![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat hier wel over een oversteekplaats. Of plots niet meer? ![]() Dus fietsers die "te snel oversteken of doorgelaten worden op een oversteekplaats" zijn snelheidsduivels? Ik ben niet mee. Ze mogen alvast niet slenteren bij het oversteken, er staat iets in van met normale snelheid over te steken. Dit staat er wel in: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2022 om 15:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarjuist weer wat onnozelaars op de baan tegengekomen.
Voor mij twee groepkes gladgschoren benen van elk zo’n 5-7 man. Ertussen ruim 100 meter. Ik haal de eerste groep in. Er komt nu een fietsweg weet ik, maar uiteraard het eerste groepje blijft feestelijk op de rijbaan rijden. Ik kan biet voorbij wegens onoverzichtelijke bochten en tegenliggers. Het eerste groepje is duidelijk trager dus ik raak gesandwiched tussen de twee groepen (de tweede groep negeert uiteraard ook het fietspad). Wat verder is er rechts een auto geparkeerd en er komt een tegenligger aan. Ik stop uiteraard. Een geroep en getier achter mij en het tweede groepje scheert mij rakelings langs links en rechts voorbij. De linksen hebben veel geluk dat de tegenligger vertraagd en naar het trotoir uitwijkt. Fcking idioten.
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2022 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, ik heb ze van voor en vanachter.
![]()
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest er iets gebeurd zijn heb je iets in de hand, maar dat wist je al.
https://www.politie.be/5415/vragen/v...-mag-in-belgie |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, de flikken op tv en in de gemeentelijke blaadjes herhalen alsmaar (terecht) dat fietsers geen voorrang hebben aan zebrapaden. Maar automoblilsten-snelheidsduivels (niet alle automobilisten dus, enkel de duivels) horen daar graag in dat een automobilist aan een zebrapad niet zou mogen stoppen als hij ziet dat een fietsende moeder en fietsend kindje daar toch aankomen. Of een klas fietsende kindjes. Herhaling: ik ben een heer in het verkeer. Het klopt dat fietsers geen voorrang hebben op een zebrapad, en ze moeten niet gewoon gemaakt worden dat iedereen altijd stopt, maar er zijn momenten dat je toch nuance moogt brengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naja je doet maar. Als fietsers daar slim zijn en gewoon afstappen zijn ze namelijk voetganger (met de fiets aan de hand) en hebben recht op voorrang en kunnen veel veiliger de weg oversteken, - te voet -. De nuance is daar dus heel simpel. Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2022 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een heer in het verkeer is natuurlijk schoon.
Maar als iedereen zich aan de verkeersregels houdt dan gebeuren er minder ongevallen. Denkt daar dan eens over na. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet niet uw eigen verkeersregels maken. Verkeersregels zijn er gekomen zodat iedereen weet wat hij mag en wat hij zeker niet mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooraleer ik stop voor zo'n fietsers moet het duidelijk zijn dat ze te voet gaan oversteken of tenminste dat ik de indruk krijg dat ze dat te voet gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |