![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aanpassingen voor haar auto waren ook geheel voor mijn rekening ... En als ze dan uiteindelijk wordt erkend als mindervalide ( iets wat gezien haar +66% handicap vanaf dag één had moeten gebeuren ) geldt die erkenning dus zonder terugwerkende kracht ..... De staat is mijne grootste vijand hé , en dat is volledig hun eigen verdienste geweest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een staat die zijn eigen mensen kloot , en dit terwijl ze zakken geld en sociale tegemoetkomingen gooien naar volk dat hier komt aanwaaien zonder ook maar één cent te hebben bijgedragen ......
Toen ikzelf als laborant bij Denaeyer ernstige gehoorschade opliep omdat wij steeds tussen die lawaaierige papiermachines dienden te komen werd mijn aanvraag bij het fonds van beroepsziekten telkens weer botweg afgewezen ... Hun motivatie was dat het een gewone ziekte betrof ... ![]() ![]() ![]() 100 Decibel was precies niet lawaaierig genoeg om permanente gehoorschade te kunnen oplopen... En de dokter van het gewoon ziekenfonds hield vol dat het hier een beroepsziekte betrof ... Uiteindelijk kon den deze op zijn kin kloppen hé... |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen mijn vader uit korea terug kwam was hij zwaar invalide. 110 of zoiets.
Met vallen en veel doorzetting is hij toch gaan werken. Tot aan zijn rechtmatige pensioen. Toen hij zijn pensioen aanvroeg zeiden ze hem dat hij al zijn pensioen kon krijgen na Korea wegens invalide. In al die jaren hebben ze hem dat nooit laten weten. Achteraf hebben ze nooit iets betaald met terugwerkende kracht ook. En later hadden ze zijn invaliditeit opgesplitst in 80/30 of zoiets ook nog. En in de jaren 60 of zo was er een minister die alle invaliden naar cinéma scala op de Dendermonde steenweg liet komen om hun te vragen afstand te doen van hun invaliditeit. Dat heeft hij niet gedaan. Maarre je ziet hoe ze met mensen omgaan eh?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 oktober 2022 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hier typisch hé.... Neem nu de firma Eternit ,in Italië zijn die al ettelijke keren veroordeeld tot miljoenenboetes aan hun werknemers ginds die het slachtoffer werden van asbestose ... Hier wordt zulk een bedrijf nog beschermd tegen zo'n aanklachten .... Of hoe de politiek het groot-kapitaal een handje toesteekt via een wetgeving op maat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blootstelling massaal; vergoeding? Overuren waarin het geschept werd achterhouden.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 25 oktober 2022 om 04:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch nog maar eens eventjes opmerken dat het hier over een beroepsziekte gaat en niet over invaliditeit. Want dat wordt hier aardig door elkaar gehaspeld.
En ja, ik weet dat zulke dingen aanvragen niet altijd even makkelijk verlopen. Maar dat zijn zorgen die ik wel zal aanpakken als het ooit zover komt. En er zijn ook mensen waar zo'n aanvraag niet uitmondt in miserie en ellende. Mijn eigen vader bv. Nooit shit gehad met zijn beroepsziekte. Aanvraag vlotjes verlopen, altijd netjes op tijd centen getrokken. Het kan dus wel...
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef mijn rekeningen online in een een tweetal weken later staat het geld op mijn rekening. Tot op heden heeft heel het gedoe me nog geen cent gekost. Medicijnen heb ik niet (amper) nodig, kiné is niet van toepassing, thuisverpleging rekent zelf af met ziekenfonds,... Mijn ziekte is bij het ziekenfonds erkend als 'ernstige ziekte' waardoor nagenoeg alles terugbetaald wordt. En tot op heden loopt dat ook perfect. Het kan dus wel eh? "Staat" en/of "ziekenkas" die werken zoals er van hen verwacht wordt...
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij mijn laatste hoortest vertelde de NKO-arts me dat mijn gehoor perfect was. Op maat gemaakte oordopjes kunnen wonderen doen. Nooit van gehoord bij Denayer? Nu wil ik niet de negatieveling uithangen maar ik kan begrijpen dat ze een bepaalde 'aandoening' (gehoorschade bv) niet gaan erkennen als ze vrij makkelijk te voorkomen is.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hadden ze zelfs géén oordopjes ter beschikking .... Die zijn er maar gekomen nadat ik die farce heb voor gehad... Laatst gewijzigd door Svennies : 26 oktober 2022 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch vind ik het lief dat forummers die het over invaliditeit hebben hier op jouw draadje reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Korte update:
vorige donderdag verliep de termijn van 120 dagen die Fedris heeft om een beslissing te nemen en die kenbaar te maken. Niks gehoord van Fedris... Citaat:
En blijkbaar is dat nu bij Fedris plots ook prioriteit nr1 want er is een hele FAQ opgesteld over de Covid-aanvragen. Andere mensen wordt gewoon gevraagd geduld te hebben... En dat zullen we dan maar doen zeker?
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eergisteren mailtje gestuurd met de vraag of men een idee heeft over hoe lang het kan gaan duren vooraleer ik een beslissing krijg.
Want met "de termijn van 120 dagen wordt overschreden" ben ik natuurlijk niet vet. Wordt die overschreden met enkele dagen, weken, maanden,....?? Voorlopig nog geen antwoord op gehad.
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch voor alle duidelijkheid even de opzet van deze draad verduidelijken.
Ik wil hiermee gewoon informatie over het aanvragen van een beroepsziekte op het net zwieren. Het is (voor één keertje) eens geen draad ter meerdere eer en glorie van mezelf. Ik merkte, voor ik de aanvraag indiende, dat er over het verloop van zo'n aanvraaag weinig info op het net te vinden is. Op sommige forums wordt er wel eens iets gepost maar dat zijn bijna allemaal 'losse flarden'. Nooit het hele verhaal van A tot Z. Dus probeer ik daar hier verandering in te brengen. Zonder dat ik zelf een website moet opmaken. Via Google zal men deze draad mettertijd ook wel weten te vinden zeker? Misschien niet de spannendste draad maar (ook voor één keertje) het is het hogere doel dat telt. Toekomstige aanvragers een beetje verduidelijken wat ze mogen verwachten.
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk- na dat je in beroep gaat, zal men dit beslechten voor de arbeidsrechtbank, binnen een paar jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat heb ik toen ook gezegd. Ik heb u nergens in het ongelijk gesteld over hoe lang het allemaal gaat duren, ik wees er enkel op dat u het over iets anders had dan ik. Ik: Hoe lang moet moussaka in de oven? Is 15 min voldoende? U: Nee, lasagna moet minstens 30 min in de oven. Ik: Ik had het over moussaka, niet over lasagna. U: Lasagna moet 30 min in de oven. Ik: Ik lees net in het kookboek dat moussaka 30 min in de oven moet. U: Ik heb het u gezegd eh!? Waarop je zei, dit gaat over moussaka, niet over lasagna. Ik: *zucht* Citaat:
Als ik niet akkoord ga met hun beslissing (die er nog niet is en waar u of ik ook nog niet kan weten of ik al dan niet akkoord zal gaan) kan ik naar de arbeidsrechtbank trekken. En dat kan even duren ja, dat weet ik. Toch bedankt om me het meest pessimistische scenario als enige weg voor te schotelen. ![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziekteverlof wordt na een jaar arbeidsongeschiktheid sowieso invaliditeit. Daar hoef ik geen symptomen voor te overdrijven. Jaar ziek: invaliditeit. That simple. Vraag is natuurlijk of ik op (blijvende) invaliditeit wil terechtkomen. Voor mij hoeft dat niet, u zal misschien uw redenen hebben om mij aan te raden te proberen op invaliditeit te geraken maar mijn hoofddoel is het niet. Maar ten gronde: of ik nu op invaliditeit sta of niet verandert totaal niets aan mijn aanvraag beroepsziekte. Het heeft voor mij dus, op dat punt, totaal geen zin om op invaliditeit te geraken.
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt uw taak gedaan, pak gewoon waar ge recht op hebt ![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals gezegd: mocht het tot een rechtzaak komen en ik win moet men me toch met terugwerkende kracht uitbetalen tot aan de datum van aanvraag. En dan nog: zelfs als krijg ik het niet klaar zal ik er geen traan om laten. Er zijn mensen genoeg met mijn ziekte die totaal geen aanspraak kunnen maken om ze als beroepsziekte te laten erkennen. En ik leef nog. Dat is het belangrijkste. En als ik wil kan ik nog gaan werken (aangepast, minder fysiek werk). Kortom: ik ga er niet van wakker liggen of een boterham minder voor eten. We zien wel.
![]() |