Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2022, 10:03   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Splisen, afschaffen, afpakken van verworven rechten, enz....

Allemaal geen taboe voor VOKA- en patroonminnend N-VA.
Is werkloosheidsvergoeding trekken, oneindig in de tijd een verworven recht? Wist ik niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 10:16   #82
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Welke 55 plusser die al 37 jaar op de teller heeft en bijhorende kwaaltjes zal nog een job vinden. Mensen met een bureaujob hebben er geen gedacht van hoe hard fysieke arbeid eern lichaam sloopt.
Oud 3 juli 2022, 10:20   #83
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Welke 55 plusser die al 37 jaar op de teller heeft en bijhorende kwaaltjes zal nog een job vinden. Mensen met een bureaujob hebben er geen gedacht van hoe hard fysieke arbeid eern lichaam sloopt.
Over welke fysieke arbeid hebt ge het, want zelfs dokwerkers, ooit veruit het zwaarste beroep, wordt stilaan een normale stiel met al die kranen en computer-gestuurde katrollen ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 10:22   #84
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn nog wel een hoop taken die een 55 plusser, fysiek afgetakeld, nog wel kan uitvoeren (oa een bureaujob, of de meeste jobs bij de overheid).
Een oplossing is misschien om iedereen jonger dan 50 in de privé tewerkstellen, en daarna vanaf 50, iedereen naar de overheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 10:35   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom zou dat een taboe moeten zijn ??? Gij vindt levenslang doppen een verworven recht ???

Citaat:
Oud 3 juli 2022, 10:43   #86
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Over welke fysieke arbeid hebt ge het, want zelfs dokwerkers, ooit veruit het zwaarste beroep, wordt stilaan een normale stiel met al die kranen en computer-gestuurde katrollen ??
Lieve hemel, wat een ontbrekend besef van de realiteit. Ooit eens klinkers gelegd? Of nutsleidingen? Of maneuver in de bouw? Ja, er zijn iets meer machinale hulpmiddelen maar ge moet u nog altijd deftig in het zweet werken.
Oud 3 juli 2022, 10:48   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Professionele "werklozen" kloten is een heel nuttige bezigheid. Ik zou ze zelfs niet 2 keer per dag controleren maar opsluiten van 8u tot 17U.
Ja, alle dagen laten oppakken door een onderzoeksrechter en in voorarrest opsluiten. Dan 's avonds de procureur ze loslaten uit de hand.

Goedkoopste oplossing is palen in de grond slaan met prikkeldraad rond, een soort van kamp maken als het ware.

Oh, ik zie waar jij de mosterd haalt.
Oud 3 juli 2022, 10:49   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lieve hemel, wat een ontbrekend besef van de realiteit. Ooit eens klinkers gelegd? Of nutsleidingen? Of maneuver in de bouw? Ja, er zijn iets meer machinale hulpmiddelen maar ge moet u nog altijd deftig in het zweet werken.
Dat weet hij niet hé. Jij bent diegene hier die het vuile werk komt doen.
Oud 3 juli 2022, 10:55   #89
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat weet hij niet hé. Jij bent diegene hier die het vuile werk komt doen.
Toevallig heb ik dat in mijn twintiger jaren gedaan. Nu moet ge mij dat als vijftigplusser niet meer vragen. Maar inderdaad, als ge vandaag de dag op de werven gaat kijken dan ziet ge wie er werkt.
Oud 3 juli 2022, 11:00   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Toevallig heb ik dat in mijn twintiger jaren gedaan. Nu moet ge mij dat als vijftigplusser niet meer vragen. Maar inderdaad, als ge vandaag de dag op de werven gaat kijken dan ziet ge wie er werkt.
Klopt, op de bouwwerf in het bedrijf waar ik werk zijn er een dozijn mensen aanwezig, en slechts de 2 Poolse lassers en de West Vlaamse werfleider doen effectief iets.

Dat er een aantal keelschapertjes rondlummelen , en per ongeluk eens een kruiwagen opzij zetten of een stuk betonijzernet mee verleggen gaat ook niemand verbazen.
Oud 3 juli 2022, 11:12   #91
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het 'vuile' werk ook nog allemaal gedaan in mijn jonge tijd.

Tonnen ijzer/aluminium afladen, dat viel nog mee omdat ik het als een training zag naast de powertraining die ik toen in clubverband gedaan heb.

Ik had een echt goede collega (Belg) die dat met graagte meegedaan heeft.

Ik verschiet er nog steeds van dat mijn rug het toen niet begeven heeft.

Braseren met die witte staven om het uitvloeien te bevorderen (was dat Borax?)

Stopte je met dat werk met die staven en ging je naar huis dan kreeg je precies een griepaanval...leuk toch?

In een verfspuit'cabine' gestaan die totaal niet in orde was om dat werk in te doen.

Ik zat op de lange duur liever op het bureau.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 juli 2022 om 11:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 11:15   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook halverwege de vijftig (en doe zittend werk), en ga nog regelmatig bijklussen (schilderen en behangen) tijdens mijn vrije dagen (30 jaar geleden mee begonnen uit noodzaak, vandaag nog uitsluitend als nuttig tijdverdrijf). Het is een aangename afwisseling, en het is ook constant "ladder op, ladder af".

Citaat:
Oud 3 juli 2022, 11:23   #93
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een groot deel van hen ging in het zwart werken bij hun riant dopgeld.
Net om dat te vermijden moeten we ze controleren.

Dat mensen zonder werk zitten is erg. Dat zij dopgeld krijgen is niet meer dan normaal. Dat we ze nadien niet meer aan het werk krijgen, is niet normaal. We moeten daar iets aan dioen.
  • Controle door stempelkes te halen
  • Gemeenschapsdienst
  • Infrastructuur ter beschikking stellen om te solliciteren
  • Een enkelband om doen
  • ...

Het maakt eigenlijk niet uit wat we doen, we moeten alleen verhinderen dat ze gebruik maken van hun vrijheid om in het zwart te gaan klussen.
Vergeet daarbij niet dat de werkloosheidsvergoeding uitbetaald wordt in het zesdagenstelsel.
Dat zwart is niet erg, als dat onmiddellijk in de economie wordt geïnjecteerd via consumptie. Wat toch meestal gebeurt met "zwart geld"

Maar men zou dit kunnen voorkomen door een echte taksshift (niet de bedroevende belastingsverhoging van onder de Michel regering). Door arbeid niet meer te belasten en deze belastingen te vervangen door belasting of vervuiling, consumptie en kapitaal (roerend of onroerend - eigen woonst vrijgesteld) is zwartwerk niet eens meer mogelijk.

Het zou als welkom neveneffect hebben dat iedereen zich bewust is dat hij of zij vervuilt. Of bij elke aankoop herinnerd worden dat onze belastingen veel te hoog zijn. Wat ook de politiek, via bewuste kiezers, zou aanzetten tot meer efficientie en niet meer gaan voor een dom dwaas alternatief dat 5 keer te veel kost. Dat inkomsten uit kapitaal (roerend of onroerend dus ook huurinkomsten) worden belast is voor mij doodnormaal.

Als de belgische / Vlaamse politici ballen aan hun lijf hadden, ze voerden een dergelijke belastingshervorming door.
Maar onze onderdeur-politiekertjes (die zelfs gaan lopen als er wat tegenwind waait) durven dat niet !

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 juli 2022 om 11:32.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 12:28   #94
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zie gewoon al wat er gebeurt.Ik kan maar op "vervroegd pensioen" in mijn 63ste levensjaar en op officieel pensioen op mijn 67ste...

En wie achterkomt zal nog langer mogen trekken...

Let's face it,niet alleen de werkloosheidsuitkeringen zouden moeten beperkt worden in tijd (met een genereuze eerste jaar en dan uitdovend het tweede jaar en een stop het derde jaar,maar ook de pensioenen zullen dat moeten zijn....

Het gaat zo niet,mensen gaan moeten echt SERIEUS zijn met een tweede en derde peiler op eigen initiatief want de eerste pijler,voor iedereen,zal dat niet trekken....Ik vrees dat momenteel Belgie al leent op de internationale geldmarkten mede om pensioenen te betalen ook.Iemand zou dat eens moeten uitzoeken......

Maar dat betekent ook dat de "happy consument" dan zal gedaan zijn....Mensen gaan ook weer eens ECHT werk moeten doen dan massaal in de "diensten sector" doende zijn....We kunnen niet blijven hier bezig te zijn met die bespottelijke "staats- en diensteneconomie" die op ....niks...draait en voor de rest alles uit dozen uit China te moeten halen waarmee we dan ECHTE dingen doen....
Gij vindt dus dat wij nog niet genoeg belastingen betalen om de sociale systemen, die de politiek zélf invoerde en waar de de bevolking recht op heeft, te kunnen betalen?
Bedenk dat wij de hoogste belastingen ter wereld betalen!
Als ze daarmee al de pensioenen niet kunnen betalen, hoe doen andere landen dat dan wel?!
Wij hebben de hoogste belastingdruk maar wél de laagste pensioenen.
Wat scheelt er aan dat plaatje?!

Het is irrelevant om te speculeren dat ze zouden moeten gaan lenen om onze pensioenen te betalen - dat is al pertinent niet waar want wij betalen daarvoor meer dan genoeg belastingen - en bovendien is dat niet onze zorg waar ze het geld voor de pensioenen halen maar dat is de budgettaire verantwoordelijkheid en plicht van de politiek, daarvoor worden zij betaald!

Is 270,4 miljard euro niet voldoende om 54,3 miljard euro aan pensioenen te kunnen betalen??

Zou het dan niet eerder liggen aan hoe de politiek onze 270,4 miljard EURO spendeert dan dat er een tekort zou zijn aan belastinggeld voor de pensioenen?

De politiek heeft de PLICHT om ons geïnde belastinggeld te gebruiken waarvoor wij dat betalen en dat doen ze niet, dáár wringt het schoentje...ze verspillen ons geld aan onnodige subsidies, vriendendienstjes, corruptie, ze smijten het door ramen en deuren en nog wel openlijk en komen dan janken dat ze geen geld zouden hebben om onze pensioenen te betalen??
Dat heet budgetbeheer dat elke huisvrouw/-man ELKE MAAND ook gebruikt om rond te kunnen komen.
Er moet een balans zijn tussen inkomsten en uitgaven met ons belastinggeld dat wij toevertrouwen aan de bestuurders om te beheren en de uitgaven te kunnen betalen, voor sociale systemen zoals een rechtmatig pensioen, SZ etc..

Je betaalt je leven lang de hoogste belastingen, je loon wordt afgeroomd aan 57%, oa voor je pensioen, en van dat schamel loon overschot wil je dan ook nog dat de uitgeperste burger zelf zijn pensioen moet bijeen sparen?!
Dat zou de politiek graag zien: je betaalt belastingen voor je pensioen maar je krijgt niks en moet er zelf nog voor sparen.

Zou je niet beter eens een lijst maken van onnodige en verspillende staatsuitgaven dan ervoor te pleiten om je eigen, wettelijke pensioen waarvoor je betaalde, af te geven?
Oud 3 juli 2022, 13:58   #95
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is werkloosheidsvergoeding trekken, oneindig in de tijd een verworven recht? Wist ik niet.
Is het een verworven recht om te krijgen waarvoor je betaalde?
Jan met de pet en Mieke hebben geen verworven rechten, alleen de plicht om zich arm te betalen aan belastingen voor wat ze niet krijgen en te zwijgen, de politiek weet wat goed is voor hen en gebruikt hun zuurverdiende centjes waarvoor ze goesting hebben.
Oud 3 juli 2022, 15:20   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat de N-VA hiermee te maken heeft.
Dit is geen partijstandpunt.

Volgens mij heeft geen enkel forumlid hier iets te bepalen, maar u speelt liever op de man dan op de bal, zo kennen we u, u doet dat steeds als u zonder argumenten zit. Laag, zeer laag.
In atoma-schriftjes van sommige partijen staat dat nva-bashen (naas blok in sanitair cordon poefen) wel degelijk een plicht is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 15:22   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gaan werken is geen recht. Het is een plicht. Voor je gezin dan wel.
De nva is een partij die die plicht wil faciliteren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 juli 2022, 15:23   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft Vivaldi al gepiept voor de zware beroepen????
Die staan godverdomme (als ik het goed voor heb) zelfs niet in het regeerakkoord.

Niemand moet dus komen zeiken over dat aspect van het economisch beleid.

Oud 3 juli 2022, 17:12   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 17:14   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaan werken is geen recht. Het is een plicht. Voor je gezin dan wel.
De nva is een partij die die plicht wil faciliteren.
En daarvoor verkopen ze hun ziel aan VOKA?

Bedankt voor de duiding, nu is het duidelijker.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be