Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Is het tijd om te onderhandelen als de linies vallen
Ja 4 16,00%
Neen 11 44,00%
Prins Laurent 10 40,00%
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2022, 14:08   #81
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Eh, vandaag.
Dat tweede sterkste Oostblok land, hoe noemde dat weer, oekraine of zo, kan dat?
Moest je de situatie omdraaien, en het Oostblok nog bestaan zoals het was, zou de vergelijkende situatie zijn dat het macht en invloed kocht in Duitsland, in Engeland, in Frankrijk, en nog zo her en der, bvb Cuba, wacht nee, das te klein, pak Mexico, dat ligt lekker dicht tegen de VS zonder water te moeten kruisen.
We kopen er wat politici om, maneuvreren die naar macht, en dan leren we ze wat over wapens, sturen er wat, helpen verdedigingsgordels te bouwen tegen de VS, enz.
En dan, deze situatie eens bekijken vanuit de mind of politicians of the united states. Wat gaan die doen? Op hun gat blijven liggen tot er een kolonne Russische... OEPS!...Mexicaanse tanks rond hun nieuw WTC staat?
Natuurlijk niet, die gaan wakker worden, hun hemd uitdoen, op hun borst kloppen, allez, een Putinneke doen, je weet wel...

Welk stuk van Rusland proberen we te veroveren?

De rest van uw bericht is veel te onduidelijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 15:48   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er is een historische parallel met Hitler. Diens leger stond op een gegeven moment voor de poorten van Moskou. Na heel West Europa op Engeland na bezet te hebben.
Wel, ie staat nu weer voor de poorten van Moskou. Met achter hem zelfs alle andere Westerse regimes, en zelfs regimes die vroeger aan zijn zijde stonden.
En dat draai jij allemaal dus om.
Wat is dat nu voor zever ? Het "westen" staat niet met tanks en soldaten met bevroren tenen aan de poorten van Moskou.

Dat het westen SUCCES BOEKT bij landen die zich van de invloed van Moskou hebben losgescheurd, is iets totaal anders dan Hitler die daar stond he. Je moet echt eens het verschil leren tussen een westerse dictatuur en een Rusland-stijl dictatuur. Er zijn gradaties.

Wat gij zegt is het equivalente aan: "maar kijk, Jan heeft 3 vrouwen verkracht, en Piet is ook 3 keer getrouwd geweest".

In het eerste geval dringt ge uw agressie met geweld op, in het tweede geval komen ze met goesting naar U.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 15:49   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Erw suggereert waarschijnlijk dat al die "regimes' die ex-soviet republieken of vazallen waren en nu maar al te graag bij het westen aankloppen, hetzelfde zijn als "veroverd terrein door Hitler zijn leger".
Oud 28 juli 2022, 17:51   #84
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik denk in de VS rapper als hier.
Ayn Rand kwam uit het communisme, ze wist wat het was, en ze had dat heel goed gezien: een staking van het producerende bevolkingsdeel, en eigenlijk "maar" de meest kundigen daarin, volstaat om communisme op te knieen te brengen.
Dat is hier eigenlijk ook al bezig he, dat is waarom ze al die technische jobs niet ingevuld krijgen. Ze hebben afgehaakt. Ik ben daar ook bij, 20 jaar geleden al. Toen ik keek wat ik moest doen voor die netto restant, en vergeleek met wat ik ermee kon kopen. Ik doe, als voormalig technisch, nu een fysiek jobke dat verder niks voorstelt. Omdat de baat/last daar beter van is.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 17:54   #85
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Erw suggereert waarschijnlijk dat al die "regimes' die ex-soviet republieken of vazallen waren en nu maar al te graag bij het westen aankloppen, hetzelfde zijn als "veroverd terrein door Hitler zijn leger".
Je weet waarvoor ze aankloppen he, om te bedelen aan hun deuren. En met wiens geld spelent zij dan Sinterklaas? Zwarte Piet hebben ze geband, er zijn geen stoute kinderen meer, ze krijgen allemaal speelgoed en dat mag wapentuig zijn ook.
Vandaar ook mij gekozen woord ervoor: "Sinterklaasfront", waarmee ik het verschil duidelijk maak met een militair front.
Oud 28 juli 2022, 18:15   #86
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor zever ? Het "westen" staat niet met tanks en soldaten met bevroren tenen aan de poorten van Moskou.
Wat is al dat wapentuig van hen ginds dan? Bloemen en confetti?

Citaat:
Dat het westen SUCCES BOEKT bij landen die zich van de invloed van Moskou hebben losgescheurd, is iets totaal anders dan Hitler die daar stond he.
Als ik denk, die ambetanterik daar naast me op de kamping, die almaar opnieuw de stekker van zijn elektrische auto in mijn caravan keuken prise steekt alsof dat het zijne is, ik wil die afmaken (je volgt hier zeker nog )
Er kampeert daar ook een arme zwerver, die enige 1000'en euro wel ziet zitten, en niet wars is van smerige zaakjes.
<de rest van het verhaal wordt hier weggelaten om enkele redenen>

Citaat:
Je moet echt eens het verschil leren tussen een westerse dictatuur en een Rusland-stijl dictatuur. Er zijn gradaties.
Het is net door grijstinten te accepteren, dat dictaturen zich kunnen vestigen.

Citaat:
Wat gij zegt is het equivalente aan: "maar kijk, Jan heeft 3 vrouwen verkracht, en Piet is ook 3 keer getrouwd geweest".
Ik kan hier niks uit maken.
Wat ik zeg is kijk Jan en Piet hadden de taart gedeeld en schoven in vrede aan tafel, maar toen pakte Jan een stuk van Piet af. En dan nog een stuk. En dan nog een stuk. En toen trok Piet zijn hemd uit, ging in zijn bloot bovenlijf een lijn tekenen voor zijn laatste stukken en brulde TOT DAAR EN NIET VERDER JAN!

Citaat:
In het eerste geval dringt ge uw agressie met geweld op, in het tweede geval komen ze met goesting naar U.
Kinderen gaan ook met goesting naar Sinterklaas.
De ouders kochten vrijwillig het speelgoed om Sinterklaas dan als proxy te gebruiken om het te geven aan de kinderen.
De gedwongen netto belastingsafdokkers in dat CCCP geworden Vrije Westen van weleer, daar stopt het al. Wat de Westerse regimes daar deden en doen in Oekraine, is soldaten huren en die van wapentuig voorzien tegen de laatste, en sterkste van de voormalige CCCP.
Als hen dat lukt zonder dat China en andere bondgenoten van Rusland ingrijpen, dan gaat heel dat Westers militair apparaat zich direct keren tegen hun nog laatst overgebleven vyand. Je kunt wel raden wie die zijn.
Oud 28 juli 2022, 18:38   #87
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Oekraine" noemt het. Dacht je nou werkelijk dat Putin ging wachten met zijn hemd uit te trekken, een lijn te trekken, en te brullen TOT DAAR EN NIET VERDER!
... totdat ie die lijn moet trekken op de dorpel van zijn kasteel?
Natuurlijk niet.
De VS wachtten ook niet, toen ze merkten dat RU kernraketten installeerden op Cuba.
En eerder, de RU wachtte ook niet, toen de VS kernraketten in Italie en Turkije plaatste: daar begon het Cuba verhaal

Citaat:
Ik doe mijn best, dat is alles dat ik, en eender wie kan. Ik moet toch geen woordenboek linken in mijn posts he?
Ik leg een keten oorzaak > gevolg1 > gevolg2 > gevolgN uit. Dat is toch wat nodig is om de betekenis van gebeurtenissen te kunnen begrijpen he?
Het probleem is dat er nogal wat mensen zijn die beginnen bij gevolg2, bvb.
daarbij oorzaak en gevolg1 negerende. Dat is dezelfde truuk als in de speculatieve wereld wordt gehanteerd: ze tonen een bvb 1 jaar koers trendlijn, claimen kijk hoe het stijgt, het gaat nog veel meer stijgen.
Maar als je dan kijkt naar de 10 of zelfs 20 jaar trendlijn, zie je dat de koers decennia recordhoog is. Als je dan inflatie daarnaast legt, en die niet ziet als uitleg, dan weet je dat er dikke winst te grijpen valt. En winst wordt gepakt. Altijd. Maar, om dat te kunnen heb je zoveel mogelijk sukkels nodig bereid om te kopen in die hogere koersband. Want dat vertraagt de prijsdaling en laat je toe meer van je positie te dumpen binnen die hogere prijsband.
Dat, is precies hetzelfde als gebeurt in dit Rusland/Westen/Oekraine verhaal.
Ik, kijk terug naar de laatste situatie waarbij er geen oorlog was - de Koude Oorlog was geen oorlog, vandaar de tegenstrijdige naam "koude oorlog". Dat was een situatie van regimes die NIET overeenkwamen met elkaar, maar ook niet zo uitgedaagd werden dat ze gingen oorlogvoeren.

Stel je eens in de plaats van het Russisch regime.
De Westerse regimes kopen vazallen almaar dichter bij je. Tot zelfs je voormalig tweede sterktste bondgenoot, die je vyand wordt.
Wat doe je?
- niks en naar de Russische Simpsons kijken
- die lijn trekken.
Waarom denk je dat een deel van de regimes en bevolkingen het hebben over het "VS imperialisme": omdat daar waarheid in zit.
Het is hier niet het Russisch regime dat wapentuig levert aan buurland Mexico tegen de VS, het is hier VS en andere Westerse regimes die wapentuig leveren aan buurland Oekraine van Rusland.
Dat klopt toch allemaal he?
En dat wist je toch al he?
Vanwaar dan die zotte gedachte dat Rusland Europa en als het even kan de VS wil veroveren?
Het is net omgekeerd: ze pogen te voorkomen dat zij veroverd worden, als allerlaatste voormalig CCCP land.
Oud 28 juli 2022, 20:24   #88
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gaat uiteraard om welke gebieden Rusland wil afgeven als tegemoetkoming voor hun agressie. Ik zou zeggen op zijn minst al het gebied aan de Oekraïnse grens waar de zogezegde 'trainingen' van de Russen plaatsvonden afgelopen winter, maar die duidelijk bedoeld waren om een snelle invasie mogelijk te maken:

+ honderden miljarden schadevergoeding natuurlijk. Ze kunnen eventueel al hun olie- en gasopbrengsten rechtstreeks naar Oekraïne overschrijven.

Na WOI werd Duitsland ook niet beloond met gebiedsuitbreiding hé. De Oekraïense grenzen moeten uiteraard intact blijven.
Indien men die redenering volgt gaat ge de Amerikanen toch ook wel wat slecht nieuws mogen brengen voor hetgeen ze in de voorbije decennia hebben uitgestoken hoor. Ze zullen het daar graag horen dat ze voor al hun territoriaal gestook in het Midden-Oosten nu met hun eigen States mogen betalen en een deel van de Texaanse olie naar ginder mogen pompen. Toegegeven, het is een originele manier om dat blijvend gekrakeel tussen Democraten en Republikeinen eindelijk eens op te lossen .

Als men dit conflict bekijkt is de enige duurzame oplossing toch kijken wat de bevolking in bepaalde delen van dat gebied daar zelf wil, niet? Zelf als dat tegen de goesting is van regime A, B of C. En dan zal men volgens mij van beide, of zelf alle kanten water in de wijn moeten doen, zodat het een fletse, maar voor iedereen een nog net drinkbare Château de migraine wordt.

En als men slim is doet men dat vooraleer één van de partijen aan de andere kant van het land staat en geen motivator meer heeft om tot onderhandelingen over te gaan, of voor dat alles kapotgeschoten en uitgemoord is, omdat er dan niets meer is om over te onderhandelen (want anders is men gewoon aan het pleiten voor een persoonlijke favoriete optie, die de bevolking daar toch niet dient).

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 28 juli 2022 om 20:53.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 06:00   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet waarvoor ze aankloppen he, om te bedelen aan hun deuren.
Voor de economische en politieke vrijheid die het westen karakteriseer(de), wat welvaart meebracht. En ja, soms ook voor subsidies, maar daar is het hem niet om te doen, dat krijgen ze evengoed bij de Russen.
Oud 29 juli 2022, 06:07   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan de poorten van Moskou ?

Citaat:
Als ik denk, die ambetanterik daar naast me op de kamping, die almaar opnieuw de stekker van zijn elektrische auto in mijn caravan keuken prise steekt alsof dat het zijne is, ik wil die afmaken (je volgt hier zeker nog )
Er kampeert daar ook een arme zwerver, die enige 1000'en euro wel ziet zitten, en niet wars is van smerige zaakjes.
<de rest van het verhaal wordt hier weggelaten om enkele redenen>
Wat is daar verkeerd aan ? Die ambetanterik moet maar zijn pries niet bij mij komen steken he.

Citaat:
Het is net door grijstinten te accepteren, dat dictaturen zich kunnen vestigen.
Het is door geen grijstinten te zien, dat alles gelijk wordt. Alles zwart.

Citaat:
Ik kan hier niks uit maken.
Dat er een wereld van verschil is tussen "vrijwillig naar U toekomen", en "met geweld opdringen".

Landen die aankloppen om bij U te komen en feest vieren als ge ze binnen neemt, dat is niet hetzelfde als landen die ge met tanks gaat binnenvallen. Het is dat kleine grijstint verschilletje dat je blijkbaar niet wil zien.

