Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2022, 14:31   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Schoolmeestermodus off.

Ik heb Latijnse gedaan en heb dat verhaal geleerd ja. Maar dan beter verteld.

Overigens is Carthago later weer opgebouwd door keizer Augustus. Gaat je droom ook zo verder? Met een herstichting van België?
België bestaat al en moet dus helemaal niet hersticht worden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 15:29   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal u een feit meegeven.

De rechtse partijen en politici maken er geen probleem van om aan de Belgische uier te gaan hangen en te potverteren.....

Tegelijk willen ze het land opdoeken.

Snapt u het ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 15:34   #83
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

De rechtse partijen en politici maken er geen probleem van om aan de Belgische uier te gaan hangen en te potverteren.....

Snapt u het ?
Welke Belgische uier?

Er is enkel geld van de belastingbetaler. En dat zijn voor een groot stuk rechtse Vlamingen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 15:41   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De enige "rechtse" partij die het land willen opdoeken worden uitgesloten door de anderen om te "potverteren". De N-VA wil het land redden door het te herorganiseren en alle anderen nog veel meer door het te houden zoals het is.

Ik zou dus niet weten over wie je het hebt (enneuh die "rechtse" partij heeft nogal wat sossenkantjes eerlijk gezegd)

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 september 2022 om 15:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 16:05   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Snapt u het ?
Nee, leg het mij eens uit.
Blijkbaar woont u in een ander België dan het België dat ik ken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 16:09   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nee hoor, Henri woont nog steeds in België (denk ik), maar gebruikt dit als waarheid.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 september 2022 om 16:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 16:20   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mijn aanvoelen kent U Belgie niet zo goed.
Anders zou u er niet zoveel op kakken.

Mijn devies aan de uiterst rechtse flank :
Kom in het reine met de erfzonde, dus wat uw politieke voorvaderen allemaal uitgevreten hebben. Daarna zal alles beter gaan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 16:31   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mijn aanvoelen kent U Belgie niet zo goed.
Anders zou u er niet zoveel op kakken.

Kom in het reine met de erfzonde, dus wat uw politieke voorvaderen allemaal uitgevreten hebben. Daarna zal alles beter gaan.
Daar is Henri, en daar is den oorlog

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 16:41   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De enige "rechtse" partij die het land willen opdoeken worden uitgesloten door de anderen om te "potverteren". De N-VA wil het land redden door het te herorganiseren en alle anderen nog veel meer door het te houden zoals het is.

Ik zou dus niet weten over wie je het hebt (enneuh die "rechtse" partij heeft nogal wat sossenkantjes eerlijk gezegd)
Dat klopt niet hee...
De enige partij die ad infinitum uitgesloten is van beleid is extreem-rechts.

Dat de centrum-rechtse partij N-VA er niet bij is, komt door de stommiteiten van hun voorzitter tijdens de formatiebesprekingen. En als die eenmaal voorbij de verkiezingsdag zijn en het resultaat binnen is, bewezen ze al eerder dat de BS over splitsen aan de kant mag... Dan gaat het niet meer om het spel, maar om de knikkers. Dus het land 'opdoeken' bestaat enkel in de propaganda in aanloop naar verkiezingen.

Men lijkt het zowaar al bijna vergeten te zijn, maar tot voor enkele jaren zat N-VA in de federale met nul komma nul communautair gedoe en ze leverden de ministers in 2 van de 3 machtsdepartementen.
-binnenlandse zaken
-defensie

Hoeveel meer kun je eigenlijk Belgicist zijn ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 16:42   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, u maakt kennis met de Franstalige imperialistische waandenkwereld.
Oud 5 september 2022, 16:50   #91
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Als België failliet is dan moet Antwerpen de Caymaneilanden van dit landje zijn

https://www.hln.be/binnenland/stad-a...xtra~afce415f/
Citaat:
Stad Antwerpen gaf El Kaouakibi zonder collegebesluit nog 1,2 miljoen euro extra
Tja op die manier gaat alles failliet natuurlijk.
Zouden ze dat in Griekenland misschien ook zo gedaan hebben ?

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 5 september 2022 om 16:55.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 16:51   #92
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nee hoor, Henri woont nog steeds in België (denk ik), maar gebruikt dit als waarheid.
De Wever zijn gerant toont anders toch ook wel aan dat hij in een alternatieve realiteit leeft, en hij geeft dan ook in pure Kellyanne Conway-stijl 'alternative facts'.

https://www.youtube.com/watch?v=VSrEEDQgFc8&t=46s

Jammer dat we in Vlaanderen geen FoxNews hebben, of hij zat elke avond bij de vlaemsche versie van Tucker Carlson.

edit : link

Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 september 2022 om 16:56.
Oud 5 september 2022, 16:53   #93
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn verschillende manieren om de dingen beter te doen gaan.

Een ervan is om communisten in helicopters te steken.
Oud 5 september 2022, 17:01   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, u maakt kennis met de Franstalige imperialistische waandenkwereld.
Maakt hij er eigenlijk geen deel van uit ? Het lijkt erop dat hij écht denkt dat N-VA het land gaat splitsen met haar confederalisme zonder onafhankelijke staten en zonder gesplitste fiscaliteit en SZ.

Dat noemt men in vendelierskringen toch 'imperialistische franstalig-Belgicistische waanwereld' ?
Oud 5 september 2022, 17:03   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Er zijn verschillende manieren om de dingen beter te doen gaan.

Een ervan is om communisten in helicopters te steken.
Dat was de methodiek van die andere extreem-rechtse club, die van Augusto Pinochet.
Oud 5 september 2022, 17:12   #96
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat was de methodiek van die andere extreem-rechtse club, die van Augusto Pinochet.
En die van u was om ze op een boot te steken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 17:17   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet hee...
De enige partij die ad infinitum uitgesloten is van beleid is extreem-rechts.

Dat de centrum-rechtse partij N-VA er niet bij is, komt door de stommiteiten van hun voorzitter tijdens de formatiebesprekingen. En als die eenmaal voorbij de verkiezingsdag zijn en het resultaat binnen is, bewezen ze al eerder dat de BS over splitsen aan de kant mag... Dan gaat het niet meer om het spel, maar om de knikkers. Dus het land 'opdoeken' bestaat enkel in de propaganda in aanloop naar verkiezingen.

Men lijkt het zowaar al bijna vergeten te zijn, maar tot voor enkele jaren zat N-VA in de federale met nul komma nul communautair gedoe en ze leverden de ministers in 2 van de 3 machtsdepartementen.

-binnenlandse zaken
-defensie

Hoeveel meer kun je eigenlijk Belgicist zijn ?
Zoals Mevrouw de voorzitster van de CD&V het ook zei, "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezing, daarna moet er terug geregeerd worden."
Nu, van de CD&V en haar kiezers weten we dat, het zijn uitgesproken anti-Vlamingen. Het toont zich trouwens op voortreffelijke wijze in de lange electorale zwanenzang die ze doormaken en die nu stilaan op haar einde loopt. Zelfs de CD&V kiezers krijgen er genoeg van lol. Eén of twee verkiezingen, dan halen ze geen 5% meer, zoals onder anderen ook de OVLD.

Nu, de N-VA, ik betwijfel of dat BDW, na dat hij in 2024/25, met de confederale smikkel tegen de grond is gegaan, je weet wel, zijn afspraak met de (Belgische) geschiedenis, de bestuursraad nog meekrijgt in zijn plan, dat bestaat van op rigide wijze, op de Belgische manier te blijven denken.
BDW zelf heeft komen vertellen dat hij had moeten vechten, alles had moeten geven, om die bestuursraad - of wat dan ook de correcte naam is, te overtuigen van mee te gaan in zijn grote plan. Ik denk niet dat hij dat nog eens kan afbrengen. Niet vergeten, dat graptje heeft hen veel stemmen gekost, veel mensen twijfelen of ze meer van hetzelfde willen.

Hoe dan ook, of BDW verliest over de gehele lijn, of Belgie wordt een confederale staat, daar komt het op neer.
Verliest BDW, dan is de breuk gezet in de N-VA.
Wint BDW, dan is de confederale breuk gezet in Belgie.

Win Win!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 september 2022 om 17:28.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 17:25   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt hij er eigenlijk geen deel van uit ? Het lijkt erop dat hij écht denkt dat N-VA het land gaat splitsen met haar confederalisme zonder onafhankelijke staten en zonder gesplitste fiscaliteit en SZ.

Dat noemt men in vendelierskringen toch 'imperialistische franstalig-Belgicistische waanwereld' ?
Oud 5 september 2022, 18:20   #99
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zoals Mevrouw de voorzitster van de CD&V het ook zei, "Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezing, daarna moet er terug geregeerd worden."
Nu, van de CD&V en haar kiezers weten we dat, het zijn uitgesproken anti-Vlamingen. Het toont zich trouwens op voortreffelijke wijze in de lange electorale zwanenzang die ze doormaken en die nu stilaan op haar einde loopt. Zelfs de CD&V kiezers krijgen er genoeg van lol. Eén of twee verkiezingen, dan halen ze geen 5% meer, zoals onder anderen ook de OVLD.

Nu, de N-VA, ik betwijfel of dat BDW, na dat hij in 2024/25, met de confederale smikkel tegen de grond is gegaan, je weet wel, zijn afspraak met de (Belgische) geschiedenis, de bestuursraad nog meekrijgt in zijn plan, dat bestaat van op rigide wijze, op de Belgische manier te blijven denken.
BDW zelf heeft komen vertellen dat hij had moeten vechten, alles had moeten geven, om die bestuursraad - of wat dan ook de correcte naam is, te overtuigen van mee te gaan in zijn grote plan. Ik denk niet dat hij dat nog eens kan afbrengen. Niet vergeten, dat graptje heeft hen veel stemmen gekost, veel mensen twijfelen of ze meer van hetzelfde willen.

Hoe dan ook, of BDW verliest over de gehele lijn, of Belgie wordt een confederale staat, daar komt het op neer.
Verliest BDW, dan is de breuk gezet in de N-VA.
Wint BDW, dan is de confederale breuk gezet in Belgie.

Win Win!

Kom kom... ni overdraaive heej... op een congres een score van 2.497 versus 3 halen is géén resultaat van 'vechten' maar gewoon van een goal maken vanop drie meter, en de keeper die ondertussen een pint is gaan drinken in de kantine...

Maar het is wel grappig, dat je die partijraad (zo noemen ze) die nochtans seriële dwepers zijn van de figuur BDW die ze al vijf keer op rij quasi unaniem herbevestigen als voorzitter-voor-het-leven zoveel recalcitrante ideetjes toedicht.

De Wever die in 2024 'neen' zou zeggen tegen een federale regeringsdeelname vergelijkbaar met de 'Zweedse' voorwaarden is even realistisch als denken dat hij in het klooster gaat intreden. Die man wil maar één ding, en dat is bewijzen dat hij het ook kan. (na zijn desastreuze vlucht uit de Zweedse... en zijn even desastreuze own-goal tijdens zijn eigen formatieopdracht voor de huidige regering. Dat hij politiek even goed/sterk is dan de liberalen. Hij MOET opnieuw zijn partij in de federale krijgen of hij is mislukt. Hij weet dat, en ik denk dat het zowat zijn obsessie is geworden.
Oud 5 september 2022, 18:27   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom kom... ni overdraaive heej... op een congres een score van 2.497 versus 3 halen is géén resultaat van 'vechten' maar gewoon van een goal maken vanop drie meter, en de keeper die ondertussen een pint is gaan drinken in de kantine...

Maar het is wel grappig, dat je die partijraad (zo noemen ze) die nochtans seriële dwepers zijn van de figuur BDW die ze al vijf keer op rij quasi unaniem herbevestigen als voorzitter-voor-het-leven zoveel recalcitrante ideetjes toedicht.

De Wever die in 2024 'neen' zou zeggen tegen een federale regeringsdeelname vergelijkbaar met de 'Zweedse' voorwaarden is even realistisch als denken dat hij in het klooster gaat intreden. Die man wil maar één ding, en dat is bewijzen dat hij het ook kan. (na zijn desastreuze vlucht uit de Zweedse... en zijn even desastreuze own-goal tijdens zijn eigen formatieopdracht voor de huidige regering. Dat hij politiek even goed/sterk is dan de liberalen. Hij MOET opnieuw zijn partij in de federale krijgen of hij is mislukt. Hij weet dat, en ik denk dat het zowat zijn obsessie is geworden.
Het worden plezante kiezingen, dat staat vast.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be