![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 augustus 2022 om 04:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je de exacte letsels niet kent, is het toch wat onzinnig om daar uitspraken over te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
#dadpays.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook Escobar maakt een bilan op van zes maanden Speciale Militaire Operatie.
LINK 24 aug 2022 Met in de column nogal wat aandacht voor Alexander en Daria DUGIN.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de Chinezen vooral, en de Russen voor zover ze niet in hun eigen maffia bezigheden zijn verzwolgen, het "Zuiden" nog veel en veel harder aan het koloniseren zijn op brutaal kapitalistische wijze, en doen alsof dat "grote vriendschappen" zijn, is inderdaad wel juist. Wij hebben dat door onze idiote "humane" principes de laatste eeuw, volledig achterwege gelaten, wat bijzonder dom was van ons, maar bon, men moet de winnaar erkennen als die er is: de Chinezen en Russen zijn veel brutalere exploiterende kolonisatoren dan wij dat ooit geweest zijn, en ze doen dat bijzonder goed. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2022 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 25 augustus 2022 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn burgerrechten, individuele vrijheid, rule of law moreel superieur aan autocratie en individuele onvrijheid? Mogelijk antwoorden: JA NEE hangt er vanaf (<= leg uit) Vraag is dus expliciet NIET naar morele superioriteit van Westen, maar een set waarden die onafhankelijk zijn van een land.
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat er echter wel om wat die mensen ginder wilden: wat in dat conflict speelt is dat de mensen op de Krim of in de Donbasregio voornamelijk etnische Russen zijn, en zich juist individueel wilden voelen als Rus in Rusland (Krim) of als Donchinay in republiek Donetsk. Ze voelden zich namelijk onvrij in dat Oekraïene. Anders zouden we dat gehele circus niet gehad hebben gezien dat Oekraïene net die individuele vrijheid van die mensen jarenlang beknot en hen in een keurslijf willen drukken als westerse Oekraïener. Over die autocratie of het dictatoriaal besturen: op dit moment is Oekraïene in hetzelfde bedje ziek als Rusland. - Waar het in Rusland vooral Putin is die beslist, is het in Oekraïene op dit moment vooral Zelenski. - Net zoals in Rusland zijn de meeste oppositiepartijen verboden/opgerold en is de rest van de oppositie gecontroleerd. - Net zoals in Rusland hevige censuur in verband met de oorlog in die mate dat ge als "terrorist" kunt veroordeeld worden als ge informatie over de oorlog doorgeeft "die niet klopt". De V.S. geeft daar zelf toestemming voor gegeven. https://twitter.com/leftist_news12/s...27805155397632 https://cpd.gov.ua/events/3898/ - In Oekraïene wordt ge zelf VERPLICHT om te vechten in de loopgraven ook wil je dat niet om wat voor reden dan ook. Op dat gebied is Rusland zelf vrijer: die dwingen hun burgers niet om een risico te nemen om te sterven, maar rekruteren vrij. - In Oekraïene wordt men bijvoorbeeld zelf vastgebonden aan een boom als men denkt dat ge Russichgezind zijt. Onderstaande foto is bijvoorbeeld een vrouw die weigerde om Oekraïens te spreken in regeringsgebouwen. Vind jij dit soort beleid "individueel vrij". Vind jij dat dit beleid eerder democratisch of dictatoriaal/autocratisch is? En waar sta je aan het eind van uw verhaal met dat discours?
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 25 augustus 2022 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb U dat al eens uitgelegd. De definitie zelf van goed en slecht is: wij goed, zij slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd of Bach er hetzelfde over denkt (dat blijft een beetje ambigu altijd...) Citaat:
Dat is toch iets wat ook duidelijk uit elkaar getrokken moet worden: 1. De situatie bij ons beter vinden en meer in lijn met die waarden dan in andere landen (notably Rusland en China) 2. Flagrante en duidelijk inbreuken op uw burgerrechten/vrijheden hier bij ons gewoon aanvaarden en daar geen kritiek op hebben. Je kan perfect kritiek hebben op inbreuk op die rechten hier en het tegelijk hier (een pak) beter vinden dan in een ander land. Soit, misschien een andere discussie. Ik wou het gewoon weten van Bach omdat hij vaak de morele superioriteit van het Westen aanhaalt en ik me nu afvraag of het gaat over de waarden au fond.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 25 augustus 2022 om 14:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Of men nu beweerd goed te zijn en de andere slecht te binden, of zichzelf slecht acht maar de ander nog slechter, maakt niet zoveel verschil. Het blijven variaties op een moreel superioriteiscomplex. In het geval van Patrick gecombineerd met een genocidaire houding. Ongetwijfeld vonden de nazies zich ook moreel superieur. De discussie over wat of wie die superieuriteit uitmaakt, hoe het kan gemeten worden, is lang. De vraag die ik me hier stelde gaat eerder over het psychologisch fenomeen, de 'behoefte' zich moreel superieur te voelen. Is het misschien eerder een teken van schuld of zwakte dat gecompenseerd wordt door op de ander te projecteren dat wat men zelf is. Degene die de naaste wil vermoorden heeft misschien behoefte om die te ontmenselijken om... Enfin. Dit is ook een lange discussie. Ik onderbreek mezelf daarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Of men nu beweerd goed te zijn en de andere slecht te binden, of zichzelf slecht acht maar de ander nog slechter, maakt niet zoveel verschil. Het blijven variaties op een moreel superioriteiscomplex. In het geval van Patrick gecombineerd met een genocidaire houding. Ongetwijfeld vonden de nazies zich ook moreel superieur. De discussie over wat of wie die superieuriteit uitmaakt, hoe het kan gemeten worden, is lang. De vraag die ik me hier stelde gaat eerder over het psychologisch fenomeen, de 'behoefte' zich moreel superieur te voelen. Is het misschien eerder een teken van schuld of zwakte dat gecompenseerd wordt door op de ander te projecteren dat wat men zelf is. Degene die de naaste wil vermoorden heeft misschien behoefte om die te ontmenselijken om... Enfin. Dit is ook een lange discussie. Ik onderbreek mezelf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De as Rusland - China is een weloverwogen strategisch verbond. Ik denk dat het een verstandige beweging is waartegen geen tegenzet mogelijk ik.
Tegenover het bovenstaande kan Europa inderdaad alleen maar verder afglijden.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 augustus 2022 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 augustus 2022 om 19:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat als Dugin het gelijk aan zijn kant heeft, de juiste analyses maakt? Dugin heeft heel veel argumenten en daar zitten er veel tussen die heel sterk zijn.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 augustus 2022 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als antwoord op de vraag :“Of vanuit het buitenland georganiseerd binnenlands verzet?” is het in deze tijd van computer trollen enz. bijna evident dat er storingen zijn die de ondergrondse krachten in Rusland steunen net zoals Rusland al jaren met hun computer trollen het westen bestookt. De russen zijn met lange termijn denken al jaren bezig stelselmatig het westen en onze levenssfeer aan het opstoken om hier ophitsend chaos te verwezenlijken en daar hebben zich inderdaad dan sommigen aan gekoppeld om hun streven verwezenlijkt te zien. Rusland heeft al decennia aan iedereen ter wereld wapens en ondersteuning geleverd die tegen het westen vocht om democratisch streven tegen te houden!!! En China doet dat nu ook steeds meer in Afrika, of om Japan, Australië en Nieuw Zeeland te isoleren enz. Die Russische pc-trollen hebben jaren massaal het westen bestookt met fake nieuws om onze bevolking te overtuigen dat kerncentrales dicht moesten dit van uit hun strategische uitgangspunt om EU aan hun Gas en Olie afhankelijk te maken door zelf aan de kraan te zitten…. Want het eerste dat een leger doet is de energie mogelijkheden van de “vijand” platleggen. Eveneens onze kinderen werden opmaken met fake nieuws om zelfs de school te negeren en te staken om behoud van de natuur…. Wat toen hooft zakelijk tegen de bedrijven inging in het bestoken van de Russische pc trollen. En de groenen in EU hebben het dan maar overgenomen om te gebruiken in hun streven!?! Ook, “de nieuwe mode” met fake nieuws gelanceerd door de Russische PC trollen : na iedere “democratische “ verkiezing waar ter wereld worden de verkiezingen uitslagen steeds in twijfel getrokken!! Want de dictaturen, de dictators en de strevers naar dictatuur in hun land of het nu Ultra rechts of Ultra links is samen spannen om democratie toestanden zoveel mogelijk te bezoedelen met en door het verspreiden van twijfel en angst!!! Volgens de Erdogan Klan is alles de schuld van de koerden, zitten de grijze wolven Trollen te stoken in Belgisch Limburg. Makron werd president en onmiddellijk verschenen de gele hesjes ...Trump aanhang tegen de pers ENZ. ENZ Zoals wit Rusland de vreemdelingen stroom inzette om Polen = EU te bestoken is en werd ook hier met voorbedachte strategische gedachte massa berichten in de eter gestuurd door de Russische PC-Trollen. In de wetenschap dat gans dat vreemdelingen gebeuren de EU massa’s geld kost om dat wij humaan willen zijn, wat onze economie leegzuigt en onze eigen bevolking in de kou zet. Onze plaatselijke bevolking tegen elkaar op zet wat dan weer voor het regeren van het land moeilijk word om samen nog iets te verwezenlijken. Russische pc-Trollen hebben massaal de al geloven gebruikt naargelang het land dat ze wilden raken. Om de bevolking in te pakken en om diezelfde bevolking tegen elkaar op te zetten via de geloven. Waar de geloven ook steeds sterker dictatoriaal beginnen optreden. Russische orthodoxen vinden de oorlog tegen Oekraïne goed, vallen zelfs de Oekraïense orthodoxen openlijk aan. En de trollen maar hun gal spuwen, idem Iran, idem Marokko en Erdogan Klan Turkije. En China zal net als Noord Korea ook wel een leger face Nieuws spuwend leger hebben? Dus dat zijn geen stokken in de wielen steken maar BOMEN, om onze levenssfeer, de pogingen om democratisch iets te bereiken te vernietigen!!! Ja, pogingen want er is volgens mij maar een democratie op gans de wereld en dat is Zwitserland waar van uit de kantons via referendum kiezen gekozen kan worden door het volk hoe men wil leven. Zonder gedicteerd te worden van machtswellustelingen alleenheersers zoals Poetin, Erdogan, Trump…. Of via een soort politbureau. Uw vraag: wie >> wie opstookt >>>> is paard kleppen denken….. want zelfs Vivaldi doet het >>> omdat al wie streeft naar de macht gebruikt de wapens die ze kunnen krijgen, >>> Pers, TV, sociale media, EU of Zelfs de VN wort gebruikt om hun doel te bereiken! En daarom ben ik OOOOOHHHHHH toch zo jaloers op de Zwitsers! Begrijp ik niet dat de rest van de wereld bevolking dat ook niet wil, de macht echt naar het volk brengen zoals in Zwitserland.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 25 augustus 2022 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dugin is een patriot, geen nationalist.