![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Welke 55 plusser die al 37 jaar op de teller heeft en bijhorende kwaaltjes zal nog een job vinden. Mensen met een bureaujob hebben er geen gedacht van hoe hard fysieke arbeid eern lichaam sloopt.
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke fysieke arbeid hebt ge het, want zelfs dokwerkers, ooit veruit het zwaarste beroep, wordt stilaan een normale stiel met al die kranen en computer-gestuurde katrollen ??
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een oplossing is misschien om iedereen jonger dan 50 in de privé tewerkstellen, en daarna vanaf 50, iedereen naar de overheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat een taboe moeten zijn ??? Gij vindt levenslang doppen een verworven recht ???
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lieve hemel, wat een ontbrekend besef van de realiteit. Ooit eens klinkers gelegd? Of nutsleidingen? Of maneuver in de bouw? Ja, er zijn iets meer machinale hulpmiddelen maar ge moet u nog altijd deftig in het zweet werken.
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goedkoopste oplossing is palen in de grond slaan met prikkeldraad rond, een soort van kamp maken als het ware. Oh, ik zie waar jij de mosterd haalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet hij niet hé. Jij bent diegene hier die het vuile werk komt doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er een aantal keelschapertjes rondlummelen , en per ongeluk eens een kruiwagen opzij zetten of een stuk betonijzernet mee verleggen gaat ook niemand verbazen.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tonnen ijzer/aluminium afladen, dat viel nog mee omdat ik het als een training zag naast de powertraining die ik toen in clubverband gedaan heb. Ik had een echt goede collega (Belg) die dat met graagte meegedaan heeft. Ik verschiet er nog steeds van dat mijn rug het toen niet begeven heeft. Braseren met die witte staven om het uitvloeien te bevorderen (was dat Borax?) Stopte je met dat werk met die staven en ging je naar huis dan kreeg je precies een griepaanval...leuk toch? In een verfspuit'cabine' gestaan die totaal niet in orde was om dat werk in te doen. Ik zat op de lange duur liever op het bureau. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 juli 2022 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook halverwege de vijftig (en doe zittend werk), en ga nog regelmatig bijklussen (schilderen en behangen) tijdens mijn vrije dagen (30 jaar geleden mee begonnen uit noodzaak, vandaag nog uitsluitend als nuttig tijdverdrijf). Het is een aangename afwisseling, en het is ook constant "ladder op, ladder af".
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar men zou dit kunnen voorkomen door een echte taksshift (niet de bedroevende belastingsverhoging van onder de Michel regering). Door arbeid niet meer te belasten en deze belastingen te vervangen door belasting of vervuiling, consumptie en kapitaal (roerend of onroerend - eigen woonst vrijgesteld) is zwartwerk niet eens meer mogelijk. Het zou als welkom neveneffect hebben dat iedereen zich bewust is dat hij of zij vervuilt. Of bij elke aankoop herinnerd worden dat onze belastingen veel te hoog zijn. Wat ook de politiek, via bewuste kiezers, zou aanzetten tot meer efficientie en niet meer gaan voor een dom dwaas alternatief dat 5 keer te veel kost. Dat inkomsten uit kapitaal (roerend of onroerend dus ook huurinkomsten) worden belast is voor mij doodnormaal. Als de belgische / Vlaamse politici ballen aan hun lijf hadden, ze voerden een dergelijke belastingshervorming door. Maar onze onderdeur-politiekertjes (die zelfs gaan lopen als er wat tegenwind waait) durven dat niet !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 juli 2022 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bedenk dat wij de hoogste belastingen ter wereld betalen! Als ze daarmee al de pensioenen niet kunnen betalen, hoe doen andere landen dat dan wel?! Wij hebben de hoogste belastingdruk maar wél de laagste pensioenen. Wat scheelt er aan dat plaatje?! Het is irrelevant om te speculeren dat ze zouden moeten gaan lenen om onze pensioenen te betalen - dat is al pertinent niet waar want wij betalen daarvoor meer dan genoeg belastingen - en bovendien is dat niet onze zorg waar ze het geld voor de pensioenen halen maar dat is de budgettaire verantwoordelijkheid en plicht van de politiek, daarvoor worden zij betaald! Is 270,4 miljard euro niet voldoende om 54,3 miljard euro aan pensioenen te kunnen betalen?? Zou het dan niet eerder liggen aan hoe de politiek onze 270,4 miljard EURO spendeert dan dat er een tekort zou zijn aan belastinggeld voor de pensioenen? De politiek heeft de PLICHT om ons geïnde belastinggeld te gebruiken waarvoor wij dat betalen en dat doen ze niet, dáár wringt het schoentje...ze verspillen ons geld aan onnodige subsidies, vriendendienstjes, corruptie, ze smijten het door ramen en deuren en nog wel openlijk en komen dan janken dat ze geen geld zouden hebben om onze pensioenen te betalen?? Dat heet budgetbeheer dat elke huisvrouw/-man ELKE MAAND ook gebruikt om rond te kunnen komen. Er moet een balans zijn tussen inkomsten en uitgaven met ons belastinggeld dat wij toevertrouwen aan de bestuurders om te beheren en de uitgaven te kunnen betalen, voor sociale systemen zoals een rechtmatig pensioen, SZ etc.. Je betaalt je leven lang de hoogste belastingen, je loon wordt afgeroomd aan 57%, oa voor je pensioen, en van dat schamel loon overschot wil je dan ook nog dat de uitgeperste burger zelf zijn pensioen moet bijeen sparen?! Dat zou de politiek graag zien: je betaalt belastingen voor je pensioen maar je krijgt niks en moet er zelf nog voor sparen. Zou je niet beter eens een lijst maken van onnodige en verspillende staatsuitgaven dan ervoor te pleiten om je eigen, wettelijke pensioen waarvoor je betaalde, af te geven? ![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jan met de pet en Mieke hebben geen verworven rechten, alleen de plicht om zich arm te betalen aan belastingen voor wat ze niet krijgen en te zwijgen, de politiek weet wat goed is voor hen en gebruikt hun zuurverdiende centjes waarvoor ze goesting hebben.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nva is een partij die die plicht wil faciliteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die staan godverdomme (als ik het goed voor heb) zelfs niet in het regeerakkoord. Niemand moet dus komen zeiken over dat aspect van het economisch beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |