![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Iemand die huishoudtoestellen dagelijks aan zijn huisbatterij hangt, vergeet het maar!
Licht, sluipverbruik, fiets batterijen en media apperaten daar is dat voor geschikt. Maar die dure aankoop kan je gemakkelijk en beter opvangen met het max. aan zonnepanelen.(10 kwp) Zeker met een max jaar verbruik van 5000 kwh Totaal elektrische energie neutraal met een bedrijfzekere Installatie over 35 jaar. Iedereen mag met mij een berekening maken, je zult altijd tweede komen. PUNT Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (ook eens wat lullen) Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2022 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Weet je wat dat kost!! Jong normaal blijven, u zult dagelijks 200kwh produceren. Jong je begint echt lachwekkend te worden, neen u bent het al, doe eens normaal man, vrouw of het. Ja, op die zijn antwoorden post ik niet meer! Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja met een 6kWh thuisbatterij de auto nog even bijladen. Met die batterij kan ik een 3,5 - 4 uur bijladen wat voor max zo'n 40 km staat. Met de mogelijkheid de auto overdag bij te laden, maakt dat ruimschoots voldoende om de volgende ochtend met een volle batterij te beginnen. En nog voldoende over te houden voor ons nachtverbruik U hebt duidelijk geen ervaring met thuisbatterijen en bulkt van de vooroordelen die duidelijk niet met mijn realiteit overeenkomen. U bent wel heel fanatiek om uzelf te overtuigen dat u niet miskocht bent aan die overdimensionering van uw zonnepanelen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als u uw auto batterij laad hoeveel zit er dan nog capaciteit op? U kent er alles van Stel er zit 6 kwh in uw auto batterij en je wilt 6kwh uit uw volle huisbatterij halen, hoeveel kwh vloeit er naar uw auto batterij vanuit uw huisbatterij? Awel slimme, hoeveel? Ja, ga er maar rap alles erover lezen! Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() Als je uw auto laad thuis kom je met niets toe van PV installatie, wat je in uw auto steekt ben je kwijt voor huishoudelijk verbruik.
Maar enkel huishoudelijk jaar verbruik van 4000 kwh en een PV installatie van 4500 Wp en 2 x huisbatterij van elk 5 kwh zal je jaarlijks nog stroom moeten bijkopen. En zal je nooit elektrisch energie neutraal zijn, Nooit. U mag het draaien zoals je wilt, in de huidige context. De installatie is ook niet goedkoop samen. De gevoelige techniek van huisbatterijen is nog niet van die aard om te spreken van goede terugverdientijd en pannes. Daar tegen over is een jaarverbruik van 5000 kwh met een PV installatie van 10kwp wel goedkoper en minder gevoelig van bijkomende kosten op 35 jaar, wat met huisbatterijen zeker niet het geval is. En belangrijk uw bent in huidige context WEL elektrisch energie neutraal. Wie dit niet wil aan nemen of geloven zijn kiekens zonder kop met IQ van 15, aan neen dat kan niet ze hebben geen kop. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat u blij bent met uw zonnepanelen Ik ben blij met de mijne en mijn thuisbatterij En mensen die nu in de zelf-opwekking van electriciteit willen stappen moeten zich goed informeren wat voor hen het best is. Onze plug in heeft 85-95 km rijbereik. Gemiddeld rij ik in de voormiddag 60 km electrisch Bij bepaalde klanten kan ik bijladen, bij deze waar dat niet kan, kan ik over de middag thuis bijladen. 's avonds als ik thuiskom heb ik nog 60-70 km rijbereik en laad ik bij tot vol Waar ziet u de leugen ? U hebt blijkbaar ook geen elctrische wagen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() .
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zotte kosten. Uw leugen, dat u alles kent van huis- en auto batterijen. Maar u antwoord niet om mijn vraag? Stel uw huisbatterij van 6kw zit vol en op uw auto batterij zit nog 6kwh, hoeveel kwh vloeit er van uw huisbatterij naar auto batterij? Als dit elke dag doet, hoe lang denkt u dat uw huisbatterij mee gaat? 5 jaar, 7 jaar? Of gaat u nu zeggen 15 a 20 jaar?? Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Dat zou ik aan u moeten vragen.
Wat begrijp jij niet aan het feit dat garantie altijd in het voordeel van de fabrikant is. Enkel fabrieksfouten worden gegarandeerd. Al de rest is bulshit. Wanneer die batterij binnen die 10 jaar toch meer aan capaciteit verliest dan voorzien. Dan ligt dan aan de gebruiker!!!! Niet aan de fabrikant hoor. Die dekken hun wel in. Laatst gewijzigd door De Prof : 11 juli 2022 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Beschadigd door verkeerd gebruik, misbruik, ongeval, nalatigheid of gebrek aan onderhoud van het
product; ? Beschadigd als gevolg van wijzigingen, veranderingen of aanbouwsels die niet vooraf schriftelijk door SolarEdge zijn goedgekeurd; ? Schade als gevolg van het niet in acht nemen van de toepasselijke veiligheidsvoorschriften voor het juiste gebruik van het product; ? Geïnstalleerd of gebruikt niet in strikte overeenstemming met de Documentatie, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, het niet zorgen voor voldoende ventilatie voor het Product zoals beschreven in de SolarEdge Documentatie; ? Op geen enkele manier geopend, gewijzigd of gedemonteerd zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van SolarEdge; ? Gebruikt in combinatie met apparatuur, voorwerpen of materialen die niet door de Documentatie zijn toegestaan of in strijd zijn met plaatselijke codes en normen; ? Beschadigd door software, interfacing, onderdelen, benodigdheden of andere producten die niet door SolarEdge geleverd zijn; ? Beschadigd als gevolg van onjuiste voorbereiding of onderhoud van het terrein of onjuiste installatie; ? Beschadigd of niet meer functioneel zijn ten gevolge van stroompieken, blikseminslag, brand, overstroming, schade door ongedierte, ongevallen, handelingen van derden, rechtstreekse blootstelling aan zeewater of andere gebeurtenissen die buiten de redelijke controle van SolarEdge vallen of niet het gevolg zijn van normale bedrijfsomstandigheden; of ? Beschadigd tijdens of in verband met de verzending of het vervoer naar of van de koper, wanneer de koper voor die verzending of dat vervoer zorgt. Moet ik er nog een tekeningske bij maken ook... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope, punt 1. de gebruiker is er nooit aan geweest , en de thuisbatterij is onderhouden en afgeregeld volgens de voorschriften. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moet er nog een tekeninkje bij maken? Citaat:
Citaat:
Voorbeeld • Als 100 batterijpacks van hun degradatie na 9 jaar nog ruim 85-90% overhouden is en er is 1 van de 100 die maar 75% dan moet dat hersteld worden onder garantie. Wordt dat niet helemaal gedaan zullen we dat eens aan de grote trom hangen of een consumentenorganisatie inschakelen. Met andere woorden uw naiëve bullshitmeter is kapot. Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2022 om 12:53. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet men hiermee?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2022 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Alle omstandigheden perfect te analyseren...een soort ultieme zwarte doos van de installatie.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De installatie wordt idd gemonitord en is altijd uitleesbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als dat op het NET word geinjecteerd neemt dat onmiddelijk zelfde voltage aan. Is zoals een waternet van 4 bar om daar water bij te pompen moet er iets meer zijn dan 4 bar. Wat trouwens ook gebeurd bij stroom over te zetten van huisbatterij naar auto batterij. Vermogen van 6 kw volle huisbatterij naar auto batterij waar al 8 kwh(goed voor 40 a 60km) opzit... Noppes. Zou een leugen zijn. Maar wie ben ik, ken daar niets van. Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Anders rijdt onze auto nu al enkele maanden op lucht !
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is wet van energie behoud. Hoeveel posten heb je hier al aan het blazen geweest? Dat werkt wel op lucht ![]() ![]() ![]() Waarschijnlijk heb je elke keer zonder het te weten van het NET gelaad. Onwetendheid kan de beste overkomen. Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() ![]() Citaat:
Sorry... Laad via de thuisbatterij opgeladen door 10 zonnepanelen. nog eens sorry Misschien heb ik een zeer speciale toverwagen en een speciale hyperwarpbatterij ? Heeft geen zak met de wet van behoud van energie te maken
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ja, dat kan als auto batterij onder de 6kwh staat en je zal vanuit uw huisbatterij ook maar max 6kwh in auto batterij krijgen. Snap je het nu of een tekening? Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |