![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien hij besloot te blijven moet het leven hier echt geen hel geweest zijn en wilde hij zijn bestaan met het onze verbinden. Ik zie niet in waarom wij achteraf onze levenswijze aan hem of zijn nageslacht zouden moeten aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Partijlid
|
![]() Jan van den berghe, laat me je heel trots vertellen dat je absoluut niets en noppes weet van wat de ramadan is, wat het inhoudt en hoe het beleefd wordt door moslims.
Blijf jij maar in je eigen kotje met het label "fundamentalistisch christen" zitten aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beweerde alleen dat zij hierheen werden gelokt en hen werd veelvuldig de mogelijkheid aabgeboden hier,waar het leven beter was, te blijven en zij bleven hier gewoon. Mij reactie was een reactie op de post van EXTREEM, die zij dat ''wij'' hier zomaar kwamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kwamen als gastarbeiders en kregen de kans om te blijven als het hen hier beviel. Reden genoeg om zich als gewone Belgen te gedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan niet zeggen dat ik samen met moslims heb gereisd en/of geleefd, doch ik kan wel zeggen dat ik er de laatste 12 jaar mee heb samengewerkt. Ik heb de meeste van mijn allochtone collega's leren kennen als zijnde mensen die identieke zorgen en vreugden hebben in het leven als autochtone arbeiders. Zij maken zich evenzeer zorgen of de hypotheek kan worden afbetaald, of hun kinderen het goed doen op school, of er op aan het einde van de maand een beetje spaargeld kan worden opzij gezet. Ze beleven evenveel vreugde wanneer een promotie lonkt, wanneer een dochter of een zoon wordt geboren,.... Veelal heb ik ondervonden dat de meesten onder hen harde werkers zijn, niet te beroerd om een handje toe te steken. Ik heb helaas geen ervaring in "hun" urenlange nutteloze discussies... In de 12 jaar samenwerking heb ik nooit redenen gevonden om "ze" te "haten"....
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de Marrokaanse gemeenschap laat ik voor wat ze is, omwille van meerdere negatieve evaringen in m'n omgeving, dit zowel persoonlijk als van vrienden. Spreek aub niet van racisme, als ik zie&hoor wat marrokanen vinden van de echte zwarte bevolking sjonge. Ben zeer verdraagzaam maar teveel is teveel er zijn grenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een negatieve ervaring met die turken en marokanen.2 kogelgaten,een schroevendraaier en 4 messteken in mijn lichaam.Eentje in mijn aangezicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik twijfel er niet aan dat je ooit eens bent aangevallen/beroofd/... door een lid van de Marokkaanse gemeenschap, doch te stellen dat daarom alle Marokkanen dieven zijn, getuigt van weinig realiteitszin. Misdaad doet zich voor onder alle bevolkingsgroepen, waar ook ter wereld, ongeacht het heersende regime/godsdienst/politieke stelsel. Ik twijfel er niet aan dat er Marokkanen zijn die zich overgeven aan rascistische oordelen, doch ook hier geldt de stelling dat niet alle Marokkanen racisten zijn. Racisme doet zich voor onder alle bevolkingsgroepen, waar ook ter wereld, ongeacht het heersende regime/godsdienst/politieke stelsel. PS. Je stelling dat "de" moslims reeds 4.000 jaar bezig zijn om een naam te geven aan hun "vrijetijdsbesteding" is gewoonweg absurd. Verwacht je nu echt dat ik daar een antwoord ga op geven?
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit hebben ze eens in m'n auto ingebroken, so what. Da kan gebeuren he, trouwens in die omgeving waren er 10 inbraken in wagens aangemeld. Was t'werk van een junkie, zei de politie. Wat betreft die marrokaanse gemeenschap, heb ooit als echte belg en als geen racist iemand in het werk willen steken (was een vriendin van vriendin van ...ge kent da wel) bij deftige mensen die ik goed ken die een hotel uitbaten aan de belgische kust en waar ik ook soms eens zaken mee doe. Heeft daar een week gewerkt, wilde geen "slaaf" spelen. Terwijl de andere mensen die er werken, waaronder veel vlamingen er geen probleem van maakten. Maar t'mooiste moet nog komen die wist dat de baas er goed bij zat en heeft hem beschuldigd van verkrachting, waarschijnlijk dacht ze op een of andere manier schade vergoeding te krijgen. Die beschuldiging heeft ze later ingetrokken, omdat ze in het commissariaat direct door de mand was gevallen. Ik ben nog altijd ![]() En dit is maar een van de zovele zaken waarvan ik jammer genoeg kan meepraten alsook enkele kennissen van mij, over futiliteiten spreek ik zelfs nie. Die mening die ik heb over moslim's en marrokanen is nie zomaar gekomen over een nacht slapen, maar is gegroeid door herhaaldelijke gebeurtenissen. Hoor je mij hier zagen&klagen over Pakistani's, Joden, Boedisten, Getuigen van Jehova, Christenen, Homo's, Protestanten, Calvinisten,... nee die hebben mijn entourage nog nooit nie echt gekloot. Misschien die zondag ochtend's met die Getuigen van Jehova ![]() Misdaad is idd overal, maar er is maar één godsdienst die misdaad goedkeurt. Alleen zij zien dit niet zo in als misdaad, maar als obstakels die moeten opgeruimd worden omdat ze hun geloof zogezegd belemmeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koran 5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
==== In Nederland en vermoedelijk nog enige redelijk beschaafde landen heet dit "oproep tot discriminatie" en zou geen on-godsdienstige dit zelfs hardop mogen uitdragen. Dankzij het feit dat het politiek manifest "koran" tevens succesvol wordt verkocht als "godsdienst" geniet het de privileges van minstens de Nederlandse grondwet, zulks in tegenstelling tot Voetbal, Biljarten, Kaart- en Wandelclubs die het met uitsluitend de inschrijving bij een Kamer van Koophandel maar moeten doen. Lees ook eens hoofdstuk 9. Na deze start leest de rest van de koran steeds makkelijker en vlotter. http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 januari 2005 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Nog een voorbeeld, maar ditmaal niets met mij te maken.
Had m'n wagen verkocht en een andere gekocht bij iemand die ik al 10 jaar ken. Die persoon had zich opgewerkt van gewone verkoper tot bestuurder van een zaak, heeft dus nu z'n eigen erkende merkgarage. Die heeft het altijd zeer druk, maar blijft altijd kalm. Moet zich altijd met tientallen zaken tegelijk bezig houden. Op een dag was ik bij hem, zegt hij, ik ben die mannekes echt bue aan het worden. Wist nie wat hij bedoelde, want in die regio komen ook veel polen enzo oude overname wagens opkopen. Nu blijkte een marrokaan een wagen te kopen, M'n vriend (garagehouder) zegt tegen hem, kijk hier zijn de sleutels ge kunt misschien al eens het interieur bekijken en hem starten. Wagen stond achteraan de parking, wat heeft die gedaan, olie in radiator gedaan. Dan met garagehouder toerke gedaan voorschot gegeven en nog eens naar de motor gekeken , en zei kijk er zit olie in de radiator. Die is nie in orde, maar als ge zoveel van de prijs af doet koop ik hem toch!! Garagehouder heeft hem doodleuk z'n voorschot terug gegeven en hem gezegd, kijk ik wil u en uw soort(bedoelend z'n oplichterspraktijken) hier nooit meer over de vloer zien. Die wagen was in uitstekende staat, want die was al jaren in onderhoud bij die garage en de vorige eigenaar had hem gewoon overgelaten om er een nieuwe te kopen. ps : ik ken niets van motoren, misschien mag ik hierover dan geen uitspraak doen.(doordenkertje) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Innige deelneming aan alle Nederlanders
