![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe viert U onze nationale feestdag 2022 ? | |||
1. Ik bezat me met Belgische Carapils. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
2. Ik bezat me met duurdere alcohol, Vlaamse Leeuw of ga eens goed eten. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
3. Ik hak - in gedachten - handen af van Congolezen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
4. Ik vier Koning Filip. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
5. Ik vier Koning Albert II. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
6. Ik herdenk vooral Boudewijn. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
7. Ik hang mijn Vlaamse Leeuw drapeau uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
8. Ik hang mijn tricolore uit. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
9. Ik hang een andere vlag uit en hou één minuut stilte, zoals bij grote rampen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
10. Ik ga in afzondering in een Hollands frituur. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
11. Ik trek naar Brussel voor de parade. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
12. Niet anders dan een andere zomerse donderdag. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 42,86% |
13. Ik geef een drink en Frankrijk voor mijn Franse vrienden. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
14. Ik verbrand de tricolore, pis erop, of dweil er mijn keuken mee op. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
15. Een dag van vasten ter meerder eer en glorie van Onze Lieve Heer. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
16. Ik wens een Drache Nationale, ik hoop dat regent 21/7. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
17. Ik ga werken, werk thuis of in mijn hof. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
18. Ik ga bij buren, familie, kennissen of Waals rampgebied werken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
19. Ik verbrand mijn Belgische identiteitskaart. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
20. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 28,57% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Hoe viert U onze nationale feestdag 21.07.2022 ??
De parasieten vieren waarschijnlijk hun geslaagd jaar..... En de rest trekt het zich niet aan, ongeïnteresseerd indien er niets gratis te krijgen is.... of steekt zoals ieder jaar de kop in de grond om het niet te moeten zien of horen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enquête geeft prachtige resultaten : de meerderheid toont duidelijk haar sympathie voor zijne KH Prins Laurent. En ook opmerkelijk is dat niemand is afgekomen met de gebruikelijke shit rond de collaboratievlag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve u hé.....
Zelfs al begint daar niemand over, toch kan jijzelf er blijkbaar maar niet over zwijgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mis de optie: 'Niet, ik ben geen sadomasochist'.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 21 juli 2022 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er 'n Panda op getekend. ![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is eigenlijk "Koningsdag" toch?
![]() Pet af, op 1 knie en dan wordt er gezongen hé. Daarna naar de parade die strak geregisseerd wordt. We eindigen de dag met de vlag terug naar beneden te halen. Dat is wel heel veel ceremonie hé. Om een glimp op te vangen van de hogere kringen moet je veel over hebben, hé. Of je moet lid zijn van de ridderorde. ![]() Vrij saai allemaal...
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op TV enkel maar nationaal concert nu, een wanhoopspoging van de grote televisie zenders om toch nog wat eenheid te zoeken tussen Vlamingen en Walen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De soldaten ze kosten veel geld en vreten alleen maar. Zijn op hun topniveau tussen 18-35 jaar.
Ja, maar op het einde van de dag wordt er "vang de vlag" gespeeld in een variant toepasselijk voor Koningsdag. Met alle toeters en bellen. Zeker, zoiets als "Jousting" vroeger. Dat was dan het event van de dag. Anders komt toch niemand kijken. Sjonge, jonge. Je fantasie slaat op hol. Het interesseert niemand...
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan die bastaard van Albert met d'r vredesduif op d'r jurk, waarover zelfs speciaal 'n reportage/interview gemaakt werd & uitgezonden in 't Nieuws.
Gut, wat is me dat 'n aanstellerig wicht zeg, de nepprinses.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren de racistische relschoppers van de Black Lives Matter er ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Hoe dan ook, het doet me denken aan een verklaring van Flor Grammens die als jongeling thuis op 1 juli de belgische driekleur wou uithangen. Een Leeuwevlag hadden niet, net zoals niemand anders in Bellem. De veldwachter is die toen komen weg halen en heeft die 's anderdaags teruggebracht. Die gebeurtenis had hem zeer diep getraumatiseerd: "ik was begonnen als belgisch patriot maar eindigde als anti-belgicist."
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2022 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is de tol van de roem. Dan zijn die huizen verzekerd van opvolging. -_-
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarvan heb ik niet veel gemerkt op de RTBF-nieuwszending waar dit terloops aangehaald werd. Op de VRT werd dit een heus topic en een bewijs dat blauw bloed adelt.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vonden onze cultuur ondermaats. Dat ze het eens zelf uitzoeken dan.
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men had bijvb. ook Waterloodag kunnen kiezen, om nog een ander voorbeeld te geven. En als men dan toch de betrekkingen met het noorden had willen normaliseren, had men beter de wet opgeheven die een Oranje-Nassau van het belgische koningsschap uitsloot. In 1890, 60 jaar later was wat men deed volgens mij too little & too late. Tenslotte hoor ik steeds klagen dat we altijd door vreemde vorsten werden geregeerd, en in 1831 haalde men begod een vreemdeling binnen die geen enkele affiniteit had met de Nederlanden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2022 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke Vlaamse leeuw ? dat is de collabo vlag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is enkel zo in jouw getormenteerde brein.
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SUPER AMBIANCE OP BAL NATIONAL !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe lang bestaat die dan al ...?
Hoe zag de Duitse en hoe zag de VNV-vlag er dan uit ? Maar ach, ik ga liever nu mijne nest in in de plaats van trollen te voerderen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2022 om 22:41. |
![]() |
![]() |