Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2022, 18:26   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een kind dat levend verbrandt omdat uw kookfornuis niet werd afgezet, dat is dan wel even 'normaal'?

Ik denk dat hier weinig mensen zullen beweren dat de persoon in kwestie niet in fout was, maar de manier waarop jij hier even een 'verheven' positie inneemt en doet alsof zoiets jou nooit zou kunnen gebeuren, is pure bullshit.

Tot een week geleden had die man in kwestie perfect hetzelfde kunnen denken als jij. Hij had NOOIT gedacht dat zoiets hem zou kunnen overkomen. Tot het plots WEL gebeurde.

Het 'teveel gedoe in zijn hoofd' was misschien te wijten aan de extra uren die hij moest werken om zijn gezin te kunnen onderhouden? Daar al eens aan gedacht?
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2022, 18:31   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vermijden ? Dat gaat niet. Hoe dramatisch ook, dit is het resultaat van pure verstrooidheid. Het kind is dood, en de ouder zit levenslang met een trauma.
Als er al naar een oplossing moet worden gezocht zal dat technisch moeten gebeuren. Een soort alarmsysteem misschien.
Ik gaf toch al twee aanzetten die bijzonder efficiënt zijn.

Zelf vergat ik nooit mijn sleutels of mijn toegangsbadge, gewoon omdat ik deze bevestigde aan mijn werktas. Maak deze werktas vast aan het kinderzitje of zet ze naast het kindje / de baby. Je zal het kind niet vlug meer vergeten.

Ieder kind dat naar de opvang gebracht wordt; heeft een tas bij met luiers, zalfkes, voeding, ...
Steek daar uwe GSM in, je zal hem heel vlug missen.

We moeten het niet steeds ver gaan zoeken, voor de grootste problemen bestaan vaak eenvoudige oplossingen, het is wel een kwestie van discipline. Het gewoon altijd op dezelfde manier doen.
Oud 25 juli 2022, 18:33   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Even offtopic maar om aan te geven hoe belangrijk de gsm geworden is en verheven wordt boven de eigen kroost: Vorig weekend veertig (40!) kinderen die aan zee verloren gelopen zijn.
Waar waren die ouders? Waren ze op hun kind aan't passen? Waren ze op hun gsm aan't tokkelen?
Ik denk echt dat laatste.
Er stonden hier 21 kindjes aan de wachtpost, te wachten tot hun ouder(s) hen komen oppikken.
GSM zal wel een rol spelen. Wat ik vooral vaststel is nonchalance. De kleine die mag lopen waar hij/zij wilt en verdwaalt dan in het mierennest strandgangers.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2022, 18:34   #84
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De discussie met NN heeft echt geen zin.
Ik doe ook heel weinig huishoudelijke taken, omdat ik andere dingen te doen heb.

Mijn vrouw is trouwens bewust thuisgebleven na de geboorte van ons eerste kind, (zonder dop!!!!).
Het is hier een openbaar forum en het staat iedereen vrij om te reageren, ook ik. Als mijn reacties je niet aanstaan: RD!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2022, 18:37   #85
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er stonden hier 21 kindjes aan de wachtpost, te wachten tot hun ouder(s) hen komen oppikken.
GSM zal wel een rol spelen. Wat ik vooral vaststel is nonchalance. De kleine die mag lopen waar hij/zij wilt en verdwaalt dan in het mierennest strandgangers.
Nonchalance, idd. Ook geen moeite doen om de kinderen in't oog te houden + natuurlijk de GSM.
Leve de (sommige, niet alle!) jonge ouders!
Oud 25 juli 2022, 18:37   #86
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ahja strak plan.

Want ne GSM is belangrijker dan je eigen kind, die vergeet je natuurlijk niet.

Ik vind 't bijna om te lachen.

'Vader' kan je zo iemand moeilijk noemen, maar als dat z'n enige kind was, is hij nu sowieso papa-af.
Trek het niet in het belachelijke hé.
Ik aanvaard dat mensen verstrooit zijn of iets vergeten. De GSM in de tas van het kind steken, is een hulpmiddel omdat, hoe verstrooit je ook bent, vroeg of laat je GSM nodig hebt. Als je die dan mist weet je onmiddellijk dat je vergeten bent die uit de tas van de kleine te halen. In het beste geval zit die in de tas die bij de kinderopvang staat.

Ik vind GODVERDOMME niet dat ne GSM belangrijker is dan een kind.
Maar in mijn loopbaan kregen we vaak te maken met mensen die dingen vergaten.
We gingen dan steeds op zoek naar oplossingen, oplossingen zijn zo veel voornamer dan met een beschuldigende vinger te wijzen.

Bij zo'n oplossing moet je jezelf in de plaats stellen van de persoon die iets vergeten is. en dan kijken hoe je dit kunt voorkomen.
Awel, de truck van de GSM pasten wij reeds toe met onze sleutels en onze badges, en .... en het werkte.
Oud 25 juli 2022, 18:39   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja SDX, heden te dage is de GSM hèt belangrijkste. Ik zie het overal om me heen. Ouders die constant op hun gsm tokkelen en hun kind(eren) niet in de gaten houden is ook zoiets.
Owee als iemand zijn/ haar gsm in de auto vergeten is; dat merken ze al na enkele minuten. Maar een kind op de achterbank? Dat merken ze pas na hun werkuren. Heel vreemd.....
Dat schrijf ik toch nergens. Leer Godverdomme lezen st.
Oud 25 juli 2022, 18:39   #88
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kindjes moeten toch doodsbang geweest zijn.....ocharme!
Oud 25 juli 2022, 18:40   #89
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even offtopic maar om aan te geven hoe belangrijk de gsm geworden is en verheven wordt boven de eigen kroost: Vorig weekend veertig (40!) kinderen die aan zee verloren gelopen zijn.
Waar waren die ouders? Waren ze op hun kind aan't passen? Waren ze op hun gsm aan't tokkelen?
Ik denk echt dat laatste.
U denkt altijd het slechtste van een mens. U zal dat nooit overkomen, u bent gewoon almachtig, tot .... Tot het ook u overkomt.

Altijd maar oordelen en vooral niet begrijpen wat een ander schrijft.
Oud 25 juli 2022, 18:42   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat schrijf ik toch nergens. Leer Godverdomme lezen st.
Blijf kalm.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2022, 18:46   #91
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat kan niet, mijn kind werd nl. doodgereden door zo iemand die waarschijnlijk zoveel andere belangrijke(r) dingen aan z'n hoofd had dan peulschilletjes als op zebrapaden letten & zich aan de maximumsnelheid houden.

Je kent dat wel; menselijke vergissingen waar we niet te hard over mogen oordelen volgens sommigen, toevallig allemaal mannen die nooit zullen/kunnen weten welke band 'n moeder met haar kind heeft.

Moge hij levend roosteren!
Awel, dan moet je begrijpen wat ik schreef, ik schreef dat de ouders de zwaarste straf kregen die je op aarde kunt krijgen.

Er zijn hulpmiddelen om zo'n drama's te voorkomen, we hadden het over warmtedetectie, over kinderen vastbinden aan de bestuurder, de werktas vastmaken aan het kinderzitje, de GSM in de kindertas steken, ...

Maar als welgemeende oplossingen in het belachelijke getrokken worden door een persoon die zichzelf onfeilbaar waant, dan word ik boos, heel boos.

Dit kind kunnen we niet meer redden, maar als we het zo ver zouden kunnen krijgen dat ouders verplicht hunne GSM in de tas van de kleine moesten steken, dan zou de kans op herhaling alvast veel kleiner zijn.
Oud 25 juli 2022, 18:47   #92
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trek het niet in het belachelijke hé.
Ik aanvaard dat mensen verstrooit zijn of iets vergeten. De GSM in de tas van het kind steken, is een hulpmiddel omdat, hoe verstrooit je ook bent, vroeg of laat je GSM nodig hebt. Als je die dan mist weet je onmiddellijk dat je vergeten bent die uit de tas van de kleine te halen. In het beste geval zit die in de tas die bij de kinderopvang staat.

Ik vind GODVERDOMME niet dat ne GSM belangrijker is dan een kind.
Maar in mijn loopbaan kregen we vaak te maken met mensen die dingen vergaten.
We gingen dan steeds op zoek naar oplossingen, oplossingen zijn zo veel voornamer dan met een beschuldigende vinger te wijzen.

