![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden goed gek zijn van zelfs maar in een Vlaamse regering te stappen, ze hebben niets te winnen en alles te verliezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu wat? 20 jaar? Er staat niets op zijn palmares, niets. Buiten misschien de strijd tegen het VB, dat doet hij voltijds.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Eeuwig aan de zijlijn
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is altijd >> discussie<< en discussie dat is = preken tegen en ander van uit de ik of mijn partij, mijn ploeg, mijn geloof .... standpunt en daar zeker nooit te willen van afwijken. Integendeel de andere de eigen visie opdringen al of niet met repressie. >> discussie<< Dit zie je steeds op TV, dit hoor je overal, tot binnen de gezinnen enz. alleen nog >> discussie<< wat bijna altijd resulteert in niets anders dan wrevel en steeds meer haat tegen wie of wat men discuteert. terwijl >> discussie<< en ruzie maken zooooooooooooooo lastig, vermoeien, zo nuteloos is, pffffff
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maken de leden uit, daar heb ik geen inspraak in.
Wie weet breekt de N-VA wel in twee over exact die vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eeuwig is een te vaag concept om het in deze context te gebruiken.
Belgie is niet meer te redden, of dat het nu financieel instort of dat de EU nu Wallonië/Belgie strenge regels oplegt met structurele veranderingen, het zo geliefde Belgie zoals wij het gekend hebben is dan voorbij. Waar het op neer komt, opdat eenieder het begrijpt, geen Vlaams geld meer voor Wallonië = geen Belgie meer. De meeste mensen begrijppen evenwel nog niet hoe hoog het water ons intussen boven de lippen staat. Heb je De Croo gehoord over de maatregelen die hij, op Vlaams niveau, wel wil uitvoeren tegen de Vlaamse werklozen? Op federaal niveau heeft hij daar geen meerderheid voor, maar in Vlaanderen, als de N-VA er mee instapt, kunnen ze de Vlaamse werklozen hun inkomen al beginnen afpakken. Hoe radeloos moet je zijn om zulke dingen voor te stellen?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon....
Concludeer ik even voor de forumcollega's.. BDW wil helemaal niet samenwerken met het Vlaams Belang. Maar eventueel wel met sommige Vlaams Belangers... nuance...nuance... |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() BDW zegt het wat hij juist niet wil.
Hij heeft niet liever dat het VB de "extreem rechtse" partij blijft. Stel dat TVG Dewinter en co aan de kant zet... Dan zouden wel eens veel rechtse NVA kiezers naar het VB kunnen overlopen. En dat wil BDW helemaal niet, dus raaskalt hij maar wat omdat hij weet dat Van Grieken zen stemmenkanonnen niet opzij zet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het ijzer nu nog niet heet genoeg is. De dweil is een slechte smid. Nochtans, z'n vader... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo werkt het niet, beste vriend. Je hebt een bepaald inzicht over hoe je politieke overheid zijn opdracht moet vervullen, ergens tussen heel links, over het centrum heen tot heel rechts. Als je wat dieper kan graven, ook een visie over centralisatie versus decentralisatie enz. En dan blijkt: de Vlaming is door de band genomen eer centrum-rechts dan wat anders. Ik formuleer dat als "ruime solidariteit op voorwaarde van strikte verantwoordelijkheid". Stevig links is dan "absolute solidariteit zonder voorwaarden" Stevig rechts is dan "minieme solidariteit, wel totale verantwoordelijkheid".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een utopie voorstellen en daar gevolgen uit distilleren >>> dikke zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo is dat, en moest Van Grieken dit toch doen, dan komt er zeker een nieuwe partij rechtser van het Vlaams Belang, die veel stemmen zou weghalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gewoon de verderzetting van wat hij al doet sinds 2003 : hij spuwt op het Blok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In plaats van met de verkiezingen in zijn hoofd te zitten zou Bart zich beter bezig houden met de huidige problemen in Antwerpen. De feestvarkens in Borgerhout, het Kiel en Deurne. En da klein probleempje waar er in alle talen over gezwegen wordt, alle servers van groot Antwerpen liggen plat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever maakt het zichzelf een heel klein beetje makkelijker voor 2024 https://www.msn.com/nl-be/nieuws/ove...5fcbd0c16d5c15 Ik heb zo de indruk dat de N-VA 2024 niet al te rooskleurig ziet. ![]() Zullen zij een andere koers moeten varen om de kiezer een beetje tevreden te stellen want op huidig ogenblik?????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 december 2022 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |