Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2022, 17:50   #81
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bio-gas maken v.d. mest !
Willem, jij verdient een gouden medaille !
Ik weet het
Maar ik kan er mee leven

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2022, 19:10   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Het pikt precies dat uw Nva-schatje (terecht) aangevallen wordt om haar waanzinnig wetsvoorstel?

We hebben in Vlaanderen de ruimte en technische know-how om iedereen van voedsel te voorzien, zowel vlees als groenten. Het klopt dat er een rem moet komen op de ongebreidelde overproductie met als doel zoveel mogelijk te exporteren (de centjes weet je wel), maar met dit voorstel gaan we het kind met het badwater weggooien.
Elke kritiek op elk van mijn schatjes pikt.
Vooral omdat het zo vaak gaat over onnozele en onterechte kritiek, die leugenachtig geuit wordt uit politieke berekening.
Het is helemaal niet verkeerd om veel, en zelfs zeer veel voedsel, zowel onbewerkt als bewerkt, te exporteren.

We gaan het kind met het badwater weggooien, als we er niet in lukken om propere grond, propere rivieren en propere lucht te behouden.

Tot slot: jij spreekt van een voorstel. Maar er is geen voorstel. Ge trapt zo maar in de val van de boerenpartij-van-de-grote-boerenbond en van Groensel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2022, 19:13   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik kijk reikhalzend uit naar de volgende peiling.
De nogmaals -4 bovenop de fenomenale -8 van 2019 zegt mij dat de N-VA zeer goed bezig is......

om King Connah ministerpresident van Vlaanderen te laten worden.
Och ... één dioxine-crisis zoals destijds kort voor de verkiezingen, en de groenen zitten in een zetel.
Er kunnen nog zoveel dingen gebeuren.

Maar een proper Vlaanderen, dat is een element dat meer kiezers zal bekoren dan jij denkt. Althans, dat is mijn berekening.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 november 2022, 10:18   #84
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Huil maar mee met de wolven in het bos ... want er is nog geen plan. Er is alleen nog maar een lijst met alle mogelijke maatregelen.

In afwachting nodig ik jou en iedereen uit om akkoord te zijn met:

"Ik steun de boeren die
- mij gezond vlees en groenten bezorgen, dus niet gemarineerd in hormonen en/of pesticiden (en ook niet afkomstig van nodeloos dierenleed)
- die hun grond en onze natuur nalaten voor de volgende generatie, zoals zij die gekregen hebben van de vorige generatie."
Volledig akkoord met u Schoofzak.
Ik heb in mijn jeugd OOK groenten (van het seizoen) en (weinig) vlees gegeten en toen werd er bemest met hetgeen uit de stallen kwam en kregen de varkens ECHT eten en de koeien kregen ECHT gras, hooi en bieten. Nu een schep uit een container van Solvay . De boeren bewerkten hun akkers met ploeg en eg, getrokken door paarden. Nu is het allemaal scheikundige rommel die ze uitstrooien met tientallen tonnen wegende satelliet gestuurde machines die de ondergrond zo hard als beton maken. Zie maar als er een flinke regenbui is. Het water stroomt van de velden i.p.v. in de bodem te dringen. De industriële landbouw is de grond aan het kapotmaken en daar gaan de volgende generaties de gevolgen van dragen. Zie nu al maar hoeveel zieke mensen er zijn, de klinieken liggen vol en in ieder dorp zijn 2 of drie apothekers en dokters. Hoe zou dat komen denk je??? Wij hebben in ons dorp nog het geluk nog een boer van de oude stempel te hebben en ik kan u verzekeren dat die zijn groenten een heel stuk lekkerder en zeker gezonder zijn dan die uit de supermarkt. OK, we betalen iets meer mar dat he-alen we er uit door minder ziektekosten..
Mijn conclusie is dat de huidige boeren de velden van de toekomstige boeren kapot aan het maken zijn en daar gaat die scheikunde niets kunnen aan veranderen. De natuur wreekt zich altijd..

Laatst gewijzigd door TREBRON : 6 november 2022 om 10:27.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 10:28   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Troldraad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 10:42   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och ... één dioxine-crisis zoals destijds kort voor de verkiezingen, en de groenen zitten in een zetel.
Er kunnen nog zoveel dingen gebeuren.

Maar een proper Vlaanderen, dat is een element dat meer kiezers zal bekoren dan jij denkt. Althans, dat is mijn berekening.
De kans dat de groenen in een zetel zullen zitten is echt !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 22:38   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Zelfs Mieke Vogels zou nooit met zulke bullshit naar buiten zijn gekomen.
Mie Volvo Vogels die in het parlement de auto en gebruik ervan afbrak tot op de grond maar wel met haar pagina grote foto in GvA reklame maakte voor Volvo.
Kan het nog hypocrieter?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 06:34   #88
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Staakt Uwer Ijdel Geraas!

Ondertussen hebben de Landbouw- en Natuur-organisaties van de Minister de kans gekregen om voorstellen uit te werken.Er zijn nu studies en zelfs voorstellen genoeg om mee te werken.Stilstaan kan niet,er zijn overeenkomsten met Europa getekend (uitgerekend mede door CD&V personaliteiten) en dat is NIET afhankelijk van enigerlei Vlaams Regeerakkoord.....Met andere woorden,net als in de economie wordt er aanvaard dat er een Middenveld is.....(dat is nog wat anders dan wat er hier allemaal gefantaseerd werd over Minister Demir hé).En het Middenveld mag gerust klagen,zelfs juridische processen en vertragingsmaneuvers organisaren,maar mag ook eens helpen met OPLOSSINGEN voor problemen die,uiteindelijk,ZIJ (en ik kijk speciaal naar de Avevo en de agri-grootindustrie)veroorzaakt hebben.

Als de Middenvelders niet tot een akkoord of voorstel komen zal uiteindelijk de Vlaamse regering beslissen,zoals het op Federaal niveau ook al verschillend malen gebeurd is aangaande de economie.....Dan zal absoluut niemand tevreden zijn maar dat is dan maar zo.

Ondertussen had ik niet gedacht dat CD&V nog dieper kon vallen...maar kijk.....sinistere messentrekkers....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2022 om 06:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 20:47   #89
lancalot
Burgemeester

lancalot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De groene fundi-uil die deze tekst geschreven heeft in naam en voor rekening van Zulma Demir heeft bruggen opgeblazen. Deze tussen politici die op zoek zijn naar oplossingen en deze die het eigen kot al lachende in brand willen steken.

Zelfs Mieke Vogels zou nooit met zulke bullshit naar buiten zijn gekomen.
Ik denk eerder dat het rapport is opgesteld in de zin van: als we die milieu normen willen halen wat moet er dan gebeuren.
Blijkbaar nogal veel.
Het alternatief, niets doen, gaat dus een negatief effect hebben op het milieu.

Wat jij doet is op Zuhal Demir schieten enkel omdat ze van N-VA is.
Maar je gaat voorbij aan de problemen die ze wil aanpakken en eveneens wat er dan voor nodig is.

Waarom een verstandig persoon niet in staat is om een politicus bij zijn correcte naam te benoemen, het blijft me verbijsteren en tast uw geloofwaardigheid aan en brengen uw posts waarin je dat doet naar het niveau van cafépraat.

Laatst gewijzigd door lancalot : 9 november 2022 om 20:50.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 11:54   #90
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Met klimaatmarsen alleen gaan we er niet komen hoor. Er moet daadwerkelijk ook iets gebeuren. Uiteraard dat er dan ook bij de boeren werk zal moeten verricht worden. Zuhal doet dat goed, hoog inzetten om dan tot een compromis te komen.
Oud 10 november 2022, 12:00   #91
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het rapport is opgesteld in de zin van: als we die milieu normen willen halen wat moet er dan gebeuren.
Blijkbaar nogal veel.

Maar je gaat voorbij aan de problemen die ze wil aanpakken en eveneens wat er dan voor nodig is.

Waarom een verstandig persoon niet in staat is om een politicus bij zijn correcte naam te benoemen, het blijft me verbijsteren en tast uw geloofwaardigheid aan en brengen uw posts waarin je dat doet naar het niveau van cafépraat.
Hij heeft gewoon gelijk deze maal. Deze generatie “politici” willen de landbouw kapot maken omdat Bill Gates landbouwgrond kocht en zakken van lobbyisten wereldwijd vult.

Blijf met joender fikken van onze landbouwgrond af en breidt deze uit. Niet af.
Oud 10 november 2022, 12:05   #92
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hij heeft gewoon gelijk deze maal. Deze generatie “politici” willen de landbouw kapot maken omdat Bill Gates landbouwgrond kocht en zakken van lobbyisten wereldwijd vult.

Blijf met joender fikken van onze landbouwgrond af en breidt deze uit. Niet af.
Haha, het is weer een complot...
Oud 10 november 2022, 12:09   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Haha, het is weer een complot...
Bill Gates bezit de meeste landbouwgrond, na het opkopen ervan is de hele EU aan het lobbyen tegen onze landbouw.
1 + 1 = 2.
Oud 10 november 2022, 14:00   #94
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Blijkbaar nogal veel.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 16:01   #95
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Overschot van bewijs dat de N-VA globalisten van de NWO zijn en verre van Vlaams nationalisten. Wat een verheven ziel als wist in 2015 vaneigenst.

