![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken Danny Cabooter van in het leger, af en toe vlieg ik met hem mee. Danny is een hele aangename en correcte man.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is pure realiteit dat de U2 inderdaad heel moeilijk te landen is. Feit.
(Maar in jouw zin hierboven ook grappig. ![]()
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() p.s. Belgen in de luchtvaart: ‘Mr. Stampe’ Danny Cabooter | Longread Stampe & Vertongen museum
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 oktober 2022 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() In de Alouette II heb ik mijn luchtdoop gehad. Het was fantastisch, later nog verschillende keren mee in de lucht geweest. Voltac vliegen en autorotatie waren echt belevenissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat waren nogal koffiemolens he, wat ijzeren buis ne moteur en hop de lucht in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Hier een U2 die aan het landen is. Er rijdt een Chase car mee die de piloot instructies geeft. Bij het opstijgen worden de wielen op de vleugeltips afgeworpen zodat het landen moet gebeuren op de tadem wiel configuratie ... best spannend |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ik zeggen dat het handige bijtjes waren. Gelukkig heb ik nooit de oefeningen met de brancard moeten doen. 'T was wel leuk om zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goeie lichte heli, maar met een .50 bmg een schot door de tank daar juist in 't midden kom niet meer van deze tijd dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() De Britisch Norman Islander , zo hadden we er 5 op SchLtAviation Danny Cabooter gaf er les op. Die toestellen werden ook gebruikt door onze kustwacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn eerste keer van de grond, Brussel <=> Salzburg, was met deze :
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Dit was ook wel eens cool om te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Tupolev Tu-154M Republiek Bulgarije LZ-BTZ, LUX Luxemburg Met zo ene zijn in 1991 naar Bulgarije gevlogen ( als ik me goed herinner ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een week ervoor in deze gezeten, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-aviation |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We mogen de BELANGRIJKE zaken niet uit het oog verliezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voordeel was dat het ding door iedere luchtmacht met een zekere technische expertise vrijwel tot het laatste schroefje kon gereviseerd worden(waarschijnlijk op de motor na)... En zo konden we de grappige situatie meemaken enkele jaren geleden dat een supermodern fregat van de Nederlandse marine op verre reis ging met een "straalbijtje" van de Belgische Marinecomponent op het helidek achterop.(drugssmokkelaars jagen in de Caraiben als ik me niet vergis).Want de Nederlanders hadden hun Lynxen weg gedaan (o Horror !) en de NH90 's waren.......teleurstellend.... fotos zijn nog wel te vinden op het w w w ,met "ons" anachronisme achterop....maar het was wat het was... Alouettekes werden aldus zelfs "fregathelikopter-ad-interim" ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2022 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad, bij het licht vliegwezen zaten mecaniciens die het volledige onderhoud uitvoerden. |
|
![]() |
![]() |