Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2022, 09:13   #81
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Iemand die huishoudtoestellen dagelijks aan zijn huisbatterij hangt, vergeet het maar!
Licht, sluipverbruik, fiets batterijen en media apperaten daar is dat voor geschikt.
Maar die dure aankoop kan je gemakkelijk en beter opvangen met het max. aan zonnepanelen.(10 kwp)
Zeker met een max jaar verbruik van 5000 kwh
Totaal elektrische energie neutraal met een bedrijfzekere
Installatie over 35 jaar.
Iedereen mag met mij een berekening maken, je zult altijd tweede komen. PUNT

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 09:15.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 09:15   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Iemand die huishoudtoestellen dagelijks aan zijn huisbatterij hangt, vergeet het maar!
Licht, sluipverbruik, fiets batterijen en media apperaten daar is dat voor geschikt.
Maar die dure aankoop kan je gemakkelijk en beter opvangen met het max. aan zonnepanelen.(10 kwp)
Zeker met een max jaar verbruik van 5000 kwh
Daarvoor zijn er powerpacks met 210 kWh capaciteit die 50 kW kunnen leveren.

(ook eens wat lullen)

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2022 om 09:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 09:18   #83
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daarvoor zijn er powerpacks met 210 kWh capaciteit die 50 kW kunnen leveren.
Zooooot
Weet je wat dat kost!!
Jong normaal blijven, u zult dagelijks 200kwh produceren.
Jong je begint echt lachwekkend te worden, neen u bent het al, doe eens normaal man, vrouw of het.
Ja, op die zijn antwoorden post ik niet meer!

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 09:19.
Oud 11 juli 2022, 09:20   #84
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw auto laden met uw 6kw huisbatterij???
Ge zijt goe aan het zwanzen
Oh sorry even vergeten dat u beter weet wat ik doe.

Ja met een 6kWh thuisbatterij de auto nog even bijladen.
Met die batterij kan ik een 3,5 - 4 uur bijladen wat voor max zo'n 40 km staat.
Met de mogelijkheid de auto overdag bij te laden, maakt dat ruimschoots voldoende om de volgende ochtend met een volle batterij te beginnen. En nog voldoende over te houden voor ons nachtverbruik

U hebt duidelijk geen ervaring met thuisbatterijen en bulkt van de vooroordelen die duidelijk niet met mijn realiteit overeenkomen.

U bent wel heel fanatiek om uzelf te overtuigen dat u niet miskocht bent aan die overdimensionering van uw zonnepanelen.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 09:39.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 09:56   #85
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Oh sorry even vergeten dat u beter weet wat ik doe.

Ja met een 6kWh thuisbatterij de auto nog even bijladen.
Met die batterij kan ik een 3,5 - 4 uur bijladen wat voor max zo'n 40 km staat.
Met de mogelijkheid de auto overdag bij te laden, maakt dat ruimschoots voldoende om de volgende ochtend met een volle batterij te beginnen. En nog voldoende over te houden voor ons nachtverbruik

U hebt duidelijk geen ervaring met thuisbatterijen en bulkt van de vooroordelen die duidelijk niet met mijn realiteit overeenkomen.

U bent wel heel fanatiek om uzelf te overtuigen dat u niet miskocht bent aan die overdimensionering van uw zonnepanelen.
Ik zeg dat u een dikke leugenaar bent en fantast.
Als u uw auto batterij laad hoeveel zit er dan nog capaciteit op?
U kent er alles van
Stel er zit 6 kwh in uw auto batterij en je wilt 6kwh uit uw volle huisbatterij halen, hoeveel kwh vloeit er naar uw auto batterij vanuit uw huisbatterij?
Awel slimme, hoeveel?
Ja, ga er maar rap alles erover lezen!

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 10:08.
Oud 11 juli 2022, 10:28   #86
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Als je uw auto laad thuis kom je met niets toe van PV installatie, wat je in uw auto steekt ben je kwijt voor huishoudelijk verbruik.
Maar enkel huishoudelijk jaar verbruik van 4000 kwh en een PV installatie van 4500 Wp en 2 x huisbatterij van elk 5 kwh zal je jaarlijks nog stroom moeten bijkopen.
En zal je nooit elektrisch energie neutraal zijn, Nooit.
U mag het draaien zoals je wilt, in de huidige context.
De installatie is ook niet goedkoop samen.
De gevoelige techniek van huisbatterijen is nog niet van die aard om te spreken van goede terugverdientijd en pannes.
Daar tegen over is een jaarverbruik van 5000 kwh met een PV installatie van 10kwp wel goedkoper en minder gevoelig van bijkomende kosten op 35 jaar, wat met huisbatterijen zeker niet het geval is.
En belangrijk uw bent in huidige context WEL elektrisch energie neutraal.
Wie dit niet wil aan nemen of geloven zijn kiekens zonder kop met IQ van 15, aan neen dat kan niet ze hebben geen kop.

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 10:30.
Oud 11 juli 2022, 10:36   #87
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat u een dikke leugenaar bent en fantast.
Als u uw auto batterij laad hoeveel zit er dan nog capaciteit op?
U kent er alles van
Stel er zit 6 kwh in uw auto batterij en je wilt 6kwh uit uw volle huisbatterij halen, hoeveel kwh vloeit er naar uw auto batterij vanuit uw huisbatterij?
Awel slimme, hoeveel?
Ja, ga er maar rap alles erover lezen!
Tuurlijk u weet het beter.
Ik ben blij dat u blij bent met uw zonnepanelen
Ik ben blij met de mijne en mijn thuisbatterij

En mensen die nu in de zelf-opwekking van electriciteit willen stappen moeten zich goed informeren wat voor hen het best is.

Onze plug in heeft 85-95 km rijbereik.
Gemiddeld rij ik in de voormiddag 60 km electrisch
Bij bepaalde klanten kan ik bijladen, bij deze waar dat niet kan, kan ik over de middag thuis bijladen.
's avonds als ik thuiskom heb ik nog 60-70 km rijbereik en laad ik bij tot vol
Waar ziet u de leugen ?

U hebt blijkbaar ook geen elctrische wagen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 10:42.
Oud 11 juli 2022, 10:44   #88
De Rode Willem

Standaard

.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 10:46.
Oud 11 juli 2022, 10:49   #89
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk u weet het beter.
Ik ben blij dat u blij bent met uw zonnepanelen
Ik ben blij met de mijne en mijn thuisbatterij

En mensen die nu in de zelf-opwekking van electriciteit willen stappen moeten zich goed informeren wat voor hen het best is.

Onze plug in heeft 85-95 km rijbereik.
Gemiddeld rij ik in de voormiddag 60 km electrisch
Bij bepaalde klanten kan ik bijladen, bij deze waar dat niet kan, kan ik over de middag thuis bijladen.
's avonds als ik thuiskom heb ik nog 60-70 km rijbereik en laad ik bij tot vol
Waar ziet u de leugen ?

U hebt blijkbaar ook geen elctrische wagen.
Neen ik moet geen elektrische wagen hebben en zeker niet voor jaarlijks 8k km.
Zotte kosten.
Uw leugen, dat u alles kent van huis- en auto batterijen.
Maar u antwoord niet om mijn vraag?
Stel uw huisbatterij van 6kw zit vol en op uw auto batterij zit nog 6kwh, hoeveel kwh vloeit er van uw huisbatterij naar auto batterij?
Als dit elke dag doet, hoe lang denkt u dat uw huisbatterij mee gaat?
5 jaar, 7 jaar? Of gaat u nu zeggen 15 a 20 jaar??

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 10:53.
Oud 11 juli 2022, 11:12   #90
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat begrijp je daar niet aan?
Dat zou ik aan u moeten vragen.

Wat begrijp jij niet aan het feit dat garantie altijd in het voordeel van de fabrikant is.

Enkel fabrieksfouten worden gegarandeerd. Al de rest is bulshit.
Wanneer die batterij binnen die 10 jaar toch meer aan capaciteit verliest dan voorzien. Dan ligt dan aan de gebruiker!!!! Niet aan de fabrikant hoor. Die dekken hun wel in.

Laatst gewijzigd door De Prof : 11 juli 2022 om 11:12.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 11:30   #91
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Beschadigd door verkeerd gebruik, misbruik, ongeval, nalatigheid of gebrek aan onderhoud van het
product;
? Beschadigd als gevolg van wijzigingen, veranderingen of aanbouwsels die niet vooraf schriftelijk door
SolarEdge zijn goedgekeurd;

? Schade als gevolg van het niet in acht nemen van de toepasselijke veiligheidsvoorschriften voor het
juiste gebruik van het product;

? Geïnstalleerd of gebruikt niet in strikte overeenstemming met de Documentatie, met inbegrip van, maar
niet beperkt tot, het niet zorgen voor voldoende ventilatie voor het Product zoals beschreven in de
SolarEdge Documentatie;

? Op geen enkele manier geopend, gewijzigd of gedemonteerd zonder voorafgaande schriftelijke
toestemming van SolarEdge;

? Gebruikt in combinatie met apparatuur, voorwerpen of materialen die niet door de Documentatie zijn
toegestaan of in strijd zijn met plaatselijke codes en normen;

? Beschadigd door software, interfacing, onderdelen, benodigdheden of andere producten die niet door
SolarEdge geleverd zijn;

? Beschadigd als gevolg van onjuiste voorbereiding of onderhoud van het terrein of onjuiste installatie;

? Beschadigd of niet meer functioneel zijn ten gevolge van stroompieken, blikseminslag, brand,
overstroming, schade door ongedierte, ongevallen, handelingen van derden, rechtstreekse blootstelling
aan zeewater of andere gebeurtenissen die buiten de redelijke controle van SolarEdge vallen of niet het
gevolg zijn van normale bedrijfsomstandigheden;
of
? Beschadigd tijdens of in verband met de verzending of het vervoer naar of van de koper, wanneer de
koper voor die verzending of dat vervoer zorgt.

Moet ik er nog een tekeningske bij maken ook...
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2022, 12:25   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Beschadigd door verkeerd gebruik, misbruik, ongeval, nalatigheid of gebrek aan onderhoud van het
product;

Nope, punt 1. de gebruiker is er nooit aan geweest , en de thuisbatterij is onderhouden en afgeregeld volgens de voorschriften.

Citaat:
? Beschadigd als gevolg van wijzigingen, veranderingen of aanbouwsels die niet vooraf schriftelijk door SolarEdge zijn goedgekeurd;
Nope, SolareEdge heeft de batterij zelf geplaatst, of punt 2, en .1 blijft geldig.

Citaat:
? Schade als gevolg van het niet in acht nemen van de toepasselijke veiligheidsvoorschriften voor het
Nope, de gebruiker heeft ook niet geprobeerd de batterij in brand te steken. zie punt 1 en 2.

Citaat:
? Geïnstalleerd of gebruikt niet in strikte overeenstemming met de Documentatie, met inbegrip van, maar
niet beperkt tot, het niet zorgen voor voldoende ventilatie voor het Product zoals beschreven in de
SolarEdge Documentatie;
zie punt 1 en 2

Citaat:
? Op geen enkele manier geopend, gewijzigd of gedemonteerd zonder voorafgaande schriftelijke

? Gebruikt in combinatie met apparatuur, voorwerpen of materialen die niet door de Documentatie zijn

? Beschadigd door software, interfacing, onderdelen, benodigdheden of andere producten die niet door
SolarEdge geleverd zijn;

? Beschadigd als gevolg van onjuiste voorbereiding of onderhoud van het terrein of onjuiste installatie;
Zie punt 1 en 2.

Citaat:
? Beschadigd of niet meer functioneel zijn ten gevolge van stroompieken, blikseminslag, brand,
overstroming, schade door ongedierte, ongevallen, handelingen van derden, rechtstreekse blootstelling
aan zeewater of andere gebeurtenissen die buiten de redelijke controle van SolarEdge vallen of niet het
of
? Beschadigd tijdens of in verband met de verzending of het vervoer naar of van de koper, wanneer de
Nope, niet gebeurd. En anders is de gebruiker daarvoor verzekerd.

Citaat:
Geen enkele van die dingen treffen toe, dus dokt de fabrikant.

Moet er nog een tekeninkje bij maken?

Citaat:
Garantie op levensduur en vermogen

SOLARWATT wil u alle zekerheid bieden die u nodig heeft om uw energiehuishouden duurzaam en veilig te beheren. Daarom garandeert SOLARWATT dat de MyReserve batterij minimaal 10 jaar mee gaat. Daarbij garanderen we ook dat de capaciteit van de batterij na die periode nog minimaal 80% moet zijn. Dit is onafhankelijk van het aantal laad- en ontlaadcyclussen. Het aantal toegestane cyclussen is binnen de garantietermijn is dan ook oneindig.
Citaat:
Enkel fabrieksfouten worden gegarandeerd. Al de rest is bulshit.
Onverwacht capaciteitsverlies ligt wslk aan een zwakke batterijmodule of een slechte serie van accucellen. De fabriek die de thuisbatterij maakt en levert zal dat dan aanklagen bij de constructeur van die cellen. De klant/gebruiker heeft daar niets mee te maken.

Voorbeeld • Als 100 batterijpacks van hun degradatie na 9 jaar nog ruim 85-90% overhouden is en er is 1 van de 100 die maar 75% dan moet dat hersteld worden onder garantie.

Wordt dat niet helemaal gedaan zullen we dat eens aan de grote trom hangen of een consumentenorganisatie inschakelen.

Met andere woorden uw naiëve bullshitmeter is kapot.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2022 om 12:53.
Oud 11 juli 2022, 12:52   #93
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat doet men hiermee?

Citaat:
https://www.hln.be/consument/2-400-k...isen~acd4298f/

11-10-21

2.400 klachten over uitvallende zonnepanelen:
wat is er aan de hand? Wat doe je als eigenaar? En kan je als gedupeerde een compensatie eisen?