Oekraine wilde richting westen. Het westen dwong hen niet met bommen en zo om richting westen te komen, ze vroegen het zelf. Rusland wil Oekraine richting Rusland. Ze willen niet, en Rusland valt binnen met tanks.

Dat is niet "hetzelfde".

Citaat:
Wat ik zeg is kijk Jan en Piet hadden de taart gedeeld en schoven in vrede aan tafel, maar toen pakte Jan een stuk van Piet af. En dan nog een stuk. En dan nog een stuk. En toen trok Piet zijn hemd uit, ging in zijn bloot bovenlijf een lijn tekenen voor zijn laatste stukken en brulde TOT DAAR EN NIET VERDER JAN!
Nee, Jan en Piet hadden allebei een zwemclub. En hoewel Mark, Mieke, Jefke, en Joris aanvankelijk allemaal in Piet zijn club zaten, gaan die allemaal, een voor een, weg uit de club van Piet en in die van Jan.

Nochtans had Piet aan Jan gezegd: Mieke en Jefke moeten gedwongen in mijne club blijven of ik word boos. Maar het probleem is dat Piet de eigenaar niet is van Mieke en Jefke. Die zullen zelf wel uitmaken wat ze kiezen he.
Oud 29 juli 2022, 06:08   #91
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als er onderhandeld dient te worden is dat tussen de VS en Rusland. Zeker na het opblazen van de onderhandelingen in Istanbul in April wordt het duidelijk wie hier de touwtjes in handen heeft.

Hoe vlugger er onderhandeld wordt hoe beter voor iedereen.
Deze oorlog gaat nog heel lang duren en als er onderhandeld moet worden dat is dat tussen Rusland en Oekraïne .
Voor de VS is Rusland geen hoofdzaak meer en van oorlog voeren hebben ze genoeg , na al die mislukkingen in het MO.
Amerika ziet China als de grote concurrent en steunt Europa om het front van het Westen in stand te houden.

Laatst gewijzigd door cato : 29 juli 2022 om 06:11.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2022, 07:36   #92
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de economische en politieke vrijheid die het westen karakteriseer(de), wat welvaart meebracht. En ja, soms ook voor subsidies, maar daar is het hem niet om te doen, dat krijgen ze evengoed bij de Russen.
Tussen haakjes staat datgene dat de rest tenietdoet.
Oud 29 juli 2022, 08:41   #93
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de poorten van Moskou ?
Ja, aan de poorten van Moskou.
Cuba was ook de poort van het VS regime.
Niet dat ik dat zeg, ze zeiden dat ZELF, door het in een militaire quarantaine te brengen en te dreigen met invasie als het Ru regime haar kernraketten niet terugtrok. Net als eerder, het Ru regime Italie en Turkije als voor haar poorten plakte, toen het VS regime er kernwapens installeerde, met als tegen militaire actie, Cuba.
Net zo hier. Vladimir Putin stond op uit bed eerder dit jaar, broeierige dageraad aan de Moskouse hemel, keek naar zijn stafkaart, trok zijn hemd uit, tekende een lijn voor oekraine, en brulde TOT DAAR EN NIET VERDER!, en, allez je kent de rest, dat staat hier al.

Citaat:
Wat is daar verkeerd aan ? Die ambetanterik moet maar zijn pries niet bij mij komen steken he.
Vala.
En dat is wat Kameraad Putin en zijn regime hier deed.
De Westerse regimes staken hun prises in zijn caravan, en Putin drukte op de AAN knop van zijn militaire machine. Voorwaaaaarts MARS!

Citaat:
Het is door geen grijstinten te zien, dat alles gelijk wordt. Alles zwart.
Nee, zwart wit. Alle tinten ertussen, deruit geschoten. Steenrijk, of straatarm, middenklasse uitgeroeid. Voor Russisch regime en tegen Westerse regimes, of omgekeerd. Polarisatie. Wat je als "gradaties van dictatuur" verwoordde, is dictatuur wollig maken. Is het verbloemen. De Westerse regimes zijn net zo dictaturen geworden als de Russische, Chinese, enz. Het geografische kenmerk "Westen" was ook een symbool van vrijheid. Het motief voor de Berlijnse Muur, gebouwd door de andere kant, waar de totalitaire wereld begon, het "Oostblok", was om burgers ginder te verhinderen van te ontsnappen uit een gevangenis naar een vrije wereld.
WAS. Want, het is een Westblok (dat kan nu niemand meer ontkennen he, kijk maar naar de voltallige collegiale wapenleveringen aan de Oekrains regime tegen het Russische) naast een Oostblok geworden, met dat Westblok nu zoveel groter, en dat Oostblok zoveel kleiner.