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @MVB
Waarde MVB, ik merk dat je niet echt inhoudelijk ingaat op mijn vorige post. Zoals zovelen meen je je haat te kunnen staven door enige anecdotes te spuien en en passant daardoor een gehele gemeenschap te veroordelen. Heel voorspelbaar, maar ik word wel heel moe van dergelijke standaard antwoorden. Ik vind het heel jammer dat de Marokkaanse je vertrouwen heeft beschaamd doch je logica alsdat alle Marokkanen/moslims zo zijn, ontgaat me volkomen. Idem dito indien je andere anecdotes naar voor mocht brengen. Mag ik stellen dat er absoluut geen logica aan te pas komt, enkel en alleen vooroordelen, gebaseerd op negatieve ervaringen met individuen? Tevens ben je allesbehalve consequent, gezien je steeds de begrippen "moslims" en "Marokkanen" in dezelfde zinnen door elkaar haspelt. Hoeveel procent maken de Marokkaanse moslims uit van de gehele moslimwereld : 1%, 2%...? Ik raad maar wat. Zijn er dan geen Marokkaanse christenen, atheisten,...? Je haat moslims en hun regime, doch je stelt dat je geen problemen hebt met Pakistani. Voor zover ik weet is Pakistan een islamitisch land (staatsgodsdienst) en is de meerderheid der Pakistani moslim. Sorry hoor, maar je redenering houdt geen steek. De logica is ook hier ver te zoeken. Mag ik hieruit concluderen dat je enkel Marokkaanse moslims haat? De stelling dat de Islam misdaad goedkeurt is flauwekul. Er zullen ongetwijfeld wel passages in de Koran voorkomen die stellen dat ongelovigen dienen te worden vermoord, hun bezittingen in beslag genomen, hun dienstmaagden aangerand, enz... Dergelijke passages komen in ieder godsdienstboek en/of religieuze tractaten/geschriften voor. Is nu eenmaal eigen aan godsdiensten die honderden jaren geleden zijn ontstaan.
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De bijbel bevat geen opdracht tot wereld-onderwerping "voor de godsdienst" en het is niet mogelijk om Jood te worden als je niet van een Joodse moeder komt (hooguit: geaccepteerd vriend/genoot en dan ook inderdaad geaccepteerd, na een bepaald niet lichte inburgerings-cursus); het Jodendom bedrijft geen enkele zending of werving. Jezus/Johua als beschreven in het nieuwe testament dat voor christenen als leidraad geldt, was absoluut tegen alle geweldpleging (dat moeten de christenen altijd hebben geweten dus wisten ze ook dat ze fout zaten/zitten o.a met de kruistochten, geloofsvervolgingen/inquisitie en meer recent in Noord-Ierland). De koran verbiedt alle vernieuwing, noemt Mo de LAATSTE profeet punt uit en gebiedt onderwerping van de hele wereld(bevolking), aanvankelijk door (rekbaar begrip) "overtuiging" maar, vooral bij voldoende macht/getal, al snel ook door geweld. De schaarse "mensvriendelijke" dingen in de koran gelden alleen tussen moslims onderling.
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Willem 1940 NLD,
Met de Bijbel in de hand kun je zowel volkerenmoord als onbaatzuchtige naastenliefde rechtvaardigen. Idem dito wat betreft de Koran. Ik zie geen verschil. Beide boeken/geschriften worden te pas en te onpas misbruikt door idioten (om het even welke politieke strekking of godsdienst) die menen hun gelijk te moeten halen door bepaalde passages aan te halen of te citeren. Met om het even welk godsdienstig geschrift kun je om het even wat "bewijzen". Ze fungeren als het ware een restaurantmenu waarin je kiest voor het "menu" dat je het lekkerst vindt. Zo zullen christenen/moslims de passages kiezen die over naastenliefde gaan terwijl de anti-christenen/anti-moslims de passages kiezen die over veroveringen en moordpartijen gaan. De fundamentalisten van beide strekkingen kiezen de "meer gekruide" gerechten.