet verantwoorden. Maar men kan er dan wel niet over zeggen dat hij zich aanpast.

Everytime heeft al meermaals beweerd dat Franstaligen zich enorm goed zouden aanpassen in Vlaanderen.

Als men ergens gaan wonen is het beginnen spreken van de lokale taal dé manier om zich aan te passen.

Zijn zij daar wettelijk toe verplicht? Uiteraard niet. Maar ga dan wel niet beweren dat ze zich aanpassen.
Het wil volgens mij gewoon zeggen dat we niet in absolute termen moeten redeneren. Wil/zal iedereen zich aanpassen ? Neen, natuurlijk niet. Maar wil dat zeggen dat er niet velen zijn die dat wel willen ? Lijkt me ook niet juist te zijn.

Ik woon op de taalgrens, en mijn kleine stadje heeft franstalige faciliteiten. Dagelijks zie ik mensen die hun best doen om nederlands te praten. Anderen kennen na tien jaar nog niets en doen er geen inspanning voor.
Oud 17 juni 2022, 10:25   #95
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, ge kunt u beter afvragen waarom bepaalde zelfverklaarde Vlamingen van de Belgicistische traditionele partijen dat indertijd (taalfaciliteiten bestaan sinds 1963) hebben goedgekeurd, en hun eigen volk in de rug hebben geschoten.
In ruil voor hun postjes

Terwijl ze vergeten dat er veel meer postjes voor de Vlamingen zullen zijn in een onafhankelijk Vlaanderen dan in België,
waarin de Walen met een groter dan deel van de postjes gaan lopen dan hun bevolkingsgetal kan rechtvaardigen.
Oud 17 juni 2022, 10:28   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ruil voor hun postjes

Terwijl ze vergeten dat er veel meer postjes voor de Vlamingen zullen zijn in een onafhankelijk Vlaanderen dan in België,
waarin de Walen met een groter dan deel van de postjes gaan lopen dan hun bevolkingsgetal kan rechtvaardigen.
Het is veel breder dan dat, er is een hele gesubsidieerde middenveld industrie, de vakbonden, de ziekenkassen etc. Op die manier glijden er bij de traditio's vele miljarden € door de vingers.

Heel slim moet je niet zijn om te begrijpen dat er heel wat geld aan de vingers blijft kleven.
Oud 17 juni 2022, 10:29   #97
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien was PVDA/PTB vergeten te zeggen aan de gemeente dat de aankondiging voor de leden in het Frans alleen zou zijn ?
Inderdaad als de PVDA de toelating vraagt aan het gemeentebestuur van Zaventem om een feest voor haar leden van Vlaams Brabant te organiseren in Sterrebeek ,dan gaat het gemeentebestuur van Zaventem er natuurlijk van uit dat dit een Nederlandstalig feest zal zijn met Nederlandstalige aankondigingen .

Wat dus niet het geval is bij de PVDA.

Die doen alsof Vlaams Brabant Franstalig is.
Oud 17 juni 2022, 10:32   #98
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wil volgens mij gewoon zeggen dat we niet in absolute termen moeten redeneren. Wil/zal iedereen zich aanpassen ? Neen, natuurlijk niet. Maar wil dat zeggen dat er niet velen zijn die dat wel willen ? Lijkt me ook niet juist te zijn.

Ik woon op de taalgrens, en mijn kleine stadje heeft franstalige faciliteiten. Dagelijks zie ik mensen die hun best doen om nederlands te praten. Anderen kennen na tien jaar nog niets en doen er geen inspanning voor.
Denk je dat er Vlamingen wonen in Wallonië ,die geen Frans geleerd hebben en tegen hun Waalse dorpsgenoten Nederlands spreken ?

Ik denk dat je die niet zal vinden.

In Vlaanderen echter zijn er duizenden Franstaligen die geen Nederlands willen leren en steeds en overal Frans blijven praten met hun dorpsgenoten.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 juni 2022 om 10:40.
Oud 17 juni 2022, 10:56   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat er Vlamingen wonen in Wallonië ,die geen Frans geleerd hebben en tegen hun Waalse dorpsgenoten Nederlands spreken ?

Ik denk dat je die niet zal vinden.

In Vlaanderen echter zijn er duizenden Franstaligen die geen Nederlands willen leren en steeds en overal Frans blijven praten met hun dorpsgenoten.
ge zoudt nogal snel een "comprends pas" rond uw oren krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2024, 15:05   #100
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Jan Busselen trekt PVDA-PTB-lijst in Jette: 'Taal geen kwestie voor mijn partij'

Men zou denken dat voor de PVDA-PTB - als partij die zegt de zwakkeren te verdedigen - taal net wel een kwestie is. Niet iedereen is in staat om (op latere leeftijd nog) een tweede taal te leren, om vloeiend tweetalig te zijn of worden. Ondanks initiatieven zoals dokters van het volk blijkt toch dat de partij enkel maar om haar idealen geeft, niet om de mensen, dat als ze iets goed doet dit enkel maar middel is tot haar doel. En we weten allemaal dat het doel een nog grotere hel is dan een wereldoorlog.

Laatst gewijzigd door Vlad : 20 juli 2024 om 15:06.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be