Citaat:
Dat er een wereld van verschil is tussen "vrijwillig naar U toekomen", en "met geweld opdringen".

Landen die aankloppen om bij U te komen en feest vieren als ge ze binnen neemt, dat is niet hetzelfde als landen die ge met tanks gaat binnenvallen. Het is dat kleine grijstint verschilletje dat je blijkbaar niet wil zien.
Dat is wèl hetzelfde daar de reden dat ze bij U komen en feestvieren is dat je anderen dwingt tot het feestje betalen, eerst met boetes, niet betalen = hogere boete, nog niet betalen = cachot, verzet = matrak, blijven verzetten = wapens tot en met tanks.
Wat je "vrijwillig" noemt, heeft de implicatie van onvrijwilligheid, dwang tot en met oorlog. Daarom dat ik het oprukken van de Westerse regimes naar Rusland toe, een "Sinterklaasfront" noemde. Invloed KOPEN. Aanhang KOPEN. Armlastige zwervers KOPEN, voor hun smerige jobkes.

Citaat:
Oekraine wilde richting westen. Het westen dwong hen niet met bommen en zo om richting westen te komen, ze vroegen het zelf.
Natuurlijk haha. Dat is zo geweest bij ELK voormalig Oostblok land nu geannexeerd door de Westerse regimes, als Steve Stunts die kiezers ging gaan ronselen in het Oostblok zwaaiende met geld afgepakt in het Westen, dat tegelijk richting datzelfde totalitaire van het Oostblok werd gestampt.
Natuurlijk, want hoe meer je van mensen afpakt, hoe totalitairder je moet worden om hen onder de knoet te kunnen blijven houden he.

Citaat:
Rusland wil Oekraine richting Rusland. Ze willen niet, en Rusland valt binnen met tanks.
Dat is niet "hetzelfde".
Natuurlijk willen ze, allez, regime en een deel ervan, niet, welk kind wil tegengehouden worden van naar Sinterklaas te gaan? Kijk maar naar de Sinterklaasfeestjes van 2020 en 2021, GEBAND, FOEI, WIR SCHAFFEN DAS AF.
Kinderen niet blij. Ouders niet blij. Maar het was gedicteerd door Moskou! Eh.. nee.. door Brussel, sorry was mis!
Natuurlijk wil het Oekrainse regime en aanhang naar Sinterklaas. Zelfs gratis oorlogsspeelgoed gekregen van Sinterklaas!

Stel eens dat het Vlaamse regime geld zou beginnen geven aan het Waalse regime, dat met dat geld daar dan leuke villaatjes en populariteit bij hoogste en laagste klassen koopt. Wallonie gaat natuurlijk bij Vlaanderen willen blijven he. En natuurlijk gaan ze zich verzetten tegen inlijving door het Frans regime als dat op prospectie komt om arbeiters te vinden.

Citaat:
Nee, Jan en Piet hadden allebei een zwemclub. En hoewel Mark, Mieke, Jefke, en Joris aanvankelijk allemaal in Piet zijn club zaten, gaan die allemaal, een voor een, weg uit de club van Piet en in die van Jan.
... omdat Jan water pakte van Piet.
Je kon ook bij mijn Taart analogie gebleven zijn, en met je gommeke gewreven hebben over "maar toen pakte Jan een stuk van Piet af."

Citaat:
Nochtans had Piet aan Jan gezegd: Mieke en Jefke moeten gedwongen in mijne club blijven of ik word boos. Maar het probleem is dat Piet de eigenaar niet is van Mieke en Jefke. Die zullen zelf wel uitmaken wat ze kiezen he.
Het probleem is niet wie eigenaar is van wie, het probleem is dat er een situatie van overeenkomen was (helft helft in de taart analogie), dat 1 partij die begon te schenden, en steeds verder, tot de andere maar 1 stuk overhield.
Dat blijf je dus maar negeren he.
Allez, nee, je negeert het duidelijk niet, je fietst eromheen alsof het een tapijt punaises is. Een tapijt zo groot, dat je in de grachten moet beginnen fietsen, om er toch van weg te kunnen blijven.

Kijk naar die horden asielzoekers nu overal hier in Spanje, thuisbasis van Sinterklaas.
Sinterklaas moet de boot niet meer pakken, ie kan ons het speelgoed nu veel gemakkelijker geven! Win win win situatie. Dankoewel Vladimir!

