![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet maar durven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk eens naar mijn handtekening.
Het probleem is dat “de koning” een systeem is. Koningen zijn eenvoudig koud te maken. Van een systeem ben je niet zo makkelijk af.
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien gaat de prijs hoog genoeg gaan om mensen minder laten te verbruiken, gewoon omdat ze het niet meer kunnen of willen betalen. Die hoge prijs zal dan maken dat er nog genoeg energie is voor zij die het willen en kunnen betalen, en zo hoort het. Dat zijn namelijk de BESTE aanwendingen van de schaarse energie, die waarvoor men het meeste wil betalen. Door die hoge prijs artificieel naar omlaag te halen, gaat men mensen meer energie laten verbruiken dan er zal zijn, en gaat die energie gebruikt worden op plekken waar men er minder voor wilde of kon betalen, en gaan die waardevolle zaken waar men veel voor wilde en kon betalen, zonder energie vallen. Men moet de prijs dus vrij laten, die prijs zal zodanig hoog gaan dat er weer voldoende energie is voor de weinigen die het kunnen en willen betalen, en dat is juist waar die energie het beste aangewend wordt. Door aan de prijs te rommelen, doet men aan SYMPTOOM bestrijding, maar daarmee helpt men ook het mechanisme dat de schaarse energie aan de meest waardevolle toepassingen te laten gaan, naar de knoppen. Dat er een schaarste aan energie is, dat is gewoon het gevolg van de Groene Smoes die nu om haar rekening komt, maar dat gaat niet opgelost worden op 1-2-3. We zagen het niet omdat het verborgen zat achter de Russische gas truuk, maar dat is in elk geval iets dat in ons gezicht zou ontploffen. Beter nu dan binnen 5 jaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2022 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zwier mijn airfyer buiten, koop terug nen nova met olie. Als die olie vuil is, kap ik die in mijn generateurke op diesel. dat de buurt dan een beetje naar overjaars frietvet riekt, is mijn probleen niet. Ik heb dan wel betaalbare ellentriek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de gaskraan nu ineens dicht gaat en het zichtbaar wordt is wat zo fantastisch is hieraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval ik heb ook nog een stoof staan ge gaat eens zien wat ik daar allemaal in ga opstoken als het echt koud wordt en ik ze nodig heb. Fuck de ozon laag, fuck de geburen en fuck de groenen ! en fuck de energietransitie en de dramende klimaat jeugd en die trol uit zweden zou ik eerst in mijn stoof steken als ik eraan moest kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() das zo vakbondachtig
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Concreet is er maar 1 besluit te maken; door voor onze navo/eu/who/bis/imf overheersers te buigen hebben we onze laatste bron van goedkope en gemakkelijk te krijgen energie uit handen gegeven. En we hebben niet het geld, noch de tijd, noch de materialen, om een nieuwe ONAFHANKELIJKE bron van goedkope en gemakkelijk te krijgen energie aan te boren. Ik spreek zelf nog niet over de grondstoffen die daar voor nodig zijn. En de enige oplossing die zij die ons tot deze situatie hebben gebracht kunnen verzinnen, is stillekes in een hoekske te gaan zitten en kou en honger te lijden. En neen, die groen idioten zijn niet de ENIGE schuldigen. Heel het politiek apparaat heeft boter op het hoofd. CTRL + ALT + DEL of beter nog; FORMAT C:
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de zure appel bijten, liefst met wat flankerende maatregelen door de overheid om de energiefactuur te milderen, en ondertussen in sneltreintempo afkicken van de import van Ruski energie. Zo snel als maar mogelijk is richting nul %. En met duidelijke engagementen internationaal dat men nooit nog van zo een onbetrouwbare leverancier gaat afhangen voor strategische bevoorrading.
We moeten in de EU binnen max 2 jaar in staat zijn om te zeggen tegen Poetin dat hij zijn gas in zijn gat kan steken. Dat hij het maar blijft verkopen aan India en China. Ons probleem niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 7 september 2022 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Dus, stel maar voor hoe we dat gaan doen, zonder goedkope energie.
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er komen deze winter al afschakelmomenten zoals al ingepland is in Duitsland.
Zal nog leuk worden!
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zolang Poetin een -noodzakelijke- leverancier is en blijft, blijven wij onderhavig aan zijn nukken en zijn chantage. Kijk maar hoe hij Duitsland aan het couilloneren is met zijn spelletjes rond Nordstream 1. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() wir gassen das