Bij zo'n oplossing moet je jezelf in de plaats stellen van de persoon die iets vergeten is. en dan kijken hoe je dit kunt voorkomen.
Awel, de truck van de GSM pasten wij reeds toe met onze sleutels en onze badges, en .... en het werkte.
Vind je het nu zelf niet erg dat ouders, om hun eigen kind niet te vergeten, hun gsm in de tas van het kind moeten steken?
Serieus?
Ik zal mij nu niet tot uw niveau verlagen maar echt; ik heb zin om eens goed te vloeken!
Oud 25 juli 2022, 18:47   #93
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is hier een openbaar forum en het staat iedereen vrij om te reageren, ook ik. Als mijn reacties je niet aanstaan: RD!
Oei, hier is er eentje geraakt.
Oud 25 juli 2022, 18:49   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijf kalm.
Ik weet het, seffens heb ik weeral banpunten aan m'n broek.

Ik weet alleen dat het zou werken.
Niet omdat een GSM belangrijker is dan een kind, geen haar op mijn hoofd dat er zo over denkt. Maar je kind ga je niet missen als je aan het werk bent, je GSM wel, zelfs bouwvakkers gebruiken die om naar de buienradar te kijken.
Oud 25 juli 2022, 18:54   #95
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet omdat een GSM belangrijker is dan een kind, geen haar op mijn hoofd dat er zo over denkt. Maar je kind ga je niet missen als je aan het werk bent, je GSM wel, zelfs bouwvakkers gebruiken die om naar de buienradar te kijken.
Pardon?
En dan durven schrijven dat geen haar op je hoofd erover denkt dat een GSM belangrijker is dan je eigen kind
Ik heb ook heel mijn leven gewerkt maar zelfs op mijn werk dacht ik aan mijn kinderen! Hoezo dat ge uw kind niet mist maar de gsm wèl?
Oud 25 juli 2022, 18:55   #96
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind je het nu zelf niet erg dat ouders, om hun eigen kind niet te vergeten, hun gsm in de tas van het kind moeten steken?
Serieus?
Ik zal mij nu niet tot uw niveau verlagen maar echt; ik heb zin om eens goed te vloeken!
Dat zou verplicht moeten worden.
Niet omdat, zoals jij het in het belachelijke trekt, de GSM zo belangrijk is, maar omdat een GSM vlugger gemist wordt dan een kind, een kind waarvan de persoon denkt dat ie het naar de opvang gebracht heeft. Een GSM kan dan een belangrijk hulpmiddel zijn.

Het andere voorstel, om het kind vast te binden aan de bestuurder, vind ik ook niet slecht. Het volstaat dan om een koordje aan het kinderzitje vast te maken.

Alle middelen om zo'n dingen te vermijden, zijn welkom.
In mijn loopbaan zijn wij nooit bezig geweest om schuldigen te zoeken, wij waren wel bezig om oplossingen te bedenken om het in de toekomst te voorkomen, met SUCCES!

Ik ben er zelf nooit van uit gegaan dat ik onfeilbaar ben, ik ben er steeds vanuit gegaan dat we werken met mensen. Fouten maken is menselijk.
Oud 25 juli 2022, 18:56   #97
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pardon?
En dan durven schrijven dat geen haar op je hoofd erover denkt dat een GSM belangrijker is dan je eigen kind
Ik heb ook heel mijn leven gewerkt maar zelfs op mijn werk dacht ik aan mijn kinderen! Hoezo dat ge uw kind niet mist maar de gsm wèl?
LEER AUB BEGRIJPEND LEZEN.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 juli 2022 om 18:59.
Oud 25 juli 2022, 18:56   #98
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zal dan zeker niet door mij komen. Ik ben verbaal sterk genoeg om voor mijn mening op te komen Reserve.
Oud 25 juli 2022, 18:58   #99
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LEER AUB BERGRIJPEND LEZEN.
Ah.....ik wist dus niet dat ik niet beRGijpend kan lezen.
Ik zou het dan eens omdraaien; leer jij AUB beter uw mening verwoorden.
Oud 25 juli 2022, 18:58   #100
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pardon?
Het is niet omdat iemand aan z'n kind denkt dat ie niet kan vergeten om het naar de opvang te brengen.
Volgens mij dacht die brave man, die al heel zwaar gestraft is, ook aan z'n kind en dacht ie daarbij dat ie het naar de opvang gebracht had.

Alleen mensen die onfeilbaar zijn overkomt zoiets niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be