Laatst gewijzigd door Erw : 29 juli 2022 om 08:46.
Oud 29 juli 2022, 09:50   #94
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Indien men die redenering volgt gaat ge de Amerikanen toch ook wel wat slecht nieuws mogen brengen voor hetgeen ze in de voorbije decennia hebben uitgestoken hoor. Ze zullen het daar graag horen dat ze voor al hun territoriaal gestook in het Midden-Oosten nu met hun eigen States mogen betalen en een deel van de Texaanse olie naar ginder mogen pompen. Toegegeven, het is een originele manier om dat blijvend gekrakeel tussen Democraten en Republikeinen eindelijk eens op te lossen .

Als men dit conflict bekijkt is de enige duurzame oplossing toch kijken wat de bevolking in bepaalde delen van dat gebied daar zelf wil, niet? Zelf als dat tegen de goesting is van regime A, B of C. En dan zal men volgens mij van beide, of zelf alle kanten water in de wijn moeten doen, zodat het een fletse, maar voor iedereen een nog net drinkbare Château de migraine wordt.

En als men slim is doet men dat vooraleer één van de partijen aan de andere kant van het land staat en geen motivator meer heeft om tot onderhandelingen over te gaan, of voor dat alles kapotgeschoten en uitgemoord is, omdat er dan niets meer is om over te onderhandelen (want anders is men gewoon aan het pleiten voor een persoonlijke favoriete optie, die de bevolking daar toch niet dient).
Welke regio hebben de Amerikanen recent geannexeerd?

En als je aan Rusland iets toegeeft, komen ze later gewoon om meer.

In 1938 - 39 dachten we ook dat Hitler na Oostenrijk en de Duitse delen van Tsjechoslowakije, genoeg zou hebben.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 juli 2022 om 09:51.
Oud 29 juli 2022, 09:52   #95
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.
Het is wapentuig in Oekraïne zelf. Zodat UA zichzelf kan verdedigen.

Wat nu ook blijkt uit de feiten.

Het is totaal ongeloofwaardig dat dat materiaal ooit zou moeten dienen om Russisch gebied te veroveren.
Oud 29 juli 2022, 09:53   #96
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Oekraine" noemt het. Dacht je nou werkelijk dat Putin ging wachten met zijn hemd uit te trekken, een lijn te trekken, en te brullen TOT DAAR EN NIET VERDER!
... totdat ie die lijn moet trekken op de dorpel van zijn kasteel?
Natuurlijk niet.
De VS wachtten ook niet, toen ze merkten dat RU kernraketten installeerden op Cuba.
En eerder, de RU wachtte ook niet, toen de VS kernraketten in Italie en Turkije plaatste: daar begon het Cuba verhaal
Oekraïne is geen Russisch gebied maar een soeverein land.

Waarom heeft Rusland recht op een bufferzone en UA niet? Waarom is Rusland wel een soeverein land dat mag kiezen welke bondgenootschappen ze aangaat, waar ze op haar grondgebied welke wapens plaatst,... maar UA niet?

U gaat volledig mee in de gedachte dat Rusland een soort universeel recht zou hebben op een reeks bufferstaten rondom haar waar zij controle op mag uitoefenen.

Wel, waarom zou Rusland dat recht hebben? Waarom is Rusland meer waard dan die mogelijke bufferstaten zelf?

Mag Oekraïne ook van Rusland eisen dat er op een afstand van x km van de grens met UA geen wapens worden geplaatst?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 juli 2022 om 09:55.
Oud 29 juli 2022, 12:17   #97
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wapentuig in Oekraïne zelf. Zodat UA zichzelf kan verdedigen.

Wat nu ook blijkt uit de feiten.

Het is totaal ongeloofwaardig dat dat materiaal ooit zou moeten dienen om Russisch gebied te veroveren.
Hallo!
Apollo 11 aan Aarde!
Russisch regime ziet Oekraine als deel van Rusland!

Natuurlijk niet, tegen dan is het kapotgeschoten, het zal het tuig zijn van volgende leveringen.
En Kameraad Putin besefte dat ook.

Weet je, het helpt om af en toe eens in een geschiedenisboekske te blaren, en af en toe eens je in de plaats te stellen van een Giorge Dubbelyou Boesh of een Kameraad Vladimir Putin! Wat zou jij doen, in hun plaats.
In het geschiedenisboekske staat: het appartement van Kameraad Gorbatsjov telde 20 kamers.
Het appartement van Kameraad Putin telt nu 4 kamers, waarvan 1 al enige tijd ook al ter discussie staat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Michail_Gorbatsjov
Citaat:
Gorbatsjov heeft Vladimir Poetin geprezen voor de stabilisatie van Rusland na de woelige jaren als gevolg van de val van de Sovjet-Unie. Gaandeweg kwam er echter meer kritiek. In december 2011 liet Gorbatsjov, via een videoboodschap, van zich horen bij de grootschalige protesten tegen de uitslag van de Russische parlementsverkiezingen eerder die maand, die dankzij fraude zouden zijn gewonnen door Verenigd Rusland, de partij van premier Poetin. Ook wees hij in een radio-interview deelname van Poetin aan de presidentsverkiezingen van 2012 af. Maar ook het Westen werd bekritiseerd: op 8 november 2014, bij de herdenking van de 25e verjaardag van de val van de Berlijnse Muur, verweet Gorbatsjov de VS en andere westerse landen het niet nakomen van afspraken die na de omwentelingen van 1989 waren gemaakt en het profiteren van het op dat moment verzwakte Rusland.
Daar zijn ze goe in he, die Westerse landen, in afspraken niet nakomen. Van in lokale politiek tot in geopolitiek. Wel, Vladimir heeft hier met bloot bovenlijf een lijn getrokken en gebruld: TOT DAAR EN NIET VERDER! Met Oekraine aan zijn kant van de lijn. Een mooie rechte lijn van noord naar zuid, dat maakt het leggen van zandzakskes tegen de Westerse regimes makkelijker. Geen hoeken en bochten enzo.
Dat is waar ie naar streeBt, en wat de Imperiale Vloot van het Westen nog steeds teveel CCCP vinden.

Als er iemand knabbelt aan je tenen, wacht je dan met een mep te geven tot ze aan je oren zitten om dan shit waar zijn mijn armen?
Nee toch?
Wel, Vladimir heeft nog redelijk lang gewacht, toch?
Oud 29 juli 2022, 14:26   #98
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Welke regio hebben de Amerikanen recent geannexeerd?

En als je aan Rusland iets toegeeft, komen ze later gewoon om meer.

In 1938 - 39 dachten we ook dat Hitler na Oostenrijk en de Duitse delen van Tsjechoslowakije, genoeg zou hebben.
Ik sluit mij meer aan bij Erw zijn visie hier... Putin beschouwde dat stukje grond als deel van Rusland (net zoals hij daar volgens mij Belarus daar ook toe rekent), een stukje land waar hij de touwtjes in handen had via een marionettenregering.

De NAVO en de V.S. in het bijzonder hebben dat proberen wegkapen door te trachten om 'hun poppetjes' daar aan de macht te krijgen om hun agenda uit te voeren, namelijk ene die tegen Rusland was. Dat stukje 'soeverein OekraÏene', wat voordien een vazalstaat van Rusland was, werd nu een ander 'soeverein Oekraïene', dat via poppetjes de agenda van het westen uitvoerde.

Men inderdaad kan een semantiek beginnen voeren over dat de V.S. dat gebied technisch gezien niet ingelijfd heeft. Ze hadden namelijk "enkel en alleen maar":

- een regering in het zadel gehesen die hun agenda uitvoerde.
- door personen naar voren te schuiven die zij zagen zitten dit telefoongesprekje: https://www.youtube.com/watch?v=WV9J6sxCs5k was daar een mooi voorbeeldje van
- het deel van de bevolking die die plannen niet zag zitten onderdrukt in verschillende regio's waar het de voorbije acht jaar dus feest is geweest, en wat heel de situatie geaccelereerd heeft
- wat Maginotlijnen in die regio's laten aanleggen op 300 km van Moskou
- 31 "biologische researchfacilities" laten bouwen gefinancierd door onder andere het Pentagon en andere onschuldige leuke bedrijfjes
- Controle genomen over verschillende toch wel héél erg interessante bedrijven in de energiesector waar het geld te pakken viel ( remember het zoontje van Biden dat in Burisma zat)

Als men daar in slaagt en het land(sdeel) dat je gecorrumpeerd hebt, grenst niet aan je eigen land... dan heb je toch geen reden meer om het "te annexeren": je hebt er toch al alle macht . Dat je daar militair dan aanwezig bent met een hoop troepen om de 'democratie vooruit te helpen' klinkt mooi, maar dat is het daarom nog niet hé.