Nu ze aan de landbouw komen hebben ze hopelijk hun doodsvonnis getekend door onder de kiesdrempel te verdwijnen. Make it so Flanders!
Oud 10 november 2022, 18:28   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Overschot van bewijs dat de N-VA globalisten van de NWO zijn en verre van Vlaams nationalisten. Wat een verheven ziel als wist in 2015 vaneigenst.

Nu ze aan de landbouw komen hebben ze hopelijk hun doodsvonnis getekend door onder de kiesdrempel te verdwijnen. Make it so Flanders!
Vlaanderen zal welvarend, mooi, groen en gezond zijn, of zal niet zijn.

Oud 10 november 2022, 18:34   #97
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zal welvarend, mooi, groen en gezond zijn, of zal niet zijn.
Dus er zal geen landbouwgrond verdwijnen voor woonwijken? Nooit?
Van 10 naar 2 kinderen per gezin had automatisch voor veel meer groen gezorgd he’

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 november 2022 om 18:34.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 05:19   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Sluit 3M en blijf met uw fikken van onze landbouwgrond. Niet moeilijk dat 4e rijkers van de nwo doodsbedreigingen krijgen.
Niet dat ik het daarom goedkeur, maar speel dan ook niet de schijnheilige he. Ge kunt nog plebs hebben, maar voldoende zien reeds dwars door die politieke misleidingen heen hoor.

Wat is de impact van 3M op milieu denk je? Saneren stopt de goederen niet van die fabriek te verlaten, he? Terwijl onze landbouw ons leven is en mikt op onafhankelijkheid. 3m saneren = schijnbeleid en stopt het vrijkomen van pfas in ons milieu niet.

Waarom den boel saneren (geldverlies) als de meerderheid van de bevolking die fabriek van hun grond wilt?

Repent!

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 november 2022 om 05:49. Reden: 3 = 4
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 07:24   #99
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat trouwens en ten gronde niet meer over de "boeren"...

Die BESTAAN in Vlaanderen bijna niet meer...

Het gaat over de agro-industrie.Een grote schare aardappelverwerkende industrie,met allemaal meerdere produktielijnen die elk per uur,24/7, 10 a 30 TON aardappelen per uur verwerken en immens geinvesteerd hebben in landbouwgrond in Belgie en het Noorden van Frankrijk.(het is daarop "patatten of niks"!)Grond die eigenlijk geen boerengrond meer is maar extensies van hun fabrieken....

En idem dito voor zoveel "nominale" groentenkwekers,melkveehouders en veetelers die gewoon een schakel zijn in een ganse waardeketen van de betreffende sectoren....Ook dat zijn geen "boeren" maar gewoon extensies van iemand anders produktieketen.....

"Stikstof",of eigenlijk gelijk welke stof is geen "vervuiling" voor deze keten,het is NODIG....

Zuhal zit hier gewrongen tussen een rots (Euro regelgeving waar zij niks aan kan doen) en een harde plaats(de agro-industrie en de banken,keurige maar meedogenloze heren in net pak,de nieuwe generatie grootgrondbezitters, die de boeren en CD&V als "stormtroepers" gebruiken)

Ik weet het ook niet meer hoor.....er moet in ons Vlaanderen te veel tegelijk voor ondertussen veel te veel mensen....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2022 om 07:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 07:35   #100
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het gaat trouwens en ten gronde niet meer over de "boeren"...

Die BESTAAN in Vlaanderen bijna niet meer...

Het gaat over de agro-industrie.Een grote schare aardappelverwerkende industrie,met allemaal meerdere produktielijnen die elk per uur,24/7, 10 a 30 TON aardappelen per uur verwerken en immens geinvesteerd hebben in landbouwgrond in Belgie en het Noorden van Frankrijk.(het is daarop "patatten of niks"!)Grond die eigenlijk geen boerengrond meer is maar extensies van hun fabrieken....

En idem dito voor zoveel "nominale" groentenkwekers,melkveehouders en veetelers die gewoon een schakel zijn in een ganse waardeketen van de betreffende sectoren....Ook dat zijn geen "boeren" maar gewoon extensies van iemand anders produktieketen.....

"Stikstof",of eigenlijk gelijk welke stof is geen "vervuiling" voor deze keten,het is NODIG....

Zuhal zit hier gewrongen tussen een rots (Euro regelgeving waar zij niks aan kan doen) en een harde plaats(de agro-industrie en de banken,keurige maar meedogenloze heren in net pak,de nieuwe generatie grootgrondbezitters, die de boeren en CD&V als "stormtroepers" gebruiken)

Ik weet het ook niet meer hoor.....er moet in ons Vlaanderen te veel tegelijk voor ondertussen veel te veel mensen....
Het gaat om duizendtal hectaren landbouwgrond. Gaan dat allemaal bossen worden of verdwijnt ons Belgisch product voor woonwijken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be