De elektriciteitsprijs staat momenteel op recordhoogte, en blijft nog bijna dag na dag stijgen. Wie investeerde in zonnepanelen op het dak, wil dan ook niet liever dan dat de zon schijnt. Maar net op die momenten durft de installatie het wel eens te laten afweten. Netbeheerder Fluvius ontving dit jaar al 2.400 klachten van uitvallende zonne-installaties. Drie experten beantwoorden 12 vragen.
Vermoedelijk allemaal mensen zonder zeer grote thuisbatterij (of best 2 lol) en of die hun zonnestroom niet of nergens kwijtgeraken.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2022 om 12:57.
Oud 11 juli 2022, 12:56   #94
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
product;
? Beschadigd als gevolg van wijzigingen, veranderingen of aanbouwsels die niet vooraf schriftelijk door
SolarEdge zijn goedgekeurd;

SolarEdge Documentatie;

SolarEdge geleverd zijn;

of

Neen, dat tekeningske dat maakt de analysesoftware van de zonnepannelen, omvormer en thuisbatterij wel (op een persoonlijke internet pagina).
Alle omstandigheden perfect te analyseren...een soort ultieme zwarte doos van de installatie.

Oud 11 juli 2022, 12:59   #95
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat tekeningske dat maakt de analysesoftware van de zonnepannelen, omvormer en thuisbatterij wel (op een persoonlijke internet pagina).
Alle omstandigheden perfect te analyseren...een soort ultieme zwarte doos van de installatie.

De installatie wordt idd gemonitord en is altijd uitleesbaar.
Oud 11 juli 2022, 13:23   #96
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat doet men hiermee?

Vermoedelijk allemaal mensen zonder zeer grote thuisbatterij (of best 2 lol) en of die hun zonnestroom niet of nergens kwijtgeraken.
Input voltage laten verhogen naar 259 v
Als dat op het NET word geinjecteerd neemt dat onmiddelijk zelfde voltage aan.
Is zoals een waternet van 4 bar om daar water bij te pompen moet er iets meer zijn dan 4 bar.
Wat trouwens ook gebeurd bij stroom over te zetten van huisbatterij naar auto batterij.
Vermogen van 6 kw volle huisbatterij naar auto batterij waar al 8 kwh(goed voor 40 a 60km) opzit... Noppes.
Zou een leugen zijn.
Maar wie ben ik, ken daar niets van.

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 13:24.
Oud 11 juli 2022, 14:07   #97
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Input voltage laten verhogen naar 259 v
Als dat op het NET word geinjecteerd neemt dat onmiddelijk zelfde voltage aan.
Is zoals een waternet van 4 bar om daar water bij te pompen moet er iets meer zijn dan 4 bar.
Wat trouwens ook gebeurd bij stroom over te zetten van huisbatterij naar auto batterij.
Vermogen van 6 kw volle huisbatterij naar auto batterij waar al 8 kwh(goed voor 40 a 60km) opzit... Noppes.
Zou een leugen zijn.
Maar wie ben ik, ken daar niets van.
Dat moet wel !
Anders rijdt onze auto nu al enkele maanden op lucht !

Oud 11 juli 2022, 14:15   #98
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat moet wel !
Anders rijdt onze auto nu al enkele maanden op lucht !
Neen makker, dan zit er in uw auto batterij minder dan 6 kwh op.
Is wet van energie behoud.
Hoeveel posten heb je hier al aan het blazen geweest?
Dat werkt wel op lucht
Waarschijnlijk heb je elke keer zonder het te weten van het NET gelaad.
Onwetendheid kan de beste overkomen.

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 14:23.
Oud 11 juli 2022, 14:41   #99
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Neen makker, dan zit er in uw auto batterij minder dan 6 kwh op.
Is wet van energie behoud.
Hoeveel posten heb je hier al aan het blazen geweest?
Dat werkt wel op lucht
Waarschijnlijk heb je elke keer zonder het te weten van het NET gelaad.
Onwetendheid kan de beste overkomen.
Rav 4 plug in hybride 18.1 kWh
Sorry...
Laad via de thuisbatterij opgeladen door 10 zonnepanelen.
nog eens sorry

Misschien heb ik een zeer speciale toverwagen en een speciale hyperwarpbatterij ?

Heeft geen zak met de wet van behoud van energie te maken

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 juli 2022 om 14:48.
Oud 11 juli 2022, 15:08   #100
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Rav 4 plug in hybride 18.1 kWh
Sorry...
Laad via de thuisbatterij opgeladen door 10 zonnepanelen.
nog eens sorry

Misschien heb ik een zeer speciale toverwagen en een speciale hyperwarpbatterij ?

Heeft geen zak met de wet van behoud van energie te maken
Dat je uw huisbatterij vol krijgt met uw zonnepanelen dat weett elke weldenkende mens.

Ja, dat kan als auto batterij onder de 6kwh staat en je zal vanuit uw huisbatterij ook maar max 6kwh in auto batterij krijgen.
Snap je het nu of een tekening?

Laatst gewijzigd door Deo : 11 juli 2022 om 15:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be