De V.S. is daar meester in. Technisch gezien hebben ze ook in het midden oosten niets 'geannexeerd'. Ook daar hebben ze 'alleen maar' iedere keer de regimes veranderd door oorlog te voeren (en dat was zeker niet altijd in het belang van de bevolking), hun agenda laten uitvoeren door een marionettenregering nadat ze die oorlogen wonnen (lees er in geslaagd zijn om hun regime te installeren) en waar mogelijk hun geopolitieke invloed maximaal versterkt: "massavernietigingswapens in Irak" was daar een mooi voorbeeldje van, net zoals hun gedoe in Afghanistan.

Moesten de Russen dat (kunnen) doen in Mexico of Canada, dan denk ik dat de tanks van de U.S. daar ook zouden binnenrollen... en dan kan de Rus van zijn tak beginnen maken dat die Amerikanen toch smerige Orks zijn, die de boel daar kapotbombarderen en gebieden annexeren.

Ik kan Putin wel verstaan. Als ik in het oosten van de stad woon en voor elkaar kan krijgen dat mijn goede buurman mijn gazon afrijdt en mijn vuilzakken buiten zet, en ik mag er in het weekend gratis wat streekbiertjes gaan drinken vind ik dat plezant: ik ga dat een leuke buurman vinden.

Als gij, die in het westen van de stad woont, mij niet kunt rieken of zien, en met dubieuze praktijken er in slaagt om mijn buren te veranderen door mensen die liever mijn achtertuin in brand steken, tegen mijn tuinhuis urineren, mijn positie in de wijk proberen verzwakken en 'om de vrede te bewaren' een tank op hun oprit parkeren gericht op mijne living, zou ik dat ook niet appreciëren. Ik zou die daar ook terug buiten trachten trachten te krijgen en terug die vorige buurman willen, en ik zou me eerlijk gezegd niet al te veel storen aan wat jij dan in het westen van de stad denkt.

Voor iedere Oekraïener, of men nu pro-Russisch of pro-westers is, is die gehele situatie natuurlijk een drama. Vandaar dat er toch onderhandeld zal moeten worden, en dan gaat men best rekening houden met wat de lokale bevolking ook wil: als men dat niet doet en men voor dat gehele gebied gelijk welke eenzijdige oplossing voorstelt, dat door een deel van de bevolking niet gedragen wordt, zal men daar anders jaren heel veel fun aan hebben.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 29 juli 2022 om 14:53.
Oud 29 juli 2022, 16:28   #99
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Ik sluit mij meer aan bij Erw zijn visie hier... Putin beschouwde dat stukje grond als deel van Rusland (net zoals hij daar volgens mij Belarus daar ook toe rekent), een stukje land waar hij de touwtjes in handen had via een marionettenregering.
Net zoals Hitler Oostenrijk en Sudetenland als 'Duits' beschouwde.

Net zoals Servië Kosovo als Servisch beschouwt.

Net zoals...

Het is niet omdat Putin vindt dat elk stuk grondgebied waar Russen wonen Russisch zou moeten zijn, dat de rest van de wereld daar braaf in moet meegaan hé.
Oud 29 juli 2022, 17:03   #100
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Net zoals Hitler Oostenrijk en Sudetenland als 'Duits' beschouwde.

Net zoals Servië Kosovo als Servisch beschouwt.

Net zoals...

Het is niet omdat Putin vindt dat elk stuk grondgebied waar Russen wonen Russisch zou moeten zijn, dat de rest van de wereld daar braaf in moet meegaan hé.
Dat heb ik ook nergens gezegd hé: ik heb enkel geïnsinueerd dat ik vanuit strategisch oogpunt zijn reactie zeker begrijp . Maar dat zijn zo van die reacties, die men krijgt als iemand een genuanceerd noch volledig Pro- westers, nog volledig pro Russisch standpunt inneemt en men dat eens echt van alle kanten tracht te bekijken.

Je negeert ook vakkundig de rest van mijn post, die tot heel deze situatie geleid heeft hé. Men moet, zelf al houdt men er een pro-westers standpunt op na, nu ook eens leren toegeven dat de NAVO en vooral de V.S. in dit hele verhaal ook een smerige rol hebben gespeeld, waardoor deze miserie tot stand is gekomen. Ik zie dat in jouw posts bijzonder weinig naar voor komen, noch zie ik enige reflex of begrip voor die Oekraïeners die van het westen niet moeten weten (je weet wel, diegene die in dat gebied moeten wonen waar het nu al acht jaar oorlog is en het slachtoffer zijn van zowel de machtsspelletjes van Rusland en de NATO/U.S., die daar een marionettenregering hebben kunnen installeren.).

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 29 juli 2022 om